Neptune Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 Συγγνωμη δεν εχω και μεγαλη ιδεα απο αυτα. Τα turbocharger εχουνε γραναζια? Νομιζα οτι αυτο που παρουσιαζουν συχνα ειναι ρουλεμαν και κουζινετα... Δεν ηξερα οτι εχουν και γραναζια μεσα. Μονο οι μειωτηρες ηξερα οτι εχουν γραναζια
giorgosz Posted October 25, 2005 Posted October 25, 2005 Να προσθέσω στην απορία του Ντίνου και κάτι που δεν ξέρω εγώ...Τί ακριβώς είναι το turbocharger?
Panagia Ekatontapiliani Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Τι ακριβώς είναι το turbocharger? Turbocharger (αλλιώς μπορείτε να το ακούσετε και ως Turbo) στην ελληνική γλώσσα ονομάζεται Στροφιλοφυσητήρας!! Η χρησιμότητα του turbo είναι για να γίνετε υπερπλήρωση του αέρα στον κύλινδρο για να γίνει η καύση του καύσιμου σε μικρότερη θερμοκρασία!! Πρώτα χρησιμοποιήθηκε πρώτα στα αεροπλάνα λόγω μειωμένου οξυγόνου στην ατμόσφαιρα στο ύψος που πετάνε τα αεροπλάνα. Τώρα στα πλοία αέρας προέρχεται από το περιβάλλον και από τα καυσαέρια που βγαίνουν από το κύλινδρο μετά την εκτόνωση!! Τα turbocharger έχουνε γρανάζια? Σε όσες περιπτώσεις έχω δει έχουν γρανάζια!! Πως αλλιώς θα γινόταν η περιστροφική κίνηση μεσα στο turbo!!
Neptune Posted October 26, 2005 Author Posted October 26, 2005 Εγω μονο τη φτερωτη εχω δει.. Δεν εχω δει ποτε αλλο συστημα μεταδοσης (γραναζια) γι αυτο ρωτησα. Και παλι δεν τα βλεπω και καθε μερα για να τα θυμαμαι καλα.
ΝΗΡΕΑΣ Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Τώρα στα πλοία αέρας προέρχεται από το περιβάλλον και από τα καυσαέρια που βγαίνουν από το κύλινδρο μετά την εκτόνωση!!Δηλαδή τα καυσαέρια (ή μέρος τους) ξαναμπαίνουν στον κύλινδρο?
ΝΗΡΕΑΣ Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Αν κατάλαβα καλά, ένα μέρος των καυσαερίων ξαναμπαίνει στον θάλαμο καύσης μαζί με το καύσιμο μείγμα ?
Panagia Ekatontapiliani Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Ακριβώς, αλλά τα καυσαέρια παίρνανε μέσα από ένα φίλτρο αέρος (πριν μπουν στο turbo, χωρίς να είμαι σίγουρος εάν μπαίνουν πριν ή μετά) για να περιορίσουν τίποτα υπολείμματα από τα καυσαέρια.
nautikos Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 δεν εχουν καμια σχεση τα καυσαερια με τον συμπιεσμενο αερα που μπαινει μεσα στους κυλινδρους. απλα τα καυσαερια μετα την εξοδο τους απο τους κυλινδρους διοχετευονται σε ενα στροβιλο(τουρμπινα),με αποτελεσμα να τον θετουν σε περιστοφικη κινηση. στον ιδιο αξονα ομως απο την αλλη πλευρα βρικεται ενας συμπιεστης (κομπρεσορας).αυτος επομενως περιστρεφεται λογω της περιστροφης της τουρμπινας και ουσιαστικα συμπιεζει τον αερα που αναρροφα η μηχανη.ετσι εχουμς περισσοτερο αερα για καυση,ειναι σαν να ειχαμε μια πιο μεγαλη μηχανη. ετσι για τον ιδιο κυβισμο μηχανης (μεγεθος)πετυχαινουμε με το συστημα αυτο περισσοτερη ιπποδυναμη.μαλιστα μετα το συμπιεστη υπαρχει και καποιο ψυγειο,το οποιο ψυχει τον αερα που προερχεται απο τον τελευταιο.με την ψυξη αυξανεται η πυκνοτητα του αερα,αρα μπορουμε να βαλουμε στον ιδιο χωρο ακομα περισσοτερο αερα για καυση=>ακομα μεγαλυτερη ιποδυναμη
Neptune Posted October 26, 2005 Author Posted October 26, 2005 Επειδη το αναλυεις καπως περισσοτερο μηπως θα μπορουσες να μας πεις αν εχει τελικα μεσα γραναζια. Η αν εξαρταται απο τον τυπο καθε τουρμπο αυτο
nautikos Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 αυτο που εχει σιγουρα και δημιουργει πολλες φορες προβλημα ειναι τα κουζινετα του,τωρα για γραναζια ισως να εξαρταται απο τον τυπο του turbocharger.σε αυτα παντως που εχουν κοινο αξονα για την τουρμπινα και τον κομπρεσορα δεν υπαρχουν γραναζια
ΝΗΡΕΑΣ Posted October 26, 2005 Posted October 26, 2005 Συμφωνώ απολύτως με όσα είπε παραπάνω ο nautikos και τα προσυπογράφω όλα. Απλώς για όποιον θέλει κάτι παραπάνω θα δώσω κάποια επιπλέον στοιχεία. Στη φωτο φαίνεται η τομή ενός υπερτροφοδότη, ο οποίος κινείται μόνο με την δύναμη των καυσαερίων. Η κόκκινη περιοχή είναι η περιοχή των θερμών καυσαερίων, ενώ η μπλέ του ψυχρού αέρα εισαγωγής. Περισσότερα για τους Turbochargers, εδώ Εκτός από τους Turbochargers υπάρχουν και οι Superchargers, οι οποίοι κάνουν την ίδια δουλειά. Με την διαφορά ότι παίρνουν κίνηση όχι από τα καυσαέρια, αλλά από τον άξονα της μηχανής είτε μέσω ιμάντα είτε μέσω διάταξης γραναζιών. Το παρακάτω σχήμα δείχνει μιά τέτοια γενική διάταξη. Περισσότερα για τους Superchargers, εδώ Όπως είναι φανερό στην πρώτη περίτωση δεν υπάρχουν γρανάζια, ενώ στην δεύτερη πιθανώς να υπάρχουν (εκτός εάν έχει ιμάντα). .
Neptune Posted October 27, 2005 Author Posted October 27, 2005 Ναι αλλα το Queen απ οτι ξερω εχει Turbochargers αρα δεν εχει γραναζια μαλλον... Ευχαριστω.. Μετα απ αυτα νομιζω οτι μπορω να δουλεψω σαν αρχιμηχανικος καπου Thanx for the lesson !!!
Γιώργος Δ Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Και να συπληρώσω πως το ψυγείο που ψύχει τον αέρα πριν την είσοδό του στον κυλινδρο είναι το intercooler. Αν κανεις ενδιαφέρεται μπορει να παει στον Πειραιά απέναντι από το εκθεσιακό κέντρο. Εκεί είναι τα γραφεία της Turbo Med (εταιρία που ασχολείται με turbo) και στη "βιτρίνα" υπάρχει (τουλαχιστον μέχρι προσφατα υπήρχε,έχω καιρό να το παρατηρησω) τομή ενός στροβιλοσυμπιεστή, ακριβώς όπως στην παραπάνω φωτογραφία σε φυσικό μέγεθος.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now