Panagia Ekatontapiliani Posted April 7, 2021 Posted April 7, 2021 (edited) Η ΑΝΕ Καλύμνου θα ξεκινήσει τις διαδικασίες για την απόκτηση νέου πλοίου που θα αντικαταστήσει το Κάλυμνος Σταρ, έτσι ώστε μέχρι τη γενική συνέλευση της εταιρείας να υπάρχουν συγκεκριμένες προτάσεις για να παρθεί η απόφαση στη γενική συνέλευση. Edited April 7, 2021 by Panagia Ekatontapiliani
Panagia Ekatontapiliani Posted April 8, 2021 Author Posted April 8, 2021 Για την πορεία της εταιρείας και την αναζήτηση νέου σκάφους μίλησε ο πρόεδρος της ΑΝΕΚ κ. Γ. Θανατσης
Panagia Ekatontapiliani Posted October 7, 2021 Author Posted October 7, 2021 Η ΑΝΕ Καλύμνου προχώρησε στη παραγγελία ενός επιβατηγού ταχύπλοου για την αντικατάσταση του Κάλυμνος Σταρ στο ναυπηγείο Ocean, θα έχει μήκος 27,30 μέτρα, 200 επιβάτες, ταχύτητα 25 κόμβους και αναμένεται η παράδοση σε 9 μήνες.
Panagia Ekatontapiliani Posted October 25, 2021 Author Posted October 25, 2021 (edited) Ακυρώθηκε η συμφωνία της ΑΝΕ Καλύμνου και του ναυπηγείου της Ocean. Edited October 25, 2021 by Panagia Ekatontapiliani
Nikos_Chania Posted October 25, 2021 Posted October 25, 2021 Μας δουλεύουν; Αυτός δεν ήταν που επιλέχθηκε γιατί τον ξέραμε και για την ποιότητα και γιατι είχε πολλές ντοπιες κατασκευές; Τώρα έγινε κακος; Ποιο χρονοδιάγραμμα δεν τηρήθηκε; Ποτε πρόλαβε να αθετηθει το χρονοδιαγραμμα;
Z.Gk. Posted October 26, 2021 Posted October 26, 2021 Μήπως εννοούν ότι ενώ είχε συμφωνηθεί το πλοίο να είναι έτοιμο σε 9 μήνες, τελικά το ναυπηγείο να τους είπε ότι δεν μπορεί να το παραδώσει στο συμφωνηθέν διάστημα και να τους είπε ότι μπορεί να το παραδώσει, για παράδειγμα, σε 12 μήνες ή παραπάνω;
Nikos_Chania Posted October 26, 2021 Posted October 26, 2021 Μετά την υπογραφή αποφάσισε το ναυπηγείο οτι δεν προλαβαίνει; και τι πρόλαβε να συμβεί σε αυτό το ελάχιστο διάστημα που έχει παρέλθει από την σύναψη της σύμβασης έτσι ώστε να αποφασίσει οτι δεν προλαβαίνει;
Panagia Ekatontapiliani Posted October 27, 2021 Author Posted October 27, 2021 Ο ναυπηγός Βασίλης Ψαρομπάς για τη ναυπήγηση του νέου ταχύπλοου σκάφος της ΑΝΕΚ Quote Με αφορμή την ανακοίνωση της ΑΝΕΚ ότι την Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021, στην Αθήνα, ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες διερεύνησης του ναυπηγείου και επελέγη της OCEAN του Συμιακού ναυπηγού Μιχάλη Μοσχάτου, αναζητήσαμε και συνομιλήσαμε με τον Καλύμνιο ναυπηγό Βασίλη Ψαρομπά. Να θυμίσουμε ότι ο Βασίλης Ψαρομπάς είναι ο ναυπηγός που έχει σχεδιάσει στο παρελθόν τα δύο σκάφη της ΑΝΕΚ «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ» και «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΝΤΟΛΦΙΝ» Ο Βασίλης Ψαρομπάς μας επιβεβαίωσε ότι του έχει ανατεθεί από τη Διοίκηση και τον Τεχνικό σύμβουλο της Εταιρείας να τους κάνει μία πρόταση σχεδιαστική για το νέο σκάφος. Όπως είπε, έκανε κάποια προσχέδια που τους άρεσαν και από εκεί και πέρα, προχώρησε η Εταιρεία στο να μαζέψει προσφορές και τα σχετικά για να μπορέσει να το υλοποιήσει. Αναφορικά με τις προδιαγραφές του νέου σκάφους είπε ότι, το μήκος του θα είναι 27,30 μέτρα το πλάτος του 6,75 μέτρα, θα έχει 2 μηχανές από 1.500 άλογα η καθεμία όπως και το «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ» και αναμενόμενη ταχύτητα γύρο στους 25 κόμβους. Θα μπορεί να παίρνει 200 επιβάτες για το δρομολόγιο του Μαστιχαριού, 10 δίκυκλα και αποσκευές για τους 200 επιβάτες.Αυτά είναι τα βασικά Το σκάφος θα έχει κάποιο εξοπλισμό άρτιο και κάποιες δυνατότητες, επειδή είναι πάνω από τα 25 μέτρα,θα μπορεί να φεύγει και με ένα μποφόρ περισσότερο απ’ ότι έφευγε το «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ» και «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΝΤΟΛΦΙΝ». Αναφορικά για το πλήρωμα είπε, ότι τους θερινούς μήνες το πλήρωμα θα είναι το ίδιο, ένας καπετάνιος και ένας ναύτης. Αν η Εταιρεία αποφασίσει να κάνει και πλόες τους χειμερινούς μήνες, έχουμε εξηγήσει ότι υπάρχει επιβάρυνση πληρώματος (2 άτομα επιπλέον στο μηχανοστάσιο). Δεν έχει ο πλεονέκτημα που είχαν τα άλλα σκάφη. Στο ερώτημα για το πόσο θα κοστίσει το νέο σκάφος είπε: Όχι ,δεν έχω αρμοδιότητα ούτε να κοστολογήσω ,ούτε να πάρω προσφορές, κινήθηκε ο Τεχνικός σύμβουλος, η διοίκηση της Εταιρείας ,ότι έχει να κάνει με οικονομικά θέματα, του σκάφους,θα τα πάρετε από τη Διοίκηση. Συμπληρώνοντας είπε, ότι νομίζει ότι εκκρεμεί και κάποιο ΔΣ που θα κατατεθούν οι προσφορές που πήρε ο Τεχνικός σύμβουλος και δεν έχει κάποια πληροφόρηση. Ο Βασίλης Ψαρομπάς διευκρίνισε ότι αυτό που κατέθεσε μέχρι τώρα είναι προσχέδιο για να μπορούν να βγουν οι προσφορές από τα Ναυπηγεία. Συντάξαμε όπως είπε μια αναλυτική προδιαγραφή με τεχνική προδιαγραφή τους σκάφους με όλο τον εξοπλισμό και με βάση αυτή, 2 Ναυπηγεία έδωσαν συγκεκριμένες προτάσεις.Εξέφρασε επίσης την ικανοποίηση του για την επιλογή του συγκεκριμένου Ναυπηγείου,το οποίο και ο ίδιος συνέστησε και με το οποίο έχει συνεργαστεί και έχουν ναυπηγηθεί 8 σκάφη πελατών του, καθώς και το ΑΠΟΛΛΩΝ ΙΙ της ΛΑΦΑΣΙ ΝΕ. Για το χρονοδιάγραμμα είπε ότι έχουν συζητήσει για 9 μήνες από την έκδοση της άδειας ναυπήγησης. Δηλαδή περίπου 9,5 μήνεςαπό τώρα, κάτι που θεωρεί εφικτό. Για τον κατασκευαστικό φάκελο που θα εκπονήσει ο ίδιος, είπε ότι θα είναι έτοιμος σε 20 ημέρες. Στο ερώτημα αν αυτό που υπογράφηκε την περασμένη Τετάρτη ήταν η τελική σύμβαση για την κατασκευή, είπε όχι, ήταν ένα προσύμφωνο για τους βασικούς όρους. Κλείνοντας ο Βασίλης Ψαρομπάς ξεκαθάρισε λέγοντας: Για οτιδήποτε θέματα που αφορούν διαδικαστικά συμφωνίες κλπ ,δεν είμαι αρμόδιος, δεν είμαι τεχνικός σύμβουλος της Εταιρείας ,δεν έχω καμία εξουσιοδότηση να σας πω οτιδήποτε , εγώ είμαι μόνο για το κομμάτι το δικό μου, αυτό το σχεδιαστικό, μελετητικό ,δεν έχω αρμοδιότητα για οτιδήποτε άλλο Β.Ψαρομπάς για διάλυση συμφωνίας ΑΝΕΚ με Ναυπηγείο OCEAN: Είναι πρωτόγνωρο αυτό που έγινε σε όλη μου την καριέρα. -Δεν γνωρίζω πόσο θα κοστίσει το νέο σκάφος, δεν έχω σχέση με τα οικονομικά Quote Με αφορμή τη διάλυση της συμφωνίας που είχε ανακοινωθεί προ 20ημέρου της ΑΝΕΚ με το ναυπηγείο OCEAN στο οποίο θα γινόταν η ναυπήγηση του νέου σκάφους της Εταιρείας σε αντικατάσταση του ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ, επισκεφτήκαμε και συνομιλήσαμε με τον Καλύμνιο ναυπηγό Βασίλη Ψαρομπά. Να θυμίσουμε ότι στο ναυπηγό Βασίλη Ψαρομπά έχει ανατεθεί η σχεδίαση και η επίβλεψη του νέου σκάφους Ο Βασίλης Ψαρομπάς απαντώντας στο ερώτημα για τη διάλυση της συμφωνίας και για τους λόγους που δεν προχώρησε είπε ότι, το Ναυπηγείο είναι αυτό που αρνήθηκε τη δουλειά, δέχθηκε «προειδοποιήσεις καταγγελιών» από ανταγωνιστές και θεώρησε ότι δεν θα μπορέσει να δουλέψει όπως ξέρει ,προκειμένου να είναι εντάξει στου χρόνους και δήλωσε αδυναμία να συνεχίσει. Πιο συγκεκριμένα ο Βασίλης Ψαρομπάς ξεκινώντας είπε: Σίγουρα δεν ήταν μία καλή εξέλιξη ,μας ξάφνιασε όλους και αν θέλετε και την προσωπική μου άποψη ,είναι πρωτόγνωρο αυτό που έγινε σε όλη μου την καριέρα. Ήμασταν ευχαριστημένοι για το Ναυπηγείο που είχαμε καταλήξει, ήταν ένα γνώριμο ναυπηγείο αναγνωρίσιμο ,είχαμε φτιάξει κάποια σκάφη ως Γραφείο και ποτέ δεν είχαμε κάποια θέματα. Όντως η συγκεκριμένη περίπτωση είναι έξω από το αναμενόμενο. Συγκεκριμένα τη δουλειά αρνήθηκε το ίδιο το Ναυπηγείο να την υλοποιήσει. Ενώ αρχικά έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μεγάλη επιθυμία να ασχοληθεί, στη συνέχεια επικαλέστηκε κινδύνους από πιθανές καταγγελίες και προειδοποιήσεις καταγγελιών Στο ερώτημα γιατί δεν θα ήταν σύννομη η ναυπήγηση του σκάφους, ο Βασίλης Ψαρομπάς είπε: Κανείς δεν είναι σίγουρος ότι είναι νόμιμος .Ζούμε στην Ελλάδα υπάρχουν χιλιάδες άκρες της νομοθεσίας ,υπάρχουν λεπτά σημεία, υπάρχει το εργασιακό ειδικά σε Ναυπηγεία ,για τα οποία για να τηρήσει 100% τις προδιαγραφές, δεν μπορείς να τηρήσεις τα χρονοδιαγράμματα σου εκ των υστέρων. Οπότε δεχόμενος προειδοποιήσεις καταγγελιών, προφανώς το Ναυπηγείο θεώρησε ότι δεν θα μπορέσει να δουλέψει όπως ξέρει ,προκειμένου να είναι εντάξει στου χρόνους και τελικά μας ανακοίνωσε ότι δεν θα μπορέσει να φτιάξει το σκάφος σε 9 μήνες. Επίσης ένα βασικό στοιχείο η άδεια του Ναυπηγείου, που είχαμε στα χέρια μας εξ αρχής αναφέρει ότι είχε δυνατότητα να ναυπηγεί σκάφη μέχρι 25 κόρους ή 12 μέτρα. Το θέμα των 25 κόρων μας κάλυπτε απόλυτα. Το δεύτερο κομμάτι που έλεγε μέχρι 12 μέτρα, θα μπορούσε σε κάποια καταγγελία να παρερμηνεύεται ή να ψάχνεται ή να οδηγείται σε κάποια δικαστήρια και μέχρι να βγει η απόφαση ίσως εγκυμονούσε κίνδυνο με ασφαλιστικά μέτρα να σταματούσε να λειτουργεί το Ναυπηγείο. Ο Βασίλης Ψαρομπάς επανέλαβε ότι υπήρξαν προειδοποιήσεις και κάποιες προειδοποιήσεις καταγγελιών που εκτοξεύτηκαν από διάφορους ανταγωνιστές Στο ερώτημα μήπως και το νέο Ναυπηγείο που επιλέχτηκε έχει τα ίδια προβλήματα, ο Βασίλης Ψαρομπάς είπε: Προφανώς και τυπικά στα χαρτιά φαίνεται ότι είναι εντάξει. Η αδειοδότηση του δεν έχει τον περιορισμό αυτό, 25 κόρους και 12 μέτρα. Για τη διαχείριση του προσωπικού είναι ευθύνη του ναυπηγείου πως θα το τηρεί. Γνωρίζουμε ότι τα περισσότερα Ναυπηγεία αυτής της κατηγορίας στην Ελλάδα δεν έχουν καν αδειοδότηση. Παρ΄όλα αυτά φτιάχνουν σκάφη και πανάκριβα. Το θέμα ξεκινάει ότι η ΑΝΕΚ πήρε προσφορές και από άλλα Ναυπηγεία που έχουν το ενδιαφέρον και το παράπονο «εφόσον δώσαμε χαμηλότερη τιμή γιατί να μην έχουμε εμείς τη δουλειά και όχι κάποιος άλλος». Ο άνθρωπος φοβήθηκε συνέπειες καταγγελιών από ανταγωνιστές ,προφανώς δεν είναι 100% εντάξει και φοβάται συνέπειες Για το ναυπηγείο που θα πάει τώρα η ΑΝΕΚ είπε ότι, δεν έχει συνεργαστεί ο ίδιος, αλλά όπως τόνισε είναι και η μόνη εναλλακτική δεύτερη λύση. Όλες οι άλλες περιπτώσεις ουσιαστικά είχαν αποκλειστεί εκ προοιμίου είτε λόγω του ότι δεν υπήρχε διαθεσιμότητα, είτε λόγω ακαταλληλότητας Ναυπηγείου. Οπότε στο τραπέζι είχαν μπει αυτά τα δύο Ναυπηγεία, οπότε ο ένας παραιτήθηκε και δεν είχαμε άλλη επιλογή. Επίσης είπε ότι τα σχέδια θα γίνουν εξ αρχής και θα σχεδιαστούν πάνω στη νέα γάστρα που θα χρησιμοποιήσει το νέο Ναυπηγείο Στο ερώτημα για το πόσο θα κοστίσει το νέο σκάφος ο Βασίλης Ψαρομπάς επανέλαβε ότι: Δεν γνωρίζω ,δεν έχω δει τις συμβάσεις για τα οικονομικά στοιχεία και δεν με αφορά το θέμα. Ασχολούμαστε αποκλειστικά με το τεχνικό κομμάτι. Στο ερώτημα να κάνει μία εκτίμηση για το πόσο θα στοιχίσει το σκάφος απέφυγε και πάλι να απαντήσει επακριβώς, λέγοντας ότι η τιμή εξαρτάται από τις προδιαγραφές ,από τις μηχανές από τον εξοπλισμό, οπότε είναι πολύ δύσκολο να πεις ποσό στοιχίζει ένα σκάφος . Σίγουρα ξεκινάς από μία βασική τιμή των 600.000 ευρώ και από εκεί και πέρα αν βάλεις το εξοπλισμό και άλλα έξτρα το νούμερο ανεβαίνει . Δεν είμαι πρόχειρος να σας πω . Έχουμε κάνει σκάφος και με 900.000 ευρώ έχουμε κάνει και σκάφος με πολλά έξτρα στη Σαντορίνη με 1.400.000 ευρώ . Ο Βασίλης Ψαρομπάς κλείνοντας είπε για τα οικονομικά: Σας είχα πει και στην προηγούμενη συνέντευξη ότι έχει σχέση με τα οικονομικά, με τις συμφωνίες, με όλο αυτό το πακέτο δεν έχουμε σχέση . Είμαστε καθαρά στο τεχνικό κομμάτι και είμαστε συντονισμένοι με τον Τεχνικό σύμβουλο τον Θ.Σκριβάνο. Δεν έχουμε σχέση ούτε με οικονομικές επιλογές ούτε για άλλα θέματα
Z.Gk. Posted October 27, 2021 Posted October 27, 2021 Δύο παρατηρήσεις σε σχέση με τη συνέντευξη. 1. Ας ... ευλογήσω πρώτα τα γένια μου και να πω ότι η υπόθεση που έκανα ήταν κοντά στην πραγματικότητα στο μεγαλύτερο μέρος της. 23 hours ago, Z.Gk. said: Μήπως εννοούν ότι ενώ είχε συμφωνηθεί το πλοίο να είναι έτοιμο σε 9 μήνες, τελικά το ναυπηγείο να τους είπε ότι δεν μπορεί να το παραδώσει στο συμφωνηθέν διάστημα και να τους είπε ότι μπορεί να το παραδώσει, για παράδειγμα, σε 12 μήνες ή παραπάνω; 2. Αν και έχω ασχοληθεί επαγγελματικά με νομοθετικές πρακτικές, δεν παύει να με εκπλήσσει το γεγονός ότι ο κ. Ψαρομπάς μιλά ξεκάθαρα για ένα ... μπάχαλο στα ναυπηγεία όπου η νομιμότητα είναι καθαρά σχετική, ενώ ούτε λίγο ούτε πολύ παραδέχεται ότι ναυπηγεία φτιάχνουν πλοία ενώ δεν έχουν τις απαιτούμενες άδειες για να τα φτιάξουν! Καταπληκτικό σκηνικό! Νομικός δεν είμαι, αλλά για κάποιες καταστάσεις που αναφέρει ο κ. Ψαρομπάς στη συνέντευξη που μας παραθέτει ο @Panagia Ekatontapilianiθα μπορούσε να παρέμβει και εισαγγελέας.
Panagia Ekatontapiliani Posted December 10, 2021 Author Posted December 10, 2021 Τελικά το νέο σκάφος της ΑΝΕ Καλύμνου ξεκίνησε και κατασκευάζεται στο ναυπηγείο της Jet Craft. Η φωτογραφία είναι από τη σελίδα της εταιρείας στο Facebook.
Panagia Ekatontapiliani Posted February 8, 2023 Author Posted February 8, 2023 On 12/10/2021 at 5:38 PM, Panagia Ekatontapiliani said: Τελικά το νέο σκάφος της ΑΝΕ Καλύμνου ξεκίνησε και κατασκευάζεται στο ναυπηγείο της Jet Craft. Η φωτογραφία είναι από τη σελίδα της εταιρείας στο Facebook. Το νέο σκάφος της ΑΝΕ Καλύμνου θα πάρει το όνομα Καλυδνα.
Rodos1505 Posted February 9, 2023 Posted February 9, 2023 Γνωρίζουμε στοίχεια του πλοίου? (μήκος,πλάτος κτλπ)
Panagia Ekatontapiliani Posted February 25, 2023 Author Posted February 25, 2023 (edited) Το Καλύδνα θα έχει μήκος 30 μέτρα, χωρητικότητα 200 επιβατών και θα αναπτύσσει ταχύτητα 25 μίλια. Το Καλύδνα είναι το αρχαίο όνομα της Καλύμνου. Ελπίζουν ότι θα δρομολογηθεί έως το Πάσχα και θα εκτελεί το δρομολόγιο του πλοίου Ζέφυρος: ΠΑΤΜΟΣ– ΑΡΚΙΟΙ – ΛΕΙΨΟΙ –ΛΕΡΟΣ –ΦΑΡΜΑΚΟΝΗΣΙ – ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ – ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ και επιστροφή ή εναλλακτικά ΛΕΡΟΣ - ΛΕΙΨΟΙ -ΠΑΤΜΟΣ – ΑΡΚΙΟΙ – ΦΑΡΜΑΚΟΝΗΣΙ – ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ – ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ και επιστροφή. Edited February 25, 2023 by Panagia Ekatontapiliani
Panagia Ekatontapiliani Posted August 8, 2023 Author Posted August 8, 2023 Πότε θα είναι έτοιμο το νέο σκάφος της ΑΝΕΚ που θα αντικαταστήσει το καμένο και βυθισμένο “ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ”; Quote Τέλος Ιουλίου 2023, η φετινή σεζόν έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Απρίλιο, βρισκόμαστε μεσούσης της καλοκαιρινής περιόδου, 2 μήνες περίπου πριν τις δημοτικές εκλογές και τα ερωτήματα πληθαίνουν για το πότε θα είναι έτοιμο το νέο σκάφος της ΑΝΕΚ που θα αντικαταστήσει το “ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ” που καταστράφηκε ολοσχερώς και βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Νάξου και Σχοινούσας, μετά από εκδήλωση πυρκαγιάς εν πλω, πριν 33 μήνες την 1 Νοεμβρίου 2020. Πριν 6 μήνες περίπου, ο Δήμαρχος Καλυμνίων Δ.Διακομιχάλης, δήλωνε δημόσια ότι η κατασκευή του νέου σκάφους προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και μέχρι το ΠΑΣΧΑ θα είναι έτοιμο. Μάλιστα είπε χαρακτηριστικά, μία εβδομάδα μπροστά ,μία πίσω το νέο σκάφος θα είναι έτοιμο. Το ΠΑΣΧΑ πέρασε, και καμία επίσημη ενημέρωση από ΑΝΕΚ για το πότε θα είναι έτοιμο. Πιστέψαμε ότι θα υπάρχει κάποια μικρή καθυστέρηση και σύντομα το νέο σκάφος θα είναι στο λιμάνι της Καλύμνου. Πέρασε ο Ιούλιος 2023 και o λαλίστατος και πολυγραφότατος στο fb Πρόεδρος της ΑΝΕΚ Γεώργιος Θανάτσης, που έχει άποψη επί παντός του επιστητού, “ποιεί τη νήσσαν” για την πορεία ναυπήγησης του ακριβοπληρωμένου (θα ξεπεράσει το 1,5 εκατομμύριο ευρώ) νέου σκάφους. Απλά να θυμίσουμε ότι πριν 1,5 χρόνο ο Γ. Θανάτσης δήλωνε ότι ήδη είχε επικοινωνήσει με μεγάλους tour operators,που είχαν δείξει ενδιαφέρον για μεταφορά γκρουπ από Μαστιχάρι προς Κάλυμνο και αντίστροφα με το νέο σκάφος που θα ήταν έτοιμο, όπως έλεγε τότε, από τον περασμένο Ιούλιο 2022(!) Πριν 3 μήνες περίπου, στις 28 Απριλίου 2023, το kalymnos-news.gr, δημοσίευσε φωτογραφίες, που είχαν ληφθεί την ίδια ημέρα μέσα από του χώρους του Ναυπηγείου, που έδειχναν την κατάσταση που βρισκόταν η πορεία κατασκευής του. Τότε δεχθήκαμε υβριστικά και ειρωνικά σχόλια από τον καπετάνιο του “ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ” όταν κάηκε και βούλιαξε και από τον δόκτορα Θανάτση, που αμφισβητούσαν τις φωτογραφίες που δημοσιεύσαμε και έλεγαν ότι πρόκειται για παλαιότερες φωτογραφίες πριν 6 μήνες. Στη δική μας πρόσκληση να δημοσιεύσουν τις δικές τους φωτογραφίες, ώστε να αποδείξουν αυτό που έλεγαν και οι δύο την έκαναν με “ελαφρά πηδηματάκια”. Μάλιστα ο Πρόεδρος της ΑΝΕΚ με το σύνηθες αλαζονικό ύφος που τον διακρίνει έλεγε, ότι αυτό θα το κάνει όταν ο ίδιος το αποφασίσει! Από τότε πέρασαν 3 ολόκληρες μήνες και ακόμη περιμένουμε νέες φωτογραφίες από την πορεία ναυπήγησης του νέου σκάφους. Πριν όμως παραθέσουμε τις φωτογραφίες που είχαμε δημοσιεύσει στις 28 Απριλίου 2023 να αναφέρουμε ένα σύντομο ιστορικό: 1.Την 1 Νοεμβρίου 2020,το σκάφος “ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ” καταστράφηκε ολοσχερώς και βυθίστηκε στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ Νάξου και Σχοινούσας, μετά από εκδήλωση πυρκαγιάς εν πλω προς Πειραιά. 2. Την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021 ο Δήμαρχος Καλυμνίων Δημήτρης Διακομιχάλης ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η διερεύνηση του συμβάντος του ναυαγίου από πυρκαγιά του «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ» τον περασμένο Νοέμβριο, από τους πραγματογνώμονες των ασφαλιστών και ήδη έχει εγκριθεί και κατατεθεί στην ΑΝΕΚ η πλήρης και ολοσχερής εξόφληση του συνολικού ποσού για το οποίο ήταν ασφαλισμένο το πλοίο δηλαδή ποσού 750.000 ευρώ. Σίγουρα ήταν μία θετική εξέλιξη για την εταιρεία και το επόμενο βήμα ήταν η αντικατάσταση του «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ». 3. 11 μήνες μετά το ναυάγιο και 8 μήνες περίπου μετά την χορήγηση της αποζημίωσης ασφάλειας των 750.000 ευρώ, στις 6 Οκτωβρίου 2021, ο πρόεδρος ΑΝΕΚ και εκπρόσωπος του Ναυπηγείου υπογράφουν το προσύμφωνο(αρραβώνας) για την κατασκευή του νέου σκάφους που θα αντικαταστήσει το «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ» μέσα σε πανηγυρικό κλίμα, παρουσία του δημάρχου, των μελών του ΔΣ της ΑΝΕΚ που ταξίδεψαν στην Αθήνα για το σκοπό αυτό, του ναυπηγού, του τεχνικού συμβούλου και του νομικού συμβούλου και μάλιστα βγάζουν και αναμνηστική φωτογραφία, ως είθισται σε παρόμοιες περιπτώσεις! 4.Δεν πέρασαν 20 ημέρες από την υπογραφή του προσυμφώνου με το Ναυπηγείο και αφού δήμαρχος, Πρόεδρος ΑΝΕΚ με δημόσιες δηλώσεις τους, έπλεξαν το εγκώμιο του ναυπηγείου, ανακοινώνοντας με τον πλέον επίσημο τρόπο, ότι το νέο σκάφος θα είναι στο λιμάνι της Καλύμνου τον Ιούλιο 2022 και ζητούσαν μάλιστα και προτάσεις για το όνομα που θα του δώσουν, ήλθε το χαμπάρι! Η συμφωνία χάλασε! 5. Τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021 μεσημέρι, η ΑΝΕΚ με δελτίο τύπου επισημοποιεί τη διάλυση της συμφωνίας και επιρρίπτει τις αποκλειστικές ευθύνες στο εν λόγω ναυπηγείο μιλώντας: Α. Για αθέτηση από την πλευρά του, του χρονοδιαγράμματος κατασκευής και παράδοσης του σκάφους, το οποίο είχαν προσυμφωνήσει και προσυπογράψει. Β. Ότι το ναυπηγείο απαίτησε από την ΑΝΕΚ οικονομικές ρήτρες που η Εταιρεία αποδέχτηκε και δε δέχτηκε αντίστοιχες από την ΑΝΕΚ 6.Ο χρόνος ολοκλήρωσης της ναυπήγησης του σκάφους, από το νέο Ναυπηγείο το οποίο τελικά ανέλαβε την κατασκευή του, σύμφωνα με τη συμβατική υποχρέωση ήταν 9 μήνες. Δηλαδή το νέο σκάφος θα έπρεπε να είναι στην Κάλυμνο από πέρσι τέλος Ιουλίου, αρχάς Αυγούστου 2022. 7. Το κόστος κατασκευής το σκάφους ,όπως επίσημα ανακοινώθηκε στην Τακτική Γενική Συνέλευση της ΑΝΕΚ, το περασμένο καλοκαίρι, θα ανέλθει στο 1.550.000 ευρώ. Δηλαδή υπερδιπλάσιο ποσό από το ύψος της ασφάλειας που πήρε η ΑΝΕΚ για την καταστροφή του “ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ”. 8. Αναφορικά με το χρόνο ολοκλήρωσης της ναυπήγησης, ήδη τον έχουμε υπερβεί κατά ένα χρόνο από τον προβλεπόμενο στη σύμβαση. Συμπληρώθηκαν 21 μήνες, υπερδιπλάσιος από το συμβατικό, ενώ είναι άγνωστο πόσος χρόνος απαιτείται ακόμη. Δείτε τις φωτογραφίες που είχαμε παραθέσει πριν 3 μήνες, στις 28 Απριλίου 2023, με την πορεία ναυπήγησης του σκάφους, αναμένοντας από τη Διοίκηση της ΑΝΕΚ ,να δώσει σημερινές φωτογραφίες με την κατάσταση ναυπήγησης του. Επίσης να ενημερώσει ως οφείλει τους μετόχους και τον Καλυμνιακό λαό, πότε επιτέλους το νέο σκάφος θα είναι έτοιμο, πότε θα καταπλεύσει στο λιμάνι της Καλύμνου και πότε θα ξεκινήσει τα δρομολόγια του.
Panagia Ekatontapiliani Posted February 12, 2024 Author Posted February 12, 2024 (edited) Ένα άρθρο για το Καλυδνα από το Kalymnos news Quote Για την ιστορία να αναφέρουμε για το υπό ναυπήγηση σκάφος τα παρακάτω κατά χρονολογική σειρά: Έντεκα (11) μήνες μετά το ναυάγιο και οκτώ (8) μήνες περίπου μετά την χορήγηση της αποζημίωσης ασφάλειας των 750.000 ευρώ, στις 6 Οκτωβρίου 2021, ο πρόεδρος ΑΝΕΚ και εκπρόσωπος του Ναυπηγείου υπογράφουν το προσύμφωνο(αρραβώνας) για την κατασκευή του νέου σκάφους που θα αντικαταστήσει το «ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ» μέσα σε πανηγυρικό κλίμα, παρουσία του δημάρχου, των μελών του ΔΣ της ΑΝΕΚ που ταξίδεψαν στην Αθήνα για το σκοπό αυτό, του ναυπηγού, του τεχνικού συμβούλου και του νομικού συμβούλου και μάλιστα βγάζουν και αναμνηστική φωτογραφία, ως είθισται σε παρόμοιες περιπτώσεις! 2.Δεν πέρασαν 20 ημέρες από την υπογραφή του προσυμφώνου με το Ναυπηγείο και αφού δήμαρχος, Πρόεδρος ΑΝΕΚ με δημόσιες δηλώσεις τους, έπλεξαν το εγκώμιο του ναυπηγείου, ανακοινώνοντας με τον πλέον επίσημο τρόπο, ότι το νέο σκάφος θα είναι στο λιμάνι της Καλύμνου τον Ιούλιο 2022 και ζητούσαν μάλιστα και προτάσεις για το όνομα που θα του δώσουν, ήλθε το χαμπάρι! Η συμφωνία χάλασε! 3. Τη Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021 μεσημέρι, η ΑΝΕΚ με δελτίο τύπου επισημοποιεί τη διάλυση της συμφωνίας και επιρρίπτει τις αποκλειστικές ευθύνες στο εν λόγω ναυπηγείο μιλώντας: Α.Για αθέτηση από την πλευρά του, του χρονοδιαγράμματος κατασκευής και παράδοσης του σκάφους, το οποίο είχαν προσυμφωνήσει και προσυπογράψει. Β. Ότι το ναυπηγείο απαίτησε από την ΑΝΕΚ οικονομικές ρήτρες που η Εταιρεία αποδέχτηκε και δε δέχτηκε αντίστοιχες από την ΑΝΕΚ 4.Ο χρόνος ολοκλήρωσης της ναυπήγησης του σκάφους, από το νέο Ναυπηγείο το οποίο τελικά ανέλαβε την κατασκευή του, σύμφωνα με τη συμβατική υποχρέωση ήταν 9 μήνες. Δηλαδή το νέο σκάφος θα έπρεπε να είναι στην Κάλυμνο από το τέλος Ιουλίου, αρχάς Αυγούστου 2022. 5. Το κόστος κατασκευής το σκάφους ,όπως επίσημα ανακοινώθηκε στην Τακτική Γενική Συνέλευση της ΑΝΕΚ, το καλοκαίρι 2022, θα ανέλθει στο 1.550.000 ευρώ. Δηλαδή υπερδιπλάσιο ποσό από το ύψος της ασφάλειας που πήρε η ΑΝΕΚ για την καταστροφή του “ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΣΤΑΡ”.Και όμως πριν 1 χρόνο περίπου, ο Δήμαρχος Καλυμνίων Δ.Διακομιχάλης, δήλωνε δημόσια ότι η κατασκευή του νέου σκάφους προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και μέχρι το ΠΑΣΧΑ θα είναι έτοιμο. Μάλιστα είπε χαρακτηριστικά, μία εβδομάδα μπροστά ,μία πίσω το νέο σκάφος θα είναι έτοιμο. Το ΠΑΣΧΑ έφυγε , το καλοκαίρι 2023 τελείωσε, οι εκλογές του Οκτωβρίου πέρασαν, μπήκαμε στο 2024 ,σε 3 μήνες η νέα σεζόν ξεκινά και ακόμη να ενημερωθούν οι μέτοχοι και ο Καλυμνιακός λαός πότε το νέο σκάφος θα είναι έτοιμο να δρομολογηθεί και πόσο συνολικά στοίχισε. 6. Αναφορικά με το χρόνο ολοκλήρωσης της ναυπήγησης, ήδη τον έχουμε υπερβεί κατά 1,5 χρόνο από τον προβλεπόμενο στη σύμβαση. Συμπληρώθηκαν 27 μήνες, τριπλάσιος από το συμβατικό, ενώ είναι άγνωστο πόσος χρόνος απαιτείται ακόμη. 7. Στην τελευταία Τακτική Συνέλευση της ΑΝΕΚ στο τέλος Οκτωβρίου 2023, σε ερώτηση που τέθηκε από μέτοχο για την πορεία της ναυπήγησης του νέου σκάφους, απαντήθηκε από τη σημερινή Διοίκηση ότι οι εργασίες έχουν σταματήσει και θα συνεχιστούν μόλις εξασφαλιστούν 150.000 ευρώ περίπου. 8. Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση από την νυν Διοίκηση για το “τι μέλλει γενέσθαι” με το νέο σκάφος ,πότε θα να είναι έτοιμο και βρίσκεται στην Κάλυμνο για να δρομολογηθεί και αν προλάβει την καλοκαιρινή περίοδο. Να σημειώσουμε ότι όπως έχει δηλώσει ο Δήμαρχος Ιωάννης Μαστροκούκος, τις επόμενες ημέρες μαζί με συνεργάτες του θα επισκεφτούν το Ναυπηγείο όπου κατασκευάζεται το σκάφος ώστε να έχουν επιτόπια ενημέρωση για το πόσο είναι οι υπολειπόμενες οφειλές και πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να παραδοθεί το σκάφος από τη στιγμή που θα καταβληθεί το απαιτούμενο χρηματικό ποσό. Δείτε τις φωτογραφίες που είχαμε παραθέσει πριν 9 μήνες, στις 28 Απριλίου 2023, με την πορεία ναυπήγησης του σκάφους, αναμένοντας από τη Διοίκηση της ΑΝΕΚ ,να δώσει σημερινές φωτογραφίες με την κατάσταση ναυπήγησης του. Να σημειώσουμε ότι από το περασμένο καλοκαίρι ο σκάφος έχει μεταφερθεί από το υπόστεγο και βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο του Ναυπηγείου. Edited February 12, 2024 by Panagia Ekatontapiliani
observer Posted February 23, 2024 Posted February 23, 2024 Το 25 είναι υπηρεσιακή ή μέγιστη; Κι αν είναι το 2ο, τότε είναι ορθό να λογίζεται ταχύπλοο;
Panagia Ekatontapiliani Posted May 14, 2024 Author Posted May 14, 2024 (edited) Ο Ι.Μαστροκούκος με τη Διοίκηση της ΑΝΕΚ στο Ναυπηγείο όπου βρίσκεται το ημιτελές σκάφος. Εικόνες απογοήτευσης. Χρήματα και χρόνος για την ολοκλήρωση του. Quote Χθες Δευτέρα 13 Μαΐου 2024, ο Δήμαρχος Ιωάννης Μαστροκούκος, συνοδευόμενος από τον Πρόεδρο του ΔΣ της ΑΝΕΚ Κώστα Μακρινάκη, τον Αντιπρόεδρο Μιχάλη Λελέκη, το νομικό σύμβουλος της Εταιρείας Δημήτριο Καρδούλια και το ναυπηγό Βασίλη Ψαρομπά, πραγματοποίησαν προγραμματισμένη επίσκεψη στο Ναυπηγείο JET-CRAFT στο Λαύριο Αττικής. Σκοπός της επίσκεψης ήταν να ενημερωθούν διά ζώσης, από τους υπεύθυνους του Ναυπηγείου για την κατάσταση που βρίσκεται το υπό κατασκευή σκάφος, τις οικονομικές και άλλες υποχρεώσεις της ΑΝΕΚ τόσο στο Ναυπηγείο όσο και σε άλλα συνεργεία, το συνολικό κόστος όλων των εργασιών και υλικών που εναπομένουν, για να ολοκληρωθεί η ναυπήγηση του, ώστε να είναι έτοιμο να δρομολογηθεί ,αλλά και το συνολικό χρόνο που θα απαιτηθεί. Να σημειώσουμε ότι οι εργασίες στο υπό κατασκευή σκάφος έχουν ουσιαστικά διακοπεί εδώ και 8 μήνες περίπου, ενώ το σκάφος μεταφέρθηκε από το υπόστεγο που βρισκόταν, σε εξωτερικό χώρο του Ναυπηγείου. Η διακοπή των εργασιών αλλά και η μεγάλη καθυστέρηση ολοκλήρωσης του , οφείλεται αποκλειστικά σε υπαιτιότητα της ΑΝΕ Καλύμνου, η οποία δεν ανταποκρίθηκε στις οικονομικές συμβατικές υποχρεώσεις της προς το Ναυπηγείο, καθώς και σε υποχρεώσεις που ανέλαβε έναντι συνεργείων που χρησιμοποιήθηκαν. Πριν αναφερθούμε στη σημερινή επίσκεψη και στην ενημέρωση που έγινε , για την ιστορία να κάνουμε μία σύντομη αναφορά στο υπό κατασκευή σκάφος: Έντεκα (11) μήνες μετά το ναυάγιο και οκτώ (8) μήνες περίπου μετά την χορήγηση της αποζημίωσης ασφάλειας των 750.000 ευρώ, στο τέλος Οκτωβρίου 2021, υπογράφηκε η σύμβαση με το εν λόγω Ναυπηγείο. Ο χρόνος ολοκλήρωσης της ναυπήγησης του σκάφους, από το Ναυπηγείο το οποίο τελικά ανέλαβε την κατασκευή του, σύμφωνα με τη συμβατική υποχρέωση ήταν 9 μήνες. Σύμφωνα με δημόσιες δηλώσεις το νέο σκάφος θα ήταν στην Κάλυμνο, τέλος Ιουλίου, αρχάς Αυγούστου 2022. Μάλιστα ο τότε Πρόεδρος Γ. Θανάτσης δήλωνε ότι ήδη ξεκίνησε τις συνεννοήσεις με τουριστικά γραφεία! Το καλοκαίρι 2022 πέρασε χωρίς το σκάφος να ολοκληρωθεί. Αρχές 2023 ο τότε Δήμαρχος Καλυμνίων Δ.Διακομιχάλης, δήλωνε δημόσια ότι η κατασκευή του νέου σκάφους προχωρά με γρήγορους ρυθμούς και μέχρι το ΠΑΣΧΑ 2023 θα είναι έτοιμο. Μάλιστα είπε χαρακτηριστικά, μία εβδομάδα μπροστά, μία πίσω το νέο σκάφος θα είναι έτοιμο. Το ΠΑΣΧΑ έφυγε, το καλοκαίρι 2023 τελείωσε, οι εκλογές του Οκτωβρίου πέρασαν, μπήκαμε στον 5ο μήνα του 2024, η καλοκαιρινή σαιζόν πλησιάζει και το υπό κατασκευή σκάφος “λιάζεται”, με τις εργασίες να έχουν διακοπεί εδώ και 8 μήνες περίπου. Το χρόνο ολοκλήρωσης της ναυπήγησης, ήδη τον έχουμε υπερβεί κατά 20 μήνες από τον προβλεπόμενο στη σύμβαση. Συμπληρώθηκαν 30 μήνες, υπερτριπλάσιος από το συμβατικό, ενώ είναι άγνωστο πόσος χρόνος απαιτείται ακόμη. Μία καθυστέρηση που οφείλεται αποκλειστικά σε υπαιτιότητα της ΑΝΕ Καλύμνου Δυστυχώς οι παραπάνω ενέργειες από την απελθούσα Διοίκηση ,έχουν ως αποτέλεσμα η ΑΝΕΚ για 4ο καλοκαίρι να είναι με ένα μόνο σκάφος. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΌ ΤΟΝ ΙΔΙΟΚΤΗΤΉ ΤΟΥ ΝΑΥΠΗΓΕΙΟΥ Ο ιδιοκτήτης του Ναυπηγείου Ιωάννης Γκίκας ενημέρωσε με κάθε λεπτομέρεια το Δήμαρχο Ιωάννη Μαστροκούκο και τους εκπροσώπους της ΑΝΕΚ και έδωσε απαντήσεις για την κατασκευή του σκάφους, την μεγάλη καθυστέρηση που υπήρξε στην ολοκλήρωση του σε σχέση με τις συμβατικές υποχρεώσεις, με ευθύνη της ΑΝΕΚ, τη διακοπή των εργασιών και τη μεταφορά του σκάφους εκτός υποστέγου, τις οικονομικές και άλλες υποχρεώσεις της ΑΝΕΚ στο Ναυπηγείο, την εκτίμηση του κόστους όλων των εργασιών και υλικών που εναπομένουν, για να ολοκληρωθεί η ναυπήγηση του, αλλά και το συνολικό χρόνο που θα απαιτηθεί. Να σημειώσουμε ότι στην σύσκεψη που έγινε συμμετείχε και υπεύθυνος των μηχανουργικών εργασιών που έγιναν στο σκάφος Σπύρος Χωριανόπουλος που έκανε σχετική ενημέρωση. Εκτιμάται ότι το κόστος των εναπομενουσών εργασιών και της αγοράς των απαιτούμενων υλικών για την ολοκλήρωση του σκάφους θα κυμανθεί μεταξύ 350.000-400.000 ευρώ. Ο χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών που απαιτείται υπολογίζεται στους 4 μήνες. Βέβαια όπως τονίστηκε από την ΑΝΕΚ, στις προτεραιότητες της, είναι να επιλυθούν όλα τα προβλήματα εκ μέρους της άμεσα και να επισπευσθούν οι εργασίες ώστε το συντομότερο δυνατό να ολοκληρωθεί η κατασκευή του και να παραληφθεί για να μπορέσει να δρομολογηθεί. Στη συνέχεια ο Δήμαρχος Ιωάννης Μαστροκούκος και οι εκπρόσωποι της ΑΝΕΚ συνοδευόμενοι από τον Ιδιοκτήτη του Ναυπηγείου επισκέφτηκαν το ημιτελές σκάφος που βρίσκεται στον εξωτερικό χώρο του Ναυπηγείου. Οι εικόνες που αντίκρισαν απογοητευτικές. Edited May 14, 2024 by Panagia Ekatontapiliani
Metal maniac Posted February 21 Posted February 21 https://kalymnos-news.gr/2025/02/επιτέλους-δρομολογήθηκε-η-ολοκλήρωσ/ Από ότι φαίνεται υπάρχει κινητικότητα για την ολοκλήρωση του ημιτελούς σκάφους
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now