Jump to content
Shipfriends

Ανάπτυξη γνωρίζουν τα τουρκικά ναυπηγεία


Recommended Posts

tuzla.jpg

πηγη: Η Ελευθεροτυπία

Οι πολιτικές θύελλες δεν εμποδίζουν τους δυναμικούς κλάδους της τουρκικής οικονομίας να αναπτύσσονται διεκδικώντας ολοένα μεγαλύτερο μερίδιο στη διεθνή αγορά. Με άλματα προχωρεί ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος, ενώ ήδη η αυτοκινητοβιομηχανία στη γειτονική μας χώρα έχει εξελιχθεί στη μεγαλύτερη μετά την υφαντουργία συναλλαγματοφόρο δραστηριότητα.

Από δέκατη πέμπτη ναυπηγική δύναμη στον κόσμο η Τουρκία έχει πλέον αναρριχηθεί στην όγδοη θέση, χωρίς καμία διάθεση να επαναπαυθεί στις δάφνες και τα κέρδη της. Στη γαλλική εφημερίδα «Le Figaro» ο πρόεδρος του συνδέσμου τούρκων ναυπηγών Μουράτ Μπαϊκάρ με σαφήνεια αναφέρεται σε μεγαλεπήβολα σχέδια: «Φιλοδοξούμε να γίνουμε τέταρτοι στον κόσμο και πρώτοι στην Ευρώπη».

Σε ορισμένες κατηγορίες πλοίων η πρώτη θέση είναι ήδη γεγονός: «Η Τουρκία κρατεί τα σκήπτρα στην Ευρώπη όσον αφορά τη ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων μικρού τονάζ και κατέχει την τρίτη θέση στον κόσμο στις μεγάλες θαλαμηγούς», εξηγεί ο ίδιος. Να σημειωθεί ότι στην παγκόσμια αγορά κυριαρχούν χώρες όπως η Νότια Κορέα, η Ιαπωνία και η Κίνα, ενώ στην Ευρώπη μεγάλοι «παίκτες» είναι -μεταξύ άλλων- η Γερμανία, η Πολωνία και η Ιταλία.

Κατά τον σύνδεσμο των τούρκων ναυπηγών τα βιβλία παραγγελιών τους είναι γεμάτα ώς το 2010. Για να ανταποκριθούν στη ζήτηση κατασκευάζουν διαρκώς νέα ναυπηγεία απ' άκρη σ' άκρη στα παράλιά τους -στα νότια της Μικράς Ασίας, στο Αιγαίο, στη Θάλασσα του Μαρμαρά, στον Εύξεινο, με σκοπό οι 58 υφιστάμενες μονάδες να φτάσουν τις 120 το 2010. Και στον κλάδο αυτό η Τουρκία έχει επιτελέσει ένα θαύμα τα τελευταία δέκα χρόνια, εκμηδενίζοντας το «έλλειμμά» της στο πεδίο της τεχνολογίας.

Οσο για το εργατικό κόστος, υπολογίζεται ότι ο ειδικευμένος Τούρκος που απασχολείται στη ναυπηγική βιομηχανία στοιχίζει 30% με 50% λιγότερο από τον γερμανό ή το γάλλο συνάδελφό του, αλλά τρεις φορές περισσότερο από τον Κινέζο. Ομως το σπουδαιότερο συγκριτικό πλεονέκτημα της Τουρκίας στη ναυπηγο-επισκευαστική αγορά είναι η γεωγραφική της θέση.

Στη ραγδαία ανάπτυξη του ναυπηγικού κλάδου της Τουρκίας συνέβαλε καθοριστικά η εμπειρία της στη συγγενή δραστηριότητα της διάλυσης παλαιών πλοίων. Πηγή από την οποία η χώρα επίσης προσδοκά αυξημένη εισροή συναλλάγματος τα δέκα επόμενα χρόνια, καθώς πολύ περισσότερα πλοία θα πουλιούνται για παλιοσίδερα και θα οδηγούνται στα διαλυτήρια.

Στη θάλασσα πάντως η Τουρκία υστερεί. Την 1η Ιανουαρίου 2004 με κριτήριο την ολική χωρητικότητα των σκαφών του (συνολικά ανέρχεται σε 7,6 εκατομμύρια κόρους) ο τουρκικός εμπορικός στόλος κατείχε την 23η θέση στον κόσμο. Ο ελληνικός (με 53,3 εκατομμύρια κόρους) ήταν στην τρίτη (προηγούνταν αυτοί του Παναμά με 186,9 και της Λιβερίας με 79,6 εκατομμύρια κόρους, καθώς οι δύο χώρες προσφέρουν σημαίες ευκαιρίας). Η Κυπριακή Δημοκρατία (με 35,3 εκατ. κόρους) βρισκόταν στην έβδομη θέση.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ λυπηρό (για τα δικά μας ναυπηγεία), αλλά αναμενόμενο. Δυστυχώς αυτοί που πολλές φορές θεωρούμε τριτοκοσμικούς, υπερτερούν σε οργάνωση και προγραμματισμό, από εμάς, τους.... ευρωπαίους :mad:

Link to comment
Share on other sites

Απ΄οτι εχω ακουσει μιλωντας με διαφορους ανθρωπους του χωρου, τουλαχιστον οσον αφορα το κομματι των επισκευων η διαφορα υπερ της Τουρκιας στο κοστος σε σχεση με την Ελλαδα, φερεται να ειναι γυρω στο 15-20%. Η Ελλαδα φερεται να υπερτερει σε αξιοπιστια στο χρονο παραδοσης/ολοκληρωσης, ενω για τη διαφορα στην ποιοτητα δουλειας η οποια ειναι δεδομενη, γινονται προσπαθεια να γεφυρωθει απο την πλευρα των Τουρκων με τη συνδρομη/απασχοληση ξενων ναυπηγων/μηχανολογων/τεχνητων και συναφων ειδικοτητων και ειδικοτερα Γερμανων.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Νωρίς, νωρίς το πήρε χαμπάρι η "Ε". Το έχει παίξει το Βήμα και το capital εδώ και ένα μήνα περίπου. Μάλιστα το Βήμα είχε και συνέντευξη του τούρκου προέδρου του ναυτικού επιμελητηρίου. Τώρα καιρός είναι να μας γράψει η "Ε" και για τον τορπιλισμό της Έλλης.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...