Angelos

Ιδιωτικοποιήσεις Λιμανιών

56 posts in this topic

Tα ελληνικά λιμάνια θα αποτελέσουν τους σταθμούς μεταφόρτωσης των κινέζικων προϊόντων στη Μεσόγειο βάσει των όσων συμφωνήθηκαν κατά τη διάρκεια του πρώτου κύκλου επαφών του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη με Κινέζους αξιωματούχους στο Πεκίνο, στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί στην Κίνα.

Ειδικότερα από την ελληνική πλευρά τονίσθηκαν οι δυνατότητες και τα στρατηγικά πλεονεκτήματα που προσφέρουν τα δώδεκα εθνικά λιμάνια της χώρας προκειμένου να αποτελέσουν αποτελεσματικά κέντρα υποδοχής και διαμετακόμισης κινεζικών φορτίων προς τις χώρες των Βαλκανίων, της Κεντρικής Ευρώπης, της Μαύρης Θάλασσας και του ευρύτερου χώρου της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Η κινεζική πλευρά δήλωσε ότι εξετάζει σοβαρά τη συμμετοχή των κινεζικών εταιριών στην ανάπτυξη και κατασκευή των λιμανιών της χώρας στο πλαίσιο του προγράμματος των 6 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων υπό τη μορφή join-venture με σκοπό να αποτελέσουν τα ελληνικά λιμάνια σταθμούς μεταφόρτωσης των κινεζικών προϊόντων για τις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης και της βορείου Αφρικής.

Oσον αφορά σε θέματα ναυτιλιακής συνεργασίας αναγνωρίσθηκε η άριστη συνεργασία των δύο χωρών στα πλαίσια της αμοιβαιότητας στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ). Ζητήθηκε από την ελληνική κυβέρνηση η στήριξη της υποψηφιότητας της Ελλάδας στις εκλογές της Γενικής Συνέλευσης του ΙΜΟ, επισημαίνοντας ανάλογη υποστήριξη από την πλευρά της Ελλάδας για την κινεζική υποψηφιότητα. Επίσης εκδηλώθηκε η πρόθεση των δύο χωρών να προχωρήσουν σε υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ των δύο χωρών στον τομέα της ναυτιλίας.

Ως επιστέγασμα των άριστων σχέσεων και του ιδιαίτερου ενδιαφέροντος της ελληνικής ναυτιλίας στην Κίνα από την ελληνική πλευρά ανακοινώθηκε η ίδρυση και λειτουργία Eδρας Ναυτιλιακού Ακολούθου στη Σαγκάη. Επίσης με τον υπουργό Zhang Chunxian, αρμόδιο σε θέματα εμπορικής ναυτιλίας, ο κ. Κεφαλογιάννης συζήτησε θέματα κοινού ενδιαφέροντος για την περαιτέρω σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών και ειδικά σε θέματα ναυτιλίας, θαλασσίων μεταφορών, εμπορίου, θαλάσσιου τουρισμού και επενδύσεων.

Ο κ. Κεφαλογιάννης θα ολοκληρώσει την επίσκεψή του στην Κίνα μεταβαίνοντας σήμερα στη Σαγκάη όπου θα έχει συναντήσεις με τον Δήμαρχο της Σαγκάης, τους εκπροσώπους ναυτιλιακών εταιριών και θα επισκεφθεί τα ναυπηγεία της.

Πηγή: ΕΞΠΡΕΣ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σχεδιασμό επιτάχυνσης των διαδικασιών που απαιτούνται για τη βελτίωση και ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών, που θα προασπίζει τα συμφέροντα του Δημοσίου και θα διασφαλίζει με την καλή έννοια τα επενδυμένα κεφάλαια, προωθεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Γεώργιο Βλάχο οι βασικές παράμετροι, που επιτρέπουν ουσιαστικά να επενδυθούν αποδοτικά ιδιωτικά κεφάλαια στην ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών, έχουν προσδιοριστεί, ενώ επίσης μέσω του συναφθέντος πρωτοκόλλου παραχώρησης δανείου 3 δισ. από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει διασφαλιστεί και η συμμετοχή του κράτους και πέραν των κονδυλίων που μπορεί να διαθέσουν για έργα και εξοπλιστικά προγράμματα Λιμενικοί Οργανισμοί, αλλά και τα Λιμενικά Ταμεία.

Το προσεχές διάστημα το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και η αρμόδια γενική γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής στοχεύουν, μετά τη διάλυση της Eνωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) που έχει δρομολογηθεί, στη δημιουργία φορέα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που θα στελεχωθεί από εμπειρογνώμονες ειδικούς στο να ελέγχουν σχεδιασμούς από θεωρητικής, τεχνικής, νομικής, ακόμη και ασφαλιστικής δομής, που εκπονούνται, ώστε πέραν των άλλων η υλοποίησή τους να είναι καλυμμένη από πάσης απόψεως.

Οι Οργανισμοί Λιμένων, αλλά και τα Λιμενικά Ταμεία, είπε, έχουν έτοιμους σχεδιασμούς ανάπτυξης των υποδομών τους στους οποίους είναι εφικτή και η σύμπραξη του ιδιωτικού τομέα είτε για τις υποδομές είτε για τους εξοπλισμούς για να υπενθυμίσει τους δύο ήδη γνωστούς σχεδιασμούς των ΟΛΠ και ΟΛΘ Α.Ε. για την ανάπτυξη του προβλήτα ένα και έξι αντίστοιχα. Στο σημείο αυτό ο κ. Βλάχος τόνισε ότι με τη σύναψη του πρωτοκόλλου για την παραχώρηση δανείου ύψους 3 δισ. ευρώ ουσιαστικά το ΥΕΝ διασφάλισε την κρατική συμμετοχή με σημαντικά κεφάλαια, ενώ σημείωσε και το γεγονός ότι το πρωτόκολλο μπορεί να δικαιολογήσει συνέργιες με τον ιδιωτικό τομέα σε μια ευρεία δέσμη δραστηριοτήτων, που δεν έχουν γίνει ευρέως γνωστά τα οφέλη που απορρέουν.

πηγη: express

Share this post


Link to post
Share on other sites

η συνεχεια

Oλοι αυτοί οι σχεδιασμοί, παρατήρησε, με την υλοποίησή τους θα αποτελέσουν την κινητήρια δύναμη για τις τοπικές οικονομίες, σημειώνοντας ότι ένα από τα πλέον θετικά στοιχεία που προκύπτουν είναι αυτό της απασχόλησης. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει, τόνισε, ότι είτε για τον σχεδιασμό, είτε για την υλοποίηση, είτε για τους εξοπλισμούς και τη λειτουργία τους εν συνεχεία θα απαιτηθεί να εμπλακεί ένας σημαντικός αριθμός στελεχών, γεγονός που μεταφράζεται σε έναν σημαντικό αριθμό θέσεων εργασίας.

Δεν πρέπει επίσης να μας διαφεύγει και το γεγονός ότι οι σχεδιασμοί, αλλά και οι δυνατότητες σύμπραξης ιδιωτών και Δημοσίου δεν περιορίζονται μόνο στα στρατηγικής σημασίας λιμάνια, αλλά επεκτείνονται σχεδόν στο σύνολο των λιμένων. Οι ορίζοντες, συνέχισε, είναι ανοικτοί σε βαθμό που να είναι εφικτή ακόμη και η βελτίωση της συγκοινωνιακής σύνδεσης μεταξύ λιμένων, για να υπενθυμίσει τις τελευταίες αναφορές του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη περί της ναυπήγησης πλοίων ειδικών προδιαγραφών για τις ενδονησιωτικές συγκοινωνίες, αλλά και της ολοκλήρωσης έργων που ανάγουν στην υλοποίηση της φιλοσοφίας που προωθεί η Ευρωπαϊκή Eνωση για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών.

Ο γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής πολιτικής παραδέχθηκε ότι το στοιχείο που διαφάνηκε από τις μέχρι σήμερα διεξαχθείσες συζητήσεις είναι ότι η υπόθεση της σύμπραξης έχει ένα εύρος που δεν έχει αναδειχθεί όσο θα έπρεπε, που ανάγει στο κεφάλαιο του ναυτιλιακού cluster, ενώ εμφανίστηκε αισιόδοξος για τους ρυθμούς ανάπτυξης το προσεχές διάστημα. Πρέπει, διευκρίνισε, να γίνουν «άλματα», ώστε να διασφαλιστεί όχι μόνο η ανταγωνιστικότητα των ελληνικών λιμανιών και η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών σε όλους τους τομείς, αλλά και ο πρωταγωνιστικός τους ρόλος στο ευρωπαϊκό λιμενικό σύστημα, που στρέφει το ενδιαφέρον στην κίνηση που δημιουργούν οι αναδυόμενες αγορές.

Τέλος, σε ερώτηση της ΕΞΠΡΕΣ για τους σχεδιασμούς που αναφέρονται στα στρατηγικής σημασίας λιμάνια, δήλωσε ότι οι διοικήσεις, πέραν των γνωστών σχεδίων που έχουν αναφερθεί στις γενικές συνελεύσεις, εξετάζουν παρεμβάσεις που αποσκοπούν στη συνολική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, για να αποκαλύψει ότι σύντομα αναμένεται να ενταχθούν τα λιμάνια του Κατάκωλου, των Χανίων και της Κορίνθου σε συνεννόηση με το υπουργείο Εσωτερικών στην ομάδα των στρατηγικής σημασίας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στοιχεία που διασφαλίζουν ευελιξία και αναδεικνύουν τις δυνατότητες των στρατηγικής σημασίας λιμένων για το εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές λιμενικό σύστημα εμπεριέχει το νέο σχέδιο λιμενικής πολιτικής, βασικούς άξονες του οποίου ήδη έχει δημοσιεύσει η «Εξπρές», και βρίσκονται ήδη στους αρμόδιους φορείς. Ο νέος σχεδιασμός και της λιμενικής λειτουργίας που στοιχειοθετούν το περιβάλλον χάραξης και άσκησης λιμενικής πολιτικής:

παρουσιάζει το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας και τις επίκαιρες εξελίξεις του ελληνικού λιμενικού συστήματος,

προσδιορίζει τους βασικούς στόχους του σχεδιασμού της εθνικής λιμενικής πολιτικής και την εντάσσει στο γενικότερο πλαίσιο της εθνικής ναυτιλιακής πολιτικής, της πολιτικής μεταφορών καθώς και της οικονομικής και περιφερειακής ανάπτυξης,

περιγράφει την υφιστάμενη κατάσταση και εξειδικεύει την πολιτική κατά κατηγορίες λιμένων με ειδικότερη αναφορά στους δώδεκα σημαντικότερους λιμένες της χώρας που λειτουργούν ως Οργανισμοί Λιμένα Α.Ε.,

αναφέρεται στην πολιτική που ακολουθείται σε μια σειρά σημαντικών τομεακών ζητημάτων, στα οποία συγκαταλέγονται:

οι διαπραγματεύσεις σε Διεθνείς Οργανισμούς,

τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών και οι θαλάσσιες λεωφόροι,

η ανάπτυξη της Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων,

η εφαρμογή της διεθνούς και της κοινοτικής νομοθεσίας σε ζητήματα σχετικά με την ασφάλεια των λιμενικών εγκαταστάσεων και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος,

η αναβάθμιση της οργάνωσης των λιμένων,

τα στρατηγικά και επιχειρησιακά σχέδια των Οργανισμών Λιμένα,

οι ιδιωτικές επενδύσεις και οι συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα,

το περιβάλλον,

η τιμολογιακή πολιτική για τους λιμένες,

η εισαγωγή των λιμένων στην Κοινωνία της Πληροφορίας,

η πρόσβαση στην αγορά λιμενικών υπηρεσιών,

οι υπηρεσίες πλοήγησης,

η πιστοποίηση των λιμένων για την υποδοχή χύδην φορτίων,

ο έλεγχος της θαλάσσιας κυκλοφορίας στην περιοχή πρόσβασης των λιμένων,

η πολιτική που αφορά στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, και η συνεργασία με λιμένες του εξωτερικού.

Στο πλαίσιο μιας ορθολογικής, υπεύθυνης και τεκμηριωμένης λιμενικής πολιτικής επιδιώκονται μια σειρά στρατηγικών στόχων που αποσκοπούν στην προώθηση της τοπικής, περιφερειακής και εθνικής ανάπτυξης. Στους στόχους αυτούς συγκαταλέγονται η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των θαλασσίων μεταφορών και η παροχή σύγχρονων υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, με ιδιαίτερη έμφαση στο τρίπτυχο «ασφάλεια – ταχεία εξυπηρέτηση – χαμηλό κόστος», η ενίσχυση της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής, η διασφάλιση της συνέχειας του εθνικού χώρου, και η αξιοποίηση γεωπολιτικών πλεονεκτημάτων.

Σε σχέση με τους στόχους αυτούς, επιδιώκεται η διασφάλιση ενός συμπληρωματικού ρόλου των λιμένων στο εθνικό λιμενικό σύστημα, ενώ θα ενταθούν οι προσπάθειες για προώθηση της μεταξύ τους συνεργασίας, στο πλαίσιο της σύναψης στρατηγικών συμμαχιών.

πηγη: Express

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διερεύνηση του αραβικού ενδιαφέροντος για τα ελληνικά λιμάνια από τον ΥΕΝ

λιμενικό σύστημα θα επιχειρήσει η ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που για τον σκοπό αυτό θα μεταβεί σύντομα στο Ντουμπάι.

Σημειώνοντας ότι η επίσκεψη θα γίνει ως συνέχεια των επαφών που είχε στην πρόσφατη σχετικά επίσκεψή του στο Ντουμπάι, ο υπουργός σημείωσε ότι στόχος είναι να επενδυθούν και αραβικά κεφάλαια που αυτή τη χρονική περίοδο τοποθετούνται σε διεθνείς λιμενικές εγκαταστάσεις.

Ερωτηθείς σχετικά με το επίπεδο του ενδιαφέροντος των κινεζικών συμφερόντων ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, επιβεβαίωσε ότι υπάρχει επιστολή από τη μία εταιρία η οποία κάνει λόγο για διακίνηση 1 εκατομμυρίου εμπορευματοκιβωτίων από την περιοχή της Κρήτης που έχει επισημανθεί στο Τυμπάκι για την ανάπτυξη inland hub port.

Ο υπουργός επίσης τόνισε ότι η νέα λιμενική πολιτική, που θα εξαγγελθεί το αμέσως προσεχές διάστημα, όπως αποκάλυψε η «EΞΠPEΣ» προβλέπει την επίσπευση των διαδικασιών που ευνοούν την τοποθέτηση ιδιωτικών κεφαλαίων για την ανάπτυξη των υποδομών και των υπηρεσιών στα στρατηγικής σημασίας λιμάνια.

Τέλος, ο υπουργός όσον αφορά τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό των στρατηγικής σημασίας εμπορικών λιμανιών υπενθύμισε ότι πρόσφατα ελληνική αντιπροσωπεία εμπειρογνωμόνων και στελεχών των δύο Οργανισμών, με επικεφαλής τον γενικό γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Γ. Βλάχο, συναντήθηκαν με τον πρόεδρο του Busan Port Authority και τον πρόεδρο του BECTC (Busan East Container Terminal Cooperation), ενώ πραγματοποίησαν επίσκεψη στον τερματικό σταθμό BECTC, στο Πουσάν, όπου παρουσιάσθηκε ο τρόπος λειτουργίας του τερματικού σταθμού, η αυτοματοποιημένη είσοδος και έξοδος οχημάτων και το λογισμικό για τη διαχείριση και αυτοματοποίηση του τερματικού σταθμού.

πηγη: Η Express

Share this post


Link to post
Share on other sites

απο την εικονοκη πραγματικοτητα ας περασουμε στην κανονικη. η Ελευθεροτυπια στην εκδοση της Μ.Παρασκευης εχει αφιερωμα σε 22 νησιωτικα λιμανια που εχουν προβλημα.

βασικα προκειται για μια συνεντευξη του Σιδερή Μαμιδη διανθισμενη με 3 φωτο λιμανιων τραβηγμενες απο τον Αη Γιωργη & το Χοζοβιωτισσα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ξανα η πραγματικοτητα διαψευδει. ενδιαφερον αρθρο της Express για τις σπηλαιωσεις στα λιμανια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3.jpg

Την έγκριση της προκήρυξης διεθνούς διαγωνισμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την παραχώρηση σε ιδιώτες του σταθμού υποδοχής εμπορευματοκιβωτίων αποφάσισε σήμερα κατά πλειοψηφία το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΠ ΑΕ.

Σύμφωνα με την προκήρυξη ο σταθμός, έκτασης περίπου 1 εκατ. τ.μ., θα παραχωρηθεί σε όποια εταιρία προσφέρει το υψηλότερο τίμημα, προχωρήσει στη μεγαλύτερη επένδυση (καθώς βρίσκονται υπό κατασκευή οι προβλήτες 1 και 3) και δεσμευθεί για την μεγαλύτερη διακίνηση containers μέσω του σταθμού.

Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Την απόφαση δεν ψήφισαν τα τρία μέλη του ΔΣ που εκπροσωπούν τους εργαζόμενους, τα οποία κατέθεσαν δήλωση ακυρότητας, με την οποία επισημαίνουν ότι η πρόσκληση για συνεδρίαση της ΟΛΠ ΑΕ στο ΥΕΝ, αντί στα γραφεία, της είναι παράνομη και ζητούν να συγκληθεί νέα συνεδρίαση του ΔΣ, η οποία να γίνει στον ΟΛΠ.

Στο μεταξύ οι απεργιακές κινητοποιήσεις και η "λευκή" απεργία των εργαζομένων θα συνεχιστούν. Οι λιμενεργάτες απέχουν επ' αόριστον από υπερωρίες, ενώ για αύριο έχουν προκηρύξει 24ωρη απεργία. Το Σαββατοκύριακο δεν θα εργαστούν, αφού θεωρείται υπερωριακή εργασία, ενώ κάνουν επίσης μείωση της παραγωγικότητας και μέσα σε μία βάρδια κάνουν τις μισές εργασίες από αυτές που κάνουν κανονικά.

πηγη: Η Καθημερινη

Share this post


Link to post
Share on other sites

limenergates_yen.jpg

limani_diartiria1.jpg

Δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα η πρωτοβουλία του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μιχάλη Κεφαλογιάννη, να καλέσει σε διάλογο τους εκπροσώπους των εργαζομένων στα λιμάνια. Οι λιμενεργάτες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις κατά της ιδιωτικοποίησης, ενώ την Πέμπτη θα συναντηθούν εκ νέου με τη διοίκηση του ΟΛΠ σε μια νέα προσπάθεια να βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση. Αν και αυτή η προσπάθεια αποβεί άκαρπη, θα κλιμακώσουν τον αγώνα τους με απεργιακές κινητοποιήσεις. Η διαδικασία εκχώρησης του μάνατζμεντ των δύο μεγάλων λιμανιών της χώρας θα προχωρήσει κανονικά, ξεκαθαρίζει η κυβέρνηση.

Προχωρεί η ιδωτικοποίηση

Την ίδια ώρα, το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στην αγορά παίρνει, πλέον, εκρηκτικές διαστάσεις.

Σε απόγνωση βρίσκονται οι οδηγοί των φορτηγών που βλέπουν τα εμπορεύματά τους εγκλωβισμένα στον εμπορευματικό σταθμό.

Την ανησυχία για τις διαστάσεις που μπορεί να λάβει το θέμα εάν δε βρεθεί άμεσα λύση εκφράζει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδος .

"Ο δραστικός περιορισμός λειτουργίας του Λιμένα Θεσσαλονίκης, με τις σημαντικές καθυστερήσεις στην φορτοεκφόρτωση των εμπορευμάτων, έχει ήδη οδηγήσει τις βιομηχανίες σε δραστική μείωση της παραγωγής τους", τονίζουν.

Παρά τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από τις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών, ο υπουργός Οικονομίας, Γιώργος Αλογοσκούφης, ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται θέμα αναβολής της εκχώρησης του μάνατζμεντ, των λιμένων Πειραιώς και Θεσσαλονίκης.

Την αντίθεσή της στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών εξέφρασε η Αλέκα Παπαρήγα μετά τη συνάντησή της με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος.

πηγη: ΕΡΤ

Share this post


Link to post
Share on other sites

30-11-06_207124_1.gif

ο διαλογος ναυαγει, ο Αλογοσκουφης αδειαζει τον Κεφαλογιαννη και ο τελευταιος κανει ενα βημα πισω. (Λενινιστης ο μανωλης:mad: , 2 βηματα μπρος και ενα πισω)

Share this post


Link to post
Share on other sites

limani_containers.jpg

Λύση στο πρόβλημα που έχει προκύψει στο λιμάνι του Πειραιά με την αποχή των λιμενεργατών από την υπερωριακή απασχόληση, επιδιώκεται να δοθεί μέσα από τη σημερινή κρίσιμη συνάντηση της διοίκησης του ΟΛΠ και του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη με εκπροσώπους των εργαζομένων που πραγματοποιείται από τις 2.30 το μεσημέρι. Την ίδια ώρα συνεχίζονται τα προβλήματα στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Η διακίνηση των εμπορευμάτων γίνεται με ιδιαίτερα βραδείς ρυθμούς. Η Κυβέρνηση πάντως επαναλαμβάνει ότι δεν σκοπεύει να θίξει τα συμφέροντα των εργαζομένων και τονίζει ότι είναι ανοικτή σε διάλογο. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Θ. Ρουσόπουλος επανέλαβε το μεσημέρι ότι η Κυβέρνηση συζητά με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, επισημαίνοντας όι ο διάλογος θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους δύο μήνες σύμφωνα και με τις δηλώσεις του υπουργού Ναυτιλίας. Ο κ. Ρουσόπουλος τόνισε ότι σκοπός της Κυβέρνησης είναι να πειστούν οι εργαζόμενοι ότι οι όποιες αλλαγές δεν θα έχουν καμία συνέπεια στα εργασιακά τους δικαιώματα, ωστόσο δεν θα αφήσει αναξιοποίητη τη δυνατότητα για την αναβάθμιση των λιμανιών της χώρας.

Μιλώντας στη ΝΕΤ 105,8 ο βουλευτής της Ν.Δ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τόνισε την ανάγκη ο ΟΛΠ να διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα του και οι διάφορες υπηρεσίες να γίνουν εταιρίες, που σιγά - σιγά και με τη συναίνεση των εργαζομένων, θα ιδιωτικοποιούνται. "Πρέπει να βρεθεί τρόπος συνεννόησης με τους εργαζομένους", συμπλήρωσε ο κ. Βαρβιτσιώτης.

Από την πλευρά τους ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ επέρριψαν ευθύνες στην Κυβέρνηση για την κατάσταση στα λιμάνια.

Ο τομεάρχης Ανάπτυξης και Ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Παπουτσής, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση αναλαμβάνει σοβαρές ευθύνες για τα προβλήματα που συνεχίζονται στην αγορά, αλλά και για τις τάσεις κερδοσκοπίας.

Εξάλλου, μιλώντας στη ΝΕΤ 105,8 ο βουλευτής Χάρης Καστανίδης τόνισε ότι το αδιέξοδο προέκυψε από την εμμονή του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας να παραχωρήσει τους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτες, χωρίς πρόβλεψη για το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. "Η Κυβέρνηση -πρόσθεσε -πρέπει να ξεκινήσει συζήτηση εξ αρχής".

πηγη: Η ΕΡΤ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Μιλώντας στη ΝΕΤ 105,8 ο βουλευτής της Ν.Δ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης τόνισε την ανάγκη ο ΟΛΠ να διατηρήσει το δημόσιο χαρακτήρα του και οι διάφορες υπηρεσίες να γίνουν εταιρίες, που σιγά - σιγά και με τη συναίνεση των εργαζομένων, θα ιδιωτικοποιούνται.

κανουν πουλακια τα ματακια μου ή ο συντροφος Miltiayef Ivanovic προσχωρησε στο ΚΚΣΕ; οσο πλησιαζουν οι εκλογες η νεα διακυβερνηση στην παραμικρη αντισταση θα κανει αναποδα

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να πουμε 1-2 πραγματακια για το θεμα. Οπως ξερετε οι περισσοτεροι, η εκμεταλλευση του ΣΕΜΠΟ και των ντοκ με τα αυτοκινητα αποτελουν τη συντριπτικη πλειοψηφια των εσοδων του ΟΛΠ. Οι αλλες δραστηριοτητες οπως το γενικο φορτιο εχει σχεδον πεθανει και περασει σε περιφερειακα λιμανια, τα πετρελαια/χημικα ειναι στην Ελευσινα ενω οι ναυπηγοεπισκευαστικες δραστηριοτητες δεν ειναι καμια σοβαρη πηγη εσοδων. Τα κρουαζιεροπλοια τα αφηνω για αλλο κεφαλαιο.

Αυτο σημαινει βεβαια οτι εαν δωθει σε ιδιωτη το ΣΕΜΠΟ και με δεδομενο οτι δεν θα αργησει να δωθει και το λιμανι των κρουαζιεροπλοιων(θυμηθειτε το αυτο για το μελλον, μαλλον μετα τις επομενες εκλογες), σημαινει οτι αυτοματα το υπολοιπο κομματι που θα μεινει στον ΟΛΠ καθισταται ασυμφορο και "μπακαλικο"(για να θυμηθουμε και τα δικα μας). Και ξερουμε ολοι τι συμβαινει με προβληματικες επιχειρησεις.

Το θεμα βεβαια δεν ειναι τωρινο και πλαναται πανω απο τον Πειραια εδω και χρονια, με τη διαφορα οτι οι τελευταιες εξελιξεις ηρθαν καπως αποτομα. Αυτο που εγω ειχα ακουσει εδω και καιρο, ηταν οτι το ΣΕΜΠΟ θα πηγαινει στην MSC με χιλια, μονο ομως αφου ειχαν κατασκευαστει οι καινουριες προβλητες που προγραμματιζονται απο το Ικονιο μεχρι το Περαμα και ειχαν στηθει εκει και post panamax γερανογεφυρες(με εξοδα του ΟΛΠ/Δημοσιου φυσικα). Με αλλα λογια υπηρχε οριζοντας χρονου. Τωρα το τι εχει συμβει και ξαφνικα ειχαμε αυτες τις εξελιξεις δεν το γνωριζω με βεβαιοτητα, αν ξερει καποιος αλλος ας μας διαφωτισει.

Φυσικα και οι δυο πλευρες εχουν δικιο με τον τροπο τους. Αφ' ενος μεν οι ισχυρισμοι περι λιμενεργατων που αμοιβονται με 120,000 ευρω το χρονο οπως εγραψε ο εντιμοτατος και εγκυρος Κυρτσος στη City Press(αληθεια, θυμαται κανεις πως ειχε εκδιωχθει απο τον Ελευθερο Τυπο επι Εβερτ?), ειναι για να γελανε και τα τσιμεντα χωρις αυτο βεβαια να σημαινει οτι οι εργαζομενοι στο ΣΕΜΠΟ(και οχι σε ολο τον ΟΛΠ) δεν ειναι καλα αμοιβομενοι. Δεν βλεπω κανεναν να εδειξε την ιδια ευαισθησια για το γεγονος ας πουμε οτι ο πριγκηπας της ανιδιοτελειας Κωστας Μ(δεν γραφω ολο το ονομα μην πεσει το site) παιρνει 3 συνταξεις...

Απο την αλλη βεβαια και ο ΟΛΠ εχει μεινει σε παρα πολλα πραγματα περιπου στην εποχη που Λεωντα του Γ' του Ισαυρου, και ειδικα σε θεματα μηχανοργανωσης, συντονισμου και ευελιξιας των υπηρεσιων του, οποτε πρεπει να γινουν αλλαγες ειτε ετσι, ειτε αλλιως. Βεβαια, δεν μπορει η οποιαδηποτε κυβερνηση/κρατος να εχει τετοιες απαιτησεις απο εναν Οργανισμο ο οποιος χρησιμοποιειται απο τη δεκαετια του 1930 σαν πεδιο βολεματος και ασυλο ανιατων, των εκαστοτε "δικων μας παιδιων", με διοικηση διορισμενη απ' ευθειας απο το κρατος. Ειναι σα να βγαζει κανεις τη γυναικα του για πιατσα στην οδο Αθηνας και να εχει ταυτοχρονα απαιτηση να ειναι καλη συζυγος και μανα οταν γυρναει σπιτι του.

Το ζητημα βεβαια ειναι ακομα πιο καυτη πατατα αν σκεφθει κανεις οτι ενα 60-70% των εργαζομενων στον ΟΛΠ ειναι Μανιατες και Κρητικοι(δεν κανω πλακα), οι οποιοι εκπροσωπουν πολλες χιλιαδες ψηφους τοσο στις εκλογικες τους περιφερειες της καταγωγης τους, αλλα και στο Λεκανοπεδιο, ειδικα στην Α' και Β' Πειραιως. Ειναι πολυ το πολιτικο κοστος, Μανωλη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι ελλείψεις στην αγορά έχουν αρχίσει να γίνονται εμφανείς. Υπάρχουν καταστήματα (παιχνιδάδικα ή πχ το ΙΚΕΑ) στα οποία η κατάσταση είναι τραγική.

Αν τον πιο εμπορικό μήνα του έτους τα μαγαζιά δεν κάνουν τζίρο, τα πράγματα θα ζορίσουν για πολλούς ακόμα. Η απεργία πλήττει εκτός από τα καταστήματα, πολλούς εισαγωγείς και μεσάζοντες οι οποίοι πληρώνουν ρήτρες, ή επωμίζονται το κόστος της μεταφοράς των εμπορευμάτων από άλλα λιμάνια (όσοι πρόλαβαν να αλλάξουν δρομολόγιο, γιατί οι άλλοι «βλέπουν» τα προϊόντα τους να παραμένουν μεσοπέλαγα).

Αν και συμφωνώ με την ιδιωτικοποίηση, θεωρώ πως η επιλογή του χρόνου υλοποίησης ήταν λανθασμένη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

σημερα απο οτι ακουσα στην ΕΡΤ (ΕΤ1) επηλθε συμφωνια που στην ουσια κλωτσα το προβλημα στο... μελλον.

επισης αρχισαν τα οργανα απο τους ζημειωθεντες χρηστες του λιμανιου.

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε.

Σχολιασμός Δημοσιευμάτων

Αναφορικά με τα δημοσιεύματα του τύπου περί εξώδικης διαμαρτυρίας της εταιρείας ΖΙΜ, σας πληροφορούμε ότι το επενδυτικό κοινό θα ενημερωθεί σχετικά ευθύς μόλις κοινοποιηθεί στην εν λόγω εταιρεία η απάντηση της Διοίκησης του ΟΛΠ ΑΕ.

Σε κάθε περίπτωση όμως υπογραμμίζεται ότι δεν υφίσταται θέμα αντισυμβατικής συμπεριφοράς εκ μέρους του ΟΛΠ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμφωνα με οσα λεει σημερα η Ναυτεμπορικη, η Maersk θελει να ανοιξει αλλες δυο γραμμες με απ' ευθειας προσεγγισεις στον Πειραια και τη Θεσσαλονικη. Αυτο που ομως δεν λεει η Ναυτεμπορικη, ειναι οτι παραγοντες της αγορας(για να το πω κι εγω δημοσιογραφικα) εκτιμουν οως αυτη η κινηση εχει να κανει οχι τοσο με το παραπανω μεταφορικο εργο στα δυο λιμανια, οσο με το γεγονος οτι η Maersk δεν θελει να μεινει εντελως εκτος παιχνιδιου για το ΣΕΜΠΟ. Κι αν δεν ενδιαφερεται για να αγορασει το τερμιναλ, σιγουρα δεν θελει να αφησει την MSC και τους Κινεζους να αλωνιζουν ελευθεροι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

port_front.jpg

πηγη: Η Καθημερινη

Εντολή Καραμανλή για ιδιωτικοποίηση των λιμανιών

Και στον χώρο της ναυτιλίας επεκτείνεται η εντολή του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή για ταχύτητα στην υλοποίηση πολιτικών που την προηγούμενη τετραετία «πάγωσαν» λόγω αντιδράσεων. Στόχος και στον τομέα αυτόν, να ολοκληρωθεί στις βασικές του πτυχές το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα της Ν.Δ. κατά το πρώτο εξάμηνο κυβερνητικού βίου. Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γ. Βουλγαράκης, ο οποίος είχε χθες κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον κ. Καραμανλή στο Μέγαρο Μαξίμου, γνώριζε από την πρώτη ημέρα της ανάληψης των καθηκόντων του ότι έχει μπροστά του μια σειρά από ζητήματα που την προηγούμενη τετραετία προκάλεσαν σοβαρές κοινωνικές αναταράξεις και ενδοκυβερνητικούς κραδασμούς, με πρώτα αυτά της ιδιωτικοποίησης των μεγάλων λιμανιών, των διαγωνισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη για την κατασκευή έργων σε λιμάνια από ιδιώτες επενδυτές, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ποντοπόρου ναυτιλίας τις κρατικές επιδοτήσεις στην ακτοπλοΐα κ.ά.

Ο προκάτοχός του στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μαν. Κεφαλογιάννης είχε καταθέσει δύο νομοσχέδια, τα οποία ωστόσο δεν ψηφίστηκαν λόγω των πρόωρων εκλογών. Το ένα αφορά τη χάρτα δικαιωμάτων των επιβατών της ακτοπλοΐας και το άλλο την ασφάλεια των λιμένων. Οι διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων Πειραιά και Θεσσαλονίκης έχουν συντάξει τις διακηρύξεις των διαγωνισμών για την παραχώρηση σε ιδιώτες επενδυτές των εμπορευματικών σταθμών των δύο λιμανιών.

Το τελευταίο αποτελούσε έναν από τους κεντρικούς στόχους της προηγούμενης διακυβέρνησης και ξεκίνησε να υλοποιηθεί τον προηγούμενο χειμώνα από τον κ. Κεφαλογιάννη. Στην πορεία, ωστόσο, και συγκεκριμένα στις αρχές του καλοκαιριού, ο πρωθυπουργός έδωσε εντολή στον υπουργό Ναυτιλίας να αναβάλει δι’ ολίγον τη λήψη πρωτοβουλιών, προκειμένου να μην προκληθεί ένταση και αναταραχή στα δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας από τους εργαζόμενους και τους λιμενεργάτες.

Σήμερα, ωστόσο, η απόφαση του Μεγάρου Μαξίμου, την οποία καλείται να υλοποιήσει ο κ. Βουλγαράκης είναι να μη χαθεί ούτε μία ημέρα. Αλλωστε, ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον ξένοι επενδυτές, και συγκεκριμένα τέσσερις διεθνείς ναυτιλιακοί όμιλοι και διαχειριστές λιμένων οι: Cosco, Maersk, Dubai Ports και Hutchinson. Είναι πιθανό, πάντως, παράλληλα, με τον διάλογο που θα γίνει με τους εργαζομένους να βολιδοσκοπηθούν εκ νέου οι επενδυτές που έως τώρα έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ.

Στη χθεσινή συνάντηση υπό τον πρωθυπουργό παρίστατο και ο γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Ναυτιλίας κ. Μητρόπουλος. Οπως τόνισε ο κ. Βουλγαράκης, συζητήθηκε η συμμετοχή της Ελλάδας στα ζητήματα αυτά, και τις πρωτοβουλίες που έχει πάρει ο κ. Μητρόπουλος στις οποίες, όπως είπε ο υπουργός Ναυτιλίας, η Ελλάδα επιθυμεί να είναι αρωγός. «Πρόκειται για ζητήματα που σχετίζονται με τη διεθνή ναυτιλία, την ασφάλεια των πλοίων, την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και τις πρωτοβουλίες που παίρνει ο διεθνής οργανισμός», πρόσθεσε.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τους λαθρομετανάστες ο κ. Βουλγαράκης ανέφερε ότι χθες έγινε μια μεγάλη συντονιστική σύσκεψη στη Μυτιλήνη για τα ζητήματα αυτά και θα ακολουθήσει και άλλη σύσκεψη με τους συναρμόδιους υπουργούς.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ποσες φορες αληθεια εχουμε ακουσει τα τελευταια χρονια οτι "ο Πρωθυπουργος ζητησε απο τον ΥΕΝ να επισπευσει την πωληση των λιμανιων"; Προσπαθησα να βρω κανενα παλιοτερο link, αλλα εχασα τη μπαλλα.;) Ειναι παρα πολλα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εντός των επομένων δέκα ημερών αναμένεται να έχουν κατατεθεί οι προσφορές στους διαγωνισμούς για την ιδιωτικοποίηση των εμπορευματικών σταθμών των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στις 9/5 για τον πρώτο και στις 15/5 για το δεύτερο.

Το ενδιαφέρον, όμως, για τα δύο λιμάνια δεν φαίνεται να είναι ανάλογο, αφού, σύμφωνα με την εφημερίδα «Ημερησία», για τη μεν Θεσσαλονίκη φαίνεται να υπάρχει μεγάλος αριθμός ενδιαφερομένων, για δε τον Πειραιά μάλλον δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Πιο συγκεκριμένα, πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφεραν ότι στον Ο.Λ.Θ. αναμένεται να κατατεθούν προσφορές από τους ομίλους Dubai Ports World, Cosco, Hutchison και PSA, ενώ στον Ο.Λ.Π. αναμένουν την προσφορά της Cosco και ίσως της Hutchison.

Αβέβαιη παραμένει η συμμετοχή σε αμφότερους τους διαγωνισμούς του ιταλοελβετικού ομίλου MSC, ο οποίος τις τελευταίες ημέρες βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις με την Cosco και την Maersk, με στόχο τη σύσταση κοινοπραξίας, χωρίς, όμως, κάποιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα.

ΠΗΓΗ Cosmo.gr

Edited by Neptune

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεσμευτικές προσφορές για την αξιοποίηση του εμπορευματικού σταθμού στον Πειραιά υπέβαλαν οι κινεζικοί όμιλοι Cosco και Hutchison στο πλαίσιο του διαγωνισμού που είχε προκηρύξει η κυβέρνηση και έληξε σήμερα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

στην χτεσινη καθημερινη, δημοσιευονται αποσπασματα απο τη μελετη της Alpha Bank για τα ελληνικα λιμανια. (ποια πολιτικη να ακολουθηθει, ποιος θα ειναι ο ρολος του κρατους κλπ). Η μελετη σε γενικες γραμμες υποστηριζει την πωληση των λιμανιων σε μεγαλους διεθνεις οργανισμους. χαρακτηριστικο ειναι το παρακατω κομματι

Έτσι, το όραμα της λιμενικής πολιτικής και κάθε λιμένα θα πρέπει υποχρεωτικά να εντάσσεται ρεαλιστικά στις νέες συνθήκες ανταγωνισμού και να εξασφαλίζει τη διεθνή ανταγωνιστικότητα των ελληνικών λιμένων, με όρους που υπηρετούν την αναπτυξιακή πορεία της χώρας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε σκληρό πόκερ εξελίσσονται οι διαγωνισμοί στα δύο λιμάνια της χώρας, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, μετά τις δύο ενστάσεις που κατατέθηκαν.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την Τρίτη επιτέλους ανοίγουν οι προσφορές. Οι επιπτώσεις όμως από τις απεργιακές κινητοποιήσεις είναι ανυπολόγιστες και σίγουρα δεν είναι μόνο οι οικονομικές που αναφέρονται στο άρθρο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now