Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Από το 2015, ένα ηλεκτροκίνητο φέρι μποτ – το πρώτο στον κόσμο – θα εκτελεί δρομολόγια στα νορβηγικά φιορδ. Το σκάφος, το οποίο αναπτύσσουν από κοινού η γερμανική Siemens και τα νορβηγικά ναυπηγεία Fjellstrand, θα έχει μήκος 80 μέτρα και θα μπορεί να μεταφέρει 20 αυτοκίνητα και 360 επιβάτες.

Σήμερα, τα χωριά Λάβικ και Όπενταλ συνδέονται μέσω ενός φέρι μποτ, το οποίο καίει περίπου 1 εκατομμύριο λίτρα ντίζελ το χρόνο, εκπέμποντας εκατοντάδες τόνους διοξειδίου του άνθρακα. Σύντομα αυτό θα αλλάξει, καθώς το νέο σκάφος βασίζεται σε δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 800 κιλοβάτ, αν και για να αναπτύξει ταχύτητες 10 κόμβων σε φυσιολογικές καιρικές συνθήκες – όπως το σημερινό φέρι – αρκεί η μισή ισχύς.

Μάλιστα, σύμφωνα με τη Siemens και τη Fjellstrand, θα μπορεί να εκτελέσει το συνηθισμένο του δρομολόγιο μετά από φόρτιση μόλις 10 λεπτών. Καθώς τα χωριά που θα συνδέει έχουν πιο αναξιόπιστα δίκτυα ηλεκτροδότησης, και στις δύο όχθες του φιόρδ έχουν εγκατασταθεί μπαταρίες, οι οποίες θα φορτίζουν πρώτα το σκάφος κατά τον ελλιμενισμό του κι έπειτα θα ανεφοδιάζονται μέσω του δικτύου.

Το σκάφος σχεδιάστηκε έτσι ώστε να ελαχιστοποιείται η αντίσταση στο νερό. Για να μειώσουν το βάρος του, οι δημιουργοί του επικεντρώθηκαν στο σκελετό, χρησιμοποιώντας αλουμίνιο αντί για χάλυβα.

Το πρότζεκτ ανατέθηκε στις δύο εταιρείες κατόπιν διαγωνισμού του νορβηγικού υπουργείου Μεταφορών, ενώ την άδεια για τη λειτουργία του ηλεκτροκίνητου φέρι μποτ, για τη δεκαετία 2015-2025, εξασφάλισε η ναυτιλιακή Norlend.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Ποιά είναι η απόσταση μεταξύ τών δύο χωριών;Γιατί ναί μέν το project φαίνεται ενδιαφέρον,αφού από το 2015 θα εξοικονομή αυτό το "περίπου 1 εκατομμύριο λίτρα ντίζελ το χρόνο",αλλά γενικώς τα "αυτόνομα" ηλεκτροκίνητα μεταφορικά μέσα (δηλαδή αυτά που δέν τροφοδοτούνται από κάποιο δίκτυο κατά την διάρκεια τού ταξιδιού τους) δέν φημίζονται ακόμη γιά την μεγάλη ακτίνα δράσης τους...  

Link to comment
Share on other sites

  • 10 years later...
  • 3 months later...

Και οι Εσθονοί παίρνουν το δρόμο της ηλεκτροκίνησης, διαμέσω μιας διαδικασίας έρευνας που έχει ξεκινήσει εδώ και 3 χρόνια. Αναμένεται πια η ανάθεση της κατασκευής σε κάποιο ναυπηγείο. Η καινοτομία εδώ είναι πως η ενέργεια που θα χρειάζεται το πλοίο θα παρέχεται είτε από μπαταρίες που θα φορτίζονται από τη στεριά όταν το πλοίο είναι δεμένο, ή από fuel cells με καύσιμη ύλη το υδρογόνο. Υπολογίζουν 20% μείωση στην ενέργεια που θα καταναλώνει το εν λόγω πλοίο, σε σύγκριση με τον υπάρχοντα στόλο. O LR έχει ήδη δώσει την αρχική έγκριση στο σχέδιο, να και το μακέτο. 

 

Estonia-hydrogen-ferry-LR.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...