Jump to content
Shipfriends

Δελτίο Ολλανδίας


Recommended Posts

Άλλη μια βόλτα στο Europoort του Rotterdam για να δώσουμε βάση σε ένα τάνκερ που βλέπουμε δεμένο στο jetty. Tο σουλούπι του παραπέμπει σε design ρώσικου ποταμοπλοίου και τέτοιου τύπου είναι, προιόν του Sudstroitelnyy Zavod Krasnoye Sormovo(19619/) στο Nizhniy Novgorod. Μάλιστα το dwt του είναι λίγo πάνω από τους 13 χιλιάδες τόνους. Έχει 2 κύριες μηχανές Wartsila, μήκος 150 μέτρα, πλάτος 17.3 και βύθισμα 6.97 ενώ το μοναδικό του προηγούμενο όνομα ήταν το Masalli ως το 2018. Πλοιοκτήτης του μια Μαλτέζικη εταιρεία, σημαία Μάλτας και κλάση Rina.   

Link to comment
Share on other sites

J.J. Sietas KG Schiffswerft και όχι ξερό ψωμί, αλλά currywurst:D. Το πιάσατε το υπονοούμενο, ακολουθεί κοντεινεράδικο χτισμένο από το διάσημο ναυπηγείο, ο αριθμός γιάρδας 1234 που ονομάζεται Anina. Το βλέπουμε το πλοίο(IMO 9354351) να πλησιάζει το Rotterdam πρίν κανένα μήνα. Ναυπήγηση του 2006 σαν Anina, αμέσως μετά την ίδια χρονιά έγινε OOCL Finland, το 2012 έγινε Gorky Park και αργότερα την ίδια χρονιά πήρε και πάλι το πρώτο του όνομα, το Anina. Αυτήν τη στιγμή ανήκει στην γνωστή στο χώρο Peter Doehle Schiffahrts KG. Σημαία Πορτογαλίας, νηολόγιο Madeira, κλάση Korean Register of Shipping.

Link to comment
Share on other sites

Ένα τάνκερ μικρότερο των 5 χιλιάδων τόνων θα δούμε απόψε στο Rotterdam, πάρτε μάτι το Bartok (IMO 9517458) ενώ αναχωρεί από το ολλανδικό λιμάνι. Ναυπήγηση 2009 από το ναυπηγείο Besiktas Gemi(02) για λογαριασμό της εταιρείας Besiktas, παίρνοντας το μοναδικό του προηγούμενο όνομα που ήταν Besiktas Pera. Μία μηχανή MaK, σημαία Κύπρου και κλάση BV. 

Link to comment
Share on other sites

On 8/20/2022 at 7:09 PM, Nick the Greek said:

Ηλιόλουστο πρωινό στο Rotterdam και το MR2 με όνομα Isla de Bioko (IMO 9767235) λάμπει στον ανοιξιάτικο ήλιο. Πλοιοκτησίας Mitsui OSK και ναυπήγηση του 2016 στο Minaminippon Shipbuilding(749), στην Oita της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου. Η μηχανή του είναι MAN B&W και το όνομα του πλοίου παραπέμπει σε ένα νησάκι στη Δυτική Αφρική, κοντά στην Ισημερινη Γουινέα.

 

Συχνός επισκέπτης του Rotterdam Europoort το συγκεκριμένο, το είδαμε δεμένο ας το δούμε και εν πλώ.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Πάμε να δούμε και ένα μοτορσιπάκι των 3 χιλιάδων τόνων dwt που την κάνει μπούκα στο Rotterdam, γνωρίστε το Baltic Express (IMO 9243851). Ολλανδέζικη ναυπήγηση του 2001 στο ναυπηγείο Niestern Sander B.V(908) με έδρα το Delfzijl. Η μηχανή του είναι Caterpillar και τα προηγούμενα ονόματα που είχε ήταν Nora όταν χτίστηκε και Lady Nora(2011), με το σημερινό του όνομα να το παίρνει στις αρχές του 2022. Αξιοσημείωτα τα καπάκια των αμπαριών του με σχήμα σκεπής, χρησιμεύουν ώστε να φορτώνει το πλοίο ξυλεία. Και πράγματι, πλοιοκτήτης του είναι μια εταιρεία εμπορίας προιόντων ξυλείας που λέγεται Galleywood Timber, με έδρα το Danbury της Αγγλίας. Σημαία St Kitts & Nevis, κλάση LR. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Σήμερα δεν έχουμε Rotterdam αλλά Ijmuiden. Εκεί βλέπουμε δεμένο το 180άρι cape size με όνομα Berge Sarstein (IMO 9774367), να ξεφορτώνει σιδηρομετάλλευμα. Είναι το πολύ επιτυχημένο design του Imabari(2558) στο ναυπηγείο της Hiroshima και έχει χτιστεί το 2017 με μία μηχανή MAN B&W. Πλοιοκτήτης είναι η Berge Bulk με σημαία Isle of Man και κλάση LR. Ένα παράξενο, φασκιωμένο πράγμα που βλέπετε σε δεύτερο πλάνο στη φωτογραφία είναι ένα κρένι του terminal της Tata Steel το οποίο βρίσκεται σε επισκευή εδώ και καμιά διετία.

Link to comment
Share on other sites

Επιστρέφουμε στο Rotterdam για να παρακολουθήσουμε την αναχώρηση του πλοίου γενικού φορτίου των 12 χιλιάδων τόνων dwt με όνομα BBC Virginia (IMO 9501277). Το πλοίο είναι μεν προφανώς ναυλώμένο στην BBC αλλά ανήκει στην επίσης γερμανική Reederei Held. Είναι ναυπήγηση του 2010 στο κινεζικό Jiangdong Shipyard(12000-18) στο Wuhu και έχει μία κύρια μηχανή MaK. Καθώς το βλέπουμε να προχωρά πρός την ανταριασμένη Βόρειο Θάλασσα, να συμπληρώσω ότι έχει σημαία Antigua & Barbuda με κλάση Korean Register.

Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσω και γω τον οβολό μου από το Ρότερνταμ. Καθιερωμένη αναχώρηση του Britannica για απέναντι στις 14:15. Μετά από ένα διάλειμμα για τηγανητό ψάρι δίπλα στο ποτάμι, παίρνουμε θέση για τις απογευματινές αφιξοαναχωρήσεις. Πρώτη αναχωρεί η πανέμορφη και ανθισμένη μας Τουλίπα για το Felixstowe. Ακολουθεί η -άγευστη κινέζα του Jinling- Scandia Seaways, βάζοντας ρότα για το Immingham. Out of the blue κάνει την εμφάνισή του και το -κατά τα άλλα- συμπαθητικό Misida, λίγο πριν τη δύση του ηλίου. Πάνω που ετοιμαζόμουν να φύγω μιας και ο παγωμένος αέρας άρχιζε να δυναμώνει, βλέπω στον ορίζοντα το...Horizon. Άλλη όρεξη δεν είχα από το να ανεμοδαρθώ για χάρη ενός Visentini. Έτσι μάζεψα τα μπογαλάκια μου και πήρα το δρόμο για το μετρό της παραλίας του Hook of Holland. Έλα όμως που στα μισά της διαδρομής ένιωσα να με κυνηγούν οι καραβολατρικές Ερινύες, έτσι έκανα την καρδιά μου πέτρα και γύρισα για ένα τελευταίο πλάνο.

 

 

ΥΓ. Αυτή η πορτάδα πλοίων του Flensburg καθώς και τα "ξαδέρφια" τους από το ναυπηγείο του Odense είναι χάρμα ιδέσθαι. Μακάρι να δούμε κάποιο από αυτά Χίο-Μυτιλήνη-Λήμνο-Καβάλα σε καμιά δεκαπενταριά χρόνια, ως αντικαταστάτη του Jan Sniadecki :P.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ένα ακόμη από τα αμέτρητα τανκεράκια που περνάνε από το Rotterdam επί καθημερινής βάσεως, στις οθόνες σας το Bithav (IMO 9211535). Χτισμένο το 2000 στο γραφικό Dordrecht της Ολλανδίας από το ναυπηγείο Scheepswerft en Maschinfabrik Biesbosch(895) με μία κύρια μηχανή Wartsila και χωρητικότητα πλέον των 6 χιλιάδων τόνων. Δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα και ανήκει σε Σουηδούς πλοιοκτήτες που λέγονται Tarbit. Παραδόξως όμως κρατάει την Ολλανδική σημαία με νηολόγιο Dordrecht και κλάση BV.

Link to comment
Share on other sites

Και πάλι σε τάνκερ απόψε, μόνο που το σημερινό έχει dwt 314 χιλιάδες τόνους. Πρόκειται για το C. Spirit (IMO 9643269) το οποίο ανήκει στην Κορεάτικη SK Shipping. Είναι κατασκευής 2013 στη Hyundai(2568) και έχει μία μηχανή Wartsila και 333 μέτρα μήκους, όσο κι αν δεν φαίνεται στη φωτογραφία. Έχει και scrubber, σημαία Παναμά και κλάση Korean Register.

Link to comment
Share on other sites

Λίγο περισσότερο από 5 χιλιάδες είναι το dwt του εικονιζόμενου πλοίου που έχει αναχωρήσει από το Rotterdam, είναι το τάνκεράκι Capewater (IMO 9423841). Ναυπήγηση στην Τουρκία το 2009 από το Eregli Gemi Insa(0576) με μηχανή Wartsila. Όνομα δεν έχει αλλάξει ποτέ, σημαία Ολλανδίας, νηολόγιο Rotterdam και κλάση LR.

Link to comment
Share on other sites

Ένα ωραιότατο κοντεινεράδικο παρελαύνει απόψε στις οθόνες μας, είναι το Containerships Nord (IMO 9813993) που βλέπουμε να εξέρχεται από το Rotterdam. Ναυπηγήθηκε το 2018 στην Κίνα, στο ναυπηγείο Wenchong Shipyard(H5510), στην περιοχή του Guangzhou. Η μηχανή του είναι WinGD και η χωρητικότητά του φτάνει τα 1,380 TEU. Όνομα δεν έχει αλλάξει ακόμα, σημαία Μεγάλης Βρεταννίας, νηολόγιο Λονδίνου και κλάση ABS. Παρέλειψα να πω ότι το καύσιμό του είναι το LNG. 

Link to comment
Share on other sites

On 11/2/2019 at 10:07 PM, Nick the Greek said:

Δύο ρυμουλκά του Rotterdam έχει απόψε ο κάπελας, πλοιοκτήτρια εταιρεία και στα δύο η Kotug. Πρώτα βλέπουμε το SD Rebel (IMO 9600774) που είναι χτισμένο το 2012 στα Damen(511581) της Ρουμανίας με 2 μηχανές Caterpillar.

 

Και μια πιό κοντινή φωτογραφία από τις προηγούμενες του SD Rebel.

Link to comment
Share on other sites

Ένα μικρό τανκεράκι των 10 χιλιάδων τόνων dwt βλέπουμε απόψε, είναι το Domenico Ievoli (IMO 9334430) της Ιταλικής Marnavi. Κατασκευή στην Τουρκία το 2006 από το ναυπηγείο Yardimci Tersanesi(47) με μηχανή MAN B&W. Μοναδικό του προηγούμενο όνομα ως το 2014 το Clipper Leander. Σημαία Ιταλίας, νηολόγιο Napoli και κλάση Rina.

Link to comment
Share on other sites

Να και ένα νεότευκτο(2023) κοντεινεράδικο των 1,500 TEU που αναχωρεί από το Rotterdam, πρόκειται για το EA Noddy (IMO 9937488). Σημαία Σιγκαπούρης, πλοιοκτήτες νομίζω στη Σιγκαπούρη αλλά χτισμένο στο CSSC Huangpu Wenchong Shipbuilding(H 2416) με μηχανή MAN B&W. Προσέξτε την κάθετη, κοφτή πλώρη, μάλλον χωρίς βολβό.

Link to comment
Share on other sites

Απόψε είναι η ώρα της Edith (IMO 9328625) των 750 TEU που τη βλέπουμε σε αναχώρησή της από το Rotterdam. Το πλοίο είναι ναυπήγηση 2005 στο ναυπηγείο Detlef Hegemann Rolandwerft, με έδρα το Berne της Γερμανίας με μηχανή MaK. Πρώτο του όνομα το Lupus J, μέσα στο 2005 γίνεται C2C Lupus, το 2007 γίνεται C2C Astralis, το 2010 Arx για λογαριασμό της Cobelfret και τέλος το σημερινό του όνομα το πήρε το 2021, ανήκοντας πια στην φινλανδέζικη εταιρεία Langh. Σημαία Πορτογαλίας, κλάση DNV.

Link to comment
Share on other sites

Να και το μικρό φορτηγό των 3,850 τόνων DWT που εξέρχεται από το Rotterdam. Είναι το Eems Delf (IMO 9373280) που έχει χτιστεί το 2007 στο Damen Bergum με μηχανή Mak. Μοναδικό του προηγούμενο όνομα το Hathor, σημαία Ολλανδίας με νηολόγιο Delfzjil και κλάση LR.

Link to comment
Share on other sites

Πίσω στα κοντέινερ με το μικρό(750 TEU) Ensemble (ΙΜΟ 9312212), πλοίο που βλέπουμε απόψε να αναχωρεί από το Rotterdam. Ρουμάνικης κατασκευής από το Daewoo Mangalia(4050) πίσω στο 2005 με αυτό το όνομα. Μηχανή MaK ενώ το άλλο προηγούμενό του όνομα ήταν το X-Press Monte Bianco. Έχει φορέσει ήδη και scrubber. 

Link to comment
Share on other sites

Κομψότατο του LPG που περνά μπροστά από τα μάτια μας απόψε, είναι το Epic Bonaire (IMO 9743253) που αφίκνυται στο Rotterdam. Ναυπηγός του το 2016 το Sasaki Shipbuilding(693) με μηχανή MAN B&W, σημαία Σιγκαπούρης και κλάση ABS.

Link to comment
Share on other sites

Η σειρά ενός κομψού ρυμουλκού που από το 1997 κινείται στη βόρειο Ευρώπη. Το περασμένο καλοκαίρι που το φωτογράφισα λεγόταν Fairplay Bandama (IMO 9158484), στο μεταξύ όμως έχει πάρει το όνομα Fairplay-68 ενώ πρώτο του όνομα ήταν το Bugsier 20. Χτισμένο στο ναυπηγείο Hitzler Werft(811) που βρίσκεται στο Lauenburg της Γερμανίας με μηχανές Deutz. Ανήκει στην Fairplay Towage.

Link to comment
Share on other sites

Απόψε θα δούμε ένα newcastlemax των 206 χιλιάδων τόνων dwt, είναι το Fakarava με ΙΜΟ 9634701. Κατασκευή 2012 Jiangnan Changxing(1227) στη Σαγγάη της Κίνας με μηχανή MAN B&W. Ανήκε στην TMS Bulkers του Γιώργου Οικονόμου, σημαία Malta.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ στιβαρό το πλοίο γενικού φορτίου με όνομα Franziska (IMO 9535618) που βλέπουμε να πλέει πρός τα ενδότερα του λιμανιού του Rotterdam. Σχεδόν 11 χιλιάδες τόνοι είναι το dwt του και είναι προιόν της συνεργασίας του Damen με το Yichang Shipyard(5671311) της Κίνας με μηχανή MaK. Οι τωρινοί του πλοιοκτήτες είναι Γερμανοί και το όνομά του το πήρε πέρυσι. Χτίστηκε σαν Wenningsted και κατά σειρά έγινε Thorco Copenhagen(2011), BBC Brazil(2016), DS Brazil(2018), BBC Brazil(2019) και Onego Maas(2021).

Link to comment
Share on other sites

Το Rotterdam είναι ένα λιμάνι που μπορεί κανείς να συναντήσει οτιδήποτε πλοίο μπορεί να φανταστεί, είτε σε μέγεθος, είτε σε τύπο. Τα πλοία μεταφοράς οχημάτων όμως είναι ελάχιστα, το μεγάλο hub τους είναι το Zeebrugge. Γι αυτό και όταν κάποιος πετύχει ένα από αυτά, όπως πετύχαμε εμείς το Glovis Spring (IMO 9749594), το φωτογραφίζει αλύπητα. Το πλοίο ήταν σε αναχώρηση όπως βλέπουμε. Χτισμένο το 2016 στη Hyundai(S 808) με μία μηχανή MAN B&W και χωρητικότητα 7,400 CEU. Σημαία Νοτίου Κορέας, κλάση Korean Register.

Link to comment
Share on other sites

Τα μεγάλα Ολλανδέζικα ναυπηγεία Damen, έχουν συνάψει συμφωνίες με διάφορα ναυπηγεία ανά τον κόσμο(Ρουμανία, Κίνα, Βιετνάμ μεταξύ αυτών) για την συμπρακτική ναυπήγηση πλοίων διαφόρων τύπων και μεγεθών. Προιόν μιας τέτοιας συμφωνίας από το Damen Song Cam Shipyard(513506) είναι και το ρυμουλκό Lynx (IMO 9804045) που συναντάμε πρίν λίγους μήνες στο Ijmuiden. Ναυπήγηση 2018 με 2 μηχανές Caterpillar.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...