Jump to content
Shipfriends

Bol (IMO 8736344)


Ariadne

Recommended Posts

Bol (IMO 8736344)

(2006, ex-Γλυκοφιλούσα)

Πράγματι, όπως μας είπε ο φίλος Ariadne, το πρώτο ΓΛΥΚΟΦΙΛΟΥΣΑ, κατασκευής του 2006, το οποίο τον Μάιο του 2008 πουλήθηκε στην Κροατική Jadrolinija.

Στο shipspotting μπορούμε να δούμε κάποιες όμορφες φωτογραφίες του, μεταξύ των οποίων και αυτή, στην περιγραφή της οποίας μπορούμε να διαβάσουμε και κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για το πλοίο.

The BOL is pictured on the day of her delivery in the early morning sun. She is one of three young second-hand ro-ro vessels which Jadrolinija bought in the spring of 2008 from Greece. The BOL (named after a tourist spot at the isle of Brač) serves the the Split - Supetar (isle of Brač) route together with Jadrolinija's purpose-built Marjan (2005) and Hrvat (2007). Carryings on this route, Jadrolinija's busiest, reached 1.3 million passengers and 297,000 vehicles in 2007.

Built 2005 at Perama, Greece, as GLIKOFILOUSA for service between Perama and the isle of Salamis. 95.4 x 20.0 x 2.3 m. 999 GT. 4 x Guascor diesel engines, 1412 kW, 11.5 kn. 600 passengers (winter), 197 vehicles. May 2008 sold to Jadrolinija d.d., Rijeka, Croatia. Renamed BOL. Commissioned 19 July 2008. Not registered as a sea-going ship (no IMO number).

Date 19/7/2008, Split, Croatia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Το πρώτο ΓΛΥΚΟΦΙΛΟΥΣΑ έχει κατασκευαστεί (όπως οι περισσότεροι γνωρίζουμε) στο ναυπηγείο Θεοδωρόπουλου στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας, όπως κατόπιν και τα ΓΛΥΚΟΦΙΛΟΥΣΑ ΙΙ και ΙΙΙ. Αυτό που δεν γνώριζα μέχρι σήμερα είναι ότι το όνομα που επρόκειτο αρχικά να του δοθεί (με αυτό είχε πάρει αριθμό νηολογίου Ν.Π. 11275 και είχε ξεκινήσει η ναυπήγηση του) ήταν το ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Θ.

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Sorry φίλε ΣΕΙΡΙΟΣ αλλά εδώ κάνεις λάθος. Το BOL (e.x.Γλυκοφιλούσα) κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Κανέλλου στο Πέραμα.

Αυτό είναι το ρεπορτάζ που είχα στείλει στο περιοδικό Ε .....αλλά δεν το δημοσίευσε.

Το επόμενο ferry boat που διάλεξαν οι Κροάτες (και όχι άδικα) ήταν το αμφίπλωρο Ε/Γ-Ο/Γ ΓΛΥΚΟΦΙΛΟΥΣΑ με Ν.Π. 11275 και πλοιοκτήτης του ήταν ο κ. Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος. Κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο των Αδελφών Κανέλλου στο Πέραμα και ναυπηγός του ήταν ο κ. Νικόλαος Πετυχάκης.

Η καθέλκυση του έγινε τον Σεπτέμβριο του 2005. Η πρόωση του γινόταν με 4 μηχανές GUASCOR F240 Ισπανικής προελεύσεως που απέδιδαν 4 Χ 785 KW και 4 ελικοπηδάλια της Ολλανδικής εταιρείας H.R.P. Με μήκος 95,40 μέτρα και πλάτος 20,00 μέτρα η χωρητικότητα του ήταν 150 Ι.Χ. στο MAINDECK και 57 Ι.Χ στο LOWERDECK. Η τεράστια γέφυρα του ΓΛΥΚΟΦΙΛΟΥΣΑ (όπως βλέπουμε στη φωτό) ήταν το σήμα κατατεθέν του και το έκανε να ξεχωρίζει από πολύ μακριά. Όσο έκανε δρομολόγια Παλούκια-Πέραμα το πλήρωμα του αποτελείτο από τούς: Πλοίαρχος Βασιλειάδης Ζαχαρίας, Α΄ Μηχανικός Παπαδημητρίου Παναγιώτης, Ναύτες Καραγεωργίου Χρήστος και Ανδριανός Χρήστος, Βοηθ. Μηχανής Μπούνταλης Γεώργιος και Ναυτόπαις Ορφανός Ευάγγελος.

Το τελευταίο δρομολόγιο επί Ελληνικού εδάφους που πραγματοποίησε το Ε/Γ-Ο/Γ ΓΛΥΚΟΦΙΛΟΥΣΑ ήταν κάτι ξεχωριστώ.

Με την ευγενική χορηγία του πλοιοκτήτη και μέλους του Δ.Σ. του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά κ. Π. Θεοδωρόπολου, παραχωρείται στις 11/05/2008 το ferry boat ώστε να πραγματοποιηθεί μικρή κρουαζιέρα στο Σαρωνικό,

για να γιορταστεί η συμπλήρωση των 100 χρόνων Ζωής, Δράσης και Προσφοράς του ΕΒΕΠ. Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν με ιδιαίτερη επιτυχία και λαμπρότητα στις 10 Μαΐου 2008 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι: κ. Δ. Σιούφας πρόεδρος της Βουλής, Αν. Νεράντζης Αντιπρόεδρος της Βουλής, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Πειραιά κ.κ. Σεραφείμ, καθώς επίσης πολλοί Βουλευτές και εκπρόσωποι φορέων.

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ κ. Γεώργιος Κασιμάτης αναφέρθηκε στην εκατονταετή πορεία του επιμελητηρίου και υπογράμμισε ιδιαιτέρως την συμβολή του στην οικονομική και κοινωνική ζωή του Πειραιά.

Τόνισε επίσης ότι, τώρα στην αυγή του 21ου αιώνα το ΕΒΕΠ φιλοδοξεί να παίξει ένα αποφασιστικό ρόλο για τον εκσυγχρονισμό και την πρόοδο της Πειραϊκής οικονομίας.

Για πρώτη φορά ferry boat της γραμμής Παλούκια-Πέραμα μετά από συνεννόηση με το Λιμεναρχείο, εισέρχεται στο λιμάνι του Πειραιά και δένει στην προβλήτα Νο 148 ακριβώς απέναντι από το ΕΒΕΠ.

Μετά το πέρας της κρουαζιέρας αυτής, που τίμησαν πάνω από 130 μέλη, πρόεδροι άλλων επιμελητηρίων και εκπρόσωποι της επιχειρηματικής κοινότητας απ’ όλη την Ελλάδα, οι καλεσμένοι έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις για το πλήρωμα και την πολυτέλεια που βρήκαν στο Ε/Γ-Ο/Γ ΓΛΥΚΟΦΙΛΟΥΣΑ.

Μετά κατευθύνθηκε στα γνώριμα νερά της Σαλαμίνας όπου έδεσε αναμένοντας τους νέους πλοιοκτήτες του. Το νέο του όνομα είναι BOL, το αγόρασε η ίδια Ν.Ε. της Κροατίας και θα κάνει δρομολόγιο σε πολλά νησιά στις Δαλματικές ακτές.

Απέπλευσε από την Σαλαμίνα στις 15/05/2008, ένα μακρόσυρτο σφύριγμα ακούστηκε την ώρα που περνούσε την δίαυλο. Ήταν ο χαιρετισμός από τον Cap. Δημήτρη Γκίκα του F/B Κωνσταντίνος που ήταν ο τελευταίος που το συνάντησε στα γνώριμα νερά.

Και μία φωτο απο του Κανέλλου στις 21/06/2005 για του λόγου το αληθές, και άλλη μία απο τις 13/05/2008 απο τον Πειραιά. :)

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Sorry φίλε ΣΕΙΡΙΟΣ αλλά εδώ κάνεις λάθος.

Πως ????? Δεν είναι δυνατόν...... Εγώ δεν κάνω ποτέ μου λάθη !!!!! :D

Ευχαριστώ για την διόρθωση. Είπαμε ερασιτέχνες είμαστε, παλαβοί μεν αλλά ερασιτέχνες οπωσδήποτε, και το θέμα είναι και να μαθαίνουμε αλλά και να παραθέτουμε σωστά τα στοιχεία των πλοίων. Με πλοιοκτήτη πάντως τον κ. Παναγιώτη Θεοδωρόπουλο (ιδού και η προέλευση του "πρώτου" ονόματος του πλοίου, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Θ.), είναι κάπως περίεργο που δεν κατασκευάστηκε το πρώτο ΓΛΥΚΟΦΙΛΟΥΣΑ στο ομώνυμο ναυπηγείο (Θεοδωρόπουλου) της Σαλαμίνας. Εκτός βέβαια αν το 2005 το ναυπηγείο ήταν υπό άλλη ιδιοκτησία.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Να και μια φωτο απο το αμφιπλωρο που πουληθηκε στο εξωτερικο νωρις νωρις και δεν προλαβε να δουλεψει πολυ στη χωρα μας.Το πλοιο ειναι στα πρωτα ταξιδια που εκανε μεταξυ Περαματος και Σαλαμινας

 

gallery_1819_566_517010.jpg

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Μια πρόσφατη φωτογραφία του Bol από τη Κροατία, Αυτή τη περίοδο το πλοίο δουλεύει μεταξύ του λιμανιού της  Brestova και στο λιμάνι της PorozinaΚαθώς και μια φωτογραφία από ένα δεξαμενισμό του το 2015.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...