Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

On 4/18/2023 at 12:00 AM, proud_ionian said:

Στη Σκωτία γίνεται του μ@@@@@υ το πανηγυρι;), στην ακτοπλοΐα και όχι μόνο:

  • To Glen Sannox ειναι αμφιβολο αν θα προλαβει το καλοκαιρι του 2024, ενω το αδερφο του, που ακομη εχει μονο hull number, μαλλον παει για το 2025. To κοστος θα αγγιξει τα 300εκ λιρες, 3 φορες το αρχικό. Λεπτομερειες στον Scotsman.
  • Για τα 4 (2+2) ferries που ναυπηγουνται στην Τουρκία, δεν έχουν προβλεφθεί αντισταθμιστικά οφέλη για την Σκωτία, πέρα από την εκπαίδευση τριών "μαθητευόμενων" κάθε χρόνο, για όσο διαρκεί η ναυπήγηση των συγκεκριμένων πλοίων στα ναυπηγεία Cemre. Περισσότερα στον Κήρυκα;).
  • Πριν λιγες μέρες η κύρια γραμμή για το νησί Arran, απο το Ardrossan της ΒΔ Σκωτίας (κοντά στη Γλασκώβη) στο Brodick, έμεινε χωρίς πλοίο, από δύο που έχει κανονικά, γιατί το 40χρονο Isle Of Arran, που εξυπηρετεί τη γραμμή αντικαθιστώντας άλλα, που είναι για επισκευή, είχε βλάβη. Για την ακρίβεια διαρροή από τις εξαγωγές της τσιμινιέρας. Πάλι Herald.
  • Μέσα σε όλον αυτόν το χαμό, η CMAL (κυβερνητικός φορέας που είναι ιδιοκτήτης των πλοίων και των υποδομών γενικότερα που χρησιμοποιεί η CalMac), στέλνει δύο στελεχάρες της για Dolce Vita:D, στο συνέδριο του Shippax που διοργανώνεται στo Cruise Barcelona 24-26 Απριλίου. Θα ταξιδέψουν Βαρκελώνη  Civitavecchia Βαρκελώνη, με κόστος για τον καθένα χίλιες λίρες κάθε νύχτα. Bγάζει φωτιές ο Κήρυκας.

Για τους μη γνωρίζοντες, η Σκωτία από το 1999 έχει ένα ιδιότυπο καθεστώς αυτονομίας (Devolution), με δικό της Κοινοβούλιο και Κυβέρνηση, που χειρίζονται όλα τα εσωτερικά ζητήματα. Από το 2007 (16 χρόνια) κυβερνά το SNP, οι Σκώτοι Εθνικιστές, που ναι μεν έχουν σαν κύριο στόχο τους την πλήρη ανεξαρτησία από το UK, αλλα εσωτερικά κυβερνούν ως κλασσικοί tax and spend socialists ή για να το πω στα ελληνικά :P σαν ΠΑΣΟΚ των 80s. Ευνοιοκρατία, παράκαμψη θεσμικών αντίβαρων κλπ. Η προηγούμενη πρωθυπουργός (Nicola Sturgeon) παραιτήθηκε πρόσφατα για... αδιευκρίνιστους λόγους, ενώ οριγάζουν οι φήμες για τη διαχείριση των οικονομικών του κόμματος, αλλά και της τοπικής κυβέρνησης, στα χρόνια της θητείας της.

 

On 10/28/2023 at 9:27 PM, proud_ionian said:

Συνεχίζουν να ρουφάνε λίρες, ενώ ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί, τα πολύπαθα Glen Sannox και το αδερφό του Glen Rosa (πήρε όνομα επιτέλους). Πριν 5 μήνες εγκρίθηκε κονδύλι επιπλέον 72εκ GBP και τώρα ζητάνε άλλα 51. Εννοείται ότι πριν εγκριθεί κάθε κονδύλι, γίνεται due diligence στο (κρατικοποιημένο) ναυπηγείο, από την κυβέρνηση της Σκωτίας (κάτι σαν να ελέγχει ο Κατσιφάρας την Ελληνική Ακτοπλοΐα και τον Σκαραμαγκά στα 80s). Όταν, πρώτα ο Llyr:P, ταξιδέψουν, το κόστος θα έχει ξεπεράσει τα 400εκ GBP, φτάνοντας 4 φορές το αρχικό. Κάτι άλλο που αναφέρεται είναι ότι επειδή έχουν λήξει οι εγγυήσεις των κατασκευαστών για πάρα πολλά κομμάτια του εξοπλισμού, θα χρειαστούν ακόμη περισσότερα κονδύλια, για την ανανέωση των εγγυήσεων.

Περισσοτερα στον Κήρυκα.

 

On 2/3/2024 at 11:21 AM, proud_ionian said:

Μαντέψτε:P. Σύμφωνα με το BBC, έχουμε και άλλη καθυστέρηση.

Λόγω ελλείψεων από τις χώρες παραγωγής, δεν είναι έτοιμο το δίκτυο σωληνώσεων φυσικού αερίου του Glen Sannox. (Θυμίζω το καμάρι θα είναι dual fuel). Tέλη Μαΐου υπολογίζουν να είναι έτοιμο και μετά θα ακολουθήσουν εκτεταμένα δοκιμαστικά πριν παραληφθεί και αναλάβει υπηρεσία.

Τα λέγαμε από περσυ, είναι αμφίβολο αν θα προλάβει το καλοκαίρι του 2024.

Όσο για το Glen Rosa, η καθέλκυσή του πάει άλλες 4 εβδομάδες πίσω και δεν πρόκειται να αρχίζουν συστηματικές εργασίες στο πλοίο, αν δεν παραδοθεί το Sannox. Το Rosa παίζει να μην προλάβει το καλοκαίρι του 2025.

'Ολα αυτά για δύο πλοία που ήταν να παραδοθούν το 2018, έχουν φτάσει ήδη 4 φορές το αρχικό κόστος και από αρκετούς θεωρούνται ήδη ξεπερασμένα για τις ανάγκες των γραμμών που προορίζονται.

Επειδή μιλάμε για ένα πρόγραμμα που έχουν "τρέξει" τρέξει εξ ολοκλήρου φορείς που ελέγχονται από την ημιαυτόνομη κυβέρνηση της Σκωτίας, η όλη ιστορία θεωρείται από τους αντιπάλους του κυβερνώντος (αποσχιστικού) SNP "καθρέφτης" της πολυετούς διακυβέρνησης της Σκωτίας από μέρους του.

Από ότι πήρε το μάτι μου σε group φίλων της Cal Mac, στο Glen Rosa τοποθετηθηκε το clam shell και έγιναν δοκιμές.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • proud_ionian changed the title to Glen Rosa (IMO 9794525)
Posted (edited)

Να προσθέσουμε ότι κάτω από τις βαρδιόλες, είναι γραμμένο το όνομα του πλοίου στα Σκωτσέζικα (Scottish Gaelic). Gleann Ruasaidh

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...