Jump to content
Shipfriends

Green Salina (IMO 8137976)


Recommended Posts

enas chiotis said:

Είναι και η regium (No 5 στη λίστα), που υπάρχει σαν PASQUALINA CATANIA. Και αυτή μάλλον ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα για Ιταλούς. Υπάρχει μια φωτογραφία στο περιοδικό Αργώ (περίπου το 2002), σχετικά με την καθέλκυση του πλοίου.

 

 

Εδώ τα πράγματα είναι λίγο μπερδεμένα. Και εννοώ την αναφορά του φίλου enas chiotis σχετκά με το ότι "μάλλον ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα για Ιταλούς". Πράγμα που θεωρώ λίγο δύσκολο, και λόγω του ότι ναυπηγήθηκε με το όνομα Άγιος Σώστης (Ναυπηγεία Μπεκρή - Ελευθερόπουλου στο Πέραμα, 1966), αλλά και γιατί τόσο στο naviearmatori όσο και στο equasis φέρεται να ταξίδεψε για πρώτη φορά στην Ιταλία το 1977 (???). Από την άλλη βέβαια, στη λεζάντα από το περιοδικό "Αργώ" διαβάζουμε ότι καθελκύστηκε με το όνομα Regium... :confused:

Κατά τα άλλα πρόκειται για μία αρκετά ιδιόμορφη αλλά και ...όμορφη παντοφλίτσα, που ανήκει στην εταιρεία TRA.SPE.MAR., και δραστηριοποιείται στο(η) Casamicciola Terme.

Και τρεις φωτογραφίες, για να την γνωρίσουμε και καλύτερα, από την gallery μας, και τον καλό φίλο Eustachio Patalano.

1_PASQUALINA_CATANIA_02.jpg 1_PASQUALINA_CATANIA_03.jpg 1_PASQUALINA_CATANIA_01.jpg

Πηγή φωτογραφιών : Capt. Eustachio Patalano & naviearmatori

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που παρέχει ο Ιταλικός νηογνώμονας RINA, το πλοίον είναι προϊόν του ναυπηγείου ''Μπεκρή Ελευθερόπουλου'' στο Πέραμα.

Link to comment
Share on other sites

Αρχίζοντας, να διορθώσω ένα δικό μου λάθος.

...τόσο στο naviearmatori όσο και στο equasis φέρεται να ταξίδεψε για πρώτη φορά στην Ιταλία το 1977 (???).

Το 1977 δεν είναι η χρονιά που πρωτοταξίδεψε στην Ιταλία αλλά η χρονιά που πήρε το σημερινό της όνομα, Pasqualina Catania.

Από εκεί και πέρα...

Εδώ τα πράγματα είναι λίγο μπερδεμένα.

υπάρχουν κάποια πράγματα που εξακολουθούν να παραμένουν μπερδεμένα. Το σίγουρο είναι ότι το πλοίο ναυπηγήθηκε και καθελκύσθηκε στο Πέραμα, όπως είδαμε από το μικρό απόσπασμα στο περιοδικό ΑΡΓΩ, και στα ναυπηγεία Μπεκρή - Ελευθερόπουλου όπως μας επιβεβαίωσε ο καλός φίλος marittimo, αλλά και αναφέρεται αρκετές φορές στο naviearmatori. Σίγουρο ακόμα είναι το ότι καθελκύσθηκε και πρωτοταξίδεψε στην Ιταλία με το όνομα Regium, για την εταιρεία CARONTE της Messina και δρομολογήθηκε στην γραμμή Messina - Regio di Calabria, ενώ το 2005 πουλήθηκε στην TRA.SPE.MAR και έκτοτε και μέχρι σήμερα εκτελεί δρομολόγια στην γραμμή Napoli - Ischia (Casamicciola Terme).

Εκ των άνω, εύκολα συνάγεται ότι το πλοίο δεν ταξίδεψε ποτέ στην χώρα μας με το όνομα Άγιος Σώστης. Ο μόνος λόγος που προσωπικά εγώ μπορώ να υποθέσω για την αναφορά αυτού του ονόματος σε κάθε σχεδόν πληροφορία που μπορούμε να βρούμε για το πλοίο, είναι να ξεκίνησε να φτιάχνεται με αυτό το όνομα και κατόπιν να αγοράσθηκε από την Ιταλική εταιρεία η οποία βέβαια και το μετονόμασε πριν την καθέλκυση του. Ένα ακόμα ερώτημα που προκύπτει, από την περιγράφη των μηχανών που φέρει και η οποία υπάρχει σε δύο σχόλια στο naviearmatori,

Luogo data e tipo di apparato propulsivo (Μετάφ. : Τόπος ημερομηνία και το είδος του συστήματος πρόωσης) :

Klockner Humboldt Deutz - Koln 1970 - Deutz SBF12M716 - 882(441 X 2) KW - 1200 (600 X 2) ca / 1800 GIRI/MIN - 2 DIE 4 T 135 CS 160 TUFF

είναι αν το έτος κατασκευής (1966) αφορά το έτος που το πλοίο καθελκύσθηκε, ή το έτος που ξεκίνησε να κατασκευάζεται ως Άγιος Σώστης και οι εργασίες σταμάτησαν για τον ένα ή άλλο λόγο, μέχρι την ...έλευση των Ιταλών. Το περιοδικό ΑΡΓΩ στο μικρό του απόσπασμα μιλάει (εν έτει 2002 ???) για κοντά 40 χρόνια από την καθέλκυση του πλοίου ως Regium, όταν το 2002 από το 1966 το χωρίζουν 46 χρόνια. Θα είχε πιστεύω αρκετό ενδιαφέρον αν μπορούσαμε να μάθουμε την ακριβή ημερομηνία καθέλκυσης του.

Link to comment
Share on other sites

Κάτι που συμβαίνει συχνότατα στην ποντοπόρο ναυτιλία είναι το εξης: Μια εταιρεία(ή ακόμα και το ίδιο το Ναυπηγείο) παραγγέλνει ένα πλοίο και ξεκινά την κατασκευή. Όταν κατά τη διάρκεια της κατασκευής ανέβει η αγορά, το πλοίο πωλείται σε έναν άλλο αγοραστή με κέρδος σε σχέση με το αρχικό κόστος παραγγελίας του πλοίου. Στην πράξη όταν το πλοίο είναι έτοιμο να παραδωθεί απο το Ναυπηγείο, αυτό παραδίδεται στον πρώτο ιδιοκτήτη κι αυτός με την σειρά του στον επόμενο ιδιοκτήτη σχεδόν την ίδια στιγμή ή με διαφορά ωρών. Ίσως λοιπόν σε αυτήν την περίπτωση να έχουμε κάτι παρόμοιο αλλά με παντόφλες.

Link to comment
Share on other sites

Φιλε ΣΕΙΡΙΟΣ 1966-2002 ειναι 36 χρονια. Παντως το πλοιο μοιαζει πολυ με τη παντοφλα ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ στο προφιλ, που θα μπορουσε ευκολα να συμπερανει κανεις πως μετασκευαστηκε και ανεβηκε η γεφυρα πιο ψηλα με σκοπο να αυξησει τη χωρητικοτητα του γκαραζ.

Link to comment
Share on other sites

Φιλε ΣΕΙΡΙΟΣ 1966-2002 ειναι 36 χρονια..

Τόσα είναι φίλε μου PIANOMAN, ...δυστυχώς :D, τόσα είναι πράγματι.

Όσο για την ομοιότητα του πλοίου με το ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ, δεν θα διαφωνήσω, απλά να υπογραμμίσουμε πως δεν είναι σίγουρα το ...ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ, μιας και από την διατύπωση στο ποστ σου : "θα μπορουσε ευκολα να συμπερανει κανεις" , θα μπορούσε εύκολα να γίνει κάποιο μπέρδεμα :).

Link to comment
Share on other sites

Φυσικα, δεν ειπα πως ειναι ο Παυσανιας, ο οποιος νομιζω πως δεν εφυγε για εξωτερικο ποτε, η τουλαχιστον ηταν εδω πριν κανα 2 χρονια.Η παρατηρηση μου ειναι μοιραζονται στοιχεια της εποχης, και ισως κοινους ναυπηγους-συνεργεια σχεδια κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Στην παρακατω φωτογραφια ας προσεξουμε λιγο το βαπορι που βρισκεται ακριβως πισω απο αυτο που ειναι σε πρωτο πλανο.Αν και η αναλυση της φωτογραφιας δεν βοηθαει εχω την εντυπωση οτι προκειται για το REGIUM.Μοιαζει απιστευτα και το κοματι της πλωρης που φαινεται αλλα και ο οσο φαινεται απο την γεφυρα

post-15-128326998721_thumb.jpg

Η φωτο του A.SCRIMALI απο εδω

Link to comment
Share on other sites

Σε συνεχεια του παραπανω ποστ παραθετω ακομα δυο φωτογραφιες του πλοιου σαν REGIUM απο τον A.Scrimali.

Παρατηρουμε οτι υπηρχε και καταπελτης πρυμα ο οποιος εχει αφαιρεθει.Περα απο το κλεισιμο του πλοιου πρυμα δεν μπορω να πω οτι βρισκω καποια αλλα αλλαγη.Πραοσπαθησα να δω αν φαινεται πουθενα κατι που να πααρπεμπει στο ονομα ΑΓΙΟΣ ΣΩΣΤΗΣ αλλα δυστυχως η αναλυση δεν βοηθαει

post-15-128326998737_thumb.jpg

post-15-128326998742_thumb.jpg

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Green Salina (1966, Άγιος Σώστης, Regium, Pasqualina Catania, IMO 8137976)

Το πλοίο, 44 χρόνια μετά την ναυπήγηση του εξακολουθεί να δραστηριοποιείται στην Ιταλία. Πρόσφατα μάλιστα άλλαξε όνομα και ονομάζεται πλέον Green Salina μιας και από την 1η Ιουνίου 2010 πουλήθηκε από την TRA SPE MAR στην επίσης Ιταλική εταιρεία GREEN FLEET.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

H παντοφλίτσα συνεχίζει να ταξιδεύει ως φορτηγό πλοίο στη νότιο Ιταλία. Και πιό συγκεκριμμένα ανάμεσα στα νησιά Λίπαρι, Παναρέα και Βουλκάνο, της Σικελίας.

Τελευταίο στίγμα της στο AIS μόλις σήμερα το πρωί, και να δούμε και μία φωτογραφία της πολύ πρόσφατη από το marinetraffic.com, στις 25 Ιουνίου 2011, από το Λίπαρι.

Για τα χρονάκια της, μια χαρά κρατιέται.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Βουλωμένο γράμμα διαβάζεις, Παναγία μου, που λέει κι ο Αυλωνίτης στη Βασιλειάδου στην ταινία "Ο Κλεάρχος, Η Μαρίνα κι ο Κοντός" :D

Για το λόγου το αληθές να δούμε το Green Salina πλαγιοδετημένο στο Porto Santo Stefano, το καλοκαίρι του 2013(νωρίς το θυμήθηκα ε?:P), Φαίνονται και τα containers μέσα στα οποία μεταφέρονται τα απορρίματα, στην πλωριά φωτό.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...