Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Οι λιμενικες αρχες του Cork, ειναι σε συζητησεις με ναυτιλιακες και μεταφορικες εταιρειες, για την εναρξη απ'ευθειας συνδεσεων μεταξυ του Cork και Ευρωπαϊκων λιμανιων.

το δημοσιευμα ειναι του Ιρλανδεζικου Independent. το ζουμι ειναι οτι αν συνεχισουν τα φορτηγα με ιρλανδικα προϊοντα, να ακολουθουν την πεπατημενη (Ιρλανδια - Αγγλια, οδικως στα λιμανια του Channel και απο εκει απεναντι), θα εχουν μεγαλες καθυστερησεις λογω των τελωνειακων ελεγχων.

Τωρα αν θα γινει αυτο, αν θα ειναι μονο με φορτηγα οχηματαγωγα ή με cruise ferries, θα φανει

Link to comment
Share on other sites

Από το Cork δεν υπάρχει σύνδεση, υπάρχει όμως από το Δουβλίνο (3 φορές την εβδομάδα τουλάχιστον για Zeebrugge με την Cobelfret) και από το Rosslare για το Cherbourg με το Oscar Wilde και το Stena Horizon της Irish Ferries.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Και ενώ η κυβέρνηση του ΗΒ το σκέφτεται, η Ιρλανδία προβαίνει σε άμεση στήριξη των εταιρειών με ferries. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι γραμμές:

Dublin - Cherbourg

Rosslare - Fishguard

Rosslare - Pembroke

Rosslare - Cherbourg

Rosslare - Bilbao

 

ανακηρύσσονται σε γραμμές με "εθνική σημασία" και οι εκτελούντες αυτές τις γραμμές, η Irish Ferries, η  Stena Line και η Brittany Ferries δηλαδή, δικαιούνται ένα maximum 15 εκατομμύρια ευρώ με σκοπό τη συνέχιση των γραμμών αυτών. Δεν διευκρινίζεται αν αυτά τα χρήματα είναι ανά γραμμή ή πλοίο ή τέλος πάντων πως θα διανεμηθούν. Σημειωτέον η γραμμή Dublin - Liverpool(P&Ο) και η γραμμή Dublin - Holyhead(Stena Line & Irish Ferries) δεν περιλαμβάνονται στο πακέτο. Η Ιρλανδική κυβέρνηση σημειωτέον αναφέρει ότι όλα αυτά σύμφωνα με τους έκτακτους για την περίσταση Ευρωπαικούς κανονισμούς.

 

Το ζουμί εδώ για μένα είναι στο τελευταίο. Αν οι Ιρλανδοί έχουν δίκιο, τότε και η Ελλάδα δικαιούται να κάνει κάτι ανάλογο. Καλά νέα για τους ακτοπλόους.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Σε μια ανακοίνωση από το λιμάνι του Cork που δημιουργεί έκπληξη όσον αφορά το timing, εν μέσω πανδημίας δηλαδή, η Cobelfret έχει ήδη εγκαινιάσει μια καινούρια σύνδεση ανάμεσα στο Cork και το Zeebrugge, με τη σύνδεση να λαμβάνει χώρα μία φορά την εβδομάδα. Αναχώρηση από Zeebrugge κάθε Παρασκευή και από το Cork κάθε Τρίτη. Υπενθυμίζω πως η Cobelfret έχει ήδη σύνδεση με το Δουβλίνο και από το Zeebrugge αλλά και από το Rotterdam, 4 φορές την εβδομάδα αν δεν με απατά η μνήμη μου.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Η DFDS θα ξεκινήσει μια νέα σύνδεση μεταξύ Rosslare με τη Δουνκέρκη από τις 2 Ιανουαρίου με τρία πλοία χωρητικότητας 125 ΦΓ και 6 αναχωρήσεις την εβδομάδα, έτσι ώστε να αποφεύγουν τους εκτελωνισμούς μέσω του Αγγλίας.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το Brexit φέρνει εξελίξεις και αναδιατάξεις. Έτσι η Stena Line διπλασιάζει τη χωρητικότητα που προσφέρει στη γραμμή Δουβλίνο - Χερβούργο. Το Stena Horizon θα διπλώσει το Stena Foreteller που θα μεταφέρει προφανώς μόνο φορτηγά. Μάλιστα δε διπλασιάζεται απλά η χωρητικότητα, διπλασιάζονται και τα δρομολόγια που συνολικά θα είναι 12 την εβδομάδα πρός έκαστον κατεύθυνση. 

 

Την ίδια στιγμή, όπως με πληροφορεί ένας πολύ καλός φίλος που ειναι και σοσιαλμηντιακός:D, εικάζεται πως 2 από τα 3 πλοία που θα δεσμεύσει η DFDS για το Rosslare - Dunkerque είναι τα Kerry και Visby. Πολύ ετερόκλητο ζεύγος, αν τελικά είναι αυτά.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχω δεί ακόμη ωράρια αλλά η απόσταση είναι 501 ναυτικά μίλια. Αν υποθέσουμε μια ταχύτητα 20 κόμβων βγαίνει 24 ώρες και κάτι λεπτά. Τα συγκεκριμένα πλοία βέβαια πάνε και πιο γρήγορα οπότε θα δούμε πως το σκέφτεται η DFDS.

Link to comment
Share on other sites

Δημοσίευσε το σχετικό πρόγραμμα η ΔΦΔΣ, μπορείτε να το δείτε εδώ. Έξι αναχωρήσεις την εβδομάδα πρός κάθε κατεύθυνση, με 2 το Σάββατο από Rosslare, δεν έχει αναχώρηση Πέμπτη και Κυριακή. Από τη Δουνκέρκη δεν έχει αναχώρηση τη Δευτέρα. Με 20 μίλια πρέπει να είναι υπολογισμένα τα δρομολόγια, βγαίνει περίπου 24 ώρες παρά κάτι το δρομολόγιο.

Link to comment
Share on other sites

Δεν βλέπω να μπορεί κανείς να κλείσει εισιτήριο για τη γραμμή Rosslare - Dunkerque, οπότε μάλλον -αρχικά τουλάχιστον- τα πλοία θα εκτελούν δρομολόγια σαν ρορό. Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο για τη γραμμή είναι το ίδιο το Rosslare, μικρή ιδέα του οποίου μπορείτε να πάρετε εδώ. Θέσεις για τα πλοία το λιμάνι έχει, για όλη αυτή τη φορτηγοκίνηση έχει? Δεν είμαι τόσο σίγουρος. Συν τοις άλλοις είναι μια μικρή επαρχιακή πόλη και το οδικό δίκτυο για να φτάσει κανείς εκεί είναι περιορισμένο. Πιστεύω πως αν όντως έρθει όλη αυτή η κίνηση που υπολογίζει η DFDS, το να κινηθεί κανείς από και πρός το Rosslare θα είναι περιπέτεια.

Link to comment
Share on other sites

Ανεχώρησε πρίν λίγα λεπτά το Optima Seaways από το Rosslare για τη Dunkerque, ανοίγει και επισήμως αυτό το νέο κεφάλαιο στη σύνδεση του Έιρε με την ηπειρωτική Ευρώπη.

Link to comment
Share on other sites

Καλός μου φίλος μου έλεγε νωρίτερα σήμερα για κάποιον ξένο χρήστη των social media που ήταν στο Rosslare νωρίτερα σήμερα και έβλεπε τη φόρτωση του Visby. Το πλοίο ανέφερε ο συγκεκριμένος άνθρωπος πως έφυγε πίτα στα φορτηγά για τη Δουνκέρκη. Αν είναι όντως έτσι, σκεφτείτε πόση ζημιά πρόκειται να υποστούν οι γραμμές από την Ιρλανδία στο ΗΒ. Η κίνηση που κάποτε πήγαινε από την Ιρλανδία στην ηπειρωτική Ευρώπη μέσω ΗΒ, φαίνεται πως πρός το παρόν τουλάχιστον, θέλει να παρακάμψει εντελώς το ΗΒ. Αυτό σίγουρα θα έχει domino effect στις γραμμές από την Ιρλανδία για το ΗΒ και σίγουρα θα έχουμε κι εκεί ανακατατάξεις. Και φυσικά αυτό είναι χαμένα έσοδα πολλών εκατομμυρίων όχι μόνο για τις ναυτιλιακές αλλά και για την οικονομία του ΗΒ συνολικά.

Link to comment
Share on other sites

Βεβαια σε τετοια ταξιδια παιζει ρολο κ ο χρονος που θα κανει το ταξιδι για να φτασεις στο προορισμο σου!εαν κανει παραπανω απο οτι οδικως θα ειναι θεμα αυτο γοα τη γραμμη

Link to comment
Share on other sites

Είναι ένα θέμα ο χρόνος που παίρνει το ταξίδι αλλά ας κάνουμε ένα θεωρητικό ταξίδι για να πάρουμε μια γεύση: ας πούμε πως μία νταλίκα θέλει να πάει από το Δουβλίνο στη Δουνκέρκη και μετά σε κάποιο ευρωπαικό προορισμό. Αν πάει από το Rosslare, θα κάνει 2 ώρες για να φτάσει μέχρι εκεί από το Δουβλίνο, ας πούμε 6 ώρες αναμονή για τη φόρτωση και 24 ώρες ταξίδι. Και βγαίνεις στο Gravelines(την περιοχή του terminal της DFDS) έτοιμος για οδήγηση στην ηπειρωτική Ευρώπη. Συνολικά 32 ώρες μέχρι να βγείς στο δρόμο.

 

Εναλλακτικά ας πούμε πως πάει μέσω UK η νταλίκα: 2 + 6 ώρες για το Rosslare και 3 ώρες μέχρι το Fishguard με το πλοίο. Άλλες 6 ώρες από το Fishguard μέχρι το Dover που όμως είναι παραπάνω γιατί νομίζω στο 5ωρο μπαίνει η υποχρεωτική ξεκούραση του οδηγού, φαντάζομαι πρέπει να ξεκουραστεί ένα δίωρο άρα μιλάμε για 8 ώρες. Βάλε και 4 ώρες αναμονή στο Dover σύν άλλη 1.5 πλεύσιμη για τη Δουνκέρκη, σύνολο 25 ώρες. Τώρα όμως εδώ μπαίνει στην εξίσωση ο παράγοντας τελωνείο μια και μιλάμε για φορτίο in transit που μπαίνει στο UK από τρίτη χώρα και βγαίνει πάλι για τρίτη χώρα. Οπότε έχουμε στα σίγουρα κάποιες διατυπώσεις στα σύνορα οι οποίες θα παίρνουν κάποια ώρα. Πόση? Έχω μεγάλη εμπιστοσύνη στη γραφειοκρατία του UK, μπορεί να είναι πολλές. Οπότε μπορεί να παίρνει μερικές ώρες παραπάνω(στη χειρότερη) το Rosslare - Dunkerque αλλά τουλάχιστον γλιτώνεις οδήγηση, διατυπώσεις, μποτιλιάρισμα και αναμονές. Κόστος δεν μπορώ να συγκρίνω γιατί ούτε την κατανάλωση ενός φορτηγού γνωρίζω αλλά ούτε και τι χρεώνουν εκεί οι ακτοπλοικές. Θεωρώ όμως πως η DFDS θα προσφέρει κάτι ανταγωνιστικό σε επίπεδο ναύλου.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Γι αυτο σου λεω γιατι και τα superfast της Σκωτιας εκαναν τον ιδιο χρονο που θα εκανες κ οδικως γι αυτο κ εχασαν το στοιχημα στη γραμμη!ενταξει να ειναι καροτσες αλλα οι οδηγοι 1μερα στο δρομο μεχρι να βγεις στην Ευρωπη ειναι ενα θεμα

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνοι, εδώ το game changer είναι ότι αποφεύγεις το κάνεις μπές-βγές σε τρίτη χώρα πια. Με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε διατυπώσεις και για το φορτίο και για τον οδηγό. Η άλλη παράμετρος είναι πως η DFDS  ξεκίνησε μια γραμμή 3 πλοίων με το καλημέρα, οπότε σίγουρα έχει γίνει κάποια προεργασία με τους πελάτες της και έχει γίνει έρευνα για το τι και πως, δεν ξύπνησαν μια ωραία πρωία και την άνοιξαν. Ούτε ξεκίνησαν δειλά-δειλά και πειραματικά με ένα μόνο πλοίο. Οπότε θεωρώ πως έχουν ως ένα βαθμό και δεσμεύσεις όσον αφορά τη στήριξη.

Link to comment
Share on other sites

Και η Irish Ferries ενισχυει την απ'ευθειας συνδεση με την ηπειρωτικη ευρωπη. 

Μειωνει δρομολογια στη γραμμη Δουβλίνο Holyhead και προσθετει στη γραμμη Δουβλινο Χερβουργο, το επομενο ΣΚ. 15, 16 και 17 του μηνος. Συγκεκριμενα, ακυρωνει 4 δρομολογια του Epsilon στη γραμμη του Holyhead και βαζει ενα δρομολογιο για Χερβουργο στις 15.1 με επιστροφη απο Χερβουργο στις 16. Η Irish εχει ηδη το WB Yeats στη γραμμη του Χερβουργου 

Οι συνασθενεις στο Group Ferries θεωρουν οτι η σημερινη κατασταση της καταρρευσης της κινησης μεταξυ Ιρλανδιας και ΗΒ θα ισορροπησει καποια στιγμη τους επομενους μηνες, οταν υποχωρησει η πανδημια και μπουν σε σειρα τα γραφειοκρατικα ζητηματα, γιατι το ΗΒ παραμενει ο μεγαλυτερος εμπορικος εταιρος της Δημοκρατιας της Ιρλανδιας. Η κινηση προς Ευρωπη ομως δυσκολα θα επιστρεψει στις γραμμες Ιρλανδιας ΗΒ.

Για την ιστορια, το Epsilon κανει 19 ωρες το το ταξιδι.

Link to comment
Share on other sites

Το "Panzer" WB Yeats, ήταν προγραμματισμένο να μετακομίσει στο Δουβλίνο - Χερβούργο στο τέλος Μαίου, όμως οι εξελίξεις επέσπευσαν αυτή την μετακόμιση μια και η χωρητικότητα των 165 ολόκληρων νταλικών, χρειάζεται άμεσα. Την ίδια στιγμή η Stena Line για το πενθήμερο που μας πέρασε ακύρωσε συνολικά 12 δρομολόγια στις γραμμές Dublin - Holyhead και Rosslare - Fishguard, λόγω απουσίας κίνησης τόσο σε επίπεδο φορτηγών, όσο και σε επίπεδο επιβατών. Την ίδια στιγμή η Cobelfret προσέθεσε και δεύτερο εβδομαδιαίο δρομολόγιο από το Cork για το Zeebrugge, όπως καταλαβαίνει κανείς οι αλλαγές είναι ραγδαίες. 

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Ήδη υπάρχουν προβλήματα και στο Ρότερνταμ...

Οι τελωνειακές διατυπώσεις δημιουργούν καθυστερήσεις στους οδηγούς φορτηγών από και προς τους λιμένες ΗΒ...

Οσοι νταλικεριδες εισελθουν σε ολλανδικό έδαφος τους κατάσχουν τα τρόφιμα λόγω τελωνειακών διατυπώσεων...

Αργά ή γρήγορα οι ναυτιλιακές θα βρουν τρόπους να ανταπεξέλθουν σαυτη την πρωτόγνωρη κατάσταση...

 

Link to comment
Share on other sites

Εύστοχο αυτό που λές, κάποια στιγμή θα σταθεροποιηθούν τα πράγματα και στο μέτωπο της πανδημίας και θα έρθει η αγορά σε μια διαφορετική ισορροπία. Βέβαια μια άλλη αλήθεια σε τέτοιες καταστάσεις είναι πως γι αυτούς που είναι έξυπνοι και κινούνται γρήγορα είναι και μια ευκαιρία για να βγάλουν λεφτά. Όσο μπορεί να χάσεις λεφτά αν δεν κάνεις τίποτα και κάθεσαι να μαδάς τη μαργαρίτα(Ρ&Ο), άλλο τόσο υπάρχουν ευκαιρίες κέρδους.

Link to comment
Share on other sites

Ναι και ένα καλό άρθρο από τους Irish Times που μου έστειλε ένας φίλος νωρίτερα σήμερα. Μαθαίνουμε λοιπόν ότι η καινούρια γραμμή Rosslare - Dunkerque ειδικά, έχει πήξει εντελώς από κίνηση σε σημείο που οι μεταφορείς παραπονούνται ότι φορτηγά με κλεισμένες θέσεις μένουν έξω. Η DFDS το αναγνωρίζει αλλά βέβαια αντικρούει πως σύμφωνα με τα κελεύσματα της Ιρλανδέζικης κυβέρνησης, τα φορτηγά που μεταφέρουν φάρμακα και ιατρικό υλικο, σχετικό ή άσχετο με την πανδημία, παίρνουν απόλυτη προτεραιότητα σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τη μεταδρομολόγηση του Stena Embla από τη γραμμή του Belfast - Liverpool στη γραμμή Rosslare - Cherbourg, μας δείχνει μια εικόνα άμεσης ανάγκης μεγαλύτερης χωρητικότητας στις συνδέσεις της Ιρλανδίας με την υπόλοιπη ΕΕ, παρακάμπτοντας το ΗΒ. 

Link to comment
Share on other sites

Ποιος θα το περίμενε ότι το Brexit (σε συνδιασμό με την πανδημία) να αλλάξουν εν μια νυκτί όλες οι ισορροπίες στο ακτοπλοϊκό χαρτί...

Ίσως η Ιρλανδία εκμεταλλευτεί έξυπνα την όλη κατάσταση λόγω των στενών εμπορικών δεσμών με το ΗΒ να είναι ο κύριος τροφοδοτης..

Θα δείξει...

Για να μην με πάρετε παραμαζωμα το αναφέρω υποθετικά...δεν γνωρίζω τι εμπορικές συμφωνίες έχουν κάνει μεταξύ τους αν και ήδη διέπουν από τους όρους της ΕΕ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...