Neptune Posted June 7, 2005 Posted June 7, 2005 (edited) Μπορει καποιος να μου εξηγησει τη διαφορα των χρωματων που βαφαμε μεχρι πριν καποια χρονια τα βαπορια και των οικολογικων που εχουν ανακαλυφθει εδω και μια 5ετια περιπου.. ( ή παραπανω ???) Εγω πρακτικα παντως βλεπω οτι τα οικολογικα ειναι πιο ακριβα και αλλοιωνονται ποιο ευκολα απο τα συμβατικα. Επισης οι μουραβιες οι οικολογικες "πρασινιζουν" πολυ πιο ευκολα απο τα παλια. Και σε συνδυασμο με την αρκετα ψηλοτερη τιμη τους γιατι να βαφτει ενα πλοιο με τετοια χρωματα μονο για πραστασια περιβαλλοντος? Edited January 14, 2016 by proud_ionian tag
Nick the Greek Posted June 7, 2005 Posted June 7, 2005 Ειδικος επι του βαψιματος πλοιων δεν ειμαι, παρ' ολ' αυτα ειμαι χρυσοχερης και χρησιμοποιω ναυτιλιακα χρωματα και στα σπιτια. Ο χαρακτηρισμος "οικολογικα" εχω την εντυπωση οτι αποδιδεται γιατι περιεχουν ουσιες λιγοτερο βλαβερες και προς τον ανθρωπο οταν εισπνεει κλπ αλλα και γιατι διαλυομενα στη θαλασσα ειναι λιγοτερο βλαβερα προς το οικοσυστημα. Ενα χαρακτηριστικο παραδειγμα ειναι οτι δεν πωλειται πια μινιο, με την παλια εννοια του ορου, υπαρχει κατι συγχρονο που κανει μεν την ιδια δουλεια αλλα δεν ειναι το ιδιο σαν προιον. Ειναι επισης αληθεια οτι ειναι ακροβοτερα σαν προιοντα αλλα μονο και μονο η προστασια του περιβαλλοντος νομιζω ειναι αρκετο σαν λογος.
naval_architect Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 Επειδη κανω πτυχιακη πανω στα ναυτικα χρωματα,νομιζω πως μπορω να δωσω μια πιστευτη απαντηση. Το σημαντικοτερο ειναι πως δεν μολυνουν το θαλασσιο περιβαλλον, ειναι self-polishing και δεν απειλειται η υγεια των ανθρωπων που βαφουν το πλοιο. Περισσοτερες πληροφοριες κοιτα στο site της Hempel και φυσικα www.nipponpaint.co.jp Η καινοτομια στα οικολογικα χρωματα με την ονομασια ΕCO Action 21 με πιστοποιηση ISO 14001
ΝΗΡΕΑΣ Posted September 29, 2009 Posted September 29, 2009 Επισης οι μουραβιες οι οικολογικες "πρασινιζουν" πολυ πιο ευκολα απο τα παλια. Και σε συνδυασμο με την αρκετα ψηλοτερη τιμη τους γιατι να βαφτει ενα πλοιο με τετοια χρωματα μονο για πραστασια περιβαλλοντος?Η επιστήμη (αφού έλαβε σοβαρά υπ' όψη τους προβληματισμούς του Neptune:D) βρήκε μια πρωτοποριακή (και ολίγον αηδιαστική) λύση. Ομολογώ ότι δεν κατάλαβα ακριβώς τι είναι αυτή η "γλοιώδης" ουσία και πως λειτουργεί το όλο σύστημα. Πλοία που «αλλάζουν δέρμα» Δευτέρα, 28 Σεπτεμβρίου 2009 13:10 Πλοία που «εκκρίνουν» μια γλοιώδη ουσία από τη γάστρα τους και μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου κατά 20% κατασκεύασαν Αμερικανοί επιστήμονες. Το γλοιώδες αυτό υλικό δημιουργεί μια ζελατινώδη μεμβράνη που στη συνέχεια αποκολλάται παρασύροντας μαζί και όλες τις θαλάσσιες μορφές ζωής που συσσωρεύονται στη γάστρα του πλοίου με αποτέλεσμα τη μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας. Η πρωτοποριακή αυτή ιδέα, η οποία εξετάζεται από τον Ραούλ Γκανγκούλι του Teledyne Scientific in Thousand Oaks στην Καλιφόρνια και τους συνεργάτες του, χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ. Η προσκόλληση θαλάσσιων ειδών στα τοιχώματα του πλοίου αποτελεί μεγάλο πρόβλημα για τους ιδιοκτήτες πλοίων, διότι πρέπει να αποσύρουν το στόλο τους για καθαρισμό κάθε δύο χρόνια. Τα πράγματα, μάλιστα, έχουν επιδεινωθεί ακόμη περισσότερο μετά την περσινή απαγόρευση ειδικών βαφών με βάση την τριβουτυλτίνη που εμποδίζουν την προσκόλληση οργανισμών τη γάστρα, καθώς θεωρήθηκαν τοξικές για τη θαλάσσια ζωή. Στη ρίζα του προβλήματος βρίσκονται οι μικροοργανισμοί, όπως τα βακτήρια και η άλγη, στα οποία βρίσκουν πρόσφορο έδαφος για να αναπτυχθούν μεγαλύτερα φυτά, οστρακοειδή και άλλοι παρασιτικοί θαλάσσιοι οργανισμοί. Πηγή έμπνευσης του Γκανγκούλι ήταν το δέρμα του μαυροδέλφινου (Globicephala melas). Μετά από δοκιμές σε δεξαμενόπλοια μέσα σε θαλασσινό νερό διαπιστώθηκε ότι έπειτα από 11 ημέρες, ο αριθμός των αποικιών Pseudomonas carrageenovora που είχαν αναπτυχθεί στη γάστρα είχαν συρρικνωθεί κατά 100 φορές. Η ομάδα απέδειξε, επίσης, ότι μπορεί να ελέγξει τη συχνότητα με την οποία θα «αλλάζει δέρμα» το πλοίο, προκειμένου να απομακρύνει τους ανεπιθύμητους οργανισμούς που προσκολλώνται σε αυτό. Πηγή: NewScientist http://www.naftemporiki.gr/news/static/09/09/28/1720757.htm
Neptune Posted January 13, 2016 Author Posted January 13, 2016 Κανω μια προσπαθεια με τις λιγες ερασιτεχνικες μου γνωσεις να εξηγησω δυο πραγματα που ξερω σχετικα με τα χρωματα. Ας παρουμε τα βαπορια απο την αρχη της ζωης τους. Η λαμαρινα συνηθως βαφεται με 2 χερια touch up (primer) και μετα με ενα τελικο τα εξαλλα, και ενα ή δυο (αναλογα τι θελει και τι πληρωνει η καθε εταιρια) τα υφαλα. Απο κει και περα οπως εχουμε πει στους δεξαμενισμους, το βαπορι μεχρι 15 χρονων, μπορει να βγει δεξαμενη καθε 5 χρονια, (αρκει να εχει βαφτει με τις αναλογες μπογιες για να αντεξουν 5 χρονια στο νερο) και ενδιαμεσα (στα 2,5 χρονια περιπου) να κανει μια υποβρυχια επιθεωρηση για να δουν οτι ολα ειναι οκ. Μεσα στην 5ετια αν κριθει απαραιτητο μπορει να καθαριστει απο δυτη. Σε καθε δεξαμενισμο λοιπον, ειτε ειναι 2,5 ειτε 5 χρονια, το πλοιο αρχικα πλενεται με γλυκο νερο με υψηλη πιεση, που φευγουν τα χοντρα, και οπου εχει σκουριες γινεται αμμοβολη τοπικα αναλογα την εκταση της σκουριας. Η αμμοβολη αναλογα το ποσο "χοντρη" ειναι η αμμος μπορει να πεταξει απο ενα στρωμα μπογιας, αφηνοντας καποια στρωση μονο ή ακομα και να αφησει σκετη λαμαρινα. Σ αυτο το σημειο και οπου χρειαζεται πρεπει το βαπορι να ξαναβαφτει με touch up (primer) και στη συνεχεια βαφεται με το τελικο χρωμα, αρχιζοντας απο πανω προς τα κατω. Αυτο γινεται γιατι το κατω χρωμα (υφαλοχρωμα, antifouling) εκτος απο το χρωμα εχει και το φαρμακο που σκοτωνει τους μικροργανισμους και δεν πρεπει να καλυφθει απο την αχνα του απλου χρωματος που βαφεται το πλοιο ψηλα. Τα antifouling ειναι πολυ ακριβα χρωματα (υπολογιστε ενα φορτηγο panamax χρειαζεται μονο για μπογιες σε ενα δεξαμενισμο περιπου 90-120 χιλιαδες δολλαρια) και εχουν διαφορετικα χαρακτηριστικα αναλογα τι επιλεγει η καθε εταιρια, και φυσικα ποσα χερια (1 η 2) θελει να βαψει καθε φορα. Ενας αλλος σημαντικος παραγοντας στο χρωμα αυτο ειναι τα μικρα (microns) Αυτο στην ουσια ειναι το ποσο μικρος ειναι ο "κοκκος" της μπογιας. Οσο πιο πολλα microns εχει το χρωμα ανα τετραγωνικο μετρο τοσο καλυτερο και ακριβοτερο ειναι. Αυτο σημαινει πως αν κολλησει πανω στο χρωμα ενας μικροργανισμος, τοτε αυτος φευγοντας, ειτε με καθαρισμα απο δυτη ειτε κυριως οταν το βαπορι ειναι εν πλω, τοτε θα αποκολλησει το λιγοτερο δυνατο χρωμα απο το βαπορι. Αρα ετσι το βαπορι δε χανει μεγαλο ποσοστο απο το χρωμα του και συνεχιζει να εχει προστασια. Αυτο βεβαια επιρρεαζεται και απο αλλους παραγοντες, οπως την ταχυτητα του πλοιου το κλιμα που δουλευει κτλ που δεν υπαρχει λογος να τα αναφερουμε σε μια μικρη αναλυση. Στην Ελλαδαρα λοιπον, ειδικα παλιοτερα που τα λεφτα περισσευαν και που ακομα και το 0,3 του κομβου επαιζε ρολο για το βαπορι, αποφασισαμε να κανουμε το δεξαμενισμο σε ετησια βαση, καθως ειδαν οι εταιριες πως το κοστος αυτο το εκαναν αποσβεση, απο τα πετρελαια που γλιτωναν καθως το βαπορι ηταν σχεδον παντα καθαρο, και σε συνδυασμο με την λιγο υψηλοτερη ταχυτητα. Ετσι βγαινει σημερα ο καθε ασχετος και μιλαει για "ετησιο" ή "καθιερωμενο" δεξαμενισμο. Οπως πολυ σωστα ειπε λοιπον και ο Σιδερης Μαμιδης στη συνεντευξη που εδωσε στο Αρχιπελαγος οταν τον ρωτησαν για την "πλαστικοποιηση" του Αιγαιον, ο ορος πλαστικοποιηση ειναι μια μπουρδα που καποιος ειπε και υιοθετηθηκε κατα λαθος. Ετσι οταν λεμε πλαστικοποιηση εννοουμε την αμμοβολη υφαλων σε μεγαλο ποσοστο, που αφαιρει παλια στρωματα μπογιας και αγριαδες που αυξανουν τις τριβες, και το βαψιμο του πλοιου με ακριβο υφαλοχρωμα πολλων μικρων που εξασφαλιζουν μεγαλυτερο διαστημα καθαρης γαστρας, συνεπως αυξημενης ταχυτητας με μικρη καταναλωση.
MILTIADIS Posted January 13, 2016 Posted January 13, 2016 .Ετσι οταν λεμε πλαστικοποιηση εννοουμε την αμμοβολη υφαλων σε μεγαλο ποσοστο, που αφαιρει παλια στρωματα μπογιας και αγριαδες που αυξανουν τις τριβες, και το βαψιμο του πλοιου με ακριβο υφαλοχρωμα πολλων μικρων Το υφαλοχρωμα που χρησιμοποιειται σε περιπτωση πλαστικοποιησης εχει μεγαλη περιεκτικοτητα σε σιλικονη η οποια γενικα ειναι υδροαπωθητικη και αδιαβροχη,δηλαδη στην περιπτωση των υφαλων δεν''τραβαει''την υγρασια οπως το κοινο υφαλοχρωμα.Αυτο οφειλεται στη συνθεση της μπογιας αυτης η οποια αποτελειται απο πολυμερη και γαλακτωμα σιλικονουχας ρητινης.Απο τη συνθεση της μπογιας και τη συμπεριφορα της προεκυψε μαλλον ο ορος πλαστικοποιηση.
Neptune Posted January 14, 2016 Author Posted January 14, 2016 Τα σιλικονουχα χρωματα ειναι σχετικα νεα τεχνολογια, σιγουρα νεοτερη απο τον αυθαιρετο ελληνικο ορο "πλαστικοποιηση"
stathis Posted March 24, 2017 Posted March 24, 2017 On 1/13/2016 at 4:39 PM, Neptune said: touch up (primer) μικρα (microns) Αυτο στην ουσια ειναι το ποσο μικρος ειναι ο "κοκκος" της μπογιας. Νομιζω οτι touch up λεγεται η τοπικη επισκευη της βαφης γενικοτερα Με τα microns μετραμε το παχος της μπογιας (DFT = Dry Film Thickness)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now