Jump to content
Shipfriends

Προσάραξη Φ/Γ στα Τοκμάκια Λέσβου


Recommended Posts

Το Φ/Γ «PALMALI DISCOVERY» σημαίας Μάλτας, προσάραξε χθες το πρωί στα νησάκια Τοκμάκια της Λέσβου.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ / ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ

Δευτέρα, 24 Μαΐου 2010

Προσάραξη Φ/Γ πλοίου στη Μυτιλήνη

Στη θαλάσσια περιοχή βραχονησίδας «ΤΟΜΑΡΙΑ» Λέσβου, προσάραξε σήμερα το πρωί το Φ/Γ «PALMALI DISCOVERY» σημαίας Μάλτας.

Κατόπιν ενεργειών του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης, σε συνεργασία με την τοπική Λιμενική Αρχή, στο σημείο έσπευσαν δύο πλωτά περιπολικά του Λιμενικού Σώματος και τέθηκε σε ετοιμότητα Ρ/Κ, στο λιμάνι της Μυτιλήνης.

Όπως διαπιστώθηκε από την προσάραξη δεν προκλήθηκε διαφυγή καυσίμων και λιπαντικών στη θάλασσα ενώ επίσης οι δεκατρείς αλλοδαποί Ναυτικοί, οι οποίοι αποτελούν το πλήρωμα του πλοίου, ήταν όλοι καλά στην υγεία τους.

Στις 11.00, επαγγελματίας δύτης, πραγματοποίησε έλεγχο των υφάλων του πλοίου, κατά τον οποίο αναφέρθηκε η ύπαρξη μικρών ρηγμάτων συνολικού μήκους ενός μέτρου και μέγιστου πλάτους 0,2 μέτρων, στο πρωραίο στεγανό διαμέρισμα συγκρούσεως (forepeak), που είχε ως αποτέλεσμα την περιορισμένη εισροή υδάτων στο συγκεκριμένο διαμέρισμα, η οποία αντιμετωπίσθηκε άμεσα, χωρίς να υφίσταται κίνδυνος βύθισης.

Το Φ/Γ «PALMALI DISCOVERY» είχε αποπλεύσει από το «ΡΟΣΤΟΦ» Ρωσίας με προορισμό τη «ΒΗΡΥΤΟ» Λιβάνου, μεταφέροντας 5.500 τόνους κριθάρι.

Εξελίξεις θα γνωστοποιηθούν με νεότερο δελτίο τύπου.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Τώρα μόλις πήγαινα να το γράψω επειδή το διάβασα στη "Ναυτεμπορική"

"Tο φορτηγό πλοίο "Palmali Discovery" σημαίας Μάλτας, με 13 μέλη πληρώματος προσάραξε σήμερα στις 6.55 το πρωί της Δευτέρας σε βραχονησίδα της συστάδας Τουκμάκια ανοιχτά του Μανταμάδου στη βορειοανατολική Λέσβο.

Το πλοίο, που ξεκίνησε από τη Ρωσία με προορισμό τη Βηρυτό είναι έμφορτο με 3.300 τόνους κριθάρι και σύμφωνα με στελέχη του Λιμεναρχείου Μυτιλήνης παρουσιάζει ελεγχόμενη εισροή υδάτων.

Επί τόπου έχουν σπεύσει σκάφη του Λιμενικού, ενώ αναμένεται η συνδρομή ενός δύτη προκειμένου να διαπιστωθεί το μέγεθος της ζημιάς και να ρυμουλκηθεί.

Μέχρι στιγμής παραμένουν άγνωστες οι συνθήκες που οδήγησαν στο ναυτικό ατύχημα."

Δεν μ αρέσει να κρίνω και ειδικά πριν βγει κάποιο συμπέρασμα, παρόλα αυτά θα πω αυτό που μου ήρθε στο μυαλό::τι διάολο στραβοί είναι; :eek::rolleyes:

Τέλος πάντων όλα καλά αυτό μετράει...άντε να ξεκολλάει, να μας αδειάζει τη γωνιά...

Εδώ που τα λέμε αφού δεν το έριξε πάνω στον Κόρακα να το έχουμε πρώτη μούρη πάλι καλά...

Link to comment
Share on other sites

Πέρα από τα υπόλοιπα, αναρωτιέμαι αφού ο προορισμός ήταν η Βηρυττός, δεν θα έπρεπε να περάσει Δυτικά της Λέσβου?

ΥΓ Τα Ρ/Κ ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ και ΜΑΤΣΑΣ ΣΤΑΡ που βρίσκονται τώρα νότια των Ψαρών και πλέουν "μεθ' ορμής ακαθέκτου"...να πηγαίνουν άραγε προς το προσαραγμένο?

Link to comment
Share on other sites

Πέρα από τα υπόλοιπα, αναρωτιέμαι αφού ο προορισμός ήταν η Βηρυττός, δεν θα έπρεπε να περάσει Δυτικά της Λέσβου?

ΥΓ Τα Ρ/Κ ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ και ΜΑΤΣΑΣ ΣΤΑΡ που βρίσκονται τώρα νότια των Ψαρών και πλέουν "μεθ' ορμής ακαθέκτου"...να πηγαίνουν άραγε προς το προσαραγμένο?

Τώρα το σκεπτικό σου δεν είναι εντελώς λάθος...τι δουλειά όντως να είχε κατά κει; εκτός κι αν κάτι μας διαφεύγει...ίσως πάλι ήθελαν να θαυμάσουν την ακτογραμμή, είδαν και τον καιρό καλό και είπαν να βγουν για μπανιο τι να πω...:rolleyes: !!

Τα ρυμουλκά πάντως έχουν καβατζάρει τώρα τη Χιο, οπότε υποθέτω ότι πρέπει να κατευθύνονται κατά το μέρος που το βρόντηξαν το δόλιο το βαπόρι...

Link to comment
Share on other sites

Στο ΑIS φαίνονται και 2 στίγματα πριν το ατύχημα, που πρέπει να έγινε περίπου στις 03:30.

post-24-128326999516_thumb.jpg post-24-128326999512_thumb.jpg

Από ρυμουλκά κατευθύνεται στην περιοχή και το AEGIS. Αφού το πλοίο δεν κινδυνεύει τι δουλειά έχουν τόσα ρυμουλκά να τρέχουν στην περιοχή; Είναι όποιος προλάβει η περίπτωση και όχι όποιος υπογράψει με την εταιρεία του πλοίου;

Link to comment
Share on other sites

Από ρυμουλκά κατευθύνεται στην περιοχή και το AEGIS.

To AEGIS εφυγε απο τον Πειραια χτες το βραδυ οποτε για αλλου ειχε ξεκινησει.Αν παει εκει μαλλον αυτο προεκυψε στην πορεια.

Αν πανε παντως τρια μεγαλα ρυμουλκα και αν υπολογισουμε και το ρυμουλκο της Μυτιληνης που λογικα θα βοηθησει μαλλον εχει σφηνωσει για τα καλα το βαπορι

Link to comment
Share on other sites

Χθες το βράδυ μου δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι το ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ και το ΜΑΤΣΑΣ ΣΤΑΡ έκαναν αγώνα δρόμου για την πρωτιά. Όμως δεν μπορώ να καταλάβω τι νόημα έχει αυτό αφού (όπως είπε και ο chiotis) δεν υπήρχε άμεσος κίνδυνος για το πλοίο. Λογικά σε αυτή την κατάσταση που βρίσκεται θα προτιμήσει την πιό συμφέρουσα προσφορά και όχι το πρώτο που θα φθάσει. Βλέποντας τώρα στο AIS, μου φαίνεται ότι ενεργούν και τα δύο ρυμουλκά σε συνεργασία.

Link to comment
Share on other sites

Οριστε και χαρτης της περιοχης. Η περιοχη που εχω επισυμανει με το βελος υποδηλωνει καποιο ειδος ξερας; Παντως φαινεται οτι εχει φαρο η νησιδα αλλα παρ ολα αυτα δεν μπορουμε να εχουμε ιδεα των συνθηκων υπο τις οποιες συνεβη το ατυχημα απο εδω που βρισκομαστε.

dcffdc9d.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ε μάλλον σ εκεινο στο σημείο υπήρχαν ξέρες, και ίσως και καλύτερα εδώ που τα λέμε, γιατί με τη φόρα που είχε πάρει θα έβγαινε κανονικά στο νησί το πλοίο...:mad: πάντως μου κάνει εντύπωση σαν γεγονός...εκτός κι αν υπάρχουν (που θα υπάρχουν κάποιοι πιστεύω) και παράγοντες που εμείς αγνοούμε πχ να μην άκουγε το σκάφος κλπ. Γιατί τα Τουκμάκια δεν είναι Λάμνα που είναι χαρτογραφημένη μεν αλλά όλο και κάποιος πάει και βροντάει πάνω. ΝΑ κάτι νησιά είναι ΝΑ!!:D

Προς το παρόν άγρυπνοι φρουροί του πλοίου παραμένουν το ΜΑΤΣΑΣ ΣΤΑΡ & ΤΟ ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ ενώ προσετέθη τελικά και το AEGIS...Να δούμε πόσο θα πάρει να ξεκολλήσει από κει που σκάλωσε...

Link to comment
Share on other sites

Κάποιες πληροφορίες αλλά και φωτογραφίες από το ατύχημα με το πλοίο μπορείτε να δείτε εδω

Λόγω της πρόσκρουσης παρουσιάστηκε ελεγχόμενη εισροή υδάτων στα «στεγανά» του πλοίου από ρωγμές που εντοπίστηκαν στο μπροστινό μέρος. Στις 11 το πρωί της Δευτέρας, επαγγελματίας δύτης πραγματοποίησε έλεγχο στα ύφαλα του πλοίου και διαπίστωσε μικρά ρήγματα συνολικού μήκους ενός μέτρου και μέγιστου πλάτους 0,2 μέτρων στο πρωραίο στεγανό διαμέρισμα (forepeak), που είχε ως αποτέλεσμα την περιορισμένη εισροή υδάτων, η οποία και αντιμετωπίσθηκε άμεσα χωρίς να υπάρχει κίνδυνος βύθισης.

Οι λιμενικοί με τη βοήθεια δυτών συνεχίζουν τον έλεγχο του σκάφους προκειμένου να διαπιστωθεί το μέγεθος της ζημιάς και ν’ αποφασιστεί ο τρόπος με τον οποίο θα ρυμουλκηθεί από το σημείο όπου έχει προσαράξει.

Link to comment
Share on other sites

Οι πρώτες ενδείξεις, πάντως, δείχνουν ότι στο πλοίο δεν υπάρχουν σοβαρές φθορές που θα εμποδίσουν τη μετακίνησή του.

Σύμφωνα, πάντως, με έγκυρες πληροφορίες, ο αξιωματικός βάρδιας που βρισκόταν στη γέφυρα του πλοίου την ώρα του ατυχήματος, φέρεται να πήρε πάνω του όλη την ευθύνη για το ατύχημα, από κακό χειρισμό. Συγκεκριμένα, φέρεται να είπε ότι έκανε έναν ελιγμό για ν’ αποφύγει άλλο πλοίο και στη συνέχεια «ξέχασε» να το επαναφέρει στην πορεία του με αποτέλεσμα να «βρει» στην ξέρα.
Όπως μας ενημέρωσαν από το πρακτορείο, το «Palmali Discovery» είναι καινούργιο, μόλις έξι χρονών, και από τον πρώτο έλεγχο που έχει γίνει δε φαίνεται να υπάρχει πρόβλημα που να το εμποδίζει να συνεχίσει αυτοδύναμα το ταξίδι του. Στόχος είναι, μετά την αποκόλληση, το πλοίο να συνεχίσει την πορεία του προς τη Βηρυτό προκειμένου να εκφορτώσει και στη συνέχεια να μπει σε δεξαμενή για όποιες επισκευές και συντηρήσεις απαιτηθούν.
Link to comment
Share on other sites

Εξελίξεις θα γνωστοποιηθούν με νεότερο δελτίο τύπου.

Το βαπόρι πέρασε χθες αυτοδύναμα ανοικτά της Χίου, σήμερα κοντεύει στη Ρόδο και ακόμα να ακούσουμε κάτι για την εξέλιξη της υπόθεσης από το ΥΕΝ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...