Jump to content
Shipfriends

Ελληνικός Νηογνώμονας


Recommended Posts

Αναγκαία η ύπαρξη ενός ισχυρού εθνικού Νηογνώμονα

Επτακόσια εκατομμύρια δολάρια το χρόνο πληρώνουν οι Ελληνες εφοπλιστές στους διεθνείς Νηογνώμονες. Αυτό αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος του Ελληνικού Νηογνώμονα, Κωνσταντίνος Χίου και ζήτησε από την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα να ενισχύσει την προσπάθεια που γίνεται για την αναβάθμισή του.

Ο Ελληνικός Νηογνώμονας παγιώνεται σαν βασική εθνική υποδομή και εξελίσσεται πραγματικά σε εθνικό Νηογνώμονα που πλαισιώνει τη μεγάλη ελληνική ναυτιλία. Αυτό είναι το συμπέρασμα που προέκυψε από τη χθεσινή συζήτηση της κεντρικής επιτροπής του Ελληνικού Νηογνώμονα, που πραγματοποιήθηκε παρουσία του προέδρου του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γεωργίου Γράτσου και άλλων παραγόντων της ναυτιλιακής κοινότητας. Ο πρόεδρος του Ελληνικού Νηογνώμονα, Νίκος Παππάς, τόνισε ότι ο Νηογνώμονας είναι ένας θεσμός αναγκαίος για την πατρίδα μας και υπογράμμισε ότι μπορεί να προβάλει τη χώρα μας διεθνώς σαν ένα αναπόσπαστο τμήμα της ναυτιλίας μας. Ο διευθύνων σύμβουλος του Ελληνικού Νηογνώμονα, Κ. Χίου, υπογράμμισε ότι η ανανέωση της αναγνώρισης του Ε.Ν. από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ύστερα από συνεχή παρακολούθηση των επιδόσεών του από ομάδα εμπειρογνωμόνων, αποτελεί επιτυχία και θέτει τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία Ενωσης Ευρωπαϊκών Νηογνωμόνων.

Εμπρακτη υποστήριξη

Στόχος μας, τόνισε ο κ. Χίου, είναι να μας γνωρίσουν καλύτερα, να ακούσουμε με προσοχή τις απόψεις τους και να προσπαθήσουμε να γίνουμε καλύτεροι, ώστε να περιορισθούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πελάτες μας και πρόσθεσε: «Από τη δραστηριότητά μας αυτή βεβαιωθήκαμε ότι η ανάγκη για την ύπαρξη ενός ισχυρού εθνικού Νηογνώμονα, αντάξιου της ελληνικής ναυτιλίας, αναγνωρίζεται από όλους. Μένει η λήψη από μέρους μας των αναγκαίων μέτρων προς την κατεύθυνση αυτή και η έμπρακτη υποστήριξη των φορέων της ναυτιλίας. Μέσα στους σκοπούς μας είναι η ενίσχυση της εκπαίδευσης των στελεχών μας, η δραστηριοποίηση σε ερευνητικά προγράμματα που μας βοηθούν στην απόκτηση τεχνογνωσίας, για βελτίωση των κανονισμών μας, η διεύρυνση των δραστηριοτήτων μας στην πιστοποίηση προϊόντων και μέσων, ήδη προστέθηκαν στον κατάλογο των μέσων που πιστοποιούμε οι ανελκυστήρες, τα μέσα μεταφοράς επικινδύνων προϊόντων και το δίκτυο φυσικού αερίου και η διεύρυνση της δραστηριότητάς μας στην πιστοποίηση Συστημάτων Διαχείρισης.

Μηχανοργάνωση

Επίσης, στόχοι είναι η ολοκλήρωση της μηχανοργάνωσης, η εξάλειψη του όρου «περιορισμένη αναγνώριση από μέρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», η ευρύτερη εμπλοκή σε νέες κατασκευές, η συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα αμέσου ενδιαφέροντος, ενίσχυση της εξωστρέφειας, αξιοποίηση των ευνοϊκών για τους μικρούς Νηογνώμονες προβλέψεων της υπό έκδοση νέας Οδηγίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που διέπει τα της αναγνώρισης των Νηογνωμόνων από την Ε.Ε. Εξάλλου, αναφέρθηκε ότι τον τελευταίο χρόνο ο Ελληνικός Νηογνώμονας διεκπεραίωσε 1.060 υποθέσεις, 111 πλοία, 27 άδειες ναυπήγησης και μετασκευής πλοίων, 86 πιστοποιητικά ασφαλείας επιβατηγών πλοίων, 726 πρωτόκολλα γενικής επιθεώρησης, 152 πιστοποιητικά πρόληψης ρύπανσης από πετρέλαιο, 146 πιστοποιητικά πρόληψης ρύπανσης από λύματα, 151 πιστοποιητικά γραμμής φόρτωσης, 50 βεβαιώσεις τηλεχειρισμού μηχανών, 12 βεβαιώσεις για ρυμούλκηση και 23 πιστοποιητικά υφαλοχρωματισμού.

πηγη: Το κερδος

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

hellenicros.gif

πηγη: the seanation

Δεν αναγνωρίζει πλέον τον Ελληνικό Νηογνώμονα Πλοίων η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σύμφωνα με επιστολή της στην οποία αναφέρεται ότι «δεν συντρέχουν οι λόγοι της εν λόγω αναγνώρισης». Στην Ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη προσφεύγει ο Ελληνικός Νηογνώμονας, ενώ, την παραίτηση του υπέβαλλε ο Διευθύνων Σύμβουλος του κ. Κωνσταντίνος Χίος.

Στον «αέρα» βρίσκονται εκατοντάδες δεκάδες εμπορικά πλοία, μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μην ανανεώσει την αναγνώριση που παρείχε προς τον Ελληνικό Νηογνώμονα Πλοίων.

Ταυτόχρονα, την παραίτηση του από την θέση του Διευθύνοντα Συμβούλου του νηογνώμονα υπέβαλλε ο Πτέραρχος ε.α. Κωνσταντίνος Χίος.

Ωστόσο, ο νηογνώμονας αναφέρει ότι δεν τίθεται θέμα μη αναγνώρισης των πιστοποιητικών που έχει παράσχει μέχρι τώρα και για όσο καιρό ισχύουν, ενώ την ίδια ώρα επισημαίνει ότι αναμένεται η δικαστική διευθέτηση της εκκρεμότητας και κατ΄ επέκταση η ομαλή συνέχιση των επιθεωρήσεων και πιστοποιήσεων.

Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση του Ελληνικού Νηογνώμονα αναφέρεται ότι «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την από 24 Ιουλίου 2008 επιστολή της, η οποία ελήφθη την 30η Ιουλίου 2008, επικαλούμενη τις Επιθεωρήσεις των ετών 2006 και 2007, μας ενημέρωσε ότι, κατά την εκτίμησή της, «δεν συντρέχουν επί του παρόντος οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την επέκταση ή ανανέωση της περιορισμένης αναγνώρισης του Ελληνικού Νηογνώμονα».

Κατά της απόφασης αυτής ο Ελληνικός Νηογνώμονας, πεπεισμένος ότι είναι ουσιαστικά και νομικά εσφαλμένη, προσφεύγει άμεσα ενώπιον του Πρωτοδικείου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων με αίτημα την αναστολή εκτελέσεώς της και την ακύρωσή της.

Ωστόσο, μέχρι την εκπνοή της ισχύουσας αναγνώρισης του, ο Ελληνικός Νηογνώμονας θα εξακολουθήσει αρμοδίως τις εργασίες του, τα δε πιστοποιητικά επιθεωρήσεων των πλοίων με Κοινοτική Σημαία δηλ. της Ελλάδας -εκτός των Πρωτοκόλλων τα οποία και δεν επηρεάζονται από την παραπάνω εξουσιοδότηση- της Μάλτας και της Κύπρου θα εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι το πέρας της ισχύος τους.

Για δε τα πλοία με άλλες Σημαίες τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει, διότι και αυτά όπως και τα Ελληνικά Πρωτόκολλα δεν επηρεάζονται από την ανανέωση ή όχι της αναγνώρισης του Ελληνικού Νηογνώμονα από την Ευρωπαϊκή Ένωση».

Link to comment
Share on other sites

"Κατεβάζει ρολά" ο Νηογνώμονας

Στον "αέρα" θα βρεθούν σύντομα τα 85 πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας, καθώς ή Ευρωπαϊκή Ένωση απαγορεύει στο εξής στον Ελληνικό Νηογνώμονα να εκδίδει πιστοποιητικά ασφαλείας για τα κοινοτικά πλοία.

Αιτία αποτελεί η νέα κοινοτική οδηγία, σύμφωνα με την οποία για να έχουν τη δυνατότητα έκδοσης πιστοποιητικών ασφαλείας οι νηογνώμονες, θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει την κατασκευή των πλοίων από την αρχή ως το τέλος.

Δυστυχώς, από το σύνολο των νηογνωμόνων που έχουν στη κλάση τους τα πλοία της ελληνικής ακτοπλοίας, ο Ελληνικός Νηογνώμονας είναι ο μοναδικός που δεν πληροί αυτό το κριτήριο.

Συνεπώς, ο ιδιωτικοποιημένος οργανισμός οδηγείται στο κλείσιμο με αποτέλεσμα να δημιουργείται αναστάτωση στα νησιά που θα αποκοπούν. Παράλληλα, ανησυχία επικρατεί μεταξύ των πλοιοκτητριών εταιριών που θα υποστούν ένα ακόμα οικονομικό βάρος.

Με βάση τη νέα οδηγία, ο Ελληνικός Νηογνώμονας έλαβε εντολή να διακόψει την έκδοση πιστοποιητικών από τις 4 Αυγούστου.

Κατόπιν αυτού, θα πρέπει οι πλοιοκτήτριες εταιρίες των 85 πλοίων της Ακτοπλοίας να αναζητήσουν νέους νηογνώμονες προκειμένου τα πλοία τους να έχουν τη δυνατότητα συνέχισης των δρομολογίων, ενώ οι εταιρίες θα έχουν περιθώριο ενός έτους για τη μεταπήδησή τους σε άλλο νηογνώμονα.

Εξάλλου, διακόσιες οικογένειες που ζουν σήμερα από τη λειτουργία του Ελληνικού Νηογνώμονα θα βρεθούν στην ανεργία.

Υπενθυμίζεται ότι ο Ελληνικός Νηογνώμονας είχε τεθεί υπό αμφισβήτηση από την ΕΕ, εξαιτίας των ναυαγίων και άλλων ναυτικών ατυχημάτων που σημειώθηκαν και αφορούσαν πλοία που βρίσκονταν στη δική του κλάση.

Να σημειωθεί ότι το ΙΡΟΝ Αντώνης, το οποίο βυθίστηκε αύτανδρο στις 3 Σεπτεμβρίου 1994 (μόλις 5 ημέρες μετά τον απόπλου του και δύο μήνες μετά την έκδοση των πιστοποιητικών του), το ΔΥΣΤΟΣ, αλλά και το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ έφεραν πιστοποιητικά του Ελλ. Νηογνώμονα.

ΣΚΑΪ

Link to comment
Share on other sites

περα απο τις υπερβολες (θα μεινουν τα νησια χωρις καραβια κλπ) η αληθεια ειναι οτι τα σφιγγουν τα πραγματα για ορισμενες εταιρειες.

ξερει καποιος (απο πειρα και οχι απο μαντεια) τι γινεται σε τετοιες περιπτωσεις (παυουν να ισχυουν τα πιστοποιητικα; ισχυουν μεχρι τη ληξη; κλπ).

αληθεια ξερουμε παρασκηνιο; λιγο "φωτογραφικη" δεν ειναι η διαταξη αν πιανει μονο τον Ελληνικο Νηογνωμωνα; (δεν εννοω οτι τον μισουν οι ξενοι επειδη ειναι ελληνικος, αλλα οτι πιθανον, δικαια ή αδικα, του ειχαν μαζεψει πολλα).

Link to comment
Share on other sites

"Κατεβάζει ρολά" ο Νηογνώμονας

Αιτία αποτελεί η νέα κοινοτική οδηγία, σύμφωνα με την οποία για να έχουν τη δυνατότητα έκδοσης πιστοποιητικών ασφαλείας οι νηογνώμονες, θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει την κατασκευή των πλοίων από την αρχή ως το τέλος.

Δηλαδή τι μας λένε ότι κατά τη διάρκεια της ναυπήγησης οποιουδήποτε πλοίου θα πρέπει να έχει γίνει επίβλεψη? Και αν ναι ο νηογνώμονας από ποιο οργανισμό θα είναι Ελληνικός ή ξένος, διότι φαντάζομαι ότι για να πάρει ελληνική πιστοποίηση θα πρέπει να είναι ελληνικός; Και τα πλοία που τα αγοράζουμε απ' έξω? Ας μας διαφωτίσει κάποιος τους αμαθείς! :rolleyes:

Edited by tegea
Link to comment
Share on other sites

Ειναι εντελως ασαφες ετσι οπως το λενε. Και ειλικρινα εχω μπερδευτει. Δηλαδη ενα πλοιο που κατασκευαστηκε υπο την επιβλεψη του Γερμανικου θα ειναι νυν και αει στον Γερμανικο και αντιστοιχα με αλλους νηογνωμωνες? Το Πασιφαη που κατασκευαστηκε με την παρακολουθηση του Νορβηγικου και τωρα εχει Γερμανικο θα πρεπει να γυρισει στο DNV η μας κανει και ο Γερμανικος επειδη γενικα εχει παρακολουθησει κατασκευες πλοιων... Μεγαλο μπερδεμα

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή τι μας λένε ότι κατά τη διάρκεια της ναυπήγησης οποιουδήποτε πλοίου θα πρέπει να έχει γίνει επίβλεψη? Και αν ναι ο νηογνώμονας από ποιο οργανισμό θα είναι Ελληνικός ή ξένος, διότι φαντάζομαι ότι για να πάρει ελληνική πιστοποίηση θα πρέπει να είναι ελληνικός; Και τα πλοία που τα αγοράζουμε απ' έξω? Ας μας διαφωτίσει κάποιος τους αμαθείς! :rolleyes:

Στη διάρκεια της κατασκευής πάντα υπάρχει επίβλεψη απο τον νηογνόμωνα με του οποίου τους κανόνες κατασκευάζεται το πλοίο δεν σημαίνει πως ένα πλοίο που κατασκευάζεται στη Ελλάδα η που κατασκευάζεται απο ελληνική εταιρεία σε ξένο ναυπηγείο είναι υποχρεωμένο να ακολουθήσει τους κανόνες του ελληνικού νηογνόμωνα,τώρα ελληνική πιστοποίηση δεν κατάλαβα τι εννοείς αλλά γενικά επιθεωρήσεις δεν κάνει μόνο ο νηογνόμωνας αλλά και το αντίστοιχο κλιμάκιο κάθε χώρας που για μας είναι η επιθεώρηση εμπορικών πλοίων

τα πλοία που αγοράστηκαν απο το εξωτερικό πολλά αλλάξαν κλάση και ήρθαν στον ελληνικό (κυρίως τα γιαπωνέζικα) αλλά αυτό δεν είναι και κανόνας για παράδειγμα το ΣΑΠΦΩ έμεινε καθολη τη ζωή του υπο κλάση του Lloyd's

Αυτό που αναφέρεται ότι δεν είναι αρμόδιος να εκδόσει πιστοποιητικά επειδή δεν έχει παρακολουθήσει τη ναυπήγηση για μένα δεν έχει καμία λογική γιατί γενικά τα πλοία αλλάζουν νηογνόμωνες,όσον αφορά ΔΥΣΤΟΣ και IRON ANTONIS αξίζει να αναφέρουμε πως ατυχήματα είχαν και οι πιο προτοκλασατοι νηογνόμωνες παραδειγμα ESTONIA και PRESTIGE και τα δυο ύπο τη κλάση νηογνομώνων μελών του IACS

Link to comment
Share on other sites

Είδα και άκουσα ... αλλά σοφότερος δεν έγινα. Και κυρίως, δεν κατάλαβα τι σημαίνει "θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει την κατασκευή των πλοίων από την αρχή ως το τέλος.". Δηλαδή ένα πλοίο θα υποχρεούται να έχει για πάντα τον ίδιο νηογνώμονα που παρακολούθησε και την ναυπήγησή του?

ΥΓ. Εάν ισχύουν αυτά που λέει η κ. Θ. Κοντζόγλου...αλίμονο σε όποιο πλοίο είναι στον Ελληνικό Νηογνώμονα και πάθει βλάβη μετά τις 4 Αυγούστου.

ΥΓ2 Μάλλον είναι συγκεχυμένα ακόμα τα πράγματα και πιστεύω ότι θέλει 1-2 μέρες ακόμη για να ξεκαθαρίσει η κατάσταση και να καταλάβουμε το τί ακριβώς θα γίνει.

Link to comment
Share on other sites

θεωρώ άστοχο το σχόλιο των πλοίων με ατυχήματα και την κλάση τους σε αυτό το topic.

στο θέμα μας: μήπως η ανακοίνωση εννοεί ότι για να μπορεί να αναγνωριστεί η κλάση μας, τότε πρέπει να έχει την δυνατοτητα να παρακολουθεί νέες κατασκευές? Δηλαδή να έχει την τεχνογνωσία στο σύστημα τους.

Το θεωρώ σωστό requirement και λάθος της κλάσης μας να κάνει παρακολουθήσεις μονο για το πολεμικό ναυτικό όπου IACS κανόνες δεν ακολουθούνται.

Το θέμα είναι τι γίνετε τώρα?

Οι κάβοι μου, μου είπαν πως τρέχουν και δεν φτάνουν να εκδώσουν πιστοποιητικά που εκκρεμούν από πέρυσι τον σεπτέμβρη.Last day, today! Next week what?

Link to comment
Share on other sites

θεωρώ άστοχο το σχόλιο των πλοίων με ατυχήματα και την κλάση τους σε αυτό το topic.

Γιατί είναι άτοπο αφου η συνολική αμφισβήτιση έχει να κάνει και με τα ατυχήματα

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω δει την απόφαση της ΕΕ αλλα η δικια μου κατανόηση του ζητήματος δεν έχει να κάνει με θέματα των ατυχημάτων.

Αν θα έπρεπε η όχι είναι άλλο θέμα και αν η ΕΕ θα έπρεπε να θέτει τέτοιους ορους επίσης. Στέφανε είμαι ανοικτος στο να μην έχω κατανοήσει καλά την αμφισβήτηση και τα κριτήρια της το θέμα ίαινε ότι το 90% της ακτοπλοΐας είναι επί ξύλου κρεμάμενη όσον αφορά τα όσα πιστοποιητικά λήγουν τον Σεπτέμβρη ή ότι ζημιες γίνουν που χρειάζονται πιστοποίηση κλάσης (όπως ζητα το PSC)

Link to comment
Share on other sites

«Φρένο» στην προσπάθεια για ανάπτυξη που κάνει ο Ελληνικός Νηογνώμονας επιχειρεί να «βάλει» η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με μια αιφνιδιαστική κίνηση.

Την ώρα που κάθε χρόνο ο Ε.Ν. βελτιώνει την θέση του στη λίστα του Μνημονίου του Παρισίων (Paris MOU) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε αιφνιδιαστική επιστολή της προς τον Νηογνώμονα στις 24 Ιουλίου 2008 η οποία παραλήφθηκε στις 30 Ιουλίου, του ανακοίνωσε ότι δεν θα ανανεώσει την αναγνώρισή της, η οποία λήγει στις 4 Αυγούστου 2008., «δεν συντρέχουν επί του παρόντος οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την επέκταση ή ανανέωση της περιορισμένης αναγνώρισης του Ελληνικού Νηογνώμονα», ανέφερε χαρακτηριστικά στην επιστολή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Μάλιστα χθες με κατεπείγον σήμα του το ΥΕΝΑΝΠ ενημέρωσε τον Ελληνικό Νηογνώμονα για τις κινήσεις που πρέπει να κάνει από εδώ και πέρα. Από την πλευρά του πάντως ο Ε.Ν. αντέδρασε, αφού είναι πεπεισμένος ότι η άποψη της Επιτροπής «είναι ουσιαστικά και νομικά εσφαλμένη», και για τον λόγο αυτό προσφεύγει άμεσα ενώπιον του Πρωτοδικείου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων με αίτημα την αναστολή εκτελέσεώς της και την ακύρωσή της.

Στο πλευρό του Ε.Ν. τάσσεται και η Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού που με χθεσινή τους επιστολή προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργο Βουλγαράκη, αφού κάνουν λεπτομερή αναφορά στα προβλήματα που θα αντιμετωπίσει ο κλάδος από την άρση της αναγνώρισης του Ε.Ν. από την Ε.Ε. ζητά από τον υπουργό την παρέμβαση στα όργανα της Ε.Ε. για την ανανέωση της αναγνώρισης της Ελληνικού Νηογνώμονα προκειμένου όπως τονίζει να μην «αφανιστεί ένα σημαντικό κομμάτι της ναυτιλίας και η εμπειρία που έχει αποκτηθεί στο χώρο του Θαλάσσιου Τουρισμού».

Η επόμενη ημέρα

Μέχρι να ξεκαθαρίσει η υπόθεση και μετά την εγκύκλιο του ΥΕΝΑΝΠ ο Ελληνικός Νηογνώμων «θα εξακολουθήσει αρμοδίως τις εργασίες του, τα δε πιστοποιητικά επιθεωρήσεων των πλοίων με Κοινοτική Σημαία, δηλαδή της Ελλάδας - εκτός των Πρωτοκόλλων τα οποία και δεν επηρεάζονται από την παραπάνω εξουσιοδότηση - της Μάλτας και της Κύπρου θα εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι το πέρας της ισχύος τους.

Για δε τα πλοία με άλλες Σημαίες τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει, διότι και αυτά όπως και τα Ελληνικά Πρωτόκολλα δεν επηρεάζονται από την ανανέωση ή όχι της αναγνώρισης του Ελληνικού Νηογνώμονα από την Ευρωπαϊκή Ένωση». «Στο μεταξύ αναμένεται η δικαστική διευθέτηση της εκκρεμότητας και η κατ' επέκταση ομαλή συνέχιση των επιθεωρήσεων και πιστοποιήσεων», υπογραμμίζει ο νηογνώμονας.

Πού κολλάει η Επιτροπή

Η Επιτροπή κατά τους ελέγχους που έχουν γίνει στον Ε.Ν. σύμφωνα με πληροφορίες έχει κάνει οκτώ παρατηρήσεις. Ορισμένες εξ αυτών είναι θέματα ενημέρωσης για απλές διαδικασίες που αφορούν τους επιθεωρητές που έχει, ενώ άλλα αφορούν θέματα πρόληψης και ρύπανσης, καθώς και θέματα που έχουν να κάνουν με τη συνεργασία ανάμεσα στους νηογνώμονες.

Η νέα οδηγία

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έλαβε αυτή την απόφαση για τον Ελληνικό Νηογνώμονα, σε μία κρίσιμη περίοδο για τους νηογνώμονες σε ευρωπαϊκό επίπεδο αφού βρίσκονται σε εξέλιξη δύο βασικές υποθέσεις.

Η πρώτη έχει να κάνει με την νέα υπό κατάθεση οδηγία για την αναγνώριση νηογνωμόνων στην Ε.Ε. και για την οποία ο ελληνικός νηογνώμονας έχει ζητήσει να κρίνονται με βάση τα ποιοτικά και όχι τα ποσοτικά κριτήρια. Το δεύτερο είναι η έρευνα που πραγματοποίησε σε εταιρείες μέλη της Διεθνούς Ένωσης Νηογνωμόνων IACS, με σκοπό να διαπιστώσει εάν υφίσταται ένα ιδιότυπο καρτέλ.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Στις 4 Σεπτεμβρίου θα συζητηθεί η προσφυγή του Ελληνικού Νηογνώμονα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, κατά της απόφασης της Ε.Ε. να άρει την αναγνώριση του Οργανισμού. Επίσης, στο τέλος Σεπτεμβρίου, θα επαναξιολογηθεί ο Οργανισμός από τις υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και στη συνέχεια θα υπάρξει -ανάλογα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης- πρόταση στην Ε.Ε., να αρθεί η απόφασή της για μη αναγνώριση του Ε.Ν.

Οι τελικές αποφάσεις, πάντως, αναμένεται να ληφθούν από το συμβούλιο των αντιπροσώπων τον προσεχή Νοέμβριο. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, μία μη αναγνώριση του Ε.Ν. από την Ε.Ε. θα αποτελέσει πλήγμα στα σχέδια για την ανάπτυξη του maritime cluster στη χώρα μας.

Ο Ε.Ν. είναι πεπεισμένος ότι η άποψη της Επιτροπής «είναι ουσιαστικά και νομικά εσφαλμένη» και, για το λόγο αυτό, προσέφυγε ενώπιον του Πρωτοδικείου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, με αίτημα την αναστολή εκτελέσεώς της και την ακύρωσή της.

Αλλάζει η οδηγία

Στο μεταξύ, σημαντικές αλλαγές επιφέρει η νέα κοινοτική οδηγία, σε ό,τι αφορά την αναγνώριση των νηογνωμόνων, η οποία συζητείται σε δεύτερη ανάγνωση στην Επιτροπή Μεταφορών του ευρωκοινοβουλίου, καταργώντας εκτός των άλλων τα αντιαναπτυξιακά ποσοτικά κριτήρια (π.χ. αριθμός πλοίων, προσωπικό) αναγνώρισης των νηογνωμόνων από την Ε.Ε.

Σύμφωνα με τη νέα οδηγία που προωθεί η Ε.Ε., τα κριτήρια αναγνώρισης ενός νηογνώμονα, τα «γενικά ελάχιστα κριτήρια» και «ειδικά ελάχιστα κριτήρια», έχουν τροποποιηθεί σε ό,τι αφορά κυρίως τα ποσοστικά στοιχεία.

Ειδικότερα, στα ελάχιστα γενικά κριτήρια μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται:

«1. Οι αναγνωρισμένοι οργανισμοί πρέπει να έχουν νομική προσωπικότητα στο κράτος του τόπου τους. Οι λογαριασμοί τους πρέπει να πιστοποιούνται από ανεξάρτητους ορκωτούς λογιστές.

2. Ο αναγνωρισμένος οργανισμός πρέπει να είναι σε θέση να αποδεικνύει ότι διαθέτει εκτεταμένη πείρα σε αξιολογήσεις του σχεδιασμού και της κατασκευής εμπορικών πλοίων.

3. Ο αναγνωρισμένος οργανισμός πρέπει να είναι επανδρωμένος ανά πάσα στιγμή με σημαντικό διοικητικό, τεχνικό, βοηθητικό και ερευνητικό προσωπικό, ανάλογα με το μέγεθος του στόλου της κλάσης του, της σύνθεσης και της συμμετοχής του οργανισμού στην κατασκευή και την μετατροπή πλοίων.

Ο αναγνωρισμένος οργανισμός πρέπει να είναι ικανός να αποσπά σε κάθε τόπο εργασίας, όταν και εφόσον χρειάζεται, μέσα και προσωπικό ανάλογα με τα καθήκοντα που πρόκειται να φέρει σε πέρας, σύμφωνα με τα γενικά ελάχιστα κριτήρια 6 και 7 και με τα ειδικά ελάχιστα κριτήρια που ορίζονται στο Μέρος Β.

4. Ο αναγνωρισμένος οργανισμός πρέπει να διαθέτει και να εφαρμόζει σύνολο οικείων αναλυτικών κανόνων και διαδικασιών ή τη σχετική αποδεδειγμένη ικανότητα για το σχεδιασμό, την κατασκευή και την περιοδική εξέταση εμπορικών πλοίων, οι οποίοι έχουν την ποιότητα διεθνώς αναγνωρισμένων προτύπων. Οι κανόνες και οι κανονισμοί δημοσιεύονται και ενημερώνονται συνεχώς, όπως επίσης βελτιώνονται μέσω ερευνητικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων.

5. Ο αναγνωρισμένος οργανισμός πρέπει να δημοσιεύει το νηογνώμονά του σε ετήσια βάση ή να τον τηρεί σε ηλεκτρονική βάση δεδομένων, στην οποία έχει πρόσβαση το κοινό.

6. Ο αναγνωρισμένος οργανισμός δεν πρέπει να είναι υπό τον έλεγχο πλοιοκτητών ή ναυπηγών ή άλλων οι οποίοι αναπτύσσουν εμπορική δραστηριότητα στην κατασκευή, τον εξοπλισμό, την επισκευή ή την εκμετάλλευση πλοίων. Ο αναγνωρισμένος οργανισμός δεν πρέπει να εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό, ως προς τις προσόδους του, από μία και μόνη εμπορική επιχείρηση.

Ο αναγνωρισμένος οργανισμός δεν πρέπει να διενεργεί εργασίες κλάσης ή θεσμοθετημένες εργασίες, εάν ταυτίζεται ή έχει επαγγελματικούς, προσωπικούς ή οικογενειακούς δεσμούς με τον πλοιοκτήτη ή εφοπλιστή. Το ασυμβίβαστο αυτό ισχύει και για τους επιθεωρητές που απασχολούνται από τον αναγνωρισμένο οργανισμό.

7. Ο αναγνωρισμένος οργανισμός πρέπει να λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Παραρτήματος του ψηφίσματος Α.789 (19) του ΙΜΟ, σχετικά με τους ειδικούς κανόνες που διέπουν τις εργασίες επιθεώρησης και πιστοποίησης, τις οποίες αναλαμβάνουν αναγνωρισμένοι οργανισμοί για λογαριασμό των αρχών, στο βαθμό κατά τον οποίο καλύπτονται ζητήματα τα οποία εμπίπτουν στο πλαίσιο του παρόντος κανονισμού.

Στα ειδικά ελάχιστα κριτήρια περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων:

1. Ο αναγνωρισμένος οργανισμός παρέχει παγκόσμια κάλυψη με τους αποκλειστικά απασχολούμενους επόπτες του ή, σε εξαιρετικές και δεόντως δικαιολογημένες περιπτώσεις, με αποκλειστικά απασχολούμενους επόπτες άλλων αναγνωρισμένων οργανισμών.

2. Ο αναγνωρισμένος οργανισμός διέπεται από κώδικα δεοντολογίας.

3. Στον αναγνωρισμένο οργανισμό, η διοίκηση και η διαχείριση ασκούνται κατά τρόπον ώστε να διασφαλίζεται η εχεμύθεια των πληροφοριών η απαιτούμενη από τις αρχές κ.ά.

Οι αλλαγές σε σύγκριση με την οδηγία που ισχύει ήδη αφορά κυρίως στα ποσοτικά στοιχεία, καθώς η εν ισχύι οδηγία ορίζει ότι τα κράτη - μέλη μπορούν να υποβάλουν στην Επιτροπή αίτηση αναγνώρισης για τρία έτη οργανισμών που πληρούν όλα τα κριτήρια του παραρτήματος εκτός από εκείνα που αναφέρονται στις παραγράφους 2 και 3 του τμήματος 'ΓΕΝΙΚΑ' του εν λόγω παραρτήματος».

Τα κριτήρια των παραγράφων 2 και 3 του παραρτήματος αναφέρουν ότι: «2. Ο οργανισμός θα πρέπει να διαθέτει στο νηογνώμονά του στόλο τουλάχιστον 1.000 ωκεανοπόρων πλοίων (άνω των 100 κοχ.), με ολική χωρητικότητα όχι μικρότερη από πέντε εκατομμύρια κοχ. 3. Ο οργανισμός πρέπει να απασχολεί αριθμό μελών τεχνικού προσωπικού ανάλογο προς τον αριθμό των πλοίων των καταχωρημένων στο νηογνώμονά του. Για την κάλυψη των απαιτήσεων της παραγράφου 2, θα χρειάζονται τουλάχιστον 100 επιθεωρητές αποκλειστικής απασχόλησης».

Με τη συγκεκριμένη διαδικασία, αναγνωρίσθηκε αρχικά για τρία χρόνια και στη συνέχεια για άλλα τρία, μέχρι φέτος τον Αύγουστο, ο Ελληνικός Νηογνώμονας από την Ε.Ε., όπως και ο Πολωνικός, η αναγνώριση του οποίου λήγει το 2009.

Η μη συνέχιση της αναγνώρισης αυτής προκαλεί σημαντικά προβλήματα στον Ελληνικό Νηογνώμονα, ενώ εκ των πραγμάτων ενισχύει τη θέση των 11 μεγάλων Νηογνωμόνων, οι οποίοι ανήκουν στη Διεθνή Ενωση Νηογνωμόνων (IACS) και εκκρεμεί σε βάρος του έλεγχος από πλευράς της Ε.Ε. για «εναρμονισμένες πρακτικές».

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

γνωριζουμε ποια απο τα ferries που ειχαν την κλαση του ελληνικου νηογνωμονα εχουν αλλαξει νηογνωμονα και τι σκεφτονται να κανουν οι πλοιοκτητες των υπολοιπων;

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

εχω ακουσει μερικα πραγματακια για το θεμα, αλλα επειδης δεν ειμαι και τοσο σιγουρος κρατειστε και μια πισινη.

α) οι του νηογνωμονα λενε οτι δεν εχει ληξει το θεμα, οτι κανουν αρκετα απο οσα τους ειχαν ζητηθει και το "επιτιμιο της ακοινωνησιας" (που λενε και οι παπαδες) θα αρθει συντομα.

β) οι περισσοτερες ακτοπλοϊκες που ληγουν τα πιστοποιητικα των καραβιων τους πανε σε RINA και DNV

γ) οσα πλοια ειναι ελεγμενα για hull and machinery και εχουν εν ισχυι πιστοποιητικα, μεχρι το επομενο special survey δε χρειαζεται να αλλαξουν νηογνωμονα. ισχυουν τα πιστοποιητικα του μακαριστου:P Ε.Ν. και τα annuals (τις ετησιες επιθεωρησεις δηλαδη) θα τα κανει η... "Επιθεωρηση" του ΥΕΝΑΝΠ. Με αλλα λογια θα ειναι περιπου και ελεγχων και ελεγχομενος.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Μετά τον έλεγχο που έγινε στον Ελληνικό Νηογνώμονα από τις υπηρεσίες του ΥΕΝΑΝΠ, και από τον οποίο πέρασε με επιτυχία, αναμένεται να ακολουθήσει ο νέος έλεγχος της EMSA για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Σε περίπτωση που περάσει με επιτυχία και τον νέο έλεγχο τότε, η υπόθεσή του αναμένεται να επανεξεταστεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέχρι το τέλος του 2008.

Τα συμπεράσματα

Η ομάδα ελέγχου του ΥΕΝΑΝΠ στην έκθεση επανελέγχου του Ελληνικού Νηογνώμονα αναφέρει σχετικά με τα συμπεράσματά της: «Η ομάδα ελέγχου διαπίστωσε ότι ο επανέλεγχος με τη συμβολή του προσωπικού του Οργανισμού διενεργήθηκε σε πνεύμα συνεργασίας, άμεσης ενημέρωσης και επαγγελματισμού που επέδειξαν κατά την διάρκεια του ελέγχου. Η παρουσία εκπροσώπων της EMSA και των κλιμακιών Κύπρου και Μάλτας που έχουν συνάψει εξουσιοδότηση με τον Οργανισμό ήταν καθόλα θετική καθόσον συνέβαλε στη διεκπεραίωση της όλης διαδικασίας σε πνεύμα διαφάνειας και αμερόληπτης της κρίσης.

Μεταξύ των ελεγκτών του ΚΕΕΠ έγινε αναλυτική συζήτηση για την ευθύνη του Οργανισμού στην καθυστέρηση έκδοσης οριστικού πιστοποιητικού κλάσης σε περίπτωση αλλαγής κλάσης (transfer of Class agreement - TOCA). Επισημάνθηκαν περιπτώσεις καθυστέρησης ενημέρωσης του HRS από τον Οργανισμό που παρακολουθούσε το πλοίο. Κατά ταύτα απαιτείται έλεγχος προς διαπίστωση τυχόν ευθύνης του Οργανισμού που παρακολουθούσε προηγουμένως το πλοίο.

Τα μέτρα που έχει λάβει ο Οργανισμός κατά το χρονικό διάστημα μετά τον τακτικό διετή έλεγχο που διενήργησε η αρμόδια αρχή του ΥΕΝΑΝΠ (10-11/06/2008) και τους ελέγχους που διενήργησε η EMSA (2006,2007) έχουν συμβάλει στη βελτίωση των επιδόσεών του από άποψη ασφάλειας και πρόληψης της ρύπανσης, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα υπό ελληνική σημαία πλοία

Κατόπιν των ανωτέρω κρίνεται ότι οι επιδόσεις του Οργανισμού εξασφαλίζουν ικανοποιητικό επίπεδο παροχής υπηρεσιών του Οργανισμού στον τομέα της πιστοποίησης της τεχνικής καταλληλότητας των πλοίων που διενεργείται κατά εξουσιοδότηση της Αρχής».

Τα ευρήματα

Κατά τη διάρκεια του επανελέγχου στην οποία ήταν παρόντες παρατηρητές της EMSA καθώς και κλιμάκια από την Κύπρο και της Μάλτα, χώρες οι οποίες έχουν εξουσιοδοτήσει τον Ε.Ν. να έχει πλοία τους στην κλάση του, διαπιστώθηκε ότι ο Ε.Ν. ανταποκρίθηκε ικανοποιητικά, ενώ 13 από το σύνολο των παρατηρήσεων που του είχαν γίνει στους προηγούμενους ελέγχους, έχουν αποκατασταθεί.

Για δύο από τις παρατηρήσεις έλαβε προθεσμία έξι μηνών για να επανεξετασθούν, για ακόμα τρεις από τις παρατηρήσεις δόθηκε προθεσμία αποκατάστασης μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου 2008, ενώ για τις δύο τελευταίες κρίνεται ότι έχουν αποκατασταθεί, αλλά προτάθηκε επανέλεγχος στις 10 Δεκεμβρίου 2008.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Προφανώς εννοείς τα νέα σχετικά με την απόρριψη από τα αρμόδια κοινοτικά όργανα της ένστασης του Ελληνικού Νηογνώμονα κατά της απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

εχουμε κανενα νεοτερο για το θεμα ή τα τελευταια νεα απλα ειναι ευσεβης ποθοι;

παντως, ανεξαρτητα απο τους λογους που οδηγησαν στην αρση της αναγνωρισης, ισως τελικα να ειναι και μια ευκαιρια για ενα ξεσκαρταρισμα.

τι εννοω: απο ποντοπορα και κρουαζιεροπλοια δεν ειχαν και τοοοσα πολλα την κλαση του και εν πασει περιπτωση επειδη πηγαιναν και... εκτος ελλαδος;) (port state control etc) δεν θα τους κοστισε και ιδιαιτερα η αλλαγη νηογνωμωνα.

το μεγαλο ερωτηματικο ειναι τα ferries της εσωτερικης ακτοπλοϊας. αν τελικα ο Ε.Ν δεν ξαναεκδοσει πιστοποιητικα και αναγκαστουν να πανε σε καποιον αλλο νηογνωμωνα, ποσα απο τα ferries της εσωτερικης ακτοπλοϊας θα τα δεχτει αναγνωρισμενος απο την ΕΕ νηογνωμωνας οπως ειναι, σε ποσα θα ζητηθουν δαπανηρες (και ισως ασυμφορες) παρεμβασεις και ποσα θα φανε πορτα εξ αρχης;

απο την αρχη το θεμα στα ελληνικα ΜΜΕ παρουσιαστηκε περιπου ως εξης: "Κλεινει η ΕΕ τον Ελληνικο Νηογνωμωνα και θα μεινουν χωρις πλοια τα νησια μας", ενω η πραγματικοτητα ισως ειναι διαφορετικη. θυμομαστε ασφαλως περιστατικα ελληνικων ferries που βγηκαν απο επισκευη, πηραν χαρτια και στην πρωτη προσεγγιση σε λιμανι του εξωτερικου μαζεψαν παρατηρησεις με το τσουβαλι.

ισως τελικα βγει και σε καλο αυτη η ιστορια και αλλαξουν καποια πραγματα. ακομη και αν τελικα ο Ε.Ν. ξαναπαρει αναγνωριση απο την ΕΕ, τα πραγματα θα ειναι πολυ διαφορετικα.

ξεφευγω λιγο, αλλα ισως τελικα η καλυτερη λυση να ηταν κατι που εχει γραφτει και παλιοτερα εδω: να ερχονται επιθεωρητες της ΕΕ, να κανουν port state control στα ελληνικα ferries.

τωρα δικαιολογιες οτι ειναι εθνικο ζητημα, υπαρχει κριση και δεν μπορουν να γινουν εξοδα, εχει εργαζομενους ο νηογνωμωνας και αλλα που εχουν ακουστει, δεν αντεχουν σε σοβαρη κριτικη. τα προβληματα ειναι παλιοτερα της κρισης.

ξεκαθαριζω οτι την ολη νομικη/γραφειοκρατικη πορεια της υποθεσης αυτης που κρατα 6 μηνες δεν την εχω παρακολουθησει σε μεγαλο βαθος. απλα απο την αρχη δεν τη θεωρησα του θανατα

Link to comment
Share on other sites

Υπαρχει ο πολωνικος και ο ρωσικος που δεν εχουν κανενα προβλημα και ειναι περιπου στην ιδια κλαση με τον ελληνικο οποτε δε θα εχουν ουτε απαιτησεις για μετασκευες ουτε υπαρχει περιπτωση να τα κοψουν λογω ηλικιας. Απλα οσοι ατυχοι εκαναν το 5ετες τους με τον ελληνικο νηογνωμονα απο πανω τους ισως χρειαστει να ξανακανουν καποιες εργασιες για το νεο νηογνωμονα που θα διαλεξουν

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...