polmyt Posted November 21, 2023 Share Posted November 21, 2023 Μεταφερομαστε μαλλον στη δεκαετια του 60 ,ισως και 70 και βλεπουμε στην Ερατεινη Φωκιδας δεμενο σε πρυμνιοδετηση ενα φορτηγο με το ονομα ΑΣΗΜΙΝΑ Εχει κανεις εικονα τι δουλεια μπορει να ειχε εκει.Το εχω πετυχει και σε αλλες φωτο της εποχης στο ιδιο ή κοντινο σημειο.Απο οσο ξερω στην Ερατεινη δεν υπηρχαν παροπλισμενα πλοιο και το συγκεκριμενο δεν φαινεται να ξεφορτωνει ή να φορτωνει κατι Link to comment Share on other sites More sharing options...
marittimo Posted November 21, 2023 Share Posted November 21, 2023 polmyt τι μου θύμισες τώρα, με πήγες πίσω 59 χρόνια! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marittimo Posted November 22, 2023 Share Posted November 22, 2023 22 hours ago, polmyt said: Μεταφερομαστε μαλλον στη δεκαετια του 60 ,ισως και 70 και βλεπουμε στην Ερατεινη Φωκιδας δεμενο σε πρυμνιοδετηση ενα φορτηγο με το ονομα ΑΣΗΜΙΝΑ Εχει κανεις εικονα τι δουλεια μπορει να ειχε εκει.Το εχω πετυχει και σε αλλες φωτο της εποχης στο ιδιο ή κοντινο σημειο.Απο οσο ξερω στην Ερατεινη δεν υπηρχαν παροπλισμενα πλοιο και το συγκεκριμενο δεν φαινεται να ξεφορτωνει ή να φορτωνει κατι Το πλοίο είχε ένα ατύχημα προσάραξης του μεταξύ Κω και Καλύμνου το πρωί της 7ης Δεκεμβρίου του 1964. Ανελκύστηκε την επομένη απο το ναυαγοσωστικό ρυμουλκό ΑΤΛΑΣ και ρυμουλκήθηκε στη Σύρο για επισκευή. Η παρουσία του στην Ερατεινή ίσως να είναι μετά από το γεγονός αυτό και να βρίσκεται παροπλισμένο μάλλον και διπλοφουνταρισμένο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted December 2, 2023 Author Share Posted December 2, 2023 (edited) Δύο βαπόρια που για άγνωστους λόγους δεν κατασκευάστηκαν ποτέ... Μία πολύ ενδιαφέρουσα δημοσίευση, ουσιαστικά προαναγγελία δύο νέων ναυπηγήσεων, από το περιοδικό ΑΡΓΩ τεύχος Δεκεμβρίου 1966 (Αρχείο τευχών : Νεκτάριος Παπαδάκης). Με συμπλοιοκτήτες τον Ιωάννη Λάτση (Νεράιδα) και τον Π. Κονταρίνη (Μαριώ, Σαρωνίς κ.α.), λογικά τα δύο πανομοιότυπα και καινοτόμα για εκείνη την εποχή πλοία, που τουλάχιστον από το παρατιθέμενο σχέδιο είχαν μεγάλες ομοιότητες με το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ (ΚΑΡΥΣΤΟΣ), προορίζονταν για τις γραμμές του Αργοσαρωνικού, αν και η αναφορά για "διαμερίσματα επιβατών με 50 κλίνας" μας υποχρεώνει να κρατήσουμε κάποιες επιφυλάξεις. Να προσέξουμε ακόμα τις περιγραφές εκείνης της εποχής "σκάφη τύπου Καταπέλτης" και "πορθμεία με ναυπηγικάς γραμμάς συνήθους ακτοπλοικού επιβατηγού σκάφους". Ειδικά η δεύτερη θα ταίριαζε γάντι και για το ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ. Να σημειώσω τέλος ότι το αναφερόμενο ναυπηγείο ΑΡΓΩ (απλή συνωνυμία με το περιοδικό) στο οποίο θα κατασκευαζόντουσαν τα δύο αδελφάκια, ήταν αυτό του Περάματος (δεύτερο προς τον Πειραιά από την γερμανική σκάλα) μιας και το ναυπηγείο ΑΡΓΩ του Πολέμη στην Πούντα Σαλαμίνας ιδρύθηκε αρκετά χρόνια μετά το 1966, και αφού πρώτα ο Πολέμης γύρω στο 1974 είχε αγοράσει το ΑΡΓΩ του Περάματος. Edited December 2, 2023 by ΣΕΙΡΙΟΣ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted December 3, 2023 Share Posted December 3, 2023 Ωραίο κειμήλιο αυτό. Θυμίζει και λιγάκι Μάρθα όπως έγινε αυτό αργότερα. Όσο για τις 50 κλίνες, είναι όντως μυστήριο εκτός κι αν υπελόγιζαν να τις κατασκευάσουν κάτω από το γκαράζ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted December 3, 2023 Author Share Posted December 3, 2023 @Nick the Greek Λάβε υπ όψιν σου ότι το δημοσίευμα ήταν του Δεκεμβρίου 1966. Τότε το υπό κατασκευήν ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ είχε ακόμα το όνομα ΜΑΡΜΑΡΙ, και τα αρχικά του σχέδια με πλώρη με "ανοιγόμενα φτερά" όπως των πλοίων στο σχέδιο και (μετά από λίγα χρόνια) του ΜΑΡΘΑ. Το 1967 μετονομάστηκε ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ και τότε προτάθηκε και αποφασίστηκε η ανοιγόμενη προς τα επάνω πλώρη (visor). Διόλου απίθανο λοιπόν, για να μην πω βέβαιο, το ότι και τα δύο πλοία των Λάτση και Κονταρίνη θα ακολουθούσαν αυτή την "εντυπωσιακή" καινοτομία του ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted December 23, 2023 Author Share Posted December 23, 2023 Μία μικρή αλλά "ζουμερή" είδηση από το έντυπο ΑΡΓΩ, τεύχος Οκτωβρίου 1971, μέσω της οποίας μαθαίνουμε πότε ακριβώς απαγορεύτηκαν τα πλοία ανοικτού τύπου στις γραμμές Κυλλήνης - Ζακύνθου και Ραφήνας - Στύρων. Πολύ ενδιαφέρουσα και η απαγόρευση στην τότε γραμμή Καβάλας - Λιμεναριων Θάσου, μόνο που σε αυτήν την περίπτωση αντί της αντικατάστασης των πλοίων ανοικτού τύπου με κλειστού, στην πράξη προτιμήθηκε το κλείσιμο της ίδιας της γραμμής !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
polmyt Posted April 25 Share Posted April 25 On 11/22/2023 at 1:12 PM, marittimo said: Το πλοίο είχε ένα ατύχημα προσάραξης του μεταξύ Κω και Καλύμνου το πρωί της 7ης Δεκεμβρίου του 1964. Ανελκύστηκε την επομένη απο το ναυαγοσωστικό ρυμουλκό ΑΤΛΑΣ και ρυμουλκήθηκε στη Σύρο για επισκευή. Η παρουσία του στην Ερατεινή ίσως να είναι μετά από το γεγονός αυτό και να βρίσκεται παροπλισμένο μάλλον και διπλοφουνταρισμένο. Αλλη μια φωτογραφια της ιδιας περιοδου με το πλοιο στην Ερατεινη Φωκίδας,αλλα απο την αλλη πλευρα Παρατηρουμε διπλα του ενα μικροτερο φορτηγακι ,καθως και μια μεγαλη βαρκα Ισως να ξεγελαει και η γωνια ληψης αλλα εχω την εντυπωση οτι το πλοιο ειναι φουνταρισμενο λιγο πιο μακρια απο την ακτη, σε σχεση με την προηγουμενη φωτογραφια που ειχαμε δει Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now