Jump to content
Shipfriends

ALEXANDROS7

Members
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

  1. ALEXANDROS7

    Lane Lines

    Με αφορμή οτι η λανε πλέον δεν φαίνεται να ανακάμπτει οπου τα προβλήματα ρευστότητας αλλά και η επισκευή του Κορνάρου να είναι αδύνατη θα ήθελα να κάνω μια εκτενής αναφορά στην ιστορία της αγαπημένης μου εταιρείας .Η εταιρία ξεκίνησε το 1993 από λασιθιωτες μετόχους με πρωτεργάτη τον Γιώργο Αλεβίζο και άλλους επιφανείς λασιθιωτες (Ρούσσο Κούνδουρο) και πρακτικά ξεκίνησε ένα χρόνο μετά με τον Κορνάρο να έχει ακόμα τα σινιάλα της P&O συνδέοντας το νόμο Λασιθίου με τον Πειραιά μέσο Μήλου.Υστερα επεκτάθηκε και στην κασοκαρπαθια η οποία ήταν άγονη και εξαρτώνταν μέχρι τοτε από τα πλοία του Αγουδημου και του Βεντούρη κάνοντας καλύτερη την σύνδεση της με την Κρήτη και τον Πειραιά όπου το τελικό δρομολόγιο διαμορφώθηκε μέχρι Ρόδο μέσο Χάλκης. Χρονιά σταθμός για την λανε ήταν το 1999 όπου εγινε η εξαγορά του 50.1% των μετοχών της από την ΑΝΕΚ και ως αντάλλαγμα ήρθε το ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ ΛΑΝΕ,το οποίο για μένα ήταν και θα είναι το αγαπημένο μου πλοίο οπου είναι μακράν καλύτερο από τον Κορνάρο και θα το εμπιστευομουν για μεγάλα ταξίδια.Παρολα αυτά οι λασιθιωτες πήγαιναν με τα νεότευκτα των μινωικών και δεν την στήριξαν όσο θα έπρεπε εν μέρει δικαιολογημένα αφού ούτε εγώ θα εμπιστευομουν τον Κορνάρο με δεδομένη την ταλαιπωρία από τις ενδιάμεσες αφίξεις (αν και για εμάς τους καραβολατρες αυτή ειναι η μαγεία θεωρώ) και έτσι άρχισε σιγά σιγά να συρρικνώνεται το μεταφορικό της έργο.Για να μην μείνει η εταιρεία αμανατι ανοίχτηκε μετά στις γραμμές της Δωδεκανήσου και του βορειοανατολικού Αιγαίου κυρίως λόγω της πτώσης της ΔΑΝΕ(και αυτό λόγω των μαγειρεματων της μαμάς ΑΝΕΚ) και απέκτησε ξανά άνθηση στο μεταφορικό της έργο.Απο εκεί και πέρα στις γραμμές της κασοκαρπαθιας για μένα το είχε μονοπώλιο πλην τα πλοία του αργουδημου τα οποία θεωρώ ότι είναι μακράν τα χειρότερα που έχουν περάσει (σίγουρα πολλοί θα διαφωνείτε βέβαια ούτε εγω έχω ταξιδέψει με αυτά αλλά από αυτά που άκουγα και διαβαζα αυτό συμπέρανα)και φυσικά μονοπώλιο στη μήλο. Επειτα τέλη 2003 ήρθε και στο Ηράκλειο κυρίως τα Σάββατα προς Ρόδο, το οποίο ήταν μεγάλη εξυπηρέτηση για τους Ηρακλειώτες που έχουν σχέση με Ρόδο και ειδικά για τα φορτηγά.Μετα από ενάμιση χρόνο το 2005 έγινε η μεγάλη ακμή λόγω του ανοίγματος στην Σαντορίνη όπου έκοψε κάπως την κίνηση από τον Δαίδαλο του οποίου ήταν η τελευταία χρονιά και μετά το είχε σχεδόν μονοπώλιο.Επισης τον Οκτώβριο του 2005 εγινε και η αδικαιολογητη κατ'εμε προσαραξη του Ιεραπετρα στη ροδο που θεωρώ ότι φέρει τη μεγαλύτερη ευθύνη ο καπτα Μανώλης άσχετα που έλεγαν για τον πηδαλιούχο και κατι τέτοια.Βεβαιως δεν θα λησμονήσω ότι ήταν ο καλύτερος καπετάνιος που πέρασε από το πέλαγος της κασοκαρπαθιας δένοντας για αρκετά χρόνια στον προσήνεμο μόλο της Κάσου .Η επόμενη χρονιά λοιπόν το 2006 ήταν και η πιο καθοριστική για το μέλλον της αφού βέβαια είχε ταλαιπωρηθεί από τα έκτακτα ταξίδια με τους τρελούς οπαδούς της Ραφήνας και με την διάσωση στην βυρητο λόγω του πολέμου στον Λίβανο (όπου ποιο άλλο το Ιεράπετρα τα τράβηξε αυτά συν την προσάραξη και στάθηκε ζωντανό που πολλά πλοία στη θέση του θα είχαν κάψει φλάντζα),και το καλοκαίρι του 2006 έγινε γενική συνέλευση του διοικητικού συμβουλίου της λανε όπου ο κ.Αλεβίζος παραιτήθηκε και η ΑΝΕΚ πλειοψήφισε στο ΔΣ με πρόεδρο τον Κυριάκο Μπαδιερίτη και αυτό σήμανε την αντίστροφη μέτρηση της λανε. Φτανουμε τώρα Οκτώβρη του 2006 όπου αλλάζει σινιάλα το Ιεράπετρα και το Νοέμβρη ο Κορνάρος,τα οποία σε κάποιους άρεσαν και νόμιζαν ότι η λανε εκσυγχρονίζεται και μπαίνει σε νέα εποχή(που να'ξεραν τι έμελλε)αλλά ουσιαστικά αυτή η αλλαγή ήταν καθαρά για εμπορικούς λόγους και ότι ουσιαστικά πέρασε σε νέα χέρια με την επωνυμία lane sea lines.Επισης από το Νοέμβριο του 2006 μέχρι αρχές φλεβαρη του 2007 το ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ έκανε και δρομολόγια Ηράκλειο Πειραιά,παρακαλώ,δείγμα του πόσο αξιόπλοο πλοίο είναι .Το 2008 ερχεται το μεγάλο φινάλε όπου ο άγιος νικόλαος σιγά σιγά χάνει την έδρα του χωρίς συχνές αφίξεις παρά μόνο από τον Κορνάρο αφού το Ιεράπετρα πήγαινε Σητεία και Ηράκλειο λόγω μεγάλου μεταφορικού και τον οκτωβρη(απ'οτι φαίνεται κάθε Οκτώβρης και καταστροφή στην λανε)γίνεται επίσχεση εργασίας από τους ναυτεργατες αφού ζητούσαν το 30% από τις επιδοτήσεις των αγονων και η λανε ήθελε να τους δώσει το 7% και έτσι περίμεναν όλοι να έρθει το 2009 όπου πήραν την άγονη των Κυθήρων μέσω Ρεθύμνου και Κισάμου(από το 2010 μόνο μέσω Καστελίου)ούτως ώστε να υπάρχει μόνο σαν όνομα η λανε αφού το 2009 το Ιεράπετρα επέστρεψε στη μητρική του εταιρεία και ο Κορνάρος από τη μια άκρη της Κρήτης πήγε στην άλλη. Η συνέχεια είναι γνωστή με την έλευση για αρχή του χρεοκοπημένου αγουδημου στη γραμμή για 5 μήνες και τον Μάρτιο έγινε η μεγάλη αλλαγή εποχής με το ΠΡΕΒΕΛΗΣ το οποίο ταξιδεύει μέχρι και σήμερα.Αυτα από εμένα ελπίζω να το διαβάσετε αν και μεγάλο περιγράφει εν πολλοίς την ιστορία της προτελευταιας κρητικης εταιρείας αφού η ΑΝΕΚ ήθελε να ελέγχει τα πάντα σε τοπικό επίπεδο και ως εκ τούτου μετά το 2008 Αγιος Νικόλαος και Ρέθυμνο δεν έχουν μέχρι και σήμερα πλοίο (κυρίως για το Ρέθυμνο μεγάλο πλήγμα). Τέλος κατι το οποίο συζητιόταν από το 2006 ήταν η μεταφορά έδρας από τον άγιο Νικόλαο στα Χανιά το οποίο έγινε εν τελει το 2013 δείγμα ότι δεν απέμεινε ούτε καν η έδρα μέχρι το τέλος.Ευχαριστώ για την υπομονή σας.
×