Jump to content
Shipfriends

OΥΔΕΜΙΑΝ ΕΥΘΥΝΗΝ ΦΕΡΟΜΕΝ (ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ)!!


Recommended Posts

Οι ακτοπλόοι δεν θέλουν ευθύνη σε περίπτωση ατυχύματος

Κέρδος

Την αντίθεσή τους για τον προωθούμενο από την Κομισιόν Κανονισμό ή Οδηγία που αναφέρεται στην «Ευθύνη των Μεταφορέων των Επιβατών στις Θαλάσσιες και Εσωτερικής Ναυσιπλοΐας Μεταφορές σε περίπτωση Ατυχήματος» εκφράζουν οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας προς το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Μάλιστα, αυτές τις ημέρες γίνεται συζήτηση στο Λονδίνο στα πλαίσια του ΙΜΟ. Οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας, με έγγραφό τους προς το ΥΕΝ τονίζουν ότι η «εν λόγω νομοθετική πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ενωσης είναι πρόταση Κανονισμού και όχι Οδηγίας».

Στο ίδιο έγγραφο επισημαίνεται ότι η Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας είχε εξαρχής διαφωνήσει με την εν λόγω πρόταση Κανονισμού, καθώς η προσπάθεια των ευρωπαϊκών οργάνων να προκαταλάβουν την εφαρμογή διατάξεων τις οποίες οι εθνικές κυβερνήσεις στον ΙΜΟ δεν έχουν θέσει ακόμα σε ισχύ και προσθέτει: «Οσον αφορά δε την παρούσα πρόταση του Κανονισμού, διαφωνούμε πλήρως με την προτεινόμενη επέκταση του πρωτοκόλλου των Αθηνών 2002 και στους πλόες εσωτερικού, σε αντίθεση με τις διατάξεις του ΙΜΟ που προβλέπει εφαρμογή του Πρωτοκόλλου μόνο σε διεθνείς πλόες. Η εφαρμογή των ρυθμίσεων του Πρωτοκόλλου στην ελληνική ακτοπλοΐα, η οποία διακρίνεται από μεγάλο ποσοστό γραμμών δημόσιας υπηρεσίας και τη δραστηριοποίηση μικρών σχετικών εταιρειών μπορεί να αποβεί καταστροφική, καθώς τα ιδιαίτερα υψηλά όρια αποζημιώσεων που το Πρωτόκολλο προβλέπει και τα οποία αυτή τη στιγμή δεν καλύπτονται από κανένα ασφαλιστικό οργανισμό διεθνώς, οδηγούν σε ουσιαστική αδυναμία των περισσοτέρων ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών να ασφαλίσουν τα πλοία τους. Επιπλέον και σε ό,τι αφορά τις συζητήσεις επί του θέματος σε επίπεδο ΙΜΟ, ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στο μείζον ζήτημα που προκύπτει από την αντιμετώπιση της ευθύνης του μεταφορέα σε περίπτωση τρομοκρατικής ενέργειας, ρύθμιση που είναι πρωτεύουσας σημασίας για την Ελλάδα, χώρα με την πλέον σημαντική επιβατηγό ναυτιλία στην Ευρώπη».

Οι εφοπλιστές τονίζουν, επίσης, ότι έχει συσταθεί με τον Νόμο 2575/98 στο ΝΑΤ ίδιος κλάδος ασφάλισης επιβατών και οχημάτων, όπου προβλέπεται ο τρόπος καλύψεως κινδύνων και η καταβολή εφάπαξ αποζημιώσεως με τις γνωστές επιβαρύνσεις στη διαμόρφωση της τιμής του εισιτηρίου. Ειδικότερα, οι εφοπλιστές επισημαίνουν ότι «υπό αυτές τις συνθήκες και πέραν της αντικειμενικής ευθύνης των κρατικών φορέων απέναντι στα θύματα, η όποια ευθύνη του μεταφορέα για ζημία από τρομοκρατικές ενέργειες μπορεί να αποβεί καταστροφική για την ελληνική ακτοπλοΐα», ως εκ τούτου η ΕΕΑ υποστηρίζει ότι εάν ο μεταφορέας τηρεί πλήρως τις υποχρεώσεις του που προκύπτουν από την νομοθεσία περί ασφάλειας και ιδιαίτερα από τον ISPS θα πρέπει να απαλλάσσεται από κάθε περαιτέρω ευθύνη.

πηγη: Το Κερδος

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω πληρως με τους ακτοπλοους. Ειπαμε να εναρμονισθουμε πληρως με την Ευρωπη, οπου μας συμφερει ομως. Οι διεθνεις πλοες δεν μπορει να ειναι ιδιοι με τους εσωτερικους, αλλωστε διαφορετικη τιμη εχει η διεθνης ανθρωπινη ζωη απο την εγχωρια. Ωρα ειναι να αρχισουμε να εφαρμοζουμε και διπλα πληρωματα, αποζημειωσεις για καθυστερησεις η ακυρωσεις οπως οι αεροπορικες εταιρειες κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Αν κατάλαβα καλά πάντως γιά τους εσωτερικούς πλόες υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη μέσω τού ΝΑΤ ακόμα και γιά τους επιβάτες και οχήματα-έτσι τουλάχιστον γράφει το άρθρο.Οπότε άν η εταιρεία έχη τηρήσει τους κανονισμούς ασφαλείας,πώς θα μπορούσε να έχη ευθύνη σέ περίπτωση τρομοκρατικής ενέργειας π.χ.;

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...