Jump to content
Shipfriends

Kazamias 13


Recommended Posts

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Μια δυσκολη χρονια τελειωσε μια δυσκολοτερη ερχεται. Ολες οι ακτοπλοικες ειναι στα κοκκινα
και εχουν κλεισει τη χρονια με ζημιες.
Στη Ραφηνα το Σουπερφερρυ ΙΙ επιστρεφει αρον αρον στα δρομολογια καθως το Πηνελοπη παραμενει ακινητο
με επισχεση εργασιας. Ο Θειος Γκριμαλντι μπαινει μεγαλομετοχος στην Cretan Lines και αρχιζει να σπρωχνει
χρημα. Το Ελλη Τ μεταφερεται στα ναυπηγεια Χαλκιδας οπου γινεται εκτεταμενη μετασκευη και αλλαζονται οι
μηχανες και οι προπελες.
Το Κρητη ΙΙ ανοιγει το ΑΙΣ.

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Η Αττικα ανακοινωνει οτι πλεον το τριο Ιθακη/Παρος/Ναξος θα κανει δρομολογια με μια μηχανη καθως τα
οικονομικα δεν πανε καθολου καλα. Ετσι τα πλοια κινουνται με 12 κομβους και κανουν 4 κυκλικα δρομολογια
τη βδομαδα. Το Αγιος Γεωργιος συνεχιζει σβηστο την "επισκευη" του στα 200αρια. Το Αδαμαντιος Κοραης δενει
για επισκευη και στη γραμμη μπαινει το Ακουα Σπιριτ.
Το Ιονιαν Σκαι ξεκιναει ταξιδια στο Ρεθυμνο μεχρι να ολοκληρωθει η μετασκευη του Ελλη Τ

ΜΑΡΤΙΟΣ
Το Fior Di Levante φτανει στον Πειραια βαμμενο κιτρινο-πρασινο και δενει στο πρασινο. Του γινεται πολεμος
απο λυτους και δεμενους και ετσι δε μπορει να ξεκινησει δρομολογια στη γραμμη για την οποια προοριζοταν.
Η Γκολντερ Σταρ αγοραζει τελικα το Napoleon Bonaparte και το φερνει στο Περαμα για επισκευη και αλλαγη
βολβου
Στην Ελλαδα ολοι ετοιμαζονται για τα νεα μετρα που φερνει το 4ο μνημονιο. Μεσα σ αυτα προβλεπονται εξτρα φοροι
που θα εισπραχτουν μεσω των ακτοπλοικων εισητηριων.
Το Shipfriends κλεινει 8 χρονια λειτουργιας και τα γιορταζει με ενα update που ως συνηθως δεν παει καλα
και μενει εκτος λειτουργιας για 25 μερες.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Το Λατω αναχωρει αυτοδυναμο για Ινδιες που πουληθηκε για σκραπ. Την ωρα που περναει για τελευταια φορα εξω
απο τον Πειραια οι φιλοι του πλοιου ντυμενοι στα μαυρα με κρητικες λυρες το απχαιρετουν τραγουδωντας επιτυχιες
του Νικου Ξυλουρη
Το Ιθακη επανερχεται στα καθημερινα δρομολογια με 2 μηχανες. Σιγα μην το ξαναδειτε να ταξιδευει με 4!
Η ΑΝΕΚ δενει το Ελυρος και στη θεση του ναυλωνει το σαφως πιο οικονομικο Audacia που ερχεται στη γραμμη με
πλοιαρχο τον Φρατζεσκο Σκετινο. Στα εγκαινια ο Μπαμπης Σαλβαρακης ριχνει μπαλωθιες και κερναει γνησια ιταλικη
ρακη.

ΜΑΙΟΣ
Στην Ελλαδα ανακοινωνονται επισημα οι ποσοτητες των κοιτασματων πετρελαιου νοτια της Κρητης. Ο νεος υπουργος
Ναυτιλιας Μανωλης Κεφαλογιαννης υπογραφει με την HDW την παραχωρηση εκτασης στο Τυμπακι για την κατασκευη
ναυπηγειου αποκλειστικα για πλοια-τρυπανια που θα βοηθησουν στην αντληση του πετρελαιου.

Το Κεφαλονια αναχωρει με σβησμενα σινιαλα για Ινδιες. Στο Shipfriends γραφεται οτι ναυλωθηκε σαν συμπληρωματικο του Polaris και του Siren στην ιδια γραμμη.

ΙΟΥΝΙΟΣ
Το Εξπρες Πηγασος ναυλωνεται για ενα ταξιδι αρπαχτη σε γνωστο πανεμορφο νησι του Αιγαιου για να μεταφερει
τους καλεσμενους στο γαμο του πιο αγαπητου Shipfriend. Το γλεντι γινεται στο γκαραζ του βαποριου. Η Καλλιστη
με ανακοινωση στο marinews μας θυμιζει οτι παραμενει ενεργη και οτι ειναι σε ερευνα για να ναυλωσει πλοιο
για τη γραμμη της Ικαροσαμιας. Φημες αναφερουν οτι κοιταζει το παροπλισμενο Αικατερινη Π που εδωσε τη θεση του στο Θεολογος λιγο μετα το Πασχα.

ΙΟΥΛΙΟΣ
Στη Ραφηνα ταξιδευουν μονο το Σουπερφερρυ ΙΙ και το Θεολογος Π που εχουν κανει κοινοπραξια.
Αλλα οχι για πολυ. Το Φιορ Ντι Ραφηνα (πρωην Φιορ Ντι Λεβαντε) ερχεται και μπαινει σφηνα με
διαχειριση Αλεκου Αγουδημου και με πλοιαρχο τον Κωστα Βελαλοπουλο αρχιζει τις κοντρες με τα αλλα δυο.
Οι καραβολατρες εχουν τη χαρα να ζησουν και παλι μαγικες στιγμες.

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ
Στις 10 Αυγουστου ξεκινανε επιτελους δρομολογια τα Χαισπιντ που ταξιδευουν με 2 μηχανες για οικονομια.
Ετσι κανενας δεν τα προτιμαει και σταματανε αρον αρον τα δρομολογια τους αδοξα στις 18 του ιδιου μηνα.
Ο Γιαννης Βαρδινογιαννης σκεπτομενος οτι αυτα τα πλοια ειναι ζημιογονα τα πουλαει σε Κινα και Κορεα.

Το Ελλη Τ βγαινει επιτελους ξανα στις θαλασσες. Ολοκαινουριο και βαμενο στα χρωματα της Ιταλικης σημαιας και μια τεραστια κρητη στη μεση αντι για σινιαλα συνεχιζει να οργωνει το κρητικο πελαγος και να εξυπηρετει τους κατατρεγμενους Ρεθυμνιωτες.



ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
Μετα απο μηνες παροπλισμου το Αγιος Γεωργιος και το Πηνελοπη αναχωρουν ρυμουλκουμενα απο το Αγιος Νεκταριος
για τα μερη του Σελιμ. Παγκοσμια συγκινηση και θλιψη επικρατει στο μεγαλο λιμανι αλλα και στις γραμμες που τοσα χρονια υπηρετουσαν. Στο ναυτικο μουσειο της Ανδρου σε ειδικη εκδηλωση οι αδερφοι Στεφανου προσφερουν 2 μακετες των πλοιων τιμης ενεκεν.

Ο θειος Γκριμαλντι δεν αντεχει αλλο τους κρητικους μετοχους της Cretan και αποχωρει απο την εταιρια. Σε ενα κρητικο γαμο εμφανιζεται ο Βλασης Τσακας σαν εκπροσωπος του Πριγκηπα Αλ Αφουζ και υποσχεται να δωσει επιτελους λυση στο αιωνιο προβλημα του νομου μιας και ο πριγκηπας μικρος επεσε σε χυτρα με ρακη και ειναι συναισθηματικα δεμενος με το νησι.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Τελειωνει η μετασκευη του Napoleon Bonaparte και δρομολογειται απο Πειραια για Κω-Ροδο με πλοιαρχο τον
Τασο Τρεσσο. Στα εγκαινια θα δηλωσει οτι αυτο ειναι μια δικαιωση για τον αρχαιοτερο εν ενεργεια πλοιαρχο
της ακτοπλοιας, οτι ειναι το καλυτερο βαπορι που εχει πλοιαρχησει μεχρι τωρα και οτι απο αυτο θα παρει
συνταξη. Στο πρωτο δρομολογιο δεν προσεγγιζει ουτε την Κω ουτε τη Ροδο λογω θυελλωδων ανεμων που παρασερνουν
το πλοιο και τελικα σε μια παρεκκλιση δρομολογιου τους αποβιβαζει στην Κυπρο.

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Το Σουπερφαστ 12 πουλιεται σε κινεζοκορεατες απο τη μακρινη Σαιπαν που θελουν ενα γρηγορο φερρυ για το
ταχιστα αναπτυσομενο νησι τους στη μεση του Ειρηνικου. Η κοινοπραξια Ηρακλειου σπαει και στη θεση του
δρομολογειται το Ιεραπετρα Λ. Το Φιορ ντι Ραφηνα δενει με επισχεση εργασιας λογω χρωστουμενων στους ναυτικους.

Ο Κωστας Βελαλοπουλος αναλαμβανει την πλοιαρχια του Διαγορα και συνεχιζει τα κυνηγητα με τον Τασο Τρεσσο και σ αυτη τη γραμμη.

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Το Ημερολογιο τον Ινκας αναφερει οτι η 21η Δεκεμβριου θα ειναι η μερα της καταστροφης της ελληνικης ακτοπλοιας
Ετσι ολα τα βαπορια εκεινη τη μερα δεν πραγματοποιουν δρομολογιο. Τελικα δυστυχως τιποτα δε γινεται και η
ακτοπλοια παραμενει στα χαλια που ηταν.

 

Και του χρονου να μαστε καλα, Καλη Πρωτοχρονια σε ολους

Link to comment
Share on other sites

...Το Λατω αναχωρει αυτοδυναμο για Ινδιες που πουληθηκε για σκραπ. Την ωρα που περναει για τελευταια φορα εξω απο τον Πειραια οι φιλοι του πλοιου ντυμενοι στα μαυρα με κρητικες λυρες το απχαιρετουν τραγουδωντας...

Αμ φαινόταν ότι κι' εσύ του ιδίου φυράματος με τον NHSOS XIOS είσαι. Εκείνος το έφαγε με το λέγε-λέγε το Λισσός, τώρα βάλατε στο μάτι το άλλο μας καμάρι.

Link to comment
Share on other sites

Επειδή ο Καζαμίας ό,τι προβλέπει δεν προβλέπεται να πέσει μέσα, είπα να γράψω κι εγώ δυο αράδες.

 

Ιανουάριος

Ο υπουργός ανακοινώνει τα μέτρα για την ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής ναυτιλίας. Δημιουργείται το Παράλληλο Ελληνικό Νηολόγιο με λιμένα νηολόγησης τα Ιωάννινα όπου οι Έλληνες εφοπλιστές θα μπορούν να εγγράφουν τα μέχρι τότε θεωρούμενα ως ελληνόκτητα πλοία, με προνομιακή φορολογία 40% επί του ημερησίου ναύλου. Η μόνη προϋπόθεση ένταξης είναι να γίνει κατάλληλα χαρτοσημασμένη αίτηση στο πρωτόκολλο του Υπουργείου.

Στα πλαίσια των περικοπών έχουμε αναδιατάξεις στις ακτοπλοϊκές γραμμές. Καταργείται η γραμμή των δυτικών Κυκλάδων και τα νησιά θα εξυπηρετούνται από διερχόμενα για πιο μακρινούς προορισμούς πλοία. Η Κύθνος προστίθεται στη γραμμή της Σύρου, οι Σέριφος - Σίφνος σε αυτή της Παροναξίας και η Μήλος σε αυτή του Ηρακλείου. Το Πορφυρούσα προσθέτει στο δρομολόγιο των Κυθήρων και την Ελαφόνησο, το Psara Glory προσθέτει και τις Οινούσσες στο δρόμο για Ψαρά, ενώ ο Ταξιάρχης προσθέτει και την Σκύρο στο δρομολόγιο της Λήμνου. 

 

Φεβρουάριος

Έχοντας αγοράσει από την Ισλανδία τον αντικαταστάτη του express scopelitis, το Herjolfur ,ο Σκοπελίτης στο ταξίδι για Ελλάδα περνάει τον Μπέη με συνθήκες τυφώνα. Έτσι, γίνεται πρωτοσέλιδο στη Lloyd’s list με τίτλο συνέντευξης «τι να μας πει κι ο Μπέης, σαν το μπογάζι της Δονούσας δεν υπάρχει»

Νέος γγ στο ΚΚΕ ο Γιώργης ο Τούσσας.

 

Μάρτιος

Όλες οι διώρυγες της χώρας τίθενται υπό την ιδιοκτησία μιας κρατικής εταιρείας η οποία στη συνέχεια πωλείται σε Αιγύπτιους. Τo project προβλέπει ότι η διώρυγα της Κορίνθου θα διαπλατυνθεί ώστε να περνάει κρουαζιερόπλοιο μεγέθους Queen Elizabeth, ενώ η διώρυγα της Ποτίδαιας θα διαπλατυνθεί ώστε να περνάει πλοίο μεγέθους Θεόφιλος. Η ΝΕΛ βγάζει ανακοίνωση χαιρετίζοντας το γεγονός, αφού στα δρομολόγια από Λήμνο προς Θεσσαλονίκη θα κερδίζει 5 μίλια απόσταση, με το ανάλογο για το περιβάλλον όφελος.

Η UN Rο-Rο ανακοινώνει την προσθήκη του Λαυρίου ως ενδιάμεσο λιμάνι στα δρομολόγια των πλοίων της από Κων/πολη προς Τεργέστη.

Τουρκικό υποβρύχιο προσαράζει σε αχαρτογράφητο ύφαλο στο Νότιο Ευβοϊκό. Είχε πάει εκεί για να καταγράψει το ακουστικό ίχνος της προπέλας του Καπετάν Χρήστος.

 

Απρίλιος

Ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης ανακοινώνει την αγορά του Ferry New Koshiki από την Ιαπωνία. Τα χρήματα όπως δηλώνει προέρχονται από τα αντισταθμιστικά του Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη. Βγάζει προκήρυξη για τη στελέχωση του πλοίου με 8 άτομα που θα το φέρουν στην Ελλάδα, αλλά η τρόικα εγκρίνει χαριστικά μόνο 2 προσλήψεις, οπότε το σχέδιο ναυαγεί.

Το express scopelitis αντικαθιστά το Αιολίς στη γραμμή Αη Στράτη – Λήμνο.

 

Μάιος

Το Πανόραμα μεταδρομολογείται στη γραμμή της Αίγινας.

Ο πλοιοκτήτης του Μπόμπ Σφουγγαράκης ναυπηγεί και δεύτερο σκάφος το οποίο ονομάζει Μαικ Φασολάκης.

Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν πλεον ταχύπλοα στην ακτοπλοΐα, καταργείται το όριο ταχύτητας κατά την είσοδο στον Πειραιά.

Πρωταθλητής Ελλάδος στο ποδόσφαιρο ο ΠΑΟΚ. Ο Panathinaikos φυσικά μένει εκτός Ευρώπης και η ΑΕΚ σώζεται την τελευταία αγωνιστική.

 

Ιούνιος

Η ΝΕΛ σε μια κίνηση ρουά μεταφέρει τη βάση του Aqua Maria στη Ραφήνα. Λανσάρει δε ενιαίο εισιτήριο όπου περιλαμβάνει την μεταφορά με το πλοίο, το ΚΤΕΛ από Αθήνα προς Ραφήνα, και  ΚΤΕΛ από τα Μεστά προς την πόλη της Χίου.

Μετά την αποτυχία του Ζαρντίμ στον πάγκο του Ολυμπιακού ο πρόεδρος δίνει γη και ύδωρ ώστε να επιστρέψει ο Ερνέστο στην ομάδα. Έτσι ονομάζει ένα νεότευκτο δεξαμενόπλοιο του ομίλου του Ernesto Valverde. Στα εγκαίνια ανάδοχος είναι η Βίκυ Χατζηβασιλείου και κάθε παρευρισκόμενος λαμβάνει ως δώρο μια lara washball.

 

Ιούλιος

Το Aegean Heaven ξεκινά επιδοτούμενα από την ΕΕ δρομολόγια στη γραμμή Αλεξανδρούπολη – Λαύριο και με 29 knots μεταφέρει φορτηγά με φορτία που απαγορεύεται να κυκλοφορούν στις εθνικές οδούς.

Η επιχείρηση Ξένιος Ζεύς επεκτείνεται και στα λιμάνια. Σε επιχειρήσεις σκούπα συλλαμβάνονται όσοι ψαρεύουν στους ντόκους, αφού παραβαίνουν τον κανονισμό λιμένος, ενώ όσοι καραβολάτρες δηλώνουν shipfriends αφήνονται ελεύθεροι. Εξαίρεση το λιμάνι του Πειραιά, όπου η τελευταία φωτογραφία που τραβήχτηκε μέσα από λιμενικό χώρο είναι η παράδοση – παραλαβή του νέου λιμενάρχη.

 

Αύγουστος

Οι εταιρείες κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για να βελτιώσουν την εκμετάλλευση των πλοίων τους. Έτσι το BS Patmos ναυλώνεται περιστασιακά τα Σαββατοκύριακα  ως roro ώστε να μεταφέρει ανεμογεννήτριες στον Σαν Τζώρτζη. Το Αδ. Κοραής χρησιμοποιείται ως πλωτό parking αυτοκινήτων στην ακτή Μιαούλη, ενώ τα γκαραζ των πλοίων της ΑΝΕΚ χρησιμοποιούνται ως γήπεδα 5x5, τις ημέρες που δεν φιλοξενούνται παιδικά party στα σαλόνια τους. Αμφίπλωρες παντόφλες του Περάματος ναυλώνονται από τον ΟΛΠ για να συνδέουν το λιοντάρι με το Υπουργείο, στη θέση της υπόγειας σήραγγας.

 

Σεπτέμβριος

Το Αίολος Κεντέρης πωλείται στη Βόρειο Κορέα ώστε να γίνει η προσωπική θαλαμηγός του Kim Jong Un. Μετονομάζεται σε Yellow Sea 1 και με Έλληνες πλήρωμα φεύγει για την Άπω Ανατολή. Με την άφιξη του πλοίου οι Έλληνες ναυτικοί κρατούνται από τις αρχές ως εκπαιδευτές του εμπορικού ναυτικού της χώρας σε θέματα ναυτιλίας.

 

Οκτώβριος

Το Κεφαλονιά μετασκευάζεται σε πλωτό ξενοδοχείο για τους εργάτες που θα δουλεύουν στην πλατφόρμα εξόρυξης πετρελαίου που θα τοποθετηθεί έξω από το Μύρτο. Βάση του πλοίου θα είναι η Σάμη. Ο ευρωβουλευτής Κ. Αρσένης εκφράζει την ανησυχία του για την επιβάρυνση του κόλπου της Σάμης από ένα μόνιμα αραγμένο πλοίο. O proud ανοίγει δημόσιο διάλογο, προτείνοντας εναλλακτικά τον ελλιμενισμό του πλοίου στο Θιάκι.

 

Νοέμβριος

Αρχή του ακτοπλοϊκού έτους.

Ανακοινώνονται εναλλάξ  δρομολόγια στη γραμμή του Ηρακλείου. Ένα πλοίο της Minoan θα αναχωρεί την ημέρα από το ένα λιμάνι και ένα της κοινοπραξίας από το άλλο. Συνεπώς η νέα κοινοπραξία αποκτά το διακριτικό τίτλο Αnek/Minoan/Superfast.

Ο Νικόλας Αγούδημος κάνει τα πρώτα του βήματα στην ακτοπλοΐα. Φέρνει από τη Safaga το πλοίο που φέρει το όνομά του και το δρομολογεί στη γραμμή Κω – Ρόδο με το όνομα Seahorse 1.

 

Δεκέμβριος

Επιτέλους ενοποιούνται οι αρμόδιες για τις άγονες γραμμές διευθύνσεις των υπουργείων ναυτιλίας και Αιγαίου. Έτσι δεν υπάρχουν πια δυο επιτροπές προκήρυξης διαγωνισμών αλλά μόνο μια.

Μετά από διαβεβαιώσεις του ΥΕΝ για εκβάθυνση στο λιμάνι της Γαύδου ώστε να προσεγγίζει με ασφάλεια το Σφακιά, η ΑΝΕΝΔΥΚ ξεκινά την μετασκευή του στη Σούδα.

Η BSF βραβεύεται ως εταιρεία της χρονιάς για τις ενέργειες διάσωσης του Συμιακού γαριδακιού.

 

Καλή χρονιά σε όλους.

Link to comment
Share on other sites

Αμ μη τι άλλο, οι προβλέψεις του φίλου Νέπτουν για τις κρητικές γραμμές (αν και με τις αναφορές στον Τσάκα και το Ιεράπετρα μου τα χαλάει λίγο) και του φίλου ενός Χιώτη σχετικά με τη διαχείριση των μικρών πλοίων μπορούν να φέρουν άλλο αέρα στην καταταλαιπωρημένη Ελληνική Ακτοπλοΐα από οικονομική και διαχειριστική άποψη. Οι όποιες ενστάσεις μου αφορουν το ναυπηγείο Τυμπακίου όπου πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και τον αιώνιο παράγοντα προστασία του περιβάλλοντος :D (κάτι ξέρουμε και μεις εδώ κάτω ;)) καθώς και το Λατώ όπου απλά δε χωράνε προβλέψεις :P. Βέβαια θα μου πείτε ότι το έτος που περιμένουμε είναι το 2013 με ότι αυτό συνεπάγεται. Όπως και να χει καλή χρονιά σε όλους και πάντα ας προβλέπουμε ότι καλύτερο.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...