Jump to content
Shipfriends

«Το βαθύ κράτος εμπόδιο στην απελευθέρωση»


Recommended Posts

Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways μιλά στη για τις εξελίξεις στην ακτοπλοΐα

ΤΟ ΒΑΘΥκράτος και η φιλοσοφία με την οποία αυτό διαπνέεται στέκεται εμπόδιο στις μεταρρυθμίσεις στην ακτοπλοΐα, υποστηρίζει σε συνέντευξή του στη «Ν» ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaways κ. Γεράσιμος Στρίντζης.

Οπαδός της πλήρους απελευθέρωσης της αγοράς ο κ. Στρίντζης καλεί την κυβέρνηση και το υπουργείο να υλοποιήσει την προγραμματική δέσμευση για την ακτοπλοΐα εκτιμώντας ότι έτσι θα αντιμετωπισθούν ριζικά τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται σήμερα στις ακτοπλοΐκές συγκοινωνίες.

Η συνέντευξη του κ. Στρίντζη έχει ως εξής;

-Συζητήσεις επί συζητήσεων και σε υπουργικό επίπεδο με κυρίαρχο το θέμα της απελευθέρωσης και εάν θα έχουμε αύξηση ναύλων. Τι σημαίνει για εσάς απελευθέρωση; Tι περιμένετε από αυτή;

-Περιμένουμε πολλά. Πρέπει όμως να διευκρινίσω κάτι. Είναι παρεξηγημένη η έννοια της απελευθέρωσης. Είναι τελείως διαφορετικό η απελευθέρωση από την αύξηση απλώς του ναυλολογίου. Στην ακτοπλοΐα υπάρχει έντονος ανταγωνισμός. Θα έλεγα πόλεμος τιμών παρά συνεννόηση. Αυτό αφορά όλες της γραμμές της χώρας, τουλάχιστον όπου υπάρχουν δύο τουλάχιστον εταιρείες και παραπάνω, όπως π.χ. είναι οι γραμμές της Κρήτης. Το καλοκαίρι που μπήκαμε στην Κρήτη δείτε τι έγινε.

Στη γραμμή των Χανίων η ΑΝΕΚ είχε στα πρωινά δρομολόγια δωρεάν το αυτοκίνητο, εκτός από τις εκπτώσεις που ίσχυαν σε όλα τα δρομολόγια ειδικά για τα ημερήσια είχε δωρεάν και το αυτοκίνητο. Αυτό δεν είναι απλώς ανταγωνισμός εδώ μιλάμε για πόλεμο τιμών. Μία έκπτωση είναι θεμιτή αλλά όταν μιλάμε για δωρεάν συμμετοχή μιλάμε για πόλεμο τιμών.

Επίσης στη γραμμή Χίου-Μυτιλήνης που μπήκαμε πρόσφατα. Εδώ βλέπουμε φαινόμενα πιο έντονα και από αυτό που θα αποκαλούσαμε πόλεμο τιμών. Η ΝΕΛ έβαλε ένα ναύλο δέκα ευρώ μεικτό, που σημαίνει ότι η εταιρεία εισπράττει 6,80 ευρώ. Δεν ξέρω πώς να το χαρακτηρίσω. Θεωρώ ότι είναι εξοντωτικός πόλεμος τιμών.

πηγη: Η Ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

Επίσης στις γραμμές του Πειραιά βλέπουμε να δραστηριοποιείται ένας αριθμός εταιρειών. Δεν θα αναλύσω τώρα την πολιτική τιμών μιας εκάστης. Αλλά η δική μας εταιρεία εισήγαγε νέο τιμολόγιο με έκπτωση 10% στην οικονομική θέση ενώ στις άλλες θέσεις η έκπτωση φθάνει μέχρι και 40%. Όλες οι εταιρείες μόλις μπει ο χειμώνας κάνουν δελεαστικές προσφορές στους πελάτες τους.

-Αρα λέτε ανταγωνισμός στις τιμές υπάρχει και δεν είναι εκεί το πρόβλημα με την απελευθέρωση…

-Ναι πάμε στα υπόλοιπα θέματα της απελευθέρωσης. Με έχετε ακούσει πολλές φορές να μιλώ για την επιχειρηματική λειτουργία του πλοίου. Πιστεύουμε ότι όλη η νομοθεσία που έχει σχέση με την ενδιαίτηση, την κατανομή επιβατών, πώς θα λειτουργούμε το χειμώνα πώς το καλοκαίρι, τον αριθμό του πληρώματος.

Θα ήθελα αυτή τη στιγμή να διαβεβαιώσω ότι εμείς δεν θέτουμε θέμα ξένων πληρωμάτων. Αυτό είναι κατηγορηματικό. Μιλώ εξ ονόματος της εταιρείας αλλά πιστεύω ότι και η Ένωση δεν το θέλει. Μιλάμε όμως για ένα εκσυγχρονισμό επιτέλους του πώς επανδρώνονται και λειτουργούν τα πλοία.

Τα θέματα της ουσιαστικής απελευθέρωσης είναι όλα αυτά. Επίσης με έχετε ακούσει να μιλώ άλλοτε έντονα άλλοτε ήπια και να θέτω θέματα για τις λιμενικές υποδομές της χώρας. Γνωρίζετε ότι μέσα στη διαδικασία δρομολόγησης του πλοίου υπάρχει ένα έγγραφο που λέει ότι εμείς σαν εφοπλιστές υπογράφουμε μία υπεύθυνη δήλωση ότι τα πλοία μας πηγαίνοντας στα λιμάνια δεν έχουν πρόβλημα. Ζητείται δηλαδή από το κράτος να πούμε ότι εάν πάθουμε ζημιά δεν φταίνε τα λιμάνια.

-Ουσιαστικά λοιπόν ζητάτε να εξετασθούν όλα σε μία νέα βάση, λιγότερη ρυθμιστική και παρεμβατική από πλευράς Πολιτείας.

- Ακριβώς στο θέμα της απελευθέρωσης μιλάμε για απλά πράγματα στα οποία και οι πολιτικοί πάνω στο διάλογο συμφωνούν ωστόσο δεν γίνεται τίποτα στη συνέχεια. Την ώρα που έχουμε ένα διάλογο είτε με υπηρεσιακούς παράγοντες είτε με πολιτικούς προϊσταμένους και βγαίνει ότι έτσι πρέπει να γίνουν και περνάνε τα χρόνια χωρίς να γίνεται τίποτα.

- Τι φταίει τελικά και δεν προχωρούν οι αλλαγές στις οποίες ενδεχομένως όλοι συμφωνούν;

- Η εκτίμησή μου είναι την ευθύνη φέρει αυτό που ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής είχε χαρακτηρίσει «βαθύ κράτος» το οποίο διαπνέεται από μία συγκεκριμένη φιλοσοφία και νοοτροπία της ύψιστης παρεμβατικότητας.

Όλοι οι επιχειρηματίες ειδικά στην ακτοπλοΐα θα πρέπει να είναι υποχείρια μέσω μιας πολιτικής υψηλού βαθμού ρυθμίσεων (regulation). Η ακτοπλοΐα είναι το απόλυτο παράδειγμα της κρατικής παρεμβατικότητας. Η ανάγκη μείωσης αυτών των ρυθμίσεων, (deregulation) είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας στον κλάδο μας..

- Υπάρχει όμως και η αντίθετη άποψη. Με δεδομένο ότι δεν συζητούμε θέματα ασφαλείας, πώς μπορεί να διαφυλαχθεί ότι στην ελληνική πραγματικότητα έπειτα από μία πλήρη απελευθέρωση της αγοράς δεν θα υπάρξει έλλειψη ανταγωνισμού ή μία αύξηση των τιμών των ναύλων;

- Είπαμε και προηγουμένως για τις τιμές. Από την άλλη πλευρά το θέμα είναι τι κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα υποτιθέμενο θέμα τιμών. Τι κάνουν άλλα κράτη; Απλούστατα ενθαρρύνουν τον ανταγωνισμό. Δίνουν κίνητρα για να ενθαρρύνουν τον ανταγωνισμό. Πρέπει να δοθούν π.χ. κίνητρα για να έρθουν ας πούμε Ευρωπαίοι εφοπλιστές και στην ελληνική αγορά.

-Μήπως η έλευση των ξένων είναι ένας μύθος;

- Δεν ξέρω αν είναι ή όχι μύθος. Το θέμα είναι να προσπαθήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση. Πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα να έρθουν νέοι επιχειρηματίες στην ακτοπλοΐα. Εδώ βλέπουμε όμως ότι να έρθουν νέοι επιχειρηματίες οι ήδη υφιστάμενοι αγοράζουν πλοία 30 ετών τα οποία με βάση το ισχύον ελληνικό θεσμικό πλαίσιο σε ένα δυο χρόνια θα πρέπει να αποσυρθούν. Καταλαβαίνετε τι είδους κίνητρο δίνουμε στους επιχειρηματίες;. Η γνώμη είναι ότι αρκετά παλιά πλοία έχουμε δεν χρειαζόμαστε άλλα. Άρα θα πρέπει λοιπόν να απελευθερωθεί το σύστημα και έτσι θα έχουμε το εξής φαινόμενο. Παλιά πλοία με χαμηλές τιμές, νεότερα πλοία με ακριβότερες τιμές. Αυτό είναι θεμιτό.

- Τι θα γίνει με τους εργαζομένους; Θα έχουμε μείωση των θέσεων εργασίας; Και επίσης εξασφαλίζει ο ανταγωνισμός σωστά και ολοκληρωμένα τη διασύνδεση των νησιών;.

- Σε ό,τι αφορά στους εργαζομένους θα πρέπει να πούμε ότι η ακτοπλοΐα απασχολεί τους περισσότερους Έλληνες ναυτικούς. Αντί λοιπόν να ενισχύεται διώκεται. Ένας άλλος κλάδος που δίνει μερικές εκατοντάδες όπως λένε, θέσεις εργασίας, η κρουαζιέρα έχει μία ευνοϊκή μεταχείριση επειδή κατέρρευσε. Συμφωνούσε αλλά τι κάνουμε στην ακτοπλοΐα σε αυτό το θέμα. Στην εταιρεία μας δεν έχουμε ένα ξένο ναυτικό, είναι όλοι Έλληνες. Παράλληλα στην κρουαζιέρα περνάει μία διάταξη και όλες οι εισφορές του ΝΑΤ είναι δωρεάν, ενώ δίνεται η δυνατότητα να ναυτολογούνται και αλλοδαποί ναυτικοί. Εμείς ως εταιρεία αυτή τη στιγμή δεν θέτουμε θέμα για την επιδότηση. Ίσως άλλοι συνάδελφοι να έχουν θέσει. Όμως θέτουμε θέμα να αφαιρεθεί από το εισιτήριο του πελάτη μας το χαράτσι υπέρ ΝΑΤ. Τουλάχιστον να βγάλουμε τα επώδυνα χαράτσια που επιβαρύνουν το εισιτήριο και μετά να συζητήσουμε για την επιδότηση των εισφορών.

- Δεν μου απαντήσατε όμως για την απασχόληση…

- Πρέπει να δούμε όλα τα θέματα στις σύγχρονες συνθήκες. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Τώρα πλέον σε πάρα πολλά πλοία χρησιμοποιούμε catering και εμείς και άλλες εταιρείες. Σύστημα που δίνει εργασία σε κάποιους Έλληνες πολίτες. Όταν έχουμε το catering δεν πρέπει η σύνθεση του μαγειρείου να περιορισθεί; Πάμε σε ένα νέο σύστημα διαχείρισης δεν πρέπει να προσαρμόσουμε ανάλογα και τη νομοθεσία; Αυτό δεν σημαίνει ότι εξαφανίζεται ο μάγειρας, περιορίζεται ο αριθμός αλλάζουν οι ειδικότητες. Και εδώ πρέπει να υπογραμμίσω ότι δεν το αντιμετωπίζουμε ως θέμα κόστους. Άλλωστε με τη λαίλαπα του πετρελαίου το πρόβλημα δεν είναι ένα εργαζόμενος λιγότερος. Είναι όμως θέμα αρχών. Και επαναλαμβάνω ότι σαν εταιρεία έχουμε σε όλα τα πλοία επιπλέον προσωπικό πέραν της υποχρεωτικής σύνθεσης καθώς θέλουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου.

-Το άλλο ερώτημα είναι αν με την απελευθέρωση θα αντιμετωπισθεί επαρκώς και το πρόβλημα της κάλυψης όλων των γραμμών;

- Το μοντέλο υπάρχει. Στις οικονομικά βιώσιμες γραμμές θα ανταγωνισθούν οι εταιρείες. Στις μη βιώσιμες θα πληρώσει η πολιτεία. Και εδώ θέλω να διευκρινίσω ότι υπάρχει ένας μύθος γύρω από τις άγονες γραμμές. Υποστηρίζεται ότι επιδοτούνται οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας. Δεν επιδοτούνται, αποζημιώνονται, αφού προσφέρουν δημόσια υπηρεσία. Είναι όμως ψίχουλα. Η γαλλική κυβέρνηση επιδοτεί την κρατική εταιρεία για κάποιες γραμμές στη Κορσική και σε δύο νησάκια κοντά σε αυτή με πάνω από 100 εκατ. ευρώ ετησίως. Στην Ελλάδα με αυτή την πολυνησία το μέγιστο ποσό είναι 60 εκατ. ευρώ. Πάντως πρέπει να γνωρίζετε ότι αν ανέβει η ποιότητα των πλοίων όπως επιδιώκει η κυβέρνηση τότε τα 60 εκατ. ευρώ πρέπει να γίνουν 200 εκατ. Τα σενάρια που μπορεί να κάνει ο οποιοσδήποτε είναι δύο. Ο ακριβός τρόπος είναι να έχουμε βαπόρια πολλά γρήγορα και να πληρώνει η Πολιτεία κάθε χρόνο εκατομμύρια ευρώ. Υπάρχει όμως και άλλο τρόπος. Να δημιουργηθεί ένας μικρός ευέλικτος στόλος από μικρότερα πλοία αξιοπρεπή πιο καινούργια που μέσω ανταποκρίσεων θα εξυπηρετούν τα μικρότερα νησιά με μικρότερο κόστος. Τα μικρότερα πλοία είναι απαραίτητα για να μπορούν να προσεγγίζουν στα μικρά λιμάνια, γιατί δεν είναι δυνατόν σε όλα τα νησιά να κατασκευασθούν τεράστια λιμάνια. Με ένα στόλο 6-8 πλοίων πιστεύω ότι μπορεί να αντιμετωπισθεί το πρόβλημα.

-Γιατί πιστεύετε ότι δεν έχουν αντιμετωπισθεί μέχρι στιγμής αυτά τα προβλήματα;

- Γιατί λείπει ο διάλογος. Ο όποιος διάλογος αναπτύσσεται περιστασιακά μεταξύ της Ένωσης και των αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου δεν φθάνει πουθενά.

-Υπάρχει όμως και μία νέα πολιτική ηγεσία στο υπουργείο η οποία μάλλον δε είναι και τόσο νέα αφού έχει συμπληρώσει ήδη 18 μήνες…

-Αυτό που εγώ μπορώ να πω είναι ότι περιμέναμε από τη νέα κυβέρνηση πολύ περισσότερα. Εν πάση περιπτώσει περιμέναμε κάτι πολύ συγκεκριμένο. Μέσα στο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας σε ό,τι αφορά στην ακτοπλοΐα είχε μία συγκεκριμένη δέσμευση που ταιριάζει με τη φιλοσοφία περί ελεύθερου ανταγωνισμού. Έλεγε ότι εμείς θα προσαρμόσουμε την ελληνική νομοθεσία στον κοινοτικό κανονισμό για να μη συρθεί η χώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αυτό έλεγε.

-Μιλάτε για ανταγωνισμό, ωστόσο πρέπει να πούμε ότι διευθύνετε μία εταιρεία στην οποία συμμετέχουν με αξιόλογα ποσοστά οι Μινωικές Γραμμές και η Attica Group, η οποία με τη σειρά της συμμετέχει στη Blue Star και στις Μινωικές Γραμμές. Θα μπορούσε ο οποιοσδήποτε να πει ή να υποθέσει ότι και οι τρεις εταιρείες είστε «διαπλεκόμενες».

- Εμείς εδώ σαν διοίκηση λειτουργούμε για να πάρουμε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς όπου πηγαίνουμε. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και έχουμε αποδείξει ότι δεν μας ενδιαφέρει καμία άλλη εταιρεία. Εμείς είμαστε αυτοί που πρώτοι ανακοινώσαμε ότι θα μπούμε στην Κρήτη όταν ήταν και η Blue Star εκεί.

Εμείς κοιτάμε να προστατεύσουμε τα συμφέροντα της εταιρείας μας, έχουμε παρωπίδες, δεν εξετάζουμε τα συμφέροντα άλλων εταιρειών. Τώρα βέβαια σε πολυμετοχικές εταιρείες που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο δεν μπορεί κανείς να περιορίσει επενδυτικές κινήσεις.

- Θεωρείτε ότι η ελληνική αγορά είναι μία «ανοικτή» αγορά για άλλους παίκτες;

- Ναι, είδαμε άλλωστε παλιούς επιχειρηματίες του χώρου να ξαναμπαίνουν στην ακτοπλοΐα. Ο κ. Κώστας Αγαπητός, ο κ. Απόστολος Βεντούρης, ο κ. Λεφάκης και άλλοι προστίθενται στην αγορά σαν αυτόνομες μονάδες σαν αυτόνομοι επιχειρηματίες. Αυτό προσφέρει ανταγωνισμό και υγεία. Πιστεύω ότι θα υπάρχουν μεγάλες, μικρές και μεσαίες εταιρείες. Επίσης αν απελευθερωθεί η αγορά και οι ξένοι θα δείξουν ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά, γιατί τώρα δεν μπορούν να καταλάβουν πώς «παίζεται το παιχνίδι» με αυτή τη δαιδαλώδη νομοθεσία.

-Ένα επίκαιρο θέμα είναι αυτό που δημιουργήθηκε με το δεκάμηνο. Ποιο είναι το σχόλιό σας;

- Αναγνωρίζουμε όλοι τον έντονα εποχιακό χαρακτήρα της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Τα πλοία που χρειάζονται το καλοκαίρι είναι πολλαπλάσια από αυτά που απαιτούνται για το χειμώνα. Στην Παροναξία το χειμώνα είναι δύο εταιρείες ενώ το καλοκαίρι πηγαίνουμε έξι. Ο στόλος των δικών μας High Speed λειτουργεί μόνο το καλοκαίρι. Απασχολούμε τα πληρώματα για επτάμισι μήνες με βάση τη νομοθεσία αλλά τα αμείβουμε για δέκα. Δεν είναι σωστό. Εχουμε και πλοία που απασχολούνται όλο το χρόνο. Η ένσταση για το δεκάμηνο δεν αφορά αυτά. Αφορά όσα πλοία έχουν άδεια να λειτουργούν μόνο επτάμισι μήνες. Πρέπει να δούμε το θέμα και από την πλευρά της βιωσιμότητας της εταιρείας και να την προστατεύσουμε. Θεωρούμε απαράδεκτο το κράτος να κάνει κοινωνική πολιτική μέσω των επιχειρήσεων. Έτσι τιμωρεί την επιχειρηματικότητα λέγοντας απασχολείς, δεν απασχολείς το πλήρωμα θα πρέπει να το πληρώνεις.

Από την άλλη πλευρά η κυβέρνηση στο θέμα αυτό επικαλούμενη τον κοινοτικό κανονισμό επιτρέπει την ελεύθερη είσοδο των πλοίων σε δρομολόγια για λίγους καλοκαιρινούς μήνες. Τι σημαίνει αυτό; Ήρθαν πλοία στις γραμμές που εμείς ήμασταν όλο το χρόνο και δρομολογήθηκαν μόνο για το καλοκαίρι. Για λόγους αρχής δεν διαμαρτυρηθήκαμε έτσι πρέπει να δουλεύει το σύστημα, αυτό πρεσβεύει ο κοινοτικός κανονισμός. Τώρα με το δεκάμηνο τι μας λέει η κυβέρνηση ότι έκανε λάθος; Ας μας το πει. Αυτά τα θέματα, κάποιος να δρομολογείται για έξι μήνες κάποιος όχι μας δημιουργούν την αίσθηση της παρεμβατικότητας. Νομίζω ότι το όλο θέμα είναι λεπτό και ευαίσθητο γι' αυτό καλύτερα οι όροι του παιχνιδιού να είναι πολύ ξεκάθαροι ώστε να μην αφήνουν περιθώρια σε κάποιον να ευνοηθεί και σε κάποιον να μην ευνοηθεί.

- Να περάσουμε λίγο στην εταιρεία. Πώς θα κλείσει η φετινή χρήση;

- Οριακά θετικά. Βέβαια αυτά δεν είναι τα επιθυμητά αποτελέσματα για μία εταιρεία του μεγέθους της Hellenic Seaways, η οποία κάποια στιγμή θα πρέπει να ανταμείψει και τους μετόχους της που πιστεύουν σε αυτή και έχουν τοποθετήσει τα χρήματά τους.

Εμείς ως διοίκηση ακολουθούμε με συνέπεια τη στρατηγική ισχυροποίησης της ανταγωνιστικής της θέσης και τη διασφάλιση της κερδοφορίας της σε μακροπρόθεσμη βάση. Να σημειώσω ακόμη ότι είμαστε ευχαριστημένοι από την απόδοση των ταχύπλοων, παρά το γεγονός της σημαντικής αύξησης των καυσίμων. Η εταιρεία ξεπέρασε την αύξηση μέσα από τη σημαντική αύξηση της κίνησης και των προσεκτικών κινήσεων που έκανε.

-Μελλοντικά σχέδια; Βλέπετε άλλες γραμμές προς το εξωτερικό;

- Στο πλαίσιο της επέκτασης του κλάδου των διεθνών δραστηριοτήτων της εταιρείας σχεδιάζουμε να προσθέσουμε ένα ακόμη πλοίο ro-ro στα τρία υπάρχοντα που έχουμε σε διεθνείς γραμμές, ενώ σε βάθος χρόνου εξετάζουμε την επέκτασή μας σε διεθνείς γραμμές της Μεσογείου.

Link to comment
Share on other sites

μια μικρη παρατηρηση απο μενα. το θεμα του "μονοπωλιου" (οι αλλαξομετοχες των ομιλων attica minoan) περνα στο ντουκου. αυτο ομως ειναι βασικο. Κανεις δε μιλα πως στην εποχη της απελευθερωσης θα προστατευθουμε απο την "συγκεντρωση" και τις "εναρμονισμενες πρακτικες" (της Ε.Ε. ο ορος)

Link to comment
Share on other sites

Και βεβαια ο εντονος ανταγωνισμος και οι μεγαλες εκπτωσεις(που δεν μας συμφερουν) βαφτιζονται αμεσως πολεμος τιμων. Ως συνηθως, τα δικα μας δικα μας, και τα δικα σας δικα μας...

Link to comment
Share on other sites

Ο κ.Στρίντζης λέει για τον ανταγωνισμό ότι είναι υγεία αλλά παρόλα αυτά κι αυτός συμμετείχε σε δύο πολυδύναμα σχήματα είτε σαν μέτοχος είτε σαν διευθύνων σύμβουλος που ευνόησαν το μονοπολιακό καθεστώς.

Για τον πόλεμο τιμών έχει δίκιο είπαμε καλός ο ανταγωνισμός για τον επιβάτη αλλά μέχρι κάποιο σημείο.Διότι αυτές οι εταιρίες που βάζουν 10 ευρώ το εισιτήριο ναι μεν είναι καλό για τον επιβάτη στο παρών αλλά μακροπρόθεσμα όταν η ίδια η εταιρία ζημειώνεται με αυτό τον ναύλο και φαληρίσει τότε ο επιβάτης θα μείνει χωρίς βαπόρια.

Ενα άλλο πολύ σημαντικό από την συνέντευξη του κ.Στρίντζη είναι αυτό που λέει ότι το κράτος βάζει τους εφοπλιστές να υπογραφουν υπεύθυνες δηλώσεις ότι τα βαπόρια μπορούν να καταπλέουν και να δένουν ασφαλώς στα λιμάνια.Δηλαδή το κράτος αντί να αναλάβει τις ευθύνες του που έχει παρατήσει τα λιμάνια στην τύχη τους εδώ και δεκαετίες εκβιάζει με αυτή την υπευθυνη δήλωση κατα κάποιο τρόπο τους εφοπλιστές και μετά σε ατυχή περιστατικά στα λιμάνι νίπτει τας χείρας του σαν άλλος Πόντιος Πιλάτος. :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...