Jump to content
Shipfriends

Κατηγορίες Bulk Carriers


Recommended Posts

Tύπος - Μεταφορική ικανότητα

PANAMAX - 106.000-82.000 m^3

HANDY SIZE - 30.000-60.000

CHIP CARRIERS - 102.000-91.000

COAL CARRIERS - 118.000-104.000

CEMENT CARRIERS

OPEN B.C - 36.000-52.000

CAPE SIZE - 20.000-190.000

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα είναι σημαντικό μέτρο σύγκρισης αν και υπάρχουν διαφορετικοί τύποι που παίζουν σε παρόμοια κλίμακα DWT.Βασικά αυτό που διαχωρίζει τα bulk carriers σε κατηγορίες είναι η χρήση για την οποία κατασκευάζονται και έχουν διαφορές όπως πχ στον αριθμό των δεξαμενών,στο ότι κάποια έχουν γερανούς στο κατάστρωμα κλπ.

Link to comment
Share on other sites

@r2d2: Παλαιοτερα στην πρωτη σελιδα υπηρχε ενας σχετικος πινακας με υποδιαιρεσεις των φορτηγων πλοιων αναλογα με τις χωρητικοτητες τους, υπαρχει μηπως καπου αποθηκευμενο αυτο?

@vassilisman: Ομολογω πως μου φαινεται λιγακι οξυμωρο να αναφερεις παραπανω οτι σας λενε καποια πραγματα στη σχολη(φανταζομαι σχετικη με τη ναυτιλια) και να ψαχνεις επιβεβαιωση απο μια ομαδα ερασιτεχνων οπως εμεις. Ο,τι κι αν γραφει παρακατω θα ελεγα οτι πρεπει να πιστεψεις πρωτ' απ' ολα αυτα που λενε οι καθηγητες σου.

@stefanos: Το dead δεν ειναι η τελικη μεταφορικη ικανοτητα, η κατηγοριοποιηση για εμπορικους σκοπους με βαση το μεγεθος ομως, γινεται με βαση αυτο και οχι με την ογκομετρηση σε cbm οπως αναφερεις παραπανω. Η ογκομετρηση σε cbm ειναι πιο σχετικη σε general/project cargo πλοια οπου ο ναυλος υπολογιζεται ειτε σε metric tonnes, ειτε σε ογκο, αναλογα με το πως συμφερει τον πλοιοκτητη. Στα bulkers ο αντιστοιχος υπολογισμος ναυλου γινεται αποκλειστικα και μονο με βαση τους τονους. Αυτη να εισαι σιγουρος οτι ειναι και η μοναδικη κατηγοριοποιηση που απασχολει τους πλοιοκτητες διοτι απο εκει βγαινουν τα εσοδα, το αν εχει κρενια η τι χωρητικοτητα εχουν οι δεξαμενες τους, ποσως τους ενδιαφερει.

Μπορουν να γινουν παρα πολλες κατηγοριοποιησεις με κριτηριο διαφορα χαρακτηριστικα των πλοιων. Για την χωρητικοτητα που σε ενδιαφερει vassilisman δες κατι σαν αυτο. Απο κει και περα θα συναντησεις και πολλες υποκατηγοριες οπως για παραδειγμα τα Khamsarmax που ειναι τα πλοιο που χτιζονται ειδικα για να φορτωνουν στο Khamsar αλλα αυτα ειναι πολυ εξειδικευμενα πραγματα. Θα σου προτεινα παντως για να παρεις τις γνωσεις που χρειαζεσαι με πιο εγκυρο τροπο, να αγορασεις ενα σχετικο ναυτιλιακο βιβλιο. Καλο το shipfriends και το internet αλλα...

Link to comment
Share on other sites

@nick the greek

kai omws den einai katholoy oxymoro ! exw dei to thema se 4 diaforetika egxeiridia kai mantepse ... to kathena deixnei ta dika toy ! :D opote.. ante na katalaveis.. (ennoeitai oti o kathenas apo toys kathigites leei ta dika toy -diaforetika kai apota vivlia ) ante na katalaveis .. :confused::confused::D

eyxaristw gia ta links . ! poly wraia

Link to comment
Share on other sites

Nick δεν διαφωνώ εξάλλου ότι έχει σχέση με ναύλους δεν το κατέω (που λέει και ένας φίλος μου).Απλα σύμφωνα με τα βιβλία μου τα bulk κατηγοριοποιούνται με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά

Αυτό που δε κατάλαβα είναι πως με το DWT υυπολογίζουν το ναύλο μιας και το dwt δεν είναι μόνο το ωφέλιμο φορτίο άλλα συν αυτο και το οποιδήποτε επιπρόσθετο βάρος που έχει το σκάφος εκτός της μεταλλικής του κατασκευής,γι αυτό μου φαίνεται πιο λογική η εκτίμηση της μεταφορικής ικανότητας μέσω ογκομέτρησης

Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους σας. Σας δίνω τους παρακάτω ορισμούς και ελπίζω να σας βοηθήσω να καταλάβετε τις διαφορές.

D.W.T. = DeadWight Tonnes. The maximum weight the ship can carry in cargo, including constants, oils, stores, provisions, crew.

G.R.T. = Gross Registered Tonnes. The volume of the pernament enclosed places of the ship.

N.R.T. = Net Registered Tonnes. The volume of the ship's cargo places.

LightShip = Είναι το καθαρό βάρος του πλοίου μόλις βγει το ναυπηγείο με όλα τα σταθερά του βάρη. Χωρίς φορτίο, καύσιμα, λιπαντικά κτλ.

BRGDS,

E.M.P.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που δε κατάλαβα είναι πως με το DWT υπολογίζουν το ναύλο

Αφαιρωντας constants κλπ που αναφερει ο kardamyla βρισκεις το ποσο φορτιο μπορεις να μεταφερεις στο καθε ταξιδι σου ξεχωριστα, και αναλογα με το κοστος σου σαν πλοιο κανεις εναν υπολογισμο του τι ναυλο/μετρικο τοννο χρειαζεσαι για να κερδισεις αυτο που θεωρεις εσυ σαν πλοιοκτητης οτι πρεπει να κερδισεις. Αυτα σε παρα πολυ χοντρες γραμμες και απο εναν ερασιτεχνη, μονο στην πραξη μπορει κανεις να τα δει αυτα στη σωστη τους βαση και απο επαγγελματιες.

Stefanos, αν εχεις τεχνικα/ναυπηγικα βιβλια ειναι λογικο να ξεχωριζουν τα πλοια με τεχνικα κριτηρια. Καλως η κακως ομως, το βασικο κριτηριο ειναι το οικονομικο. Το ρεζουμε ειναι πως η θεμελιωδης κατηγοριοποιηση ειναι με βαση το DWT διοτι αυτο καθοριζει την ποσοτητα που θα φορτωθει = ναυλο = εσοδα. Vassilisman, παρε ενα(συγχρονο) ναυτιλιακο βιβλιο να τα διαβασεις αυτα, αν δεν εχεις τη δυνατοτητα πρακτικης εξασκησης πανω στο θεμα.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Vassilisman tyxaia vrika to site kai mou aresan oi suzhthseis pou vrika.Epeidh spoudazo naythliaka kai douleyo kai se naythliakh psiloefri3a me thn apanthsh pou sou edosan.Den 3ero an o Stefanos exei dosei sosta ta noumera...

Epeidh eida to m^3 den 3ero an ta metraei se cbm,ara se grain, alla kai pali la8os einai...gia paradeigma to HANDY SIZE leei pos einai 30.000-60.000.

Ta sosta noumera einai ta parakato:

Handy-Hmax: 25000-48000

Supramax:50000-57000

Pmax:60000-80000

Cape:100.000+

Oi endiamesoi ari8moi einai ypokatigories.Baby Panamax kai Baby Capes. Ta Post-Panamax einai ta Panamax pou de mporoun na perasoun to kanali tou Panama logo Beam,Loa kai Dwat.Dld osa einai pano apo 80000tns Dwat.Oi arxes tou Panama omos exoun psifisei nomosxedio gia th veltiosh tou kanaliou to opoio prokeitai na ginei mesa se 11 xronia me 2 akoma,an 8umamai kala,kolimpi8res.

Kolimpi8res einai oi lekanes pou mpainoun ta vaporia gia na perasoun apo th mia meria tou Panama sthn allh logo upsometrikhs diaforas...

Elpizo na se diafotisa kapos.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σε ένα site ναυλαγοράς αναφέρει τις ακόλουθες κατηγορίες πλοίων:

BULK CARRIERS:

MINIBULK Up to 9,999 DWT

HANDY 10,000 - 39,999 DWT

HANDYMAX 40,000 - 59,999 DWT

PANAMAX 60,000 - 79,999 DWT

CAPESIZE 80,000 + DWT

TANKERS:

MINITANK Up to 9,999 DWT

PRODUCT 10,000 - 59,999 DWT

PANAMAX 60,000 - 79,999 DWT

AFRAMAX 80,000 - 119,000 DWT

SUEZMAX 120,000 - 199,000 DWT

VLCC 200,000 - 299,999 DWT

ULCC 300,000 + DWT

BRGDS,

E . M . P.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Εδω πρεπει να προσθεσουμε μια καινουρια κατηγορια πλοιων που παει σιγα-σιγα να δημιουργηθει, προκειται για τα VLOC (Very Large Ore Carrier). Σε πρωτη φαση προκειται για καποιας ηλικιας VLCC που δεν ειναι double hull και που μετατρεπονται σε πλοια ξηρου φορτιου διοτι τα κερδη τους σαν πετρελαιοφορα ειναι χαμηλοτερα απ' οτι σαν ξηρου φορτιου. Ομως εχουμε περασει ηδη στη δευτερη φαση οπου ναυπηγεια της Κινας κατασκευαζουν καινουρια τετοια πλοια που προκειται να μπουν στην αγορα μεσα στα επομενα 2-3 χρονια.

Οπως βλεπουμε και σε αυτο το λινκ, η Companhia Vale do Rio Doce(CRVD), ενας απο τους μεγαλυτερους -αν οχι ο μεγαλυτερος- εξαγωγεας στον κοσμο, εχει ηδη μπει στη διαδικασια παραγγελιας τετοιων πλοιων με κοστος δισεκατομμυρια δολλαρια. Ορισμενα τεχνικα χαρακτηριστικα των πλοιων αυτων, εδω, ενω μπορειτε να ριξετε κι ενα βλεφαρο στο

.

Ο προφανης σκοπος της κατασκευης αυτων των πλοιων ειναι να ριξουν το κοστος μεταφορας σιδηρομεταλλευματος απο τη Βραζιλια στην Κινα. Με το ναυλο τον περασμενο Μαιο να ξεπερνα τα 100 δολλαρια ανα τονο(spot), με την χρηση αυτων των πλοιων και με συμβολαια δεκαετιων πισω τους, οι ενδιαφερομενοι ελπιζουν να ριξουν το κοστος μεταφορας στα 20 δολλαρια τον τονο και ακομα χαμηλοτερα. Το βασικο θεμα με τα πλοια αυτα ειναι ευκολο να το μαντεψετε, τα βυθισματα τους και το γεγονος οτι ελαχιστα λιμανια στον κοσμο μπορουν να τα δεχτουν. Αν μιλαμε για Βραζιλια - Κινα τοτε απο Βραζιλια μιλαμε για λιμανια οπως το Tubarao και το Guaiba Island Terminal, ενω στην Κινα τα δεχεται το Majishan αν θυμαμαι καλα χωρις να ξελιμπαρουν με τα σημερινα δεδομενα.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...