ΝΗΡΕΑΣ Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Άφού δεν ερχόταν προς Πάτρα ή Πειραιά θα έφευγε από αυτά. Και, λόγω καταγωγής του κουίζ-μάστερ, θα πω από την Πάτρα. ( Μάλλον δεν πρέπει να ερχόταν από τον Ψαθόπυργο ή από την Λυκοπουριά ) Επίσης η βλάβη του πλοίου είχε να κάνει με κάποια έκρηξη? ή με κάποια ελάττωμα κατασκευής (πχ. άνοιξε στα δύο ξαφνικά) ή με κάποιο λάθος χειρισμό που προκάλεσε την βλάβη? Με προβληματίζει πολύ το θέμα της βλάβης, γιατί μια έκρηξη δεν είναι ασυνήθιστη αιτία και μάλιστα σε ατμόπλοιο. Και δεν μπορώ να σκεφτώ ποιά βλάβη θα μπορούσε να θεωρηθεί ασυνήθιστη. Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted October 20, 2005 Author Share Posted October 20, 2005 εφευγε απο πατρα, πραγματι. εκρηξη δεν εγινε. απο ρηγμα βουλιαξε. ο τροπος που προκληθηκε ειναι η "ασυνηθιστη βλαβη". Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΝΗΡΕΑΣ Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Χοροπηδάγανε στο κατάστρωμα, το συντόνισαν και κόπηκε στα δύο? Κάποια βλακεία έκαναν, αλλά τι? Δεν μπορώ να σκεφτώ τι άλλη βλακεία μπορεί να έκαναν? Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted October 20, 2005 Author Share Posted October 20, 2005 οι ταλαιπωροι που επεβαιναν δεν εκαναν τιποτα. Λογω ελαττωματικης (συμπεραινουμε) κατασκευης, προκληθηκε εισροη υδατων. καποιο εξαρτημα (ship casting) προκαλεσε ρηγμα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΝΗΡΕΑΣ Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Έφυγε κανένα πηδάλιο μαζί με την βάση του? Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted October 20, 2005 Author Share Posted October 20, 2005 κοντα εισαι. οχι το πηδαλιο. η προπελα εφυγε εν λειτουργια, αλλα ειχε και συνεχεια η ζημια. δε νομιζω παντως να σε βοηθησει τοσο αυτο Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΝΗΡΕΑΣ Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Συνέχισε να δουλεύει η μηχανή και από τις ταλαντώσεις του άξονα, έγιναν όλα μπάχαλο? Έφτασαν τα πιστόνια στη γέφυρα? Λειτούργησε η προπέλλα σαν δισκοπρίονο? Τι διάολο γίνεται εάν φύγει η προπέλλα??? Τι είναι τέλος πάντων αυτό που μπορεί να βοηθήσει? Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted October 20, 2005 Author Share Posted October 20, 2005 οντως εφυγε η προπελλα και λειτουργησε σα δισκοπριονο, κατ'αλλους υποχωρησε πρωτα το στηριγμα του αξονα με κομματι λαμαρινας. επιμενω ομως η ζημια δεν ειναι το τεταρτο κλειδι στην αναζητηση Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΝΗΡΕΑΣ Posted October 20, 2005 Share Posted October 20, 2005 Το όνομα του πλοίου γιατί είναι κοινότατο σαν τι μοιάζει? Αυτό είναι το 4ο κλειδί? Μήπως στο πλοίο επέβαινε κάποιος επίσημος και γι' αυτό "έκανε αίσθηση" στην Πάτρα? Ή εκτελούσε κάποιο ειδικό δρομολόγιο με κάποια ιδιαίτερη αποστολή? Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted October 20, 2005 Author Share Posted October 20, 2005 οταν ενα αγγλικο πλοιο βυθιζεται... out of the blue, εν καιρω ειρηνης να μην προκαλεσει αισθηση; χωρια που γυροφερναν και αλλα βρετανικα πλοια στην περιοχη. μην ξεχναμε οτι το βρετανικο ναυτικο θεωρειτο τοτε τεχνολογικα αξεπεραστο. επισημος δεν υπηρχε, ουτε αποστολη. το ονομα ειναι ονομα ζωου. αληθεια ποτε εγινε το ναυαγιο; το εχουμε βρει δε θυμαμαι; νομιζω οτι ειχα περιορισει αρκετα το χρονικο ευρος Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΝΗΡΕΑΣ Posted October 21, 2005 Share Posted October 21, 2005 Ούφφφφφ....HMS Chamois - 26 September 1904. http://www.warsailors.com/phorum/read.php?f=1&i=10190&t=10190 Link to comment Share on other sites More sharing options...
proud_ionian Posted October 21, 2005 Author Share Posted October 21, 2005 (edited) Ιστορια Εικοστη Τεταρτη Το ναυαγιο του τορπιλοβολου chamois βορεια του ακρωτηριου παπας (αραξος) στις 14/26 Σεπτεμβρίου 1904. Αφορμη και βασικη πηγη γι’αυτο το κουιζ αποτελεσε δημοσιευμα της εφημεριδας Πελοποννησος (της Δευτερας) της πατρας στις 3 Οκτωβριου 2005 στη στηλη Μικρες Ιστοριες της Πολης. Λογω του οτι στο site της εφημεριδας υπαρχουν μονο οι ειδησεις της ημερας θα προσπαθησω να μεταφερω ορισμενα αποσπασματα απο την εντυπη εκδοση. Με εξαιρεση τις αναφορες μου στις αγγλοφωνες πηγες ολα τα υπολοιπα πηγαζουν απο εκει. Eκτος απο τις πηγες του Γ Καρελα που το ανακαλυψε, η Π ανατρεχει και στην τοπικη εφημεριδα της εποχης «Νεολογος». Εκεινη την εποχη η Βρετανια κυριαρχουσε στις θαλασσες. Ο στολος της ηταν παρων σε ολα τα σημεια του κοσμου. Βαση του στολου της μεσογειου (οπου ανηκε και το chamois) ηταν η μαλτα. Μοιρα του στολου αυτου σταθμευε για μεγαλο διαστημα στο Πλατυγιαλι. Ναι το γνωστο πλατυγιαλι. Στην πατρα ερχονταν συχνα βρετανικα πλοια υπο μορφη «φιλικης» επισκεψης, ενω διοργανωνονταν και διαφορα... events οπως ποδοσφαιρικοι αγωνες κλπ. Γενικα υπηρχε η αισθηση οτι τα βρετανικα πλοια ηταν τεχνολογικα αψογα και τροπον τινα αβυθιστα. Το ΗΜS Chamois ηταν τορπιλοβόλο (destroyer) της σειρας star και ηταν απο τη γενια πλοιων που σηματοδοτουσαν τη στροφη απο τα μεγαλα θωρηκτα σε μικροτερα και πιο ευελικτα πολεμικα πλοια. Στις 26/14 Σεπτεμβριου 1904 * το Chamois εκανε δοκιμες στις μηχανες του πλεοντας σε πληρη ισχυ. Καποια στιγμη (λογω των κραδασμων υποθετω) υποχωρησε το στηριγμα του αξονα της προπελλας μαζι με κομματι ελασματος με αποτελεσμα να δημιουργηθει ρηγμα και να αρχισει εισροη υδατων. Η πρωτη υδατοστεγης φρακτη υποχωρησε αμεσως και το μηχανοστασιο πλημμυρισε. Τα συνοδευτικα πλοια Κangaroo και Εxe εδεσαν διπλα στο λαβωμενο Chamois για να βοηθησουν και να περιμαζεψουν το πληρωμα. Στις 13.15, 35 λεπτα μετα την αποκολληση υποχωρησαν και οι υδατοστεγεις του μηχανοστασιου και σε λιγα λεπτα το πλοιο χαθηκε βυθιζομενο με την πρυμη σε βαθος 30 οργιων συμφωνα με το Νεολογο, 60 μετρων συμφωνα με την ομαδα που το ανακαλυψε. Πηρε μαζι του και ενα θερμαστη Στην πατρα στη αρχη δεν πιστευαν οτι το chamois ειχε βουλιαξει τοσο αδοξα εν καιρω ειρηνης και νομιζαν οτι ηταν φαρσα. Η ιστορια του ναυαγιου ειχε ξεχαστει στην πατρα και την επανεφερε στην δημοσιοτητα ο αυτοδυτης Γ Καρελας που εχει εντοπισει και αλλα ναυαγια στον πατραϊκο. Οπως αναφερει στο εν λογω δημοσιευμα στο internet βρηκε μονο μια αναφορα για το θεμα ενω σημαντικη βοηθεια για τον εντοπισμο του ειχε μεσω Βρετανικου forum . Με τα στοιχεια που εδωσε ο Γ Καρελας, ο David Hepper πηγε στο αρχειο δημοσιων εγγραφων της βρετανιας στο Kew του Λονδινου και ψαχνοντας βρηκε το ημερολογιο του ενος απο τα συνοδευτικα και εκει υπηρχε πληρης καταγραφη των συμβαντων καθως και το στιγμα σε σχεση με τον παλιο φαρο του Αραξου. Το πλοιο βρεθηκε μετα απο ερευνα με βυθομετρο και GPS μολις 3/4 του μιλιου απο το στιγμα που ενεφερε ο Hepper. Ο Γ Βαρελας και η ομαδα του δεν ηταν οι πρωτοι, ειχε καταδυθει και το 1918 για 20 λεπτα ο βρετανος John Gatto. Σημερα το ναυαγο σωζεται σχεδον αθικτο χωμενο κατα το μεγαλυτερο μερος στην αμμο. Ειναι πραγματι ειρωνεια της ιστοριας οτι 96 χρονια μετα την ιδια μερα ενα αλλο πλοιο βυθιζεται και παλι αναζητουμε τη μια προπελα και τις αστοχιες στις υδατοστεγεις φρακτες. Αυτη ειναι αναφορα στην αρχικη πηγη του Γ Βαρελλα HMS Chamois laid down 28th May 1896, launched 9th November 1896 and completed November 1897. Sunk after her propeller blades came off while at speed in the Gulf of Patras, Greece causing a large hole torn our of the ship causing her to sink. ενω εδω ειναι η απαντηση του Hepper I have read some of the original papers on her loss,which are held in the Public Record Office, Kew, London (reference - ADM.1/7755) and have not found an exact position of her loss.Commanded by Lieutenant Sidney Harold Tennyson, she was in the Gulf of Patraikos and at noon on 26 September 1904 when to the north of Cape Papas commenced a full power trial. At 12.40 p.m. engines were running at 300 rpm when there was a report that water was entering aft; engines were put to stop, the ship now shuddering violently. It was found that the after compartments were filling rapidly with water. Bulkheads were shored up, but one bulkhead gave way after about 5 minutes and all compartments aft of the engine room flooded. Two other destroyers, the 'Kangaroo' and 'Exe' closed and a tow was rigged, but at 1.15 p.m. the engine room bulkhead gave way and she sank stern first. One man was killed, a stoker who was scalded in the boiler room. Divers went to the wreck and found a propeller missing and a large hole under the propeller guard. The logs of the 'Kangaroo' and 'Exe' may hold more information on the actual position - I can check them for you, but it will not be for another four weeks or so. * (το 26 ειναι με το νεο ημερολογιο. Με το παλιο κατα την Π ειναι 14 αλλα εγω θυμομουν οτι η διαφορα ειναι 13 μερες). Edited October 14, 2012 by proud_ionian Κ οχι Β Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Posted November 22, 2005 Share Posted November 22, 2005 Γειά σας και από μένα, μάλλον θα σας είμαι γνωστός από το Topic. Χαίρομαι που γνωρίζω ανθρώπους με παρόμοια ενδιαφέροντα αλλά και εξειδικευμένες γνώσεις. Το παραπάνω κουίζ (οσον αφορά τη θέση του ναυαγίου) έκανα 2 χρόνια να το λύσω μου στοίχισε 7 εξόδους για έρευνα με μικροεγκαύματα λόγω πολύωρης έκθεσης στον καλοκαιρινό ήλιο, αρκετά ευρώ σε βενζίνη, ατελείωτες ώρες έρευνας στο διαδίκτυο. O καθηγητής του Γεωλογικού τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών που συνεργάζομαι στα αρχεία του είχε ένα μεταλλικό στόχο από μαγνητόμετρο στην ευρύτερη περιοχή. Ανθρωπος κλειδί στην έρευνα ο κ. David Hepper που αναφέρθηκε παραπάνω και έκανε παράλληλη έρευνα στην Αγγλία στο Kew που φυλάσσονται τα log book των πλοίων του Βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού. Η μετατροπή των καρτεσιανών συντεταγμένων δεν μπόρεσε να γίνει και γι αυτό η έρευνα κράτησε τόσο πολύ. Από το σημείο που υπέδειξε ο Κος Hepper το ναυάγιο απείχε περίπου 1500 μέτρα και όχι 2/3 του μιλλίου που αναφέρθηκε.Ερευνήθηκε μια τεράστια περιοχή... Το ναυάγιο μας αποζημίωσε , είναι σε πολύ καλή κατάσταση, έχει πυροβόλο και στην πρύμνη, που θα πρέπει να προστέθηκε αργότερα από την ημέρα που φαίνεται στη φωτογραφία (ούτε τα υπόλοιπα της κλάσης του είχαν τέτοιο πυροβόλο). Επίσης με βοήθησε η Κα Γωγώ Καραλή, δημοσιογράφος της εφημερίδας Πελοπόννησος που με βοήθησε να κοιτάξω και να βρώ τις πληροφορίες και στον τοπικό τύπο. (δεν είχε πάει το μυαλό μου στο παλιό ημερολόγιο). Τέλος οι αυτοδύτες Νίκος Ζυγούρης (που ερχόταν από Αθήνα για ψάξιμο και κατάδυση) και Πέρσος Κώστας που συμμετείχαν, στήριξαν και βοήθησαν περισσότερο από όλους σε ψάξιμο και καταδύσεις. . Θα ήθελα να βάλω και εγώ ένα γρίφο για ένα άλλο ναυάγιο, μπορώ; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted November 22, 2005 Share Posted November 22, 2005 Σε ευχαριστουμε πολυ για τις προσθετες πληροφοριες και βεβαια τα συγχαρητηρια για την ανακαλυψη. Βεβαιως και μπορεις να βαλεις καινουριο ιστορικο κουιζ, απαντωντας εδω Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts