Jump to content
Shipfriends

Παλιό ρώσικο κρουαζιερόπλοιο πλέει ακυβέρνητο στο Βόρειο Ατλαντικό


polmyt

Recommended Posts

Το ρωσικο κρουαζιερόπλοιο LYUBOV ORLOVA πλέει ακυβερνητο στον Β.Ατλαντικο χωρις να ξερει κανεις που βρισκεται.Το πλοιο ξεκινησε ρυμουλκουμενο απο τον Καναδα με προορισμο την Δομινικανη Δημοκρατια

Η ειδηση απο το protothema

 

To πλοιο πρεπει να ειναι αυτο

 

Έχοντας για μοναδικούς επιβάτες του τα ποντίκια, το Λιουμπόβ Ορλόβα, ένα σαραβαλιασμένο ρωσικό κρουαζιερόπλοιο, περιπλανιέται εδώ και ένα μήνα στον βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό, με κατεύθυνση πιθανότατα προς τις ευρωπαϊκές ακτές, καθώς λόγω ενός νομικού κενού, καμία εθνική ή διεθνής δύναμη δεν επιτρέπεται να παρέμβει για να το επαναφέρει στο λιμάνι.

Το καράβι, κατασκευής 1976, απέπλευσε κενό από τη Νέα Γη, το νησί του Καναδά, στις 23 Ιανουαρίου. Το ρυμουλκό που το καθοδηγούσε επρόκειτο να το μεταφέρει στη Δομινικανή Δημοκρατία όπου ο ιδιοκτήτης του παλιού κρουαζιερόπλοιου θα το διέλυε, κάνοντάς το παλιοσίδερα. Όμως την επομένη της αναχώρησης το σχοινί που συνέδεε τα δύο πλοία έσπασε.

Το ρυμουλκό ήταν και το ίδιο σε πολύ κακή κατάσταση και για αυτό επέστρεψε στο λιμάνι Σεντ Τζονς, στη Νέα Γη, αφήνοντας το Λιουμπόβ Ορλόβα μεσοπέλαγα, να πλέει μόνο του σαν πλοίο φάντασμα. Οι καναδικές αρχές δεν φάνηκαν να ανησυχούν ιδιαίτερα για την τύχη του και την Δευτέρα παραδέχτηκαν ότι δεν έχουν ιδέα για το πού βρίσκεται το κρουαζιερόπλοιο.

Σύμφωνα με την οικολογική οργάνωση "Ρομπέν των Δασών", το σαπιοκάραβο πλέει στα διεθνή ύδατα, χωρίς φώτα και χωρίς ραδιοφάρο για να εντοπίζουν οι λιμενικές αρχές το ακριβές σημείο όπου βρίσκεται. "Το πλοίο έχει πέσει σε ένα είδος νομικού κενού", είπε ο Τζάκι Μπονεμέν, ο εκπρόσωπος της οργάνωσης, επισημαίνοντας ότι "τα διεθνή ύδατα δεν ανήκουν σε κανέναν".

Εάν ένα πλοίο που μεταφέρει επιβάτες βρεθεί ακυβέρνητο στα διεθνή ύδατα ή παρεκκλίνει από την πορεία του ενεργοποιείται η Διεθνής Σύμβαση για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (SOLAS). Δεν υπάρχει όμως καμία σύμβαση που να επιτάσσει την ανάληψη δράσης στην περίπτωση άδειων πλοίων, πρόσθεσε ο Μπονεμέν, εκφράζοντας φόβους ότι μπορεί να προκληθεί θαλάσσια ρύπανση ή κάποιο ναυτικό ατύχημα από την παρουσία του Λιουμπόβ Ορλόβα στην περιοχή.

Ο Μισέλ Κιμπέρ, δικηγόρος ειδικευμένος στο ναυτικό δίκαιο, διευκρίνισε ότι, απουσία μιας "διεθνούς λιμενικής δύναμης" η διάσωση του πλοίου επαφίεται σε όσους είναι υπεύθυνοι για την παρέκκλισή του: την εταιρεία που είχα αναλάβει τη ρυμούλκηση, τον ιδιοκτήτη του σκάφους, τους ασφαλιστικούς φορείς, το κράτος της σημαίας του πλοίου. Όμως, εκτός των χωρικών υδάτων, είναι δύσκολο να υποχρεωθούν να παρέμβουν, εξήγησε. "Δεν υπάρχει διεθνής αστυνομία, ούτε κάποια διεθνής δύναμη παρέμβασης" για τέτοιες περιπτώσεις, είπε, τονίζοντας όμως ότι δεν πρόκειται για "νομικό κενό". "Το κενό δεν προκύπτει από τη νομοθεσία αλλά από το μη σεβασμό του νόμου", τόνισε.

"Στα διεθνή ύδατα δεν υπάρχει κάποια υπερεθνική αρχή που θα μπορούσε να επέμβει", είπε από την πλευρά του ο Σεμπαστιάν Λοζιτέρ, μέλος της Γαλλικής Ένωσης Ναυτικού Δικαίου. Κατά τον Λοζιτέρ, το κράτος του οποίου τη σημαία φέρει το πλοίο θα πρέπει να είναι υπόλογο σε τέτοιες περιπτώσεις. Το Λιουμπόβ Ορλόβα έχει σημαία των Νησιών Κουκ.

Το πρώην κρουαζιερόπλοιο, που νομικά θεωρείται "εγκαταλειμμένο ναυάγιο", θα συνεχίσει να πλέει μέχρι να φτάσει, εκτός απροόπτου, στα χωρικά ύδατα ή στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη κάποιου κράτους, το οποίο θα μπορεί τότε να παρέμβει, όπως υπαγορεύει η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, η λεγόμενη και Σύμβαση του Μοντέγκο Μπέι. Το πού και πότε θα γίνει αυτό παραμένει αναπάντητο ερωτηματικό.

"Θα ήταν πολύ δύσκολο να προβλέψουμε την πορεία του", εξήγησε ο Κριστόφ Μεζοντιέ, ερευνητής στο γαλλικό ινστιτούτο ερευνών για την εκμετάλλευση των θαλάσσιων πόρων. Επειδή είναι άδειο, η πορεία του κρουαζιερόπλοιου εξαρτάται περισσότερο από τα κύματα και τον άνεμο παρά από τα θαλάσσια ρεύματα. Ο Μεζοντιέ υποθέτει ότι το Λιουμπόβ Ορλόβα, αν στο μεταξύ δεν βυθιστεί ή δεν προκαλέσει κάποιο ατύχημα, πιθανότατα θα κατευθυνθεί προς την Ιρλανδία. Το πότε θα γίνει αυτό είναι άγνωστο. 

 

Link to comment
Share on other sites

Απορίες τού ανίερου ψάλτη:

 

1.Μέ ένα μόνο σκοινί τραβούσε το πλοίο το ρυμουλκό;Συνήθως το ρυμουλκούμενο δένεται με δυό κάβους στην πρύμνη τού ρυμουλκού.

 

2.Εντάξει,το σκοινί έσπασε.Αλλο σκοινί δέν είχαν στο ρυμουλκό να πάνε να το ξαναδέσουν;

 

3.Και εντάξει,δέν είχαν άλλο σκοινί.Ασύρματο δέν είχαν,να ειδοποιήσουν την Καναδική ακτοφυλακή δίνοντας και το στίγμα όπου έγινε το συμβάν,ώστε να πάη κάποιο άλλο ρυμουλκό να δέση το πλοίο;Δέν νομίζω ότι είχαν διανύσει ιδιαίτερα μεγάλη απόσταση απ'τίς ακτές τού Καναδά όταν έσπασε το σχοινί.

 

4.Αφού το κρουαζιερόπλοιο περιφέρεται χωρίς φώτα,έτσι και πέση πάνω σε κανένα πλοίο στα διεθνή ύδατα και προκληθή (φτού κακά) κάποια τραγωδία,από ποιόν θα ζητηθούν ευθύνες και αποζημιώσεις;

Link to comment
Share on other sites

Ωστόσο,σύμφωνα με την Βίκυ (υποκοριστικόν τού Wikipedia :D ) το πλοίον έχει εντοπιστεί και παρακολουθείται η πορεία του

 

 

The ship was located on February 4 at approximately 250 nautical miles east of St. John’s, NL (approximately 50 nautical miles outside Canada’s territorial waters) and drifting northeasterly. If left alone she could end up almost anywhere from the Norwegian arctic, to western Africa, or stuck in the middle of the North Atlantic Gyre. Transport Canada reiterates that the owner of the vessel remains responsible for its movements, and measures have been taken to monitor the position of the drifting ship

Επίσης..

The tug Charlene Hunt, owned by American tug operator Hunt Marine, was initially contracted to tow the ship south to the Dominican Republic. Just one day after leaving the dock, the tow rope broke. The crew of the tugboat tried unsuccessfully to reconnect the line hampered by 35 kilometers an hour winds and three-metre waves.

Οπότε αδίκως τους κατηγόρησα τους ρυμουλκούς.Με τέτοιον καιρό,ούτε το Queen Mary 2 δέν μπορείς να δέσης...

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

Απορίες τού ανίερου ψάλτη:

 

1.Μέ ένα μόνο σκοινί τραβούσε το πλοίο το ρυμουλκό;Συνήθως το ρυμουλκούμενο δένεται με δυό κάβους στην πρύμνη τού ρυμουλκού.

 

2.Εντάξει,το σκοινί έσπασε.Αλλο σκοινί δέν είχαν στο ρυμουλκό να πάνε να το ξαναδέσουν;

 

3.Και εντάξει,δέν είχαν άλλο σκοινί.Ασύρματο δέν είχαν,να ειδοποιήσουν την Καναδική ακτοφυλακή δίνοντας και το στίγμα όπου έγινε το συμβάν,ώστε να πάη κάποιο άλλο ρυμουλκό να δέση το πλοίο;Δέν νομίζω ότι είχαν διανύσει ιδιαίτερα μεγάλη απόσταση απ'τίς ακτές τού Καναδά όταν έσπασε το σχοινί.

 

4.Αφού το κρουαζιερόπλοιο περιφέρεται χωρίς φώτα,έτσι και πέση πάνω σε κανένα πλοίο στα διεθνή ύδατα και προκληθή (φτού κακά) κάποια τραγωδία,από ποιόν θα ζητηθούν ευθύνες και αποζημιώσεις;

 Οπως αναφερει και το αρχικο ποστ: "το κράτος του οποίου τη σημαία φέρει το πλοίο θα πρέπει να είναι υπόλογο σε τέτοιες περιπτώσεις" και φυσικα οι λεπτομερειες για ζημία και αποζημίωση που βαραίνουν την πλοιοκτήτρια εταιρεία θα υπάρχουν σε καποια σχετικη εθνικη νομοθεσία των Ν. Κουκ.

 

 Επίσης, θα συμφωνήσω ότι "Το κενό δεν προκύπτει από τη νομοθεσία αλλά από το μη σεβασμό του νόμου", γεγονός το οποιο αναδεικνύει για μία ακόμα φορά τους σημαντικούς κινδύνους που επιφέρουν οι Σημαίες Ευκαιρίας

 

Κατά τη γνώμη μου, δυο ειναι τα πιο πιθανά σενάρια

  1. Να αναληφθεί δράση όταν το πλοίο θα μπει σε κάποια Ζώνη Εθνικής Δικαιοδοσίας Παράκτιου Κράτους, απο το Κράτος αυτό.
  2. Εαν το πλοιο μπορεί να θεωρηθεί "εγκαταλελειμμένο ναυάγιο" (οπως αναφέρεται), ίσως θα μπορούσε να προσελκύσει το ενδιαφέρον κάποιας εταιρείας Ναυαγιαίρεσης, με οτι αυτό συνεπάγεται.

Μ 

 Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζει και το γεγονός ότι οι Καναδικές Αρχές, λιγες μέρες μετά την διακοπή της ρυμούλκησης, κατάφεραν να ελκύσουν το πλοίο σε απόσταση 250 νμ απο τις ακτες του Καναδα, όπου και το ελευθέρωσαν (http://www.adelaidenow.com.au/travel/news/russian-ghost-ship-discovered-off-ireland/story-fn3015fd-1226583179668), έχοντας διαπιστώσει ότι εξαιτίας των ρευμάτων το πλοίο θα εκινείτο ΒΑ. 

 

 O Καναδάς έχει ιδιαίτερη νομοθεσία για την προστασία του (αρκτικού) θαλασσίου περιβάλλοντος, αλλά απ' οτι φαίνεται δεν ενδιαφέρεται και τόσο για την Ανοιχτή Θάλασσα. 

 

Μ

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Ενώ υπήρχαν διάφορες φήμες ότι το πλοίο εξακολουθεί να επιπλέει, άγνωστο βέβαια που, άλλες πληροφορίες δείχνουν το αντιθετο.

 

 

Earlier this week, reports in the British press suggested that the Yugoslav-built, Russian-registered ship Lyubov Orlova was drifting toward the coast of Britain. The ship was last definitively seen on February 23 of last year, approximately 1,300 nautical miles (approximately 1,500 land miles) off the west coast of Ireland. 

Chris Reynolds of the Irish Coast Guard told the Irish Independent Friday that "Our belief is that it has more than likely sunk, given the storms that have gone through the region."

Reynolds cautioned that the authorities' belief was not an absolute certainty. However, he pointed out that "We spent two or three months last year searching for it, using satellites and the [irish] Air Corps assisted us ... We've discussed it with [authorities in] the U.K. and Norway and Iceland and we're all pretty happy that it has probably sunk."

Two signals were received from the vessel's emergency position-indicating radio beacon (EPIRB) on March 12 and 23, possibly from lifeboats that had fallen off the vessel, since the EPIRB does not transmitexternal-link.png until it is exposed to water.

 

Να πούμε επίσης ότι απ'οτι λέγεται και ξαναλέγεται το πλοίο είχε και ένα κάπως "οχληρό" φορτίο... :ph34r:

 

thought to be carrying thousands of disease-infested rats

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

Αν όμως βούλιαξε το πλοίο,το φορτίο του έπαψε να είναι οχληρόν.

 

Επίσης,πρέπει να υπολογίσουμε ότι πέρασε ένας χρόνος από την τελευταία φορά που εθεάθη και με τόσες καταιγίδες που συμβαίνουν στην Βόρεια Ευρώπη,δέν νομίζω να υπήρχε πιθανότητα να την "βγάλη καθαρή" ένα ακυβέρνητο και έρημο πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...