Jump to content
Shipfriends

Northlink Ferries


Recommended Posts

Ήρθε η ώρα να ανοίξουμε θέμα και για την Northlink Ferries. Δεν ξέρω σε πόσους λέει κάτι το όνομα αλλά πρόκειται για την εταιρεία που -επιδοτούμενα- συνδέει τη Σκωτία και γενικότερα το ΗΒ με τις συστάδες νησιών Orkney και Shetland που βρίσκονται βόρεια της Σκωτίας. Βασικός συνδετικός κρίκος είναι το λιμάνι του Aberdeen απ' όπου σχεδόν κάθε μέρα ένα επιβατηγό πλοίο και ένα ΦΓ/ΟΓ εκτελούν πλόες πρός το Lerwick(τη μοναδική "μεγάλη" πόλη των νήσων Shetland) και το Kirkwall, τη μεγαλύτερη πόλη των νήσων Orkney.

 

Εμείς απόψε θα πάρουμε λίγο μάτι το πρώτο πλοίο από το δίδυμο των ferries της γραμμής Aberdeen - Kirkwall - Lerwick, πρόκειται για το Hrossey που βλέπουμε να αναχωρεί πρίν λίγες ώρες από την συμπαθητική Σκωτσέζικη πόλη για τα νησιά. Κατασκευή 2002 στα Aker Finnyards(439) της Rauma συγκεκριμένα για δρομολόγια στα εν λόγω νησιά. Κυκλαδίτικο μεγέθος στα 125 μέτρα μήκος, με χωρητικότητα 600 επιβατών και 450 lane metres για τροχοφόρα, οι μηχανές του είναι MaK. Προφανώς προσαρμοσμένα στις ανάγκες της γραμμής αυτά, περεμπιπτόντως το ΙΜΟ του είναι το 9244960.

 

Όπως μπορεί να δεί κανείς και από την πρυμνιά του άποψη, τραβηγμένη στην άφιξή του στο Aberdeen νωρίτερα το πρωί του Σαββάτου, αν εξαιρέσει κανείς αυτόν τον όγκο σαν τοίχο που έχει στην πρύμη, κατά τα άλλα το σκαρί είναι συμπαθητικότατο και είναι σε ανθρώπινο μέγεθος, σε σύγκριση με τα κολοσσιαία cruise ferries της εποχής μας. Για μένα του δίνει το κάτι παραπάνω και το σινιάλο με τον τεράστιο Βίκινγκ που το κοσμεί. Αξίζει να παρατηρήσει κανείς επίσης και το ότι τα φινιστρίνια της πλώρης έχουν εξωτερικό μηχανισμό με το οποίο ένα μεταλικό τύπου παραθυρόφυλλο ασφαλίζει επάνω τους. Δείγμα προφανώς του τι καιρούς συναντά το πλοίο σε αυτές τις θάλασσες που πλέει όλο το χρόνο.

 

Το όνομα του πλοίου συνδέεται με της νήσους Orkney, μια και αυτή ήταν μια παλαιότερη ονομασία της κυρίας μάζας τους, στην αρχαία Norse γλώσσα. Το όνομα του πλοίου σημαίνει Horse Island, ελληνιστί Νήσος των Αλόγων, όπως αναφέρει η ίδια του η εταιρεία.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Nick the Greek said:

αν εξαιρέσει κανείς αυτόν τον όγκο σαν τοίχο που έχει στην πρύμη

Μπράβο Nick που άνοιξες το θέμα!

Η εταιρεία και τα βαπόρια της μου αρέσουν πολύ και τα παρακολουθώ εδώ και χρόνια.

Είναι μια πολύ ωραία περίπτωση αυτού που λέμε "Life Line Service". Η κατασκευή των πλοίων χρηματοδοτήθηκε (τουλάχιστον ένα πολύ μεγάλο μέρος της) από την Κυβέρνηση της Σκωτίας και στη συνέχεια ανέλαβε ύστερα από διαγωνισμό η εταιρεία διαχείρισης. Αυτά μέσες άκρες, τις λεπτομέρειες δεν τις θυμάμαι ακριβώς.

Όταν παραδόθηκαν, τα δυο αδελφάκια το Hrossey και το Hjaltland δεν είχαν αυτό τον όγκο. Αυτός προστέθηκε αργότερα, μια και οι ανάγκες της γραμμής σε καμπίνες αυξήθηκαν, δείγμα του πως ένα καλό πλοίο και αντίστοιχα καλή σύνδεση μπορεί να δημιουργήσει περισσότερη επιβατική κίνηση.

Link to comment
Share on other sites

Και όμως, ακόμη και η μεγενθυμένη εκδοχή τους απ' ότι μαθαίνω αποδεικνύεται μικρή για τους μήνες του καλοκαιριού. Για να βρεί κανείς καμπίνα το καλοκαίρι πρέπει να κλείσει κάτι σε κανένα εξάμηνο πιο νωρίς. Τα πλοία όμως ακόμη είναι σχετικά νέα και αξιόπιστα, άσε που στο ΗΒ δεν πρέπει να παίζουν λεφτά για τέτοια, οπότε θεωρώ πως μια δεκαετία ακόμη την έχουν στη γραμμή.

 

Το Hrossey λοιπόν το είδαμε το Σάββατο το πρωί, την Κυριακή λοιπόν οδήγηση για το πιο βόρειο κομμάτι της Σκωτίας για να συναντήσουμε το Hamnavoe, μικρότερη έκδοση του Hrossey το οποίο και συνδέει το Scrabster(ηπειρωτική Σκωτία) με το Stromness, στα νησιά Orkney/Ορκάδες. Ένας φίλος που είχε κάνει αυτήν την οδήγηση, με προειδοποίησε -αργά είναι η αλήθεια- ότι αυθημερόν μια τέτοια οδήγηση δεν είναι εύκολη. Και όντως δεν ήταν με το GPS να την δίνει 4.5 ώρες εγώ την έκανα πάνω από 5, μαζί με άλλη 1 ώρα οδήγηση τοπικά και άλλες 5 για την επιστροφή, είμαι για να πιάσω δουλειά στο Λιουδάκη. Αυτό γιατί οι δρόμοι είναι αυστηρά 1+1 γραμμές, η κίνηση αρκετή, πέσαμε και σε ομίχλη σε ένα σημείο, και όπως και να έχει δεν έχει κανείς την ίδια άνεση με το δεξιοτίμονο που το πιάνει μια φορά το χρόνο. Αποζημειώνει όμως η διαδρομή, τα τοπία είναι πραγματικά μαγευτικά, άγρια φύση και απίστευτη θέα.  

 

Το Hamnavoe λοιπόν είναι μια μικρότερη έκδοση των Hrossey και Hjaltland, λειτουργεί σαν ημερόπλοιο για 600 επιβάτες και σε high season κάνει 3 δρομολόγια μετ' επιστροφής την ημέρα, σε μια απόσταση που καλύπτει σε 1.5 ώρα ντόκο με ντόκο. Μπορεί να παρατηρήσει κανείς πως το πλοίο είναι και αυτό εξοπλισμένο με τύπου "παραθυρόφυλλα" για τον καθρέφτη, δείγμα του τι αντιμετωπίζει όταν οι θύελλες σαρώνουν τη Σκωτία. Κατασκευή 2002 και αυτό στη Rauma(αυτό με μήκος 112 μέτρα) και 400 γραμμικά μέτρα για τροχοφόρα. Από το Scrabster όσο είδα υπάρχει ικανή κίνηση φορτηγών. Και αν αναρωτιέστε γιατί χρειάζονται συνολικά 5 πλοία, να πώ ότι υπάρχει αξιόλογος τουρισμός όλο τον χρόνο και μεγάλη παραγωγή μαλλιού, γάλακτος και συναφών προιόντων από τα νησιά, συν την τροφοδοσία από την ηπειρωτική Σκωτία. Αξιοσημείωτο πως το Hamnavoe λειτουργεί και σαν bed and breakfast, μια και έχει κανείς τη δυνατότητα να επιβιβασθεί στο πλοίο από το προηγούμενο βράδυ και να φύγει με το πρώτο πρωινό δρομολόγιο για το Stromness.

 

Το Scrabster είναι μια μικρή πόλη με πολύ γραφική ακτή, πλήν όμως χτές Κυριακή απόγευμα που βρέθηκα εκεί δεν υπήρχε ανοιχτή ούτε pub. Στο μοναδικό βενζινάδικο που βρήκα ανοιχτό, είχαν τελειώσει και τα παγωμένα sandwich, την έβγαλα με κάτι πατατάκια. Από περιέργεια, ψάχνοντας στο google τα κοντινότερα MacD ή Burger King, και στις δύο περιπτώσεις απείχαν πάνω από 100 χιλιόμετρα από το Scrabster. Γενικά μια άγρια φύση και πολύ αραιοκατοικημένη περιοχή, λατρεύω να πηγαίνω στη Σκωτία. Αν κάποιος βρεθεί στην περιοχή, ας πάρει ένα αυτοκίνητο και μια φωτογραφική μηχανή να γυρίσει την περιοχή, δεν θα χάσει. Κοντά εκεί υπάρχει και το διάσημο landmark, John O' Groats που μαζί με την γύρω περιοχή που λέγεται Duncansby, προσφέρουν εικόνες σαν αυτήν.

 

Βασικά ξεχάστε τα πλοία, πηγαίνετε διακοπές στη Σκωτία, αξίζει τον κόπο και τα έξοδα.

 

ΥΓ: Hamnavoe είναι το αρχαίο Norse όνομα του Stromness

Scotland.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστούμε πάρα πολύ για την ξενάγηση στη Σκωτία!

Πανέμορφο μέρος και όμορφα πλοία.

Πολύ θα θέλαμε να πάμε, λεφτά όμως δεν υπάρχουν :D

Link to comment
Share on other sites

Να δούμε σήμερα και ένα από τα δύο ρορό της εταιρείας, το Hildasay (IMO 9119426) που εδώ την κάνει μπούκα στο Aberdeen. Κάνει τα ίδια δρομολόγια με τα φέρρυ και προφανώς μεταφέρει την πλειοψηφία από τα φορτηγά μαζί με τα όποια επικίνδυνα. Συνήθως φτάνει στο Aberdeen κατά τις 0730-0800 το πρωί και αναχωρεί γύρω στις 1500, κανένα δίωρο πρίν το φέρρυ. Κατασκευή 1999 στα Astilleros de Huelva(572) στην Ισπανία με μήκος 122 μέτρα και χωρητικότητα 88 φορτηγά σε 1,057 γραμμικά μέτρα. Το όνομα του πλοίου προέρχεται από ένα ακατοίκητο νησί του συμπλέγματος των Shetland.

 

Πρώτος του πλοιοκτήτης η ESCO, η κρατική τότε Εσθονική εταιρεία που του έδωσε το όνομα Leili. Το 2002 και για 2 χρόνια πήρε το όνομα Port Everglades Express λόγω μιας ναύλωσης στην Crowley Maritime, γενόμενο πάλι Leili κατά την επιστροφή του. Το 2005 πωλείται σε ελληνικά συμφέροντα και ονομάζεται RR Shield κάνοντας διάφορες ναυλώσεις ενώ το 2007 περνά στις επιχειρήσεις Αττικής με το όνομα Shield. Την επόμενη χρονιά το αγοράζει η Seatruck Ferries για λογαριασμό της οποίας κάνει και πάλι ναυλώσεις. Το σημερινό του όνομα παίρνει το 2010 ενώ στην πορεία της πολυετούς του απασχόλησης στη Σκωτία και τα νησιά της, αλλάζει και η ιδιοκτησία του. Κομψό roro θα έλεγα βλέπουμε και στην πρυμνιά του άποψη ενώ οπωσδήποτε ξεχωριστά είναι τα σινιάλα της Northlink

 

Το δεύτερο ρορό, το Heliar, δεν θα το δούμε διότι εξετελέσθη έσχατη προδοσία και αυτό βρισκόταν στο Tyne για ετήσια. Μπορείτε να το δείτε όμως με προηγούμενη φορεσιά.

Link to comment
Share on other sites

Απόψε βλέπουμε και το τελευταίο φέρρυ της εταιρείας, το αδελφό του Hrossey, που ονομάζεται Hjaltland. Εδώ το βλέπουμε σε πρωινή του άφιξη στο Aberdeen, μαζί με το αδελφό του πλέουν μεταξύ Aberdeen, Kirkwall και Lerwick. Το πλοίο έχει ΙΜΟ 9244958 και αριθμό γιάρδας από τα Aker Finnyards 438. Οι κύριες μηχανές του είναι MaK. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...