Jump to content
Shipfriends

Σύγκρουση πλοίων στη Βόρεια Θάλασσα .


Recommended Posts

Δύο πλοία συγκρούστηκαν στη Βόρεια Θάλασσα, στα ανοικτά της Ολλανδίας, και το ένα από αυτά, το Baltic Ace θεωρείται "σχεδόν σίγουρο" ότι έχει βυθιστεί. Αυτό ανακοίνωσε εκπρόσωπος της ακτοφυλακής, προσθέτοντας ότι βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλη επιχείρηση για τη διάσωση των πληρωμάτων.

Η σύγκρουση των πλοίων Baltic Ace, που έχει νηολογηθεί στις Μπαχάμες και μεταφέρει αυτοκίνητα, και του Corvus J σημαίας Κύπρου, συνέβη γύρω στις 20:15 ώρα Ελλάδας περίπου 100 χιλιόμετρα από το Ρότερνταμ, το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, σύμφωνα με η ίδια πηγή.

"Ένα ελικόπτερο βρίσκεται στην περιοχή και δύο πλοία διάσωσης είναι καθ' οδόν προς το σημείο της σύγκρουσης, ενώ άλλα σκάφη στη ζώνη αυτή παρέχουν επίσης τη βοήθεια τους, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο εκπρόσωπος της ακτοφυλακής Πετερ Βέρμπουργκ.

"Το 24 μελές πλήρωμα του Baltic Ace έριξε στη Θάλασσα τις σωσίβιες λέμβους" και τα μέλη του "περισυνελέγησαν από το ελικόπτερο", πρόσθεσε.

Το Baltic Ace "σχεδόν σίγουρα έχει βυθιστεί", τόνισε ο Βέρμπουργκ.

Είναι άγνωστο αυτή τη στιγμή αν υπάρχουν θύματα ή αγνοούμενοι.

Η σύγκρουση έλαβε χώρα σε μία από τις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες οδούς της Βόρειας Θάλασσας.

πηγη:ethnos.gr

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Περίεργη σύγκρουση κατά τη γνώμη μου. Έψαξα να βρώ πληροφορίες και το μόνο που μπόρεσα να βρώ που να λέει κάτι παραπάνω είναι αυτό:

Three sailors are dead and another eight are missing after a cargo ship sank in the North Sea following a collision.

Thirteen crew members of the Baltic Ace have been rescued, but eight are still missing in freezing waters.

A helicopter with infrared cameras has joined the search as strong winds and high winds make conditions difficult.

http://www.bbc.co.uk...europe-20616997

Διαβάζοντας και το άρθρο του bbc μπορούμε να καταλάβουμε πως οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν και οι καλύτερες. :huh:

Edited by irraklis
Link to comment
Share on other sites

Πραγματι οι καιρικες συνθηκες τις τελευταιες μερες σε ολοκληρη τη Βορεια Ευρωπη ειναι αρκετα αντιξοες,πραγμα που φαινεται να επαιξε καθοριστικο ρολο στο συμβαν.

Να αναφερουμε επισης οτι το Corvus J(που απ οτι φαινεται τη γλυτωσε)και φερει την Κυπριακη σημαια ανηκει στη Γερμανικη εταιρεια Arkon shipping με εδρα το Αμβουργο.

Για το δε ατυχο Baltic Ace το κηδειοχαρτο της wikipedia αναφερει οτι ανηκε στην Baltic Highway Limited.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με το άρθρο τού BBC το 12μελές πλήρωμα τού Corvus παραμένει επί τού πλοίου,το οποίο δέν κινδυνεύει να βυθιστή.

Επίσης σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα,το Baltic Ace βυθίστηκε πολύ γρήγορα....

Πάντως κατά την ταπεινή μου γνώμη,την σήμερον ημέραν πλοία που διαθέτουν ραντάρ,AIS,ενδεχομένως και GPS και πλέουν σε πολυσύχναστο δίαυλο θα έπρεπε να είναι αδύνατο να πλησιάσουν μεταξύ τους τόσο πολύ ώστε να συγκρουστούν.

Και επαναλαμβάνω την σκέψη μου:μήπως ήρθε ο καιρός να μπή και στά πλοία αυτό το μπλιμπλίκι που λέγεται TCAS (Traffic Collision Avoidance System) και χρησιμοποιείται από ετών στην αεροπορία,έχοντας αποτρέψει δεκάδες συγκρούσεις αεροπλάνων;Αν μή τι άλλο,τα βαπόρια δέν πάνε και με 400 κόμβους ταχύτητα...

Link to comment
Share on other sites

Δέν είμαι βεβαίως ειδικός,αλλά οι φωτογραφίες μού δίνουν την εντύπωση ότι το Corvus εμβόλισε το Baltic Ace,εξ ού και το δεύτερο βυθίστηκε-και μάλιστα "πολύ γρήγορα",κατά τα λεγόμενα τού δημοσιεύματος.

Αυτό με κάνει να αναρωτηθώ μήπως στην περιοχή επικρατούσε ομίχλη και γιά άγνωστους λόγους οι επί τού Corvus δέν είδαν το Baltic Ace που περνούσε από μπροστά τους.

Link to comment
Share on other sites

Κατάφερα και βρήκα ένα εκπληκτικό άρθρο κατα τη γνώμη μου, που περιέχει απαντήσεις για σχεδόν όλες τις ερωτήσεις που μπορούν να προκύψουν. Αυτά είναι μερικά απο τα σημεία του άρθρου που θεωρώ σημαντικά:

The manager of the 23,500 tonne Baltic Ace car carrier, which sank after crashing with the Corvus J container ship in treacherous conditions 50 nautical miles from Rotterdam, said today that human error was probably to blame for the 'violent' collision.

The crash sent 1,400 new cars on board the Baltic Ace, mostly Mitsubishis from Japan and Thailand, plummeting to the seabed on Wednesday night.

The Dutch Defence Ministry said conditions were treacherous when the vessels collided, but Panagiootis Kakoliris, operations manager at Stamco Ship Management Co. Ltd, which managed the cargo ship, told Reuters conditions were normal when the Baltic Ace was lost.

The exact cause of the collision is under investigation.

Mr Kakoliris said technical failure was unlikely because the ship was just five years old, in very good condition, and had passed a safety inspection in August.

'We had a very violent collision which was the reason for the quick sinking of the vessel,' he said.

'It was most probably hit in the side and that's why water entered in huge quantities with this result.

'You cannot control some things. This happened in good weather, normal weather. There was good visibility, so I feel most probably there was a human error.'

The Baltic Ace sank within 15 minutes after hitting the Corvus J. The wreck is now at a depth of about 25-30 metres near the Noord Hinder shipping route, one of the busiest in the world.

Edited by irraklis
Link to comment
Share on other sites

θυμιζει λιγο το ναυαγιο του tricolor πριν 10 χρονια. ειχε βουλιαξει σε παρομοιο ατυχημα μερικες εκατονταδες μιλια δυτικοτερα.

το πλοιο ειχε ανελκυσθει τεμαχιζομενο γιατι ηταν σε πολυσυχναστο σημειο.

Link to comment
Share on other sites

Μου προκαλεί εντύπωση πάντως το πως συγκρούστηκαν. Ψάχνοντας να βρω πληροφορίες, βρήκα ένα video στο γνωστό μας youtube το οποίο δείχνει αν δεν κάνω λάθος τις κινήσεις ( πάνω στο χάρτι πάντα) των δύο πλοίων τα τελευταία δύο λεπτά πριν την σύγκρουση.

Ζητώ συγνώμη αλλά έκανα λάθος πριν με το λινκ και δεν δούλευε . Αυτο πρέπει να δουλέυει.

Edited by irraklis
Link to comment
Share on other sites

Καλά,ο ένας λέει "treacherous conditions",ο άλλος λέει "good weather, normal weather",άντε να βγάλης άκρη...

Το βίντεο πάντως δέν δείχνει και πολλά πράγματα,σάν να βλέπης δυό σπυριά ρύζι να κινούνται είναι.Πάντως άν οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές και υπήρχε καλή ορατότητα,είναι αδικαιολόγητο το ότι αυτά τα δύο πλοία βρέθηκαν σε πορεία σύγκρουσης-εκτός άν κάποιος σε κάποια τιμονιέρα δέν έβλεπε εκεί που πήγαινε...

Link to comment
Share on other sites

Τι πιθανολογώ εγώ με βάση το βίντεο που είδα:

Τα πλοία είχαν διασταυρούμενες πορείες. Το Baltic Ace έδειχνε κόκκινο στο στο Corvus J που σημαίνει ότι το Corvus J έπρεπε να γυρίσει δεξιά και να περάσει απο τη πρύμη του Baltic Ace. Το πιο πιθανό είναι ότι το Corvus J περίμενε μέχρι τελευταία στιγμή για να κάνει τη μανούβρα αποφυγής με αποτέλεσμα ο Α/Φ στο Baltic Ace να αποφάσισε να γυρίσει αυτός για να αποφύγει τη διαφαινόμενη σύγκρουση. Το κακό είναι οτι την ίδια στιγμή αποφάσισε να γυρίσει και το Corvus J με αποτέλεσμα αυτό που ξέρουμε....

Το παραπάνω σενάριο είναι θεωρητικό αλλά το έχω συναντήσει πολλές φορές στη δική μου καριέρα. Επίσης, προυποθέτει ότι οι Α/Φ των δύο πλοίων δε μιλήσανε καθόλου μεταξύ τους στο VHF ή μιλήσανε αλλά έκαναν συνεννόηση σκ#@#......

Link to comment
Share on other sites

Απο αυτά που έχω διαβάσει μου δίνεται η εντύπωση ότι το Corvus J θα έπρεπε να είχε δώσει δρόμο στο Baltic Ace. Από ότι φαίνεται το Corvus δεν έκανε κάτι τέτοιο και βλέποντας το ο καπετάνιος του Baltic αποφάσισε να τον αποφύγει εκείνος. Αλλά τελευταία στιγμή άλλαξε κατεύθυνση και το Corvus.

Το Baltic Ace είχε έξαλα περίπου 25 μέτρα άν θυμάμαι καλά. ( λένε ότι το βάθος στο σημείο εκείνο είναι περι τα 35 μέτρα και μόνο 6 μέτρα χωρίζουν το κουφάρι του πλοίου απο την επιφάνεια της θάλασσας). Πιο πιθανό κατά τη γνώμη μου βλέποντας και το βίντεο είναι να το χτύπησε πίσω δεξιά στο πλάι το Corvus. Μόλις τα δύο πλοία "ξεκόλλησαν" το Baltic Ace θα έγειρε άμεσα στα δεξιά και θα πήρε τρελές ποσότητες νερού. Τα car carriers έχουν τρελά θέματα με τις κλίσεις που πέρνουν και την ευστάθεια τους, πόσο μάλλον όταν πάρουν και νερά ( το κλασσικό πρόβλημα που έχουν και τα ferry λόγω μεγάλων ανοιχτών χώρων parking). Γενικότερα μια κατάσταση που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αν οι καπετάνιοι έδιναν περισσότερο σημασία στην πορεία που ακολουθούν και δεν περιμένουν απο τον άλλον να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις

Τώρα όσα έχουν να κάνουν με τον καιρό. Είναι σημαντική η φωτογραφία που δανείζομαι από την Lloyds List και η οποία μας φανερώνει ότι το σημείο της σύγκρουσης ήταν στα όρια την κάλυψης από το ais και πιο συγκεκριμένα το Corvus J δεν εμφανιζόταν στο ais του Baltic Ace. Ακόμη όπως αναφέρουν όλες οι εφημερίδες, ο καιρός ήταν άσχημος σε αντίθεση με αυτά που έλεγε η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου.

articleimage_LL_624ec9b63fc411e28fb46e4f4ed1f2ff.jpg

Και επαναλαμβάνω την σκέψη μου:μήπως ήρθε ο καιρός να μπή και στά πλοία αυτό το μπλιμπλίκι που λέγεται TCAS (Traffic Collision Avoidance System) και χρησιμοποιείται από ετών στην αεροπορία,έχοντας αποτρέψει δεκάδες συγκρούσεις αεροπλάνων;Αν μή τι άλλο,τα βαπόρια δέν πάνε και με 400 κόμβους ταχύτητα...

Στο θέμα που ανέφερε ο Hastaroth συμφωνώ απόλυτα. Τιτανικός χρειάζεται για να γίνει καμιά πράξη? Πρώτα πρέπει να χάνονται ζωές και μετά να γίνονται πράξεις. Δες τιτανικό που κανονικά οι πράξεις που καθιερώθηκαν μετά απο το ατύχημα αυτό ήταν στα σχέδια 20 χρόνια περίπου πριν λειτουργήσουν στην πράξη! Αλλά ας μην πάω τόσο μακριά, ας μείνω πριν καμιά 30ετία με το ναυάγιο του Herald of free Enterprise μιας και τότε περίμεναν αυτό να συμβεί ώστε να βάλουν κύκλωμα ασφαλείας που επιτρέπει στον καπετάνιο να βλέπει αν έχει κλίσει η μπουκαπόρτα. Χρειάστηκε το ναυάγιο του MS Estonia ώστε να καταλάβουν πως πρέπει να γίνει καλύτερη τοποθέτηση του φορτίου και πως δεν πρέπει να πλοίο να ταξιδεύει με κακό καιρό, πόσο μάλλον και με μεγάλη ταχύτητα

Edited by irraklis
Link to comment
Share on other sites

ρανταρ δεν ειχε; :eek: μονο απο το ΑΙS περιμενουν;

Αγαπητέ Proud εδώ έπεσε πάνω σε προπορευόμενο πλοίο αντίστοιχο πλοίο της ίδιας εταιρείας. Και σε αυτή τη περίπτωση φαίνεται ότι βασιζόντουσαν στην οπτική επαφή με άλλον πλοίο :o

Baltic Ace casualty analysis: Corvus J operator involved in previous collision

Chief officer was alone on bridge doing paperwork

A PREVIOUS collision involving Corvus J operator Jüngerhans Reederei was attributed to a watchkeeper preoccupied with paperwork and a lookout undertaking other tasks, according to findings from the Marine Accident Investigation Branch.

The collision, in which the 6,454 gt UK-registered containership Cepheus J, also operated by Jüngerhans, ran down the slower Maltese general cargoship Ileksa, took place in the Kattegat off Denmark in November 2004.

Although there were no injuries or pollution from the casualty, the stern of Ileksa was severely damaged and the containership was holed above the waterline.

MAIB found that the chief officer of Cepheus J was alone on the bridge, having sent the lookout below, and was busy doing paperwork at a time when visibility was poor to moderate, due to rain and sleet.

Other factors said to have contributed to the incident were poor use of Automatic Radar Plotting Aid equipment, poor appreciation of the collision regulations, known as colregs, and the fact that both ships were following the same ground track.

MAIB asked the International Chamber of Shipping to highlight to its national shipowner associations the need to be aware that ships complying with an International Maritime Organization routeing system might use passage plans with identical waypoints and called for increased vigilance.

The number of casualties in which ships following precisely the same track have collided has caused increasing concern for several authorities.

It has been suggested that using navigational software in which tracks are optimised lends itself to constriction of tracks in navigational channels, which may contribute to such incidents. Lloyds list.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...