Jump to content
Shipfriends

Nama (IMO 7433206)


Recommended Posts

Το ΝΑΜΑ το είχα συναντήσει σε βόλτα μου στη Σαλαμίνα τον Νοέμβριο του 2008. Δεμένο στην Κυνόσουρα, μπροστά από το κουφάρι του Rasa Sayang.

gallery_2102_15_220563.jpggallery_2102_15_272468.jpg

To πλοίο αυτό από την αρχή μου είχε κινήσει το ενδιαφέρον. Και γιατί είναι αναμφισβήτητα ένα όμορφο φορτηγό που βλέποντας το για πρώτη φορά δεν μπορείς να φανταστείς ότι έχει κατασκευαστεί μόλις το 1988, αλλά και γιατί η φωτογραφία του που ανέβασα στο προσωπικό site που είχα τότε, είχε μέσα στο διάστημα μίας εβδομάδας γύρω στις 2.000 (!!!) "επισκέψεις", ένα νούμερο δηλαδή πρωτοφανές για το διάστημα αυτό, και για το site μου τουλάχιστον.

Ένα άλλο που μου κίνησε την περιέργεια, ήταν το ότι κοιτάζοντας στο shipspotting πριν λίγες ημέρες καποιες φωτογραφίες του, πρόσεξα ότι το συγκεκριμμένο site (κατατάσσει τα πλοία ανα κατηγορίες) περιλαμβάνει το ΝΑΜΑ στην κατηγορία SD 14's και όχι σε κάποια συνηθισμένη με πλοία Cargo. Γνωριζουμε αλήθεια τι τύπου πλοία χαρακτηρίζονται ως SD 14's ???

Πάμε να δούμε και κάποια στοιχεία για το ΝΑΜΑ.

Ναυπηγήθηκε το 1988 στο Ρίο Ντε Τζανέιρο της Βραζιλίας, με πρώτο του όνομα το LEONOR. Nα δούμε όλα τα ονόματα που πήρε μέχρι και σήμερα (δεν είναι και λίγα...) και που βέβαια δεν χωρούσαν στον τίτλο του θέματος όπου παρέθεσα κάποια από αυτά.

NAMA (2002), GOLDEN PRIDE (2002), ORIENTAL SPIRIT (2000), EXPRESS SHANGHAI (1999), STAVROFOROS (1996), SAINT SPIRIDONAS (1995), BLUE FRONTIER (1994), FRONTIER (1992), FAR SUEZ (1989), LEONOR (1988).

Φέρει σημαία Λιβερίας από το 2009 και ανήκει (σύμφωνα με το equasis) στην STONE MARITIME (Care of Kon-Quest SA) με έδρα τον Πειραιά από τον Δεκέμβριο του 2002.

Τέλος, να το δούμε και σε δύο όμορφες φωτογραφίες από το shipspotting, 1, 2, αμφότερες στο λιμάνι Σάντος της Βραζιλίας, τον Νοέμβριο του 2005.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Ένα άλλο που μου κίνησε την περιέργεια, ήταν το ότι κοιτάζοντας στο shipspotting πριν λίγες ημέρες καποιες φωτογραφίες του, πρόσεξα ότι το συγκεκριμμένο site (κατατάσσει τα πλοία ανα κατηγορίες) περιλαμβάνει το ΝΑΜΑ στην κατηγορία SD 14's και όχι σε κάποια συνηθισμένη με πλοία Cargo. Γνωριζουμε αλήθεια τι τύπου πλοία χαρακτηρίζονται ως SD 14's ???

Απ' ό,τι κατάλαβα, μάλλον πρόκειται για φορτηγά πλοία - αντικαταστάτες των παλιών Liberty!

Περισσότερα εδώ!

Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο είχε έρθει στην Ελλάδα το 2002 ρυμουλκούμενο από τη Βραζιλία όταν το είχε αγοράσει η εταιρεία Larus SA (o πλοιοκτήτης της λέγεται Αλέξης Κονδύλης). Στο πλοίο είχε ξεσπάσει πυρκαγιά στη Βραζιλία ενώ μετάφερε ένα φορτίο ζάχαρης. Το πλοίο ήρθε στην Ελλάδα όπου επισκευάστηκε (η επισκευή διήρκησε περίπου ένα χρόνο) και ξεκίνησε να ταξιδεύει για την νέα εταιρεία του. Από το 2009 πέρασε στην εταιρεία Kon Quest (που ανήκει στον υιό του πλοιοκτήτη)

Link to comment
Share on other sites

Απ' ό,τι κατάλαβα, μάλλον πρόκειται για φορτηγά πλοία - αντικαταστάτες των παλιών Liberty!

Περισσότερα εδώ!

Μάλιστα. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η παραπομπή στην -έστω και- Γερμανική Βικιπαίδεια. Αν και δεν γνωρίζω την γλώσσα, στην έστω και πρόχειρη μετάφραση από το Google, διάβασα αρκετά στοιχεία γιά τα SD-14s, όπως για παράδειγμα ότι κατασκευάστηκαν συνολικά 211 πλοία αυτού του τύπου στην 20ετία από το 1968 έως το 1988 ή ότι το τελευταίο πλοίο της σειράς κατασκευάστηκε στη Βραζιλία : "Ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 1983 και ολοκληρώθηκε τον Ιούνιο του 1988". Λέτε να ήταν το ΝΑΜΑ ???

Απο το shipsnostalgia, σχόλιο σε φωτό του ΝΑΜΑ :

Another SD14, this time one of the more modern Brazilian built versions. This vessel must have had a rather protracted build, as although she was completed in 1988 she still has open lifeboats, suggesting her keel was laid pre 1986.

Kαι άλλα πολλά ενδιαφέροντα στη Γερμανική Βικιπαίδεια, που δεν ...τολμώ :D όμως να παραθέσω, φοβούμενος την οικτρή μετάφραση. Ας δούμε όμως μία μικρή περιγραφή από την Ελληνική.

Αντιλίμπερτυ.

Με τον διεθνή όρο antiliberty χαρακτηρίζεται ο νεότερος τύπος πλοίου που ναυπηγείται με ναυπηγικό υποκατάστατο του τύπου Λίμπερτυ.

Κυριότεροι σύγχρονοι τύποι των antiliberties φορτηγών πλοίων είναι ο τύπος "SD-14" (βρετανικός τύπος), ο ιαπωνικός "Freedom" καθώς και ο γερμανικός τύπος "MK II".

Και οι τρεις παραπάνω τύποι πλοίων έχουν ικανότητα μεταφοράς της τάξεως των 14 - 15.000 τόν., ταχύτητα 15-18 κόμβους, ευρύχωρα κύτη (αμπάρια), απλόχωρο κατάστρωμα και πολλές φορτωεκφορτωτικές ευκολίες (π.χ. ηλεκτρικούς γερανούς κλπ.), εξασφαλίζοντας έτσι μεγάλες μεταφορικές ικανότητες.

Το πλοίο είχε έρθει στην Ελλάδα το 2002 ρυμουλκούμενο από τη Βραζιλία όταν το είχε αγοράσει η εταιρεία Larus SA (o πλοιοκτήτης της λέγεται Αλέξης Κονδύλης).

Αν δούμε πάντως τα προηγούμενα ονόματα του πλοίου τα οποία έχω αναφέρει στο πρώτο ποστ, θα πρέπει το ΝΑΜΑ να είχε κάποια σχέση με Ελληνικά συμφέροντα και πριν το 2002. Το 1995 μετονομάστηκε σε SAINT SPIRIDONAS και το 1996 σε STAVROFOROS.

Σημ. Είδα το ποστ του proud αφού είχα ήδη κάνει το παρόν ποστ.

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...