Jump to content
Shipfriends

Σύγκρουση δύο πλοίων ανοιχτά του Θερμαϊκού Κόλπου


Recommended Posts

Δύο πλοία συγκρούστηκαν λόγω της χαμηλής ορατότητας νωρίς το πρωί στα ανοιχτά του Θερμαϊκού Κόλπου, χωρίς ωστόσο, να αναφερθούν τραυματισμοί.

Απο τη ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Συμφωνα με πληροφοριες του Neptune προκειται για το ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ το οποιο συγκρουστηκε με ενα αλιευτικο. Το Σαμοθρακη συνεχισε αυτοδυναμο για Θεσσαλονικη ενω το αλιευτικο ρυμουλκηθηκε απο σκαφος του λιμενικου

Link to comment
Share on other sites

Στη Θεσσαλονίκη οι επιβάτες του οχηματαγωγού «Σαμοθράκη»

ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ της Θεσσαλονίκης αποβιβάστηκαν λίγο πριν από τις 9 το πρωί οι επιβάτες του οχηματαγωγού πλοίου «Σαμοθράκη» το οποίο συγκρούστηκε στις 4.30΄ τα ξημερώματα ανοιχτά του Θερμαϊκού κόλπου με αλιευτικό σκάφος. Από τη σύγκρουση δεν σημειώθηκαν τραυματισμοί, ενώ οι περισσότεροι επιβάτες του οχηματαγωγού δεν αντιλήφθηκαν τη σύγκρουση. Επίσης, πριν από λίγη ώρα «έδεσε» στο λιμάνι της Νέας Μηχανιώνας Θεσσαλονίκης και το αλιευτικό «Χρυσούλα», με το εξαμελές πλήρωμα.

Όπως ανέφεραν επιβάτες του πλοίου «Σαμοθράκη», που είχε αποπλεύσει από τη Λήμνο με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, η σύγκρουση σημειώθηκε σε απόσταση 14 περίπου μιλίων ανοιχτά των Νέων Μουδανιών Χαλκιδικής την ώρα που στη θαλάσσια περιοχή έβρεχε και η ορατότητα ήταν περιορισμένη.

Τα αίτια της σύγκρουσης παραμένουν άγνωστα, ενώ το κεντρικό λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης αρνείται να ανακοινώσει το παραμικρό για το περιστατικό και παραπέμπει για διευκρινίσεις στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

www.kathimerini.gr Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αφηνω ασχολίαστο αυτο

Όπως ανέφεραν επιβάτες του πλοίου «Σαμοθράκη», ... η σύγκρουση σημειώθηκε σε απόσταση 14 περίπου μιλίων ανοιχτά

και αναρωτιέμαι και ρωτάω τους ειδικούς αν η ομίχλη μπορεί να συμβάλει ώστε ένα πλεούμενο φαντάζομαι άνω των 9 μέτρων δεν το δείχνει το radar και φυσικά αν η πλωριά κόρνα ομίχλης (δεν ξέρω πως ακριβώς λέγεται αυτό που αντικαθιστά το καμπανάκι) υπάρχει στα επιβατηγά?

Link to comment
Share on other sites

Στην ομίχλη (περιορισμένη ορατότητα) εν πλώ χρησιμοποιείται μόνο η σφυρίκτρα του πλοίου... Όμως σε περιορισμένη ορατότητα από βροχή δεν είναι και το ευκολότερο να διακρίνεις στόχους (στο ραντάρ) ακόμη και μεγαλύτερου μεγέθους από ένα ψαράδικο. Οι γνωρίζοντες καταλαβαίνουν τί θέλω να πώ. Είναι πολλά που πρέπει να εξετασθούν:rolleyes:

Ευτυχώς που δεν υπήρξαν θύματα και όλα τα άλλα κάποια στιγμή θα βγούν στην δημοσιότητα και θα τα μάθουμε.

Link to comment
Share on other sites

Τα ράδια κουζίνα κ αρβύλα δεν είναι εγγεκριμένα αλλά πάντα υπήρχαν, άλλως τε το να ακούς δεν είναι κακό, το να μιλάς εαν δεν μπορείς να εκτιμήσεις αυτά που άκουσες δημιουργεί το πρόβλημα.

1. Κάποια δυσκολία παρουσιάζεται στον εντοπισμό μικρότερων στόχων, όχι μόνον λόγω βροχής, ακόμα και με κυματισμό, η και μεγάλο ποσοστό υγρασίας

2. ΠΕΡΙΩΡΙΣΜΕΝΗ ΟΡΑΤΟΤΗΣ, δημιουργεί το πρόβλημα και όχι ο λόγος που την προκαλεί.

3. Χρησιμοποιείται κάθε μέσον που μπορεί να παράξει ήχο, εννοείται ότι αυτό που μεταδίδεται μακρύτερα είναι προτιμητέον.

4. Η αύξηση οπτήρων και η άμεση ελάττωση ταχύτητος είναι τα ζητούμενα για την αποφυγή σύγγρουσης.

5. Τα μέσα που χρησιμοποιούνται για τον εντοπισμό θέσεως, υπάρχουν απαρχής μέχρι και σήμερα στην ηλεκτρονική ναυτιλία, διότι όπως καταλαβαίνουμε οι δορυφόροι δεν έλυσαν ολες τις δυσκολίες ακόμα..

Η μια παράμετρος είναι να παρατηρείς , η δεύτερη να ακούς, και η τρίτη να προσδιορίζεις τον ήχο και την θέση του στόχου

Καθόλου εύκολη δουλειά Αγγελος...

Link to comment
Share on other sites

Αν είναι εύκολη ή δύσκολη δουλειά αυτό το κρίνουν οι έμπειροι και ανοιχτόμυαλοι ναυτικοί και μονο.

Εν τελει παρόλη την λίστα σου, οι απορίες δεν μου λύθηκαν.

Ισχύει στην ακτοπλοΐα η χρήση της πλωριάς ηχητικής σήμανσης σε τέτοιες περιπτώσεις? Αν θυμάμαι καλά για την βοήθεια του εντοπισμού βοηθα ότι έχουν διαφορετική συχνότητα οι πλωριές με τις πρυμνιές σημάνσεις. Έτσι ακόμα και αν ηχητικός δεν μπορείς να προσδιορίσεις από που έρχεται το καράβι τότε πιάνεις ένα vhf και φωνάζεις στο 16 το stigma σου περίπου.

Η ομίχλη αυτή καθευατή μπορεί να δυσκολέψει το έργο του radar του μεγάλου πλοίου?

Τα υπόλοιπα περιττεύουν σε αυτό το θέμα.

Link to comment
Share on other sites

Το ρανταρ επιρεαζεται και απο την ομιχλη και απο τη βροχη και απο το χιονι και αν ειναι παλαιοτερο και απο την υγρασια. Στα επιβατικα Β κατηγοριας ειναι υποχρεωτικο ενα Ρανταρ ARPA Χ-Band.

Τι σημαινει αυτο τωρα. Καταρχην υπαρχουν 2 ειδη ρανταρ. Τα X-Band και τα S-Band. Ενας ευκολος τροπος να τα ξεχωριζουμε ειναι το μεγεθος της κεραιας. Στα S-Band η κεραια εχει πανω απο το διπλασιο μεγεθος απο μια X-Band. Αυτο οφειλεται στο οτι λειτουργουνε σε διαφορετικες συχνοτητες. Το S-Band λοιπον για να μη μπω σε λεπτομερειες ειναι ποιο ευκρινες σε ομιχλη βροχη η χιονι. Ενα καλο X-Band παλι εχει τελεια απεικονιση σε καλοκαιρια. Γι αυτο σιγα σιγα βλεπουμε σε πλοια και τους 2 τυπους.

Link to comment
Share on other sites

Δεν υπάρχει διαχωρισμός στους πλόες, αλλά υποχρέωση όταν έχουμαι περιωρισμένη ορατότητα.

Αρα , στην προηγούμενη αναφορά έχω καλύψει την ερώτηση σου.

Το να βρείς και την πορεία απο τα ηχητικά σήματα, νομίζω ότι είναι κομματάκι δύσκολο. (εφικτό όμως)

Το να δίνεις το στίγμα σου μόνο, χωρίς την πορεία.. είναι μισή δουλειά.

Αλλά ας πούμε ότι δίνεις στίγμα και πορεία, πως το αλιευτικό θα κάνει υποτύπωση ώστε να γνωρίσει απο που ερχεσαι?? Εννοώ το μικρό αλιευτικό με τις δυνατότητες που έχει ...

Ετσι λοιπόν κάνουμε αυτά που πρέπει ,σύμφωνα με ΔΚΑΣ ,πάντα σε συνδυασμό με την εικόνα που έχουμε, και το κυριότερο με τέτοια ταχύτητα ώστε να αποφύγουμε την σύγκρουση.

Τα πράγματα μπλέκονται, όταν έχουμαι αλιευτικά σε αλιεία, και ιδιαίτερα όταν γίνεται μνεία στους χάρτες και τα βιβλία.

Αν δεν κάνω λάθος, ρανταρ με s-x bands , υπήρχαν τουλάχιστον 2 δεκαετίες πίσω.

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχεις άδικο με την διαφορα ότι η σκέψη μου περί "φωνάζω στο vhf" έχει να κάνει με το όλοι κάνουμε dead slow και το προσπαθούμε και όχι να κάτσουμε να βγάλουμε πορεία στους χάρτες! Αν το αλιευτικό ήταν κάποιου μεγέθους πιστεύω ότι θα είχε και ένα gps πάνω.

Εικασίες βεβαια όλα αυτά αλλα αν πάλι σκεφτόμαστε με το μυαλό στο χειρότερο και τον σεβασμό που θέλει η θάλασσα ίσως και αυτό το ατύχημα είχε αποφευχθεί.

Όσο για τις τεχνολογίες των radar για τις οποιες μας φώτισε ευγενώς ο Neptune να πω ότι όλες εξελίσσονται αν και το καράβι είναι σχετικά παλιό.

Link to comment
Share on other sites

Να και η επίσημη εκδοχή της σύγκρουσης:

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

Παρασκευή, 12 Οκτωβρίου 2007

Σύγκρουση Α/Κ «ΧΡΥΣΟΥΛΑ» Ν.Θ.825 με το Ε/Γ-Ο/Γ «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ» Ν.Π.11392

Σύγκρουση σημειώθηκε, πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, μεταξύ του Α/Κ σκάφους «ΧΡΥΣΟΥΛΑ» Ν.Θ.825 και του Ε/Γ-Ο/Γ «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ» Ν.Π.11392 στη θαλάσσια περιοχή του Θερμαϊκού κόλπου.

Από τη σύγκρουση τραυματίστηκαν τρία (03) από τα έξι (06) μέλη του πληρώματος και ο πλοιοκτήτης του Α/Κ σκάφους «ΧΡΥΣΟΥΛΑ» Ν.Θ.825, ενώ προκλήθηκε ρήγμα 1,30 μ. Χ 2,60 στην αριστερή πρωραία παρειά του.

Στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ» Ν.Π.11392, το οποίο εκτελούσε δρομολόγιο Μυτιλήνη - Λήμνο - Θεσσαλονίκη με 143 επιβάτες και 60 άτομα πλήρωμα, δεν τραυματίστηκε κανείς, ενώ προκλήθηκε ρήγμα διαστάσεων 60Χ30 εκατοστών στην πλώρη του και σε ύψος 4,10 μ. από την ίσαλο γραμμή.

Άμεσα, στη περιοχή έσπευσε πλωτό περιπολικό της Λιμενικής Αρχής Ν. Μουδανιών, το οποίο συνόδευσε το Α/Κ σκάφος στο λιμάνι της Νέας Μηχανιώνας, όπου κατευθύνθηκε αυτοδύναμα μετά από μερική αποκατάσταση της βλάβης του πηδαλίου του. Οι τραυματίες μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας Ν. Μηχανιώνας για παροχή πρώτων βοηθειών και ο πλοιοκτήτης παραπέμφθηκε στο Νοσοκομείο «Άγιος Παύλος» Θεσσαλονίκης για περαιτέρω εξετάσεις.

Το Ε/Γ-Ο/Γ «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ» Ν.Π.11392 κατέπλευσε ασφαλώς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης περί ώρα 09:05.

Από την οικεία Λιμενική Αρχή, η οποία διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύθηκε ο απόπλους του Ε/Γ- Ο/Γ πλοίου και του Α/Κ σκάφους μέχρι αποκατάστασης των ζημιών και εφοδιασμού τους με βεβαιωτικά διατήρησης κλάσης και πιστοποιητικών αξιοπλοϊας

Εκείνο που δεν μπορώ να καταλάβω είναι πως έγινε το ρήγμα στο Σαμοθράκη...4μ. πάνω από την ίσαλο:rolleyes:

Επίσης, αυτό που κατάλαβα είναι ότι το αλιευτικό δεν είναι "ψαρόβαρκα", αλλά μεγάλο...και συνεπώς θα πρέπει να έχει και αυτό ραντάρ.

Συνεπώς, είναι απορίας άξιον πως και το αλιευτικό δεν είδε το Σαμοθράκη.:confused:

Απ' ό,τι λέει η ανακοίνωση, το Σαμοθράκη είχε στα δεξιά του το Χρυσούλα.

Ξέρεις κανείς...ποιός έχει προτεραιότητα σε αυτή την περίπτωση?:confused:

Link to comment
Share on other sites

Παντα αυτος που ερχεται απο δεξια εχει προτεραιοτητα. Η οπως λενε και οι ναυτικοι οποιος βλεπει κοκκινο παραχωρει προτεραιοτητα :rolleyes:

Ρανταρ υπαρχουν εδω και πολλα χρονια σιγουρα αλλα φυσικα η τεχνολογια ειναι σε αλλο επιπεδο πλεον. Μιλησα για S και Χ απλα και εγκυκλοπαιδικα. Μπορω να το αναλυσω ωρες και να γινω κουραστικος.

Παρατηρωντας προσφατη φωτο του πλοιου ειδα 2 X κεραιες. Ολα αυτα δεν εχουνε να κανουνε με το ατυχημα. Επισης ενα κακοσυντηρημενο ρανταρ παρουσιαζει χαμηλη πιστοτητα στοχων. Μπορει μολις επεσε η ομιχλη η οθονη στο πλοιο ακομα και να γεμισε στοχους οποτε να μην μπορεις να στηριχτεις σε αυτο. Οσο για το ψαραδικο απο το μεγεθος που καταλαβαινω οτι ειχε και απο το γεγονος οτι ηταν νυχτα σχεδον εξω καταλαβαινω οτι ειχε και αυτο ρανταρ. Αλλιως απαγορευεται να κινηθει πριν την ανατολη του ηλιου. Αλλα ας μη μπουμε σε συγκριση ενος ρανταρ πλοιου και ενος ψαραδικου. Η διαφορες ειναι τεραστιες.

Link to comment
Share on other sites

Φίλτατε δεν χρειάζεται να γίνεις κουραστικός, διότι η αναφορά μου στις συχνότητες είναι ξεκάθαρη.

Ποιο πάνω αναφέρεται ότι ο κώδικας διαφοροποιείται εαν το αλιευτικό ψαρεύει. Ετσι λοιπόν η προτεραιότητα δεν ισχύει, έχοντας να κάνεις με ένα πλεούμενο που δεν μπορεί να χειρίσει ελεύθερα. Μάλιστα, διαφοροποιείται και ανάλογα με τα εργαλεία που χρησιμοποιεί το αλιευτικό,

Τουλάχιστον 20 χρόνια πίσω, τα αλιευτικά είναι υπερεξοπλισμένα, άρα το θέμα μας δεν είναι τι είχε αλλά ποιον είχε..

Το οφ-ον το γνωρίζουμε όλοι, την σωστή λειτουργία και αξιοποίηση των πληροφοριών που παίρνουμε όμως??

Εάν το ρεπορταζ μας έλεγε τι έκανε το αλιευτικό την ώρα της σύγκρουσης, θα λέγαμε και για τα υπόλοιπα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...