Nick the Greek Posted February 28, 2024 Author Posted February 28, 2024 Κομψότατο του LPG που περνά μπροστά από τα μάτια μας απόψε, είναι το Epic Bonaire (IMO 9743253) που αφίκνυται στο Rotterdam. Ναυπηγός του το 2016 το Sasaki Shipbuilding(693) με μηχανή MAN B&W, σημαία Σιγκαπούρης και κλάση ABS.
Nick the Greek Posted March 1, 2024 Author Posted March 1, 2024 Η σειρά ενός κομψού ρυμουλκού που από το 1997 κινείται στη βόρειο Ευρώπη. Το περασμένο καλοκαίρι που το φωτογράφισα λεγόταν Fairplay Bandama (IMO 9158484), στο μεταξύ όμως έχει πάρει το όνομα Fairplay-68 ενώ πρώτο του όνομα ήταν το Bugsier 20. Χτισμένο στο ναυπηγείο Hitzler Werft(811) που βρίσκεται στο Lauenburg της Γερμανίας με μηχανές Deutz. Ανήκει στην Fairplay Towage.
Nick the Greek Posted March 4, 2024 Author Posted March 4, 2024 Απόψε θα δούμε ένα newcastlemax των 206 χιλιάδων τόνων dwt, είναι το Fakarava με ΙΜΟ 9634701. Κατασκευή 2012 Jiangnan Changxing(1227) στη Σαγγάη της Κίνας με μηχανή MAN B&W. Ανήκε στην TMS Bulkers του Γιώργου Οικονόμου, σημαία Malta.
Nick the Greek Posted March 5, 2024 Author Posted March 5, 2024 Πολύ στιβαρό το πλοίο γενικού φορτίου με όνομα Franziska (IMO 9535618) που βλέπουμε να πλέει πρός τα ενδότερα του λιμανιού του Rotterdam. Σχεδόν 11 χιλιάδες τόνοι είναι το dwt του και είναι προιόν της συνεργασίας του Damen με το Yichang Shipyard(5671311) της Κίνας με μηχανή MaK. Οι τωρινοί του πλοιοκτήτες είναι Γερμανοί και το όνομά του το πήρε πέρυσι. Χτίστηκε σαν Wenningsted και κατά σειρά έγινε Thorco Copenhagen(2011), BBC Brazil(2016), DS Brazil(2018), BBC Brazil(2019) και Onego Maas(2021).
Nick the Greek Posted March 6, 2024 Author Posted March 6, 2024 Το Rotterdam είναι ένα λιμάνι που μπορεί κανείς να συναντήσει οτιδήποτε πλοίο μπορεί να φανταστεί, είτε σε μέγεθος, είτε σε τύπο. Τα πλοία μεταφοράς οχημάτων όμως είναι ελάχιστα, το μεγάλο hub τους είναι το Zeebrugge. Γι αυτό και όταν κάποιος πετύχει ένα από αυτά, όπως πετύχαμε εμείς το Glovis Spring (IMO 9749594), το φωτογραφίζει αλύπητα. Το πλοίο ήταν σε αναχώρηση όπως βλέπουμε. Χτισμένο το 2016 στη Hyundai(S 808) με μία μηχανή MAN B&W και χωρητικότητα 7,400 CEU. Σημαία Νοτίου Κορέας, κλάση Korean Register.
Nick the Greek Posted March 7, 2024 Author Posted March 7, 2024 Σε τάνκερ γυρνάμε σήμερα, είναι ένα MR2 που λέγεται Hafnia Topaz (IMO 9753686). Ναυπήγηση του 2016 σαν Navig8 Topaz, από το STX Offshore & Shipbuilding(1722), στο Jinhae της Νοτίου Κορέας με μηχανή MAN B&W.
Nick the Greek Posted March 8, 2024 Author Posted March 8, 2024 Τα μεγάλα Ολλανδέζικα ναυπηγεία Damen, έχουν συνάψει συμφωνίες με διάφορα ναυπηγεία ανά τον κόσμο(Ρουμανία, Κίνα, Βιετνάμ μεταξύ αυτών) για την συμπρακτική ναυπήγηση πλοίων διαφόρων τύπων και μεγεθών. Προιόν μιας τέτοιας συμφωνίας από το Damen Song Cam Shipyard(513506) είναι και το ρυμουλκό Lynx (IMO 9804045) που συναντάμε πρίν λίγους μήνες στο Ijmuiden. Ναυπήγηση 2018 με 2 μηχανές Caterpillar.
Nick the Greek Posted March 9, 2024 Author Posted March 9, 2024 Ένα feeederάκι της Βορείου Θάλασσας βλέπουμε απόψε από το Rotterdam, πρόκειται για το πλοίο των 660 TEU με όνομα Maike D (IMO 9226372). Προφανώς προιόν του JJ Sietas(1141) με μηχανή MaK. Πλοιοκτήτης του η γερμανική Drevin Beerederungs που το ονόμασε έτσι το 2002. Είχε καθελκυστεί σαν Maike, αμέσως μετά έγινε Katherine Borchard ως το 2002 και μετά ως άνω. Σημαία Λιβερίας, κλάση DNV.
Nick the Greek Posted March 12, 2024 Author Posted March 12, 2024 Να και ένα μικρό φορτηγό των 4,217 τόνων dwt που αναχωρεί από το Rotterdam, ανήκη στην αγγλική Rix Shipping και ονομάζεται Rix Explorer (IMO 9167356). Προιόν της Damen(920) στη Ρουμανία με μηχανή MWM. Το 1998 που χτίστηκε ονομάστηκε Kopenhagen, το 2001 γίνεται Hagen, το 2015 Rover ενώ το σημερινό του όνομα το πήρε το 2020. Σημαία Κύπρου, κλάση Rina.
Nick the Greek Posted March 18, 2024 Author Posted March 18, 2024 Πίσω στο Ijmuiden για να πάρουμε γεύση από ένα ρυμουλκό της Svitzer που ονομάζεται Triton (IMO 9451537). Κατασκευή 2008 στο Daersan Gemi(2043), στην Tuzla της Τουρκίας. Οι δύο κύριες μηχανές του είναι ABC και καθελκύστηκε σαν Pinar για λογαριασμό της Ισπανικής Grupo Boluda. Σχεδόν αμέσως όμως αγοράστηκε από την Svitzer και έκτοτε κυκλοφορεί σαν Triton.
Nick the Greek Posted March 21, 2024 Author Posted March 21, 2024 Σήμερα έχει Rotterdam όπου και συναντάμε το τανκεράκι Castorwater (IMO 9418937). Τουρκικό προιόν, το ναυπηγείο είναι το Soli Shipyard(05) στο Izmit. Η κύρια μηχανή του είναι MaK και το dwt του 5,776 τόνοι. Το σημερινό του όνομα το πήρε το 2022, ως τότε λεγόταν LS Jamie που ήταν και το πρώτο του όνομα το 2009. Σημαία Γιβραλτάρ, κλάση BV.
Nick the Greek Posted March 23, 2024 Author Posted March 23, 2024 Ο πλοιοκτήτης είναι η ολλανδέζικη Vertom, και το πλοίο που βλέπουμε δεμένο στο Ijmuiden είναι το Vertom Meridiaan (IMO 9385881), των 8 χιλιάδων τόνων dwt. Ναυπήγηση 2010 στο Rousse Shipyard(820) της Βιλγαρίας με μηχανή MaK. Τα πρώτα 12 χρόνια της ζωής του τα πέρασε σαν σκέτο Meridiaan, το σημερινό του όνομα το πήρε το 2022, πάντα για τον ίδιο πλοιοκτήτη όμως. Σημαία Ολλανδίας, νηολόγιο Rotterdam και κλάση DNV.
Nick the Greek Posted March 25, 2024 Author Posted March 25, 2024 Σειρά παίρνει ένα aframax που ανήκει στο γνωστό trading house της Gunvor με έδρα στη Γενεύη, εξ' ού και το G στο φουγάρο. Είναι το Clearocean Apollon (IMO 9850707) που είναι σε διαδικασία εξόδου από το Rotterdam. Ναυπήγηση 2019 στο Daehan Shipbuilding(5020) της Κορέας με μιά κύρια μηχανή MAN B&W. Σημαία Liberia και κλάση LR.
Nick the Greek Posted March 26, 2024 Author Posted March 26, 2024 Containerships Arctic (IMO 9818400) λέγεται το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που βλέπουμε στο Rotterdam. Ναυπηγήθηκε το 2018 σαν Containerships Balt και την επόμενη χρονιά πήρε το τωρινό του όνομα. Ναυπηγός του το Guangzhou Wenchong(H 5513) με μία κύρια μηχανή που καίει LNG η οποία είναι προιόν της WinGD. Δεν είναι dual fuel, μόνο LNG. Σημαία Κύπρου.
Nick the Greek Posted March 29, 2024 Author Posted March 29, 2024 Ιούλιος του 2023 και πέφτουμε επάνω στο κοντεινεράδικο Jork Ruler (IMO 9134701) που βρίσκεται στο Rotterdam. Η πρύμη του είναι χαρακτηριστική και είναι προιόν του B.V. Scheepswerf Damen Hoogezand - Foxhol(860) με έτος ναυπήγησης το 2006 σαν Eucon Leader, που είναι και το μοναδικό προηγούμενο όνομα του πλοίου. Χωρητικότητα 803 TEU και σημαία Κύπρου με Γερμανούς πλοιοκτήτες, και πιο συγκεκριμένα την Reederei Becker. Με μια πιο ενδελεχή ματιά, συνειδητοποιώ πως το ίδιο πλοίο έχω φωτογραφίσει 14 χρόνια πρίν. Οκτώβριος του 2009 λοιπόν, και το Jork Ruler και πάλι στο Rotterdam όντας ναυλωμένο στην Unifeeder και με το logo της στα πλευρά του.
Nick the Greek Posted March 30, 2024 Author Posted March 30, 2024 Μένουμε στο περασμένο καλοκαίρι και την αναχώρηση του NCL Haugesund (IMO 9298612) από το Rotterdam. Χωρητικότητα μόλις 657 TEU και ναυπήγηση Zhejiang Yangfan(2012) με κύρια μηχανή MaK. Η κατά σειράν ονοματοδοσία του, ως ακολούθως: Kappeln(2003), CMA CGM Manzanillo(2004), APL Bogota(2007), Kappeln(2011), Alk(2015), NCL Haugesund (2021) ενώ από την αρχή του χρόνου λέγεται και πάλι Alk. Πλοιοκτήτης η γερμανική Lubeca Marine. Ο κάπελας διαθέτει και την πρυμνιά όψη του πλοίου.
Nick the Greek Posted March 31, 2024 Author Posted March 31, 2024 Το μικρό τανκεράκι που περνά μπροστά μας απόψε είναι το Stella Orion (IMO 9265251) με dwt λίγο κάτω από 5 χιλιάδες τόνους. Βουλγάρικο προιόν, από το Rousse Shipyard(702) και με μηχανή MaK. Μοναδικό του προηγούμενο όνομα το Etoile Lava. Πλοιοκτήτης η Σουηδική Tarbit Tankers.
Nick the Greek Posted April 3, 2024 Author Posted April 3, 2024 Άλλο ένα κομμάτι του μεγάλου στόλου της Scorpio, είναι το STI Poplar (ΙΜΟ 9696589) που βλέπουμε εδώ να πλησιάζει τη μπούκα του Rotterdam. Ναυπήγηση 2014 χωρίς να έχει αλλάξει ποτέ όνομα. Ναυπηγός του η Hyundai Mipo(2479) με μηχανή MAN B&W.
Nick the Greek Posted April 4, 2024 Author Posted April 4, 2024 Μέρος του στόλου της Ισλανδικής Samskip είναι και το Samskip Innovator (IMO 9436214) που βλέπουμε εδώ στο Rotterdam πέρυσι το καλοκαίρι. Προιόν των ναυπηγείων Damen στο Γαλάτσι της Ρουμανίας το 2011 σαν Marita M, όνομα με το οποίο μάλλον απλά καθελκύστηκε. Η ετέρα άποψη του που διαθέτουμε, είναι από την πρώτη μου συνάντηση μαζί του, πίσω στο 2013 και πάλι στο Rotterdam.
Nick the Greek Posted April 16, 2024 Author Posted April 16, 2024 Snapshot από την είσοδο του λιμανιού του Rotterdam, πρωταγωνιστούν οι δύο ανταγωνιστές. Την Stena Line εκπροσωπεί το Stena Britannica και την DFDS το Suecia Seaways.
ΚΑΜΒΥΣΗΣ Posted July 5, 2024 Posted July 5, 2024 Καλοκαιρινή βόλτα μέχρι το... γάντζο? αγκίστρι? (hook) της Ολλανδίας για να απολαύσουμε μια αναχώρηση του Hollandia Seaways, ακολουθούμενη από εκείνη του συμπαθέστατου Ro/Pax Stena Transporter. Και στα δύο παρατηρούμε πολύ καλές πληρότητες στα γκαράζ.
Nick the Greek Posted July 8, 2024 Author Posted July 8, 2024 Ωραίος κι ευχαριστούμε. Και να πούμε πως στις φωτογραφίες βλέπουμε ντάλα ήλιο μεν αλλά είναι τραβηγμένες κατά τις 2100 περίπου. Βορειοευρωπαικό καλοκαίρι με τις τεράστιες ημέρες.
Nick the Greek Posted August 17, 2024 Author Posted August 17, 2024 Το σημερινό shipping δεν σταματά να με εκπλήσσει με την οικτρή επιλογή ονομάτων για τα πλοία. Έτσι λοιπόν πάμε σε άλλο επίπεδο με το εικονοζόμενο τάνκερ με το ερεθιστικό:D όνομα AA-D (IMO 9566708). Χτισμένο το 2012 στο Soli Shipyard, στο Gοlcuk της Τουρκίας με όνομα Soley-4, πήρε επίσης τα ονόματα Henda και Lea Atk πρίν πάρει το σημερινό του όνομα τον Σεπτέμβριο του 2023 με σημαία Malta. Οι πλοιοκτήτες είναι Τούρκοι και λέγονται Marinpet.
ΚΑΜΒΥΣΗΣ Posted October 6, 2024 Posted October 6, 2024 Μια γρήγορη ματιά στο Ρότερνταμ και συγκεκριμένα το Hook of Holland. Αναχώρηση Selandia Seaways για Felixstowe, ακολουθούμενο από το Scandia Seaways λίγη ώρα αργότερα για Immingham. Μπόνους αναχώρηση του Containerships Stellar, κατασκευής του 2021, LNG powered και με IMO 9866251.
Nick the Greek Posted November 24, 2024 Author Posted November 24, 2024 Πρέπει κανείς να προσπαθήσει πραγματικά πολύ για να σκεφτεί ένα όνομα χειρότερο από το Aa-D (IMO 9566708), όνομα που έχει δωθεί στο τούρκικο τανκεράκι της φωτογραφίας που καταπλέει στο Rotterdam το περασμένο καλοκαίρι. Και τα προηγούμενά του όμως ονόματα, διαλεχτά κι αυτά. Ναυπηγήθηκε το 2012 στο Soli Shipyard του Izmit(09) σαν Soley-4, το 2013 γίνεται Henda και το 2021 γίνεται Lea Atk μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2023 οπότε και πήρε το τωρινό του όνομα. Η μηχανή του είναι ΜΑΝ και η χωρητικότητά του στους 7 χιλιάδες τόνους.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now