Ο κυματισμος εξαρταται κατα ενα πολυ μεγαλος μερος απο τη γαστρα και φυσικα πολυ λιγοτερο απο το μεσω προωσης. Διαφορετικα "απονερα" κυματισμο εχει η γαστρα πλαναρισματος, ημι-εκτοπισματος,καταμαραν κτλ.
Στα ταχυπλοα αν εχεις παρατηρησει χρησιμοποιειται η πρυμνη καθρεφτης, αυτο εχει ως σκοπο να αποφευχθει η τυρβωδης ροη σε εκεινο το σημειο και επισης σε συνδυασμο με το
συστημα προωσης να μη δημιουργειται εντονος κυματισμος,που επηρεαζει σαφως το ιδιο το σκαφος,αλλα και τα κοντινα.
Στα water jet o κυματισμος προερχεται απο το μεσω προωσης, λογω της ιδιαιτεροτητας του και την ιδιαιτεροτητα της γαστρας. Ειναι το πιο επικινδυνο ταχυπλοο. Τα απονερα εκτοξευονται με τρομακτικα μεγαλη πιεση, που μπορουν να αναποδογυρισουν αλλο παρομοιο ταχυπλοο σε αποσταση 5 μετρων.