Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Μεταφερόμαστε στο Cobh της ελεύθερης Ιρλανδίας, ίσως το ομορφότερο μέρος που έχω επισκεφθεί σε όλη την Ιρλανδία και το UK. Εκεί βλέπουμε με ωραίο ήλιο το ρυμουλκό DSG Alex(IMO9112741) που ανήκει στην Ιρλανδέζικη εταιρεία Doyle Shipping(εξ' ού και τα αρχικά DSG στο όνομα του πλοίου), που δραστηριοποιείται σε πάρα πολλούς τομείς της βιομηχανίας λιμένων. Είναι χτισμένο το 1995 στο East Isle Shipyard(63) του Καναδά(!) και φέρει 2 μηχανές Caterpillar από τις γειτονικές ΗΠΑ. Πρώτο του όνομα το Atlantic Fir μόλις μέχρι το 1997, έκτοτε Alex για την Doyle και από το 2017 με το πρόθεμα DSG.

Link to comment
Share on other sites

Επιστρέφουμε στο Δουβλίνο, πρωτεύουσα της Ιρλανδίας, με τον κρύο καιρό και τους ζεστούς και φιλόξενους κατοίκους. Αν και οι καιρικές συνθήκες δεν το ευνόησαν,  ελπίζω να μοιράζεστε την άποψή μου ότι οι φωτογραφίες του BG Jade είναι πολύ όμορφες. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουριο κοντεινεράδικο του 2018 με πλοιοκτήτη τη γερμανική Jungerhans και ναυλωτή την BG Freight Line, εξ' ού και το πρόθεμα του ονόματός του. Προιόν του Zhoushan Changhong(CHB 063) με χωρητικότητα 1,004 TEU. Εδώ και μια πρυμνιά όψη ενώ προχωρά πρός τα ενδότερα με ταχύτητα 9 κόμβων.

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Nick the Greek said:

προχωρά πρός τα ενδότερα με ταχύτητα 9 κόμβων.

Αυτό το ταχύτητα 9 κόμβων, προφανώς δεν το είπα κατά τύχη. Ο ΟΛΠ του Δουβλίνου φροντίζει με πινακίδα στο φάρο της εισόδου να ειδοποιήσει τα πλοία. You have been warned :)!

 

Και εδώ μια άποψη του που βρίσκεται αυτός ο φάρος, έτσι για να παρουν μια γεύση και όσοι δεν έχουν περάσει από εκεί. Στο μάτι ξεγελάει η απόσταση, είναι για πλάκα 10 λεπτά περπάτημα.

Link to comment
Share on other sites

Αυτόν τον Ιούνιο είναι τα 23α γενέθλια του Gerry του O' Sullivan (IMO 9071258), εικονιζόμενος εδώ να πλέει στο Cobh της Ιρλανδίας. Δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα στη ζωή του και είναι χτισμένο στο ναυπηγείο Zamakona(355) της Χώρας των Βάσκων, μηχανή Wartsila.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

"Κλασικό design πλοίου container από το JJ Sietas", σκέφτηκα όταν το πρωτοείδα. Κι έπεσα μέσα ο αβυσσαλέος:D, το Maris είναι χτισμένο στο εν λόγω ναυπηγείο το 1995 με αριθμό γιάρδας 1108. Χωρητικότητα 508 TEU, μήκος 101 μέτρα, βύθισμα 8.20, άρα ιδανικό για τα μικρά λιμάνια τση Βορείου Ευρώπης, και όχι μόνο. Γι αυτόν το λόγο άλλωστε και οι αρχικοί του πλοιοκτήτες, οι Γερμανοί Reederei Moje, το έχουν από την κατασκεύη του στην πλοιοκτησία τους. Βοηθάει και η οικονομική του μηχανή των 15 κόμβων με 17 τόνους, κατασκευασμένη από την Motoren Werke Mannheim(MWM). Το πλοίο αυτόν τον καιρό συνδέει διάφορα μικρά λιμάνια στο UK και την Ιρλανδία, όπως το Warrenpoint όπου και έχει παρθεί η φωτογραφία αυτή, αλλά και το Avonmouth.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μαύρη η συννεφιά και ψιλόβροχο στο Δουβλίνο αλλά τελικά δε νομίζω πως βγήκε άσχημο το Samskip Express (IMO 9323479) κατά την έξοδό του από την Ιρλανδική πρωτεύουσα. Είναι του 2006 και χτισμένο στο Damen Hoogezand(859) για λογαριασμό της J. Kahrs με έδρα τη Γερμανία με ναύλωση στην Samskip με έδρα την Ολλανδία. Η μηχανή του είναι Caterpillar και τα δρομολόγιά του κυρίως ανάμεσα σε Δουβλίνο και Ρόττερνταμ. Να και η πρυμνιά όψη.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Σήμερα θα δούμε ένα νεότευκτο(Δεκέμβριος του 2018) της Scotine, πρόκειται για το Scot Carrier (IMO 9841782) που ποζάρει στο φακό δεμένο στο Warrenpoint της Βορείου Ιρλανδίας. Ολλανδέζικης κατασκευής στο Royal Bodewes(746) με μηχανή Caterpillar. Έχει ένα ενδιαφέρον να πούμε πως το Warrenpoint είναι χτισμένο στη Βόρειο όχθη του ποταμού Newry, όχθηή που ανήκει στο ΗΒ. Η νότια όχθη του ποταμού που περιλαμβάνει κομμάτι των περιχώρων του Warrenpoint, σωστά το μαντέψατε, είναι Ιρλανδία. Ενώ το λιμάνι κινείται ως επί το πλείστον με φορτία του  Έιρε. Σας αφήνω να φανταστείτε το μπλέξιμο όταν αυτό το όρνιο ο Τζόνσον επιτύχει το Brexit.

Link to comment
Share on other sites

Σύντομο βλέφαρο σε ένα πολύ όμορφο, μικρό επιβατικό σκαρί που κόβει βόλτες στο Δουβλίνο, πρόκειται για το St Bridget (IMO 7616846), κατασκευής 1976. Ναυπηγείο του είναι το McTay(24) στο Bromborough, ναυπηγείο που έκλεισε πρίν 3 χρόνια. Τη σημερινή του μορφή το πλοίο την πήρε το 1999 όταν και μετασκευάστηκε από πλοίο που χρησιμοποιούταν για αλλαγή πληρωμάτων σε πηγάδια. Προηγούμενα ονόματά του τα Sine of Kishorn(ως το 1981), Aquatic(1982), Aquatic I(1999), Galway Bay(2013).  

Link to comment
Share on other sites

Γενικά στο Δουβλίνο βλέπει κανείς μια μεγάλη συλλογή από container feeders των βορειοευρωπαικών λιμανιών. Ένα από αυτά είναι και το γερμανικό Steen(ΙΜΟ 9360996) που εδώ αναχωρεί από το λιμάνι. Έτος 2008, ναυπηγείο Peters Schiffbau(677), μηχανή Caterpillar, ανήκει στην Reederei Jens Waller. Προηγούμενα ονόματα τα Euro Discovery(από κατασκευής), WEC Dali και Conmar Island. Να το και από πρύμα.

Link to comment
Share on other sites

Και χημικό τάνκερ στα Dublin places, είναι το Thun Genius (IMO 9263605) που εισέρχεται στο λιμάνι τον περασμένο Μάιο. Είναι του 2003 από το Ferus Smit Scheepswerf(341) και φέρει μηχανή Wartsila, έχοντας σαν μοναδικό προηγούμενό του όνομα το Bro Genius μέχρι το 2013. Εμπορικά ανήκει στο pool που λέγεται Gothia Tanker Alliance και ιδιοκτησιακά στην Σουηδική Thun Tankers. Η πλάκα είναι πως Thun είναι το επίθετο του ιδιοκτήτη του, είναι κάτι αντίστοιχο του να ονομάσει πχ. ο Βεντούρης ένα πλοίο Πανέξυπνος Βεντούρης :D. Μεγάλη ψωνάρα ο κύριος Thun.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ας δούμε και λίγο πανόραμα Δουβλίνου με στιγμιότυπα από το καλοκαίρι του μακρυνού 2019. Και λέω μακρυνό αν σκεφτεί κανείς τι έχει μεσολαβήσει. Για αρχή έχουμε το panzer WB Yeats δεμένο στη θέση του ενώ στην πλώρη του στρέφει αριστερά το Seatruck Panorama που αναχωρεί για το Heysham. Στο δεύτερο στιγμιότυπο έχουμε το Stena Superfast X να πλησιάζει τις προβλήτες ενώ σε αυτές βρίσκονται ήδη δεμένα τα WB Yeats και Epsilon της Irish Ferries και το Seatruck Panorama της Seatruck Ferries.

Link to comment
Share on other sites

Στο παρελθόν έχουμε ξαναβάλει Seatruck Ferries στην gallerie, συγκεκριμένα το Clipper Point. Υπάρχει όμως κι άλλο υλικό, οπότε ας δούμε και το Seatruck Power (IMO 9506215) που εδώ εισέρχεται στο λιμάνι του Δουβλίνου, προερχόμενο από το Liverpool. Είναι κομμάτι μιας σειράς 4 πλοίων από το Flensburg(747), με το Seatruck Progress να είναι το πρώτο της σειράς και το Seatruck Power το δεύτερο. Ναυπήγηση 2012 με 142 μέτρα μήκος, βύθισμα 5.7 και 2 μηχανές MAN B&W των 8,000kw η κάθε μία που του προσδίδουν υπηρεσιακή ταχύτητα 21 κόμβων με κατανάλωση λίγο πάνω από 63 τόνους το 24ωρο, είναι πολύ μεγάλο το νούμερο. Γι αυτό και προφανώς τα πλοία πάνε συνήθως με κάτω από 18 μίλια, ανάλογα το δρομολόγιο μπορεί και λιγότερα.

 

Απο χωρητικότητα έχουμε συνολικά 2,166 lane metres, κατανεμημένα σε 4 συνολικά γκαράζ. Το εξωτερικό έχει χωρητικότητα για 40 νταλίκες, το επάνω 46, το κυρίως 43 νταλίκες ενώ υπάρχει και υπόγειο των 18 κομματιών. Το σύνολο 147 νταλίκες, κάποιες από αυτές βλέπετε και στην πρυμνιά όψη εδώ. Αυτήν την εποχή το πλοίο κάνει δρομολόγια μεταξύ Belfast και Liverpool, πάντα με τα σινιάλα της Seatruck στο φουγάρο του.  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...