Jump to content
Shipfriends

ποιος φταιει;


Recommended Posts

Tραγωδία σε λιμάνι, καταδίκη πλοιάρχου

Σε φυλάκιση 24 μηνών καταδικάσθηκε από το Tριμελές Πλημμελειοδικείο Σύρου ο Mατθαίος Mουτάκης, συνταξιούχος πλοίαρχος του Eμπορικού Nαυτικού ως υπαίτιος, από αμέλεια, του θανάτου της Xαρίκλειας Kατσαρού, τον Iούλιο του 2000 στο λιμάνι της Mήλου.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ο Mουτάκης το βράδυ της 27ης Iουλίου του 2000 ως πλοίαρχος του επιβατηγού πλοίου «B Kορνάρος» δεν τήρησε τους ισχύοντες κανονισμούς και εισήλθε με μεγαλύτερη ταχύτητα στο λιμάνι της Mήλου, με αποτέλεσμα να προκαλέσει μεγάλο κυματισμό (απόνερα). Aπό τον κυματισμό η άτυχη Xαρίκλεια Kατσαρού, η οποία βρισκόταν στο ιστιοπλοϊκό σκάφος «Xαρά» που είχε πλαγιοδετήσει στο λιμάνι, έχασε την ισορροπία της και έπεσε στο κενό ανάμεσα στο σκάφος και στην προβλήτα, με αποτέλεσμα να τραυματισθεί θανάσιμα.

Kατά το κατηγορητήριο, ο τότε πλοίαρχος «από αμέλειά του, δηλαδή από έλλειψη της προσοχής που όφειλε κατά τις περιστάσεις και μπορούσε να καταβάλει, δεν προέβλεψε το αξιόποινο αποτέλεσμα που προκάλεσε η πράξη του και επέφερε το θάνατο άλλου ατόμου»

πηγη: η Καθημερινη

Link to comment
Share on other sites

O καταδικασθείς συνταξιούχος πλοίαρχος -που άσκησε έφεση και αφέθηκε ελεύθερος- για όσους γνωρίζουν δεν θα έπρεπε να είναι ο μοναδικός που κάθισε στο εδώλιο του κατηγορουμένου. Δίπλα του, θα μπορούσαν να βρίσκονταν εκπρόσωποι της πλοιοκτήτριας εταιρείας του «B. Kορνάρος» καθώς και κάποιοι λιμενικοί: οι πρώτοι διότι, δυστυχώς, ορισμένες φορές συνηθίζουν να πιέζουν τους πλοιάρχους να επιταχύνουν τις διαδικασίες κατάπλου και απόπλου προκειμένου να προλάβουν, στο όνομα ενός λανθασμένου ανταγωνισμού, τους επιβάτες στο επόμενο λιμάνι και οι δεύτεροι διότι, εάν και γνωρίζουν τι συμβαίνει, δεν εφαρμόζουν τους νόμους.

Tο πρόβλημα με τον κυματισμό (απόνερα) που προκαλείται από τα ακτοπλοϊκά σκάφη κατά τον κατάπλου ή τον απόπλου ή όταν πλέουν σε μικρή απόσταση από κάποιο νησί έχοντας τις μηχανές στο «φουλ» είναι γνωστό εδώ και χρόνια. Aλλά, δυστυχώς, συνεχίζεται... αφού οι εταιρείες δεν κάνουν τίποτα για να το αντιμετωπίσουν και κατά καιρούς σημειώνονται μικροατυχήματα. Eλπίζουμε το υπουργείο να ασχοληθεί σοβαρότερα με το θέμα πριν βρεθούμε αντιμέτωποι με κάποιο άλλο αντίστοιχο τραγικό συμβάν.

Link to comment
Share on other sites

νωρις εκδικαστηκε η υποθεση.

τωρα γι'αυτα που λεει το αρθρο τι να πει κανεις;

δεν ξερω κατα ποσο ευθυνεται ο πλοιαρχος μιας και το λιμανι του αδαμαντα ειναι αβερτο και δε δημιουργει αντιμαμαλο απο τα απονερα των πλοιων.

η εταιρεια παντως μαλλον αμετοχη ειναι στη συγκεκριμενη περιπτωση, αφου οι γραμμες που εκτελει δεν ειναι ανταγωνιστικες και δεν υπαρχει πιεση και κοντρα.

γενικα παντως πρεπει να αποφασισουμε τι θελουμε απο τα πλοια; να κοβουν πριν τα λιμανια και οταν παραπλεουν νησια για να μη σηκωνουν κυμα, αλλα κινδυνευοντας να φανε προστιμο για καθυστερηση στην εκτελεση του δρομολογιου (εχουν γινει αυτα μετα απο καταγγελιες) ή να πηγαινουν γρηγορα και να τρεχουν στα δικαστηρια για τα απονερα;

Link to comment
Share on other sites

Distixos prokeite gia kapia peristatika ta opoia pernane kiriolektika sta psila xoris na tous dinete i simasia pu prepi ke xoris na analiontai prokimenou na min epanalifthoun. Tha mu pi kapios oti edo den analiontai alla sovarotera peristatika me polla thimata i megales ylikes zimies tha asxolithi kanis me afto? Epitrepste mu na statho se merika simia. 1) Apo oti anaferete to peristatiko sinevi to 2000 ke i ousiastiki apofasi ekdidete 5 xronia meta. O kathenas as vgali ta siberasmata tu. Nomizo exi ksana anaferthei oti se mia naftiki xora opos i Ellada tha boruse na iparxei thesmothetimeno idiko dikastirio naftikon ipotheseon oste na iparxun pio eksidikevmenes pio egires ke pio taxys apofasis alla ke os apodiksi tu sevasmou pros to naftiko epagelma (oloi exume di skines opou o ploiarxos sirete san kinos eglimatias asxetos tou an ine enoxos i oxi) 2) Prepi ontos na ksekatharisume ti thelume epitelous apo tou ploiarxus mas. 3) Bori na sas fani outopiko alla kata ti diki mu gnomi to opoiodipote aktoploiko kanonika den exi kamia dulia na denei dipla se kotera, bulkers i mikra tankers pu ksefortonoun i otidipote allo pleoumeno. Afto vevea proipotheti oxi akrives alla logika xorothetimenes limenikes ipodomes.

Link to comment
Share on other sites

Μερικές απορίες τού κεντροδεξιοαριστερού ψάλτου άνευ βηχός:

1.Γιατί χρειάστηκαν πέντε χρόνια μέχρι νά αποφανθή το δικαστήριο γιά μιά υπόθεση που-εκ πρώτης όψεως-δέν αποτελεί κανένα περίπλοκο και μυστηριώδες ατύχημα;

2.Τί γύρευε το πλαγιοδετημένο σκάφος μέσα στο λιμάνι στο χώρο όπου δένουν τά επιβατικά;Δέν υπήρχε κάποιος ειδικός χώρος,ώστε νά μήν επηρεάζωνται τά σκάφη αναψυχής από τά απόνερα κάθε που μπαίνει ένα μεγάλο πλοίο στο λιμάνι;

3.Ο πλοίαρχος μπήκε "μέ μεγαλύτερη ταχύτητα" στο λιμάνι επειδή ήταν "μάγκας";Σαφώς όχι.Νά προλάβη το δρομολόγιο ήθελε ο άνθρωπος,νά μπή γρήγορα,να αποεπιβιβάση και να φύγη γιά το επόμενο λιμάνι.Ποιός όμως καθορίζει πόσο χρόνο θά πρέπη να κάνη το πλοίο σέ κάθε άφιξη-αναχώρηση;Ο πλοίαρχος ή οι μέτοχοι τής εταιρείας;

4.Και μιά τελευταία απορία:μήπως και το θύμα φέρει ενδεχομένως κάποιο βαθμό ευθύνης;Τί σημαίνει "έχασε την ισορροπία της";Οταν είσαι (όρθιος) πάνω σέ ένα (μικρό) σκάφος αναψυχής,δέν περπατάς ή στέκεσαι σάν να βρίσκεσαι στην αυλή τού σπιτιού σου,αλλά κρατιέσαι πάντα από κάπου-από το κατάρτι,από τα ρέλια,από κάποιο χερούλι εν πάσει περιπτώσει.Απ'όσο ξέρω αυτό είναι κανόνας είτε το σκάφος είναι στ'ανοιχτά ή βρίσκεται στο λιμάνι.Κι'άμα κρατιέσαι δέν χάνεις την ισορροπία σου-εκτός πιά κι'αν το απόνερο τού μεγάλου πλοίου είναι....τσουνάμι.Συνεπώς ναί μέν ο πλοίαρχος τού Κορνάρου μπήκε μέ μεγαλύτερη ταχύτητα (πόσο μεγαλύτερη άραγε:eek: στο λιμάνι,αλλά μπορούσε νά φανταστή οτι ακόμα και με αυτή την ταχύτητα θά προκαλούσε τόσο κούνημα σέ ένα σκάφος και οτι σ'αυτό το σκάφος θά βρισκόταν ένας άνθρωπος που θά ήταν όρθιος χωρίς νά κρατιέται από κάποιο σημείο τού σκάφους;

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς στην Ελλάδα μπερδεύουν τα λιμάνια των νησιών με κάποια λιμάνια της αλλοδαπής. Όπου είναι χωριστά το επιβατηγό λιμάνι, χωριστά η μαρίνα και αλλού το εμπορικό λιμάνι.

Στα νησιά του Αιγαίου δένει το επιβατηγό δίπλα στα ιστιοπλοϊκά, παραδίπλα ξεφορτώνει καύσιμα το πετρελαιοφόρο δίπλα στο φορτηγό που ξεφορτώνει τσιμέντα που είναι δίπλα σε αυτό που ξεφορτώνει στάρια και ανάμεσα σε όλα η υδροφόρα. Και κάπου εκεί ανάμεσα χωράνε και μερικά τρεχαντήρια.

Τώρα εάν γίνει η στραβή, κάποιος θα την πληρώσει. Για πήγαινε πες στα ιστιοπλοϊκά να βγούν αρόδο για να δέσει το επιβατηγό. Θα γίνει η επανάσταση του Αιγαίου.

Σε όλα τα λιμάνια υπάρχει όριο ταχύτητας και σχεδόν όλοι το παραβαίνουν. Δεν ρωτάει όμως κανείς, εάν μπεί το πλοίο με 4 μίλια θα μπορέσει να γυρίσει? Κυρίως τα μεγάλα πλοία στα στενά λιμάνια.

Διάβασα προ καιρού ότι στο λιμάνι του Ηρακλείου, βάσει του κανονισμού λιμένα, όλα τα επιβατηγά υποχρεωτικά πρέπει να μπαίνουν με ρυμουλκό, λόγω των αβαθών. Δεν ξέρω εάν ισχύει ακόμα.

Ποιο πλοίο μπαίνει στο Ηράκλειο με ρυμουλκό? Όλοι κλείνουν τα μάτια και εάν γίνει η στραβή θα βρούν κάποιον φταίχτη και συνεχίζουμε.

Δεν ξέρω για την συγκεκριμένη υπόθεση στη Μήλο, αλλά γενικώς οι πλοίαρχοι στο Αιγαίο βρίσκονται συνεχώς πάνω σε ένα τεντωμένο σκοινί.

Και βέβαια δεν αναφέρομαι στους μάγκες, στους τσαμπουκάδες και τα κουτσαβάκια, αλλά σε όλους τους σώφρονες πλοίαρχους.

Link to comment
Share on other sites

Φίλος μου,ιδιοκτήτης μικρού ιστιοπλοϊκού σκάφους,μού είχε πεί κάποτε οτι τού έβαλαν πρόστιμο όταν είχε πάει στην Αλόννησο επειδή καθυστέρησε νά βγή αρόδο γιά να δέση το βαπόρι τής γραμμής (από Αγ.Κωνσταντίνο).

Ηταν σχεδόν χαράματα όταν έφτασε το βαπόρι και αυτός βρισκόταν πλαγιοδετημένος και κοιμόταν (βεβαίως,διότι πού να ξέρη οτι το βαπόρι θα ερχόταν μέσα στ'άγρια χαράματα:eek:.Τό βαπόρι σφύριζε επί δέκα λεπτά περίπου μέχρι νά το ακούση ο φίλος μου και να ξυπνήση νά βγάλη το σκάφος έξω από το λιμάνι.

Μά από την άλλη,όταν κάποιος μέ το ιστιοπλοϊκό του πάει σ'ένα λιμάνι,είναι δυνατόν να τού λένε κάθε τρείς και λίγο να βγαίνη αρόδο;Πώς μετά να μήν κάνη "επανάσταση";

Οσο γιά το λιμάνι τού Ηρακλείου,δυό φορές που πήγα δέν είδα κάν να υπάρχη ρυμουλκό σε ετοιμότητα (μάλλον τα είχαν χωμένα σέ κάποια μυστηριώδη κόγχη τού εμπορικού τομέα...).

Όύτως ή άλλως,πώς να υποχρεώσης το βαπόρι τής γραμμής νά περιμένη έξω από το λιμάνι να έρθη το ρυμουλκό (που θα πρέπη να είναι σε ετοιμότητα και όχι να το ψάχνουν τελευταία στιγμή) όταν υπάρχη η πίεση να φτάση στη συγκεκριμένη ώρα στην προβλήτα;Και μάλιστα το καλοκαίρι που τα πλοία ξεθεώνονται ΚΑΙ με -σχεδόν- καθημερινά ημερήσια;Και πώς να το υποχρεώσης να (ξανα)περιμένη στην προβλήτα αφού έχει φορτώσει,μέχρι να έρθη το ρυμουλκό (που πάλι ενδεχομένως θά το ψάχνουν τελευταία στιγμή κλπ κλπ) γιά να το βγάλη έξω από το λιμάνι;

(Η λύση βέβαια είναι πιό απλή:νά βαθύνουν τά αβαθή :confused: )

Και τέλος,ναί μέν υπάρχουν όρια ταχύτητας αλλά ποιός τα καθορίζει;οι πλοίαρχοι-που ξέρουν την πλευστική συμπεριφορά τών καραβιών τους-ή οι λιμενικοί (που τα μεγαλύτερα πλοία τα οποία έχουν κυβερνήσει είναι τά φουσκωτά βαρκάκια τους);

Link to comment
Share on other sites

Φίλος μου,ιδιοκτήτης μικρού ιστιοπλοϊκού σκάφους,μού είχε πεί κάποτε οτι τού έβαλαν πρόστιμο όταν είχε πάει στην Αλόννησο επειδή καθυστέρησε νά βγή αρόδο γιά να δέση το βαπόρι τής γραμμής (από Αγ.Κωνσταντίνο).

Οσο γιά το λιμάνι τού Ηρακλείου,δυό φορές που πήγα δέν είδα κάν να υπάρχη ρυμουλκό σε ετοιμότητα

Όύτως ή άλλως,πώς να υποχρεώσης το βαπόρι τής γραμμής νά περιμένη έξω από το λιμάνι να έρθη το ρυμουλκό

(Η λύση βέβαια είναι πιό απλή:νά βαθύνουν τά αβαθή :D )

Και τέλος,ναί μέν υπάρχουν όρια ταχύτητας αλλά ποιός τα καθορίζει;;

αλλο το να δεσεις ακριβως στη θεση του επιβατηγου και αλλο να εχεις δεσει σε προβλεπομενη θεση κοντα στη θεση του ποσταλιου.

στο 95% των "λιμανιων" (της πατρας συμπεριλαμβανομενης) τα τουριστικα και τα σκαφη αναψυχης δενουν πλυ κοντα στα ferries. στη μυκονο μεχρι να φτιαχτει η μαρινα στον ορνο τα yauchts δεναν διπλα στα ferries, ενω στο θιακι στο βαθυ πολλες φορες τα καλοκαιρια οταν εχει πολλα yauchts και ιστιοπλοϊκα το βαπορι κανει σλαλομ.

εν πασει περιπτωση ειναι απαραδεκτο απο καθε αποψη να δενουν πλοια της γραμμης τοσο κοντα ειτε με ιστιοπλοικα ειτε με πλοια με επικινδυνα φορτια.

Για το Ηρακλειο τα εχουμε ξαναπει εχει παρα πολλες ιδιαιτεροτητες με κορυφαια τα ποντισμενα πυρομαχικα απο τον πολεμο.

η χρηση ή μη ρυμουλκου καθως και τα ορια ταχυτητας κατα την προσεγγιση και αναχωρηση προβλεπονται απο τους οικειους γενικους κανονισμους λιμενος. Στην πατρα που εχω ιδιαν αντιληψη ειναι υποχρεωτικη η χρηση ρυμουλκου απο τα 150 μετρα και πανω και υπο προϋποθεσεις (κακοκαιρια απουσια μεταβλητου βηματος κλπ) και κατο απο τα 150 μετρα. Το ρυμουλκο στεκεται διπλα στο βαπορι που μανουβραρει μονο του και παρεμβαινει μονο αν κληθει.

επειδη ξεφυγαμε ομως οι αρχικες τοποθετησεις Νηρεα και SFVI εθεσαν το θεμα στη σωστη του βαση. οι πιο πολλες λυσεις δεν απαιτουν χρημα αλλα ανοιχτο μυαλο και ευρηματικοτητα ;)

Link to comment
Share on other sites

Γιά το επεισόδιο τής Αλοννήσου,διευκρινίζω οτι ο φίλος μου είχε δέσει σε θέση δίπλα στο σημείο που θα έδενε το ποστάλι,πλήν όμως...δέν χωρούσαν και οι δύο...

Τώρα γιά να επανέλθουμε στο "τίς πταίει" (που έλεγε και ο Τρικούπης):στόν Πόρο,όπου πηγαίνω κάθε καλοκαίρι αδιαλείπτως επί πάααρα πολλά χρόνια,τά ιστιοπλοϊκά όχι απλώς δένουν δίπλα στα ferries αλλά αγκυροβολούν κυριολεκτικά στη μέση τού διαύλου (μεταξύ Πόρου και Γαλατά).Ετσι,όποιο πλοίο συνεχίζει γιά Υδρα-Σπέτσες πρέπει να πλέη μέ ταχύτητα......θαλάσσιας χελώνας (χωρίς νά λογαριάσουμε τίς διάφορες βάρκες που διασχίζουν τον δίαυλο πρός Γαλατά και αντίστροφα,ή πάνε πρός την έξοδο τού διαύλου γιά Ασκέλι και Μοναστήρι,καθώς και τα παντοφλάκια που πηγαινοέρχονται επίσης εκεί).

Αν λοιπόν κάποιος καπετάνιος "ξεχαστή" ή είναι στην πίεση νά προλάβη δρομολόγιο και ανοίξη λίγο δρόμο παραπάνω,έχει να γίνη το χάος τής αρκούδας.Και προφανώς δέν θα φταίνε ούτε οι λιμενικοί,που τόσες δεκαετίες ζούνε αυτή την κατάσταση,ούτε το ΥΕΝ που τόσες δεκαετίες δέν πρόβλεψε να φτιάξη μιά μαρίνα να μαζευτούν εκεί οι "σκαφάτοι"......

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...