Jump to content
Shipfriends

Πες μου τι μου κανεις ΟΛΠ μου...


Recommended Posts

Η τελευταία συνάντηση όλων των χρηστών λιμένος με τον Γενικό Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Γ. Βλάχο έγινε σε καλό και ήρεμο κλίμα.olp-apoblita.jpg

Ο Γ.Γ. άκουσε τις απόψεις μας, διαπίστωσε ότι κάτι δεν πάει καλά με τα νέα τιμολόγια και τον τρόπο παραλαβής και διαχείρισης των αποβλήτων των πλοίων, που είχε συντάξει ο ΟΛΠ Α.Ε., και μας διαβεβαίωσε ότι θα συζητήσει με τους αρμόδιους φορείς διαχείρισης το θέμα και θα μας ξανακαλέσει να συζητήσουμε τις τελικές προτάσεις που θα εφαρμοστούν.

Στις 26/04/2007 ο ΟΛΠ Α.Ε. με το υπ’ αριθμό 4994/1755/24/4/07 εγχειρίδιο του μας ανακοινώνει ότι από 1η Μαϊου 2007 μπαίνουν σε εφαρμογή τα νέα τιμολόγια περί παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων, και μάλιστα τονίζει ότι έχουν καθοριστεί μετά από διαβουλεύσεις με τους χρήστες, ουδέν αναληθέστερο από αυτό, κανένας δεν ρώτησε κανέναν και κανένας δεν ενημέρωσε κανένα.

Τα νέα τιμολόγια είναι πανομοιότυπα με τα προηγούμενα, που είχαν τεθεί σε αναστολή, σε ότι αφορά τις τιμές των παγίων τελών αναλόγως της χωρητικότητας των πλοίων, τόσο για τα υγρά όσο και για τα στερεά απόβλητα. Μικρές μειώσεις της τάξης του 25 έως 50 ευρώ παρατηρούνται στα τιμολόγια πέραν των πάγιων τελών. Το ποσό που προκαταβάλουμε ως πάγια τέλη και παρακρατείται ολόκληρο, όταν δεν παραδίνονται κατάλοιπα, συν το παρακρατούμενο 15% από το επιστρεφόμενο όταν παραδίνουμε κατάλοιπα, θα δημιουργήσει το ταμείο του γραφείου ευκολιών υποδοχής καταλοίπων.

Το περίεργο εδώ είναι ότι από αυτό το ταμείο, ο ΟΛΠ ΑΕ, θα κατακρατεί το 50% για διαχειριστικά και λειτουργικά έξοδα και το υπόλοιπο 50% θα το αποδίδει στις ανάδοχες εταιρείες παραλαβής των καταλοίπων, δηλαδή ο ΟΛΠ ΑΕ εισπράττει υποχρεωτικά χρήματα από τα πλοία χωρίς ανταπόδοση αυξάνοντας υπέρμετρα το κοστολόγιό τους και θα χρηματοδοτεί έτσι τις ανάδοχες εταιρείες με το πρόσχημα της κάλυψης των αιτιολογημένων λειτουργικών εξόδων των εταιρειών στο γραφείο ευκολιών υποδοχής καταλοίπων του ΟΛΠ ΑΕ. Αυτά εμείς τουλάχιστον δεν μπορούμε να τα καταλάβουμε.

Το πολύπλοκο δε του υπολογισμού της τιμολόγησης των διαφόρων κατηγοριών και τύπων των πλοίων μόνο όσοι γνωρίζουν λογάριθμους μπορούν να αντιληφθούν.

Έλεος κύριε Γενικέ. Μη τα θυσιάσουμε όλα στο βωμό του ξεπουλήματος. Σας το έχουμε πει και το έχουμε γράψει πολλές φορές «Ο Πειραιάς ζει από το λιμάνι».

Η αναβολή εφαρμογής για ένα μήνα, που μας κοινοποιήθηκε πρόσφατα, απλά ρίχνει στάχτη στα μάτια. Εμείς επιμένουμε και περιμένουμε να μας καλέσετε για διαβουλεύσεις αφού αναστείλετε επ’ αόριστον την εφαρμογή αυτών των τιμολογίων, έως ότου συνταχθούν τα νέα τα οποία θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη και όχι στην απαξίωση του λιμανιού.

Πηγη το Σωματειο Ναυτικων Πρακτορων Αθηνων-Πειραιως

Link to comment
Share on other sites

Den exw logo na amfisbhthsw thn parapanw apopsh alla tautoxrona den eimai syndedemenos me tis e3eli3eis ston OLP.

Apopsh mou einai oti an ta parapanw deinoun antiproswpeutikh eikona kleiste to to limani kyrioi giati den exw kammia ore3h na akouw ton Peiraia san limani typou tynhsias h keratiatika typou Bosporou.

Link to comment
Share on other sites

Το παραπανω κειμενακι -το οποιο μην ξεχναμε προερχεται απο τη σκοπια ενος συντεχνιακου οργανου- αναφερεται σε ενα καινουριο κανονισμο που τεθηκε σε εφαρμογη ηδη απο την 1η Ιουνιου και υποχρεωνει ολα τα πλοια(ακομα και τις λαντζες) να πληρωνουν καποια τελη στον ΟΛΠ για την παραδοση υγρων καταλοιπων και σκουπιδιων. Η για να ακριβολογουμε για την παραδοση ή μη υγρων καταλοιπων και σκουπιδιων.

Αυτος ειναι ενας κανονισμος που ξεκινησε απο τη Θεσσαλονικη και σιγα-σιγα κατεβαινει προς τα λιμανια της Νοτιας Ελλαδας. Αν μας διαβαζουν και νησιωτες σχετικοι με το χωρο επαγγελματιες, καλο θα ειναι να μπουν στον κοπο να διαβασουν το 21-σελιδο κειμενο του ΟΛΠ, το βλεπω αργα η γρηγορα να εφαρμοζεται και στο λιμανι τους. Απο την πλευρα του ΟΛΠ και των εταιρειων που συνεργαζονται μαζι του για τις υπηρεσιες αυτες, δηλαδη την Αντιρρυπαντικη συμφεροντων Πολυχρονοπουλου(αν δεν κανω λαθος) και την Hellenic Environmental Services(πρωην Hellenic Slops) συμφεροντων Μελισσανιδη, προκειται για φανταστικα νεα διοτι αν υπολογισουμε μερικες χιλιαδες αφιξεις μονο για τα πλοια που δεν εκτελουν τακτικους πλοες, καταλαβαινει κανεις για τι χρηματα μιλαμε, ειδικα απο την στιγμη που ουτε το 1/3 στην πραξη δεν παραδιδει σκουπιδια η καταλοιπα στον Πειραια. Ειδικα για τις ιδιωτικες εταιρειες ειναι θαυμασιο διοτι συμφωνα με την ανακοινωση του ΟΛΠ, δεν μπαινουν καν στον κοπο να κυνηγουν τους χρηστες για πληρωμη αλλα απλως περιμενουν τα χρηματα που τους αναλογουν στο ταμειο τους, χωρις κανενα administration. Συν τα παραπανω οπως φαινεται απο την ανακοινωση, η αρχικη πληρωμη καλυπτει περιορισμενες μονο ποσοτητες και χρονο παραδοσης, οτιδηποτε παραπανω χρεωνεται εξτρα.

Απο την πλευρα του πλοιου ομως, μπορει να καταλαβει κανεις οτι υπαρχουν πολυποικιλες αντιδρασεις, ειδικα απο πλοιοκτητες και εταιρειες του εξωτερικου, μεσω των τοπικων τους αντιπροσωπων που καλουνται ξαφνικα να επωμισθουν ενα σημαντικο εξτρα κοστος που επιβαρυνει την λειτουργια των πλοιων τους. Κι αν το κοστος για μια προσεγγιση σας φαινεται μικρο, φανταστειτε την MSC η την Grimaldi για παραδειγμα που εχουν καποιες χιλιαδες προσεγγισεις το χρονο. Αν προσθεσει κανεις τα παραπανω κοστη, τα λεφτα δεν ειναι καθολου λιγα. Συν τα διαφορα αλλα προβληματα που κατα καιρους βλεπουμε κι εμεις απο την παρουσα webpage, δεν θελει και πολυ να χασει μια εταιρεια την υπομονη της και να αρχισει να πηγαινει σε αλλες πολιτειες. Αλλα αυτο βεβαια, δεν ειναι προβλημα του ΟΛΠ, ουτε και του ΥΕΝ. Ειτε 100,000 πλοια το μηνα εχει ο Πειραιας και ολα τα αλλα ελληνικα λιμανια, ειτε κανενα, τα προς το ζην τους και των υπαλληλων τους, δεν εξαρτωνται απο αυτο.

Link to comment
Share on other sites

Έχω την εντύπωση ότι πρόκειται για κοιντοική οδηγία που μας πήρε μερικά χρόνια να εφαρμόσουμε. Επίσης υπάρχει και ένα άλλο ωραίο στην υπόθεση που παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Άντε και οι δύο εταιρίες που λες Nick τα πήραν τα κατάλοιπα. Για πες μου, που τα πάνε ; Δεν υπάρχει καμιά απολύτως υποδομή. Για τον Πολυχρονόπουλο δε ξέρω τι τα κάνει και υπάρχει και ένα ερωτηματικό για το αν είναι στη δουλειά, διότι κάτι ακούστηκε ότι ο Τίγρης του μήνυσε ότι "δε πανά παντρέψης το γιό σου και με το Δαλαι Λάμα. Στο λιμάνι εγώ μιλάω"...και μάλλον μίλησε.

Ο Μελισαννίδης τώρα κάτι έχει ακουστεί για ένα ναυάγιο κάπου στη Κυνοσούρα, ότι εκεί τα κουβαλάει. Παλαιότερα, πριν απο κάτι μήνες δηλαδή, είχε προσπαθήσει να τα πάει στο Λαύριο που έχει κάτι δεξαμενές, αλλά έτυχε εκεί παραδίπλα να έχει ένα εξοχικούλη κάποιος κύριος Βουλγαράκης και άρχισε να μπερδεύεται το πράγμα ιδιαίτερα όταν φύσαγε κανά νοτιαδάκι και μας έφερνε τα "αρώματα" στα μούτρα. Και έτσι ξανά πίσω στον Πειραιά το κατάλοιπον κ.ο.κ.

Link to comment
Share on other sites

Το καταλοιπο παει στον καινουριο διαχωριστηρα στην Κυνοσουρα, τετοια χρεη εκτελει πια το τανκερ Ecomaster του αγλαους και λαοπροβλητου Τιγρη. Οσον αφορα τα στερεα αποβλητα(σκουπιδια) ειναι οντως η Αντιρρυπαντικη που κανει τη δουλεια. Συμφωνα με νεοτερες πληροφοριες απο πηγη μου που ασχολειται ενδελεχως με το θεμα, η διαδικασια εχει ως εξης: Προ της αφιξεως, το πλοιο συμπληρωνει μια σχετικη φορμα και αμεσως βγαινει το ποσο που πρεπει να προπληρωθει, ξεχωριστα για στερεα και υγρα αποβλητα. Αν το πλοιο οταν ελθει δεν παραδωσει(ειτε γιατι δεν εχει να παραδωσει, ειτε γιατι δεν θελει) καταλοιπα, το προπληρωμενο ποσο κατακρατειται εξ' ολοκληρου απο τον ΟΛΠ χωρις περαιτερω εξηγηση. Αν το πλοιο παραδωσει καταλοιπα τοτε του επιστρεφεται το 80% του προπληρωθεντος ποσου, αφου ομως εχει πληρωθει ξεχωριστα και εξτρα η εταιρεια που ανελαβε την αποκομιδη των καταλοιπων.

Δεν ξερω αν αυτο ειναι κοινοτικη αδηγια και τι εφαρμοζεται στην Ευρωπη. Σε 2 Ισπανικα λιμανια που εχω υπ' οψιν μου δεν εφαρμοζεται κατι τετοιο για παραδειγμα. Ειτε ελληνικο, ειτε κοινοτικο κολπο, προσωπικα το θεωρω υψιστο νταβατζηλικι. Πεστε μου εμενα τι διαφορα εχει αυτο που περιεγραψα παραπανω με το να πουλας προστασια σε νυχτερινα κεντρα.. Προκειται δε και για εμμεση ομολογια του Κρατους και των Λιμενικων Αρχων περι αδυναμιας να ελεγξουν ορισμενα πραγματα ως οφειλουν. Τα πλοια εχουν Oil Record Book και Garbage Management Book οπου φαινονται ολες οι σχετικες πραξεις και κινησεις οσον αφορα τα αποβλητα, ας τα ελεγξουν και αν δεν τηρουνται σωστα ας υποχρεωσουν τα πλοια να παραδωσουν καταλοιπα. Οχι βαραμε στο ψαχνο κι οποιον παρεο ο Χαρος...

Και μια αλλη σημειωσουλα: Τα ακτοπλοικα πλοια και γενικα οσα χρησιμοποιουν τον Πειραια σε τακτικη βαση εχουν εκπτωση. Τετοια τελη πληρωνουν ακομα και οι λαντζες ενω εξαιρουνται τα πολεμικα πλοια και πλοια του Λιμενικου.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Αναστάτωση έχει δημιουργηθεί μετά τη νέα αύξηση στην περισυλλογή των στερεών καταλοίπων κατά 18%, καθώς στις αρχές του χρόνου είχαν ήδη γίνει αυξήσεις κατά 17%.

Σε διάβημα διαμαρτυρίας, όπως έγραψε χθες το TheSeaNation, προέβη σήμερα η Διεθνής Ναυτική Ένωση προς την ηγεσία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, αναφορικά με το κόστος αποκομιδής των στερεών αποβλήτων από το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά.

Η ΔΝΕ στο διάβημα διαμαρτυρίας που απέστειλε, το οποίο κοινοποιήθηκε σε αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείο.υ αναφέρει τα εξής:

«Όπως είναι γνωστό κατά την διαβούλευση που πραγματοποιήθηκε στα Γραφεία σας, μετά την ανωτέρω (α) σχετική επιστολή-πρόσκλησή σας, από το Προεδρείο της Ενώσεώς μας αλλά και από όλους τους εκπροσώπους των Εφοπλιστικών, Επιμελητηριακών και Πρακτορειακών Ενώσεων που συμμετείχαν, εκφράσθηκαν οι έντονες αντιρρήσεις μας ως προς το ύψος της αναπροσαρμογής των τότε υπό διαβούλευση τιμολογίων στερεών καταλοίπων των πλοίων.

Παρ’ όλα αυτά, το Δ.Σ. του ΟΛΠ.ΑΕ με την υπ’ αριθ. 10/30-01-09 απόφασή του, που μας κοινοποιήθηκε με την ανωτέρω (β) σχετική επιστολή σας, ενέκρινε αύξηση των τιμολογίων στερεών καταλοίπων όλων των πλοίων της τάξεως του 18% από 01-02-2009, ενώ με την σχετική (δ) επιστολή σας που μας κοινοποιήθηκε σήμερα, προστίθεται και νέα αύξηση από 01-08-2009 της τάξεως του 17% σε όλα τα τιμολόγια στερεών καταλοίπων των πλοίων, παρά τις αντιρρήσεις μας που εκφράσθηκαν με την ανωτέρω (γ) σχετική επιστολή μας.

Οι προαναφερόμενες διαδοχικές αναπροσαρμογές των ως άνω τιμολογίων συνολικού ύψους 35%, θεωρούνται απαράδεκτα υψηλές αλλά και αναιτιολόγητες, λαμβανομένων υπόψη τόσο της επιδεινουμένης κατάστασης της οικονομίας της Χώρας, όσο και των εν γένει συνθηκών της παγκόσμιας οικονομικής συγκυρίας, από τις οποίες πλήττονται ήδη οι Επιχειρήσεις μας.

Παρακαλούμε κ. Σύμβουλε όπως, κατανοώντας την κρισιμότητα της κατάστασης που διανύουμε, επανεξετάσετε τις θέσεις σας επί του συγκεκριμένου θέματος, προς την κατεύθυνση της αναστολής της εκτέλεσης της β΄ φάσης της αναπροσαρμογής των εν λόγω τιμολογίων τουλάχιστον μέχρι την 31-12-2009».

Εκτός από τη ΔΝΕ, επιστολή σχετικά με το θέμα έστειλε και η ΕΕΑ.

Link to comment
Share on other sites

Και πεστε μου εμενα τωρα, τι απο την βαση κοστους των παρεχομενων υπηρεσιων αυτων εχει αυξηθει κατα 35% σε σχεση με περυσι. Το πετρελαιο? Η μηπως οι μισθοι των εργαζομενων:P? Οσο το λιμανι διοικειται απο ασχετους και με οτιδηποτε εκτος απο αντικειμενικα κριτηρια, αυτα θα γινονται. Ισχυουν οσα εχω γραψει παραπανω για το θεμα.

Link to comment
Share on other sites

τι απο την βαση κοστους των παρεχομενων υπηρεσιων αυτων εχει αυξηθει κατα 35% σε σχεση με περυσι.

Σύμφωνα με τον ΟΛΠ οι αυξήσεις οφείλονται στην αλλαγή των τιμολογίων των ΧΥΤΑ. Πάντως μετά τις έντονες διαμαρτυρίες, οι αυξήσεις περιορίστηκαν.

Link to comment
Share on other sites

Τις εύλογες απορίες για την συνεχιζόμενη όψιμη έως και αδικαιολόγητη δι επιστολών κριτική για το θέμα των τιμολογίων παραλαβής στερεών αποβλήτων από την ΕΕΑ εξέφρασαν κύκλοι της διοίκησης του ΟΛΠ.

Link to comment
Share on other sites

Λεπτομερή απάντηση-τοποθέτηση επί της ουσίας των θεμάτων που έθεσε η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας σχετικά με το ζήτημα του κόστους αποκομιδής των στερεών αποβλήτων των πλοίων απέστειλε η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...