Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ν. Ζούρος, ο «καπετάνιος» που δούλεψε πολύ σκληρά

Quote

Ξεκίνησε ως μέλος πληρώματος και μετά από μερικά χρόνια, με «όπλα» του την υπομονή, την επιμονή και την αφοσίωση στη δουλειά, κατάφερε να αποκτήσει το πρώτο του ρυμουλκό και στη συνέχεια να ιδρύσει τη δεκαετία του ‘80 τη δική του εταιρία στη Θεσσαλονίκη. Ο λόγος για τον Νικόλαο Ζούρο, ο οποίος όπως λένε στενοί του συνεργάτες, στο πρώτο του ρυμουλκό ο ίδιος ήταν κυβερνήτης, πλήρωμα, μάγειρας και λογιστής ταυτόχρονα! Σήμερα, ο στόλος της εταιρείας αποτελείται συνολικά από 11 σκάφη τελευταίας τεχνολογίας, εκ των οποίων τα τρία βρίσκονται μόνιμα στο εξωτερικό.

Από τα ρυμουλκά και τις λάντζες (επιβατικά σκάφη που χρησιμοποιούνται και στις φορτοεκφορτώσεις), η Zouros Group πέρασε στις ρυμουλκήσεις ανοιχτής θαλάσσης και τις ναυαγιαιρεσίες, από εκεί στην ανανέωση του στόλου λιμένος με ότι πιο σύγχρονο υπάρχει στην Ελλάδα και στις υπηρεσίες υποστήριξης σε πλατφόρμες άντλησης πετρελαίου διεθνώς. «Η εταιρεία μας δραστηριοποιείται στις ρυμουλκικές εργασίες λιμένος όπου έχει αποδειχθεί πρωτοπόρος και ηγέτιδα της αγοράς, ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα αλλά και σε άλλους λιμένες της χώρας. Ενώ διατηρούμε το προσωπικό και την τεχνογνωσία για ναυαγιαιρεσίες και ρυμουλκήσεις ανοιχτής θαλάσσης εν τούτοις σήμερα αποτελούν πολύ μικρό τμήμα των δραστηριοτήτων μας», εξηγεί ο κ. Ζούρος. Και συνεχίζει, «η κύρια ενασχόλησή μας είναι με το offshore support, δηλαδή την εξυπηρέτηση υπεράκτιων δραστηριοτήτων άντλησης πετρελαίου, όπου απασχολούνται και τα μεγαλύτερα σε ιπποδύναμη και ελκτική ισχύ πλοία μας, όπως τα AHTS Amazon Chieftain Z, 15.000 Bhp και AHTS Amazon Chieftain, 12.000 Bhp και άλλα μικρότερα. Έτσι έχουμε επιλέξει την κύρια προσήλωσή μας στους δύο αυτούς πυλώνες, τις ρυμουλκικές εργασίες λιμένος- της οποίες εκσυγχρονίζουμε ως παράγοντας προόδου για τη χώρα- την ιδιοκτησία και διαχείριση offshore support vessels».

Αναφερόμενος στη συμβολή της εταιρίας στη μείωση των ατυχημάτων που προκαλούν θαλάσσια ρύπανση, ο κ. Ζούρος σημειώνει: «θέλουμε να πιστεύουμε ότι έχουμε κάνει μια διαφορά, ιδίως στη Βόρεια Ελλάδα και προσπαθούμε να το πετύχουμε αυτό για όλη τη χώρα. Με την ενασχόλησή μας σε μεγάλες και απαιτητικές ρυμουλκικές εργασίες διεθνώς, αποκτήσαμε σοβαρή εμπειρία και τεχνογνωσία σε συναφή θέματα. Είδαμε πόσο σημαντική είναι η οργάνωση και η τήρηση διαδικασιών για την ασφάλεια των ανθρώπων και των περιουσιών αλλά και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Επίσης διαπιστώσαμε και τη σημασία χρησιμοποίησης ρυμουλκών προηγμένης τεχνολογίας και μικρής ηλικίας, αλλά και το σωστό τρόπο να μετράμε τη δύναμη και καταλληλότητα ενός ρυμουλκού».

Ο επιτυχημένος επιχειρηματίας εξηγεί πως δε δίστασε να επενδύσει τόσο σε νέα ρυμουλκά (τέσσερα τα τελευταία τέσσερα χρόνια για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και άλλα δύο κατασκευάζονται) όσο και σε διεθνείς οργανισμούς τεχνογνωσίας, όπως οι Noble Denton τους οποίους διόρισε η εταιρία για την κατάρτιση ειδικής μελέτης για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. «Έτυχε δε παράλληλα με τις επιθυμίες και τις προσπάθειές μας να συναντήσουμε και ένα ευνοϊκό περιβάλλον στη Θεσσαλονίκη όπου η διεύθυνση των Ελληνικών Πετρελαίων θέσπισε μια σειρά από κανόνες αυξημένης ασφάλειας με κάποια από αυτά τα μέτρα να αφορούν και στα συνεργαζόμενα ρυμουλκά. Παράλληλα και η ηγεσία του Κεντρικού Λιμεναρχείου είχε την πρωτοβουλία να δημιουργήσει έναν νομοθέτημα κόσμημα για τις εργασίες φορτοεκφόρτωσης πετρελαιοειδών στη Θεσσαλονίκη που καθιστά την πόλη οδηγό για όλα τα λιμάνια της χώρας. Ελπίζουμε να υπάρξει η βούληση σε επίπεδο εθνικού νομοθέτη να πάει η χώρα το παράδειγμα της Θεσσαλονίκης ένα βήμα παραπέρα».  

«Μάντρα… ρυμουλκών» η χώρα

Η Βόρεια Ελλάδα μοιάζει να έχει ένα πιο πρόσφορο έδαφος για επενδύσεις, συγκριτικά με τη υπόλοιπη χώρα, σύμφωνα με τον κ. Ζούρο. «Σίγουρα αυτή τη στιγμή στη Βόρεια Ελλάδα η κατάσταση είναι καλύτερη από ότι στην υπόλοιπη χώρα αφού στο λιμένα Θεσσαλονίκης υπάρχει μια αξιολόγηση των χαρακτηριστικών του κάθε ρυμουλκού που προσφέρει ένα κίνητρο σε πλοιοκτήτες να επενδύσουν, ή τουλάχιστον δεν καθιστά απαγορευτική κάθε τέτοια σκέψη. Από την άλλη η χώρα ολόκληρη χωλαίνει, για αυτό εξάλλου έχουμε καταλήξει και ‘μάντρα’ ρυμουλκών με τόσα μονοπρόπελα ρυμουλκά να απαρτίζουν την πλειοψηφία του στόλου, ενώ σε κάθε άλλη προηγμένη χώρα θεωρούνται απλά ακατάλληλα για εργασίες εντός λιμένος», λέει.

Κενά νόμου «έδιωξαν» το καλύτερο ρυμουλκό

«Η Ελλάδα δυστυχώς πάντα έχει τους τρόπους της να σε πονάει και εμείς ως επιχειρηματίες έχουμε τους τρόπους μας να ανταποκρινόμαστε, αλλά το δημόσιο συμφέρον πληγώνεται από το ότι θα κάνουμε πολλά χρόνια να ξαναδούμε ρυμουλκό εφάμιλλο του Βάγια ΙΙ στην πόλη μας», λέει ο κ. Ζούρος αναφερόμενος στα εμπόδια που υπάρχουν για όσους πλοιοκτήτες θα ήθελαν να υψώσουν την ελληνική σημαία και εργάζονται στο εξωτερικό. Να σημειώσουμε ότι το ρυμουλκό Βάγια ΙΙ, διαθέτει ελικοπηδάλια, συστήματα κίνησης και έλξης που το καθιστούσαν επιστημονικά και διεθνώς ότι καλύτερο και καταλληλότερο για εργασίες λιμένος, αλλά υπήρχαν διαρκή προβλήματα αδειοδοτήσεως και λειτουργίας λόγω της έλλειψης σχετικών διατάξεων στα ελληνικά νομοθετήματα. «Αδυνατώντας να ξεπεράσουμε αυτά τα προβλήματα καθώς οι δημόσιοι λειτουργοί ούτε είχαν την υποδομή να καταλάβουν την σχετική τεχνολογία αλλά ούτε και την ευσυνειδησία να αναφέρουν τα κενά νόμου στην ηγεσία του υπουργείου, αναγκαστήκαμε να το πουλήσουμε στο εξωτερικό. Η χώρα μας και στον κλάδο αυτό πρέπει να διαπιστώσει και να δεχτεί ότι δεν μπορεί να λειτουργεί σαν οπισθοδρομική κομπανία όταν απαιτεί και επιθυμεί πρόοδο και ανάπτυξη», καταλήγει ο κ. Ζούρος.

Από τη Θεσσαλονίκη στη Βραζιλία

Το Amazon Chieftain Z είναι ειδικά κατασκευασμένο για να παρέχει υπηρεσίες σε πλατφόρμες και τρυπάνια εξόρυξης πετρελαίου. «Είναι το μεγαλύτερο πλοίο υποστηρίξεως που έχει αφιχθεί στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για λογαριασμό Ελληνικών συμφερόντων και ανήκει στην εταιρεία MCT-Όμιλος Ζούρος. Έχει μήκος 76 μέτρα, 17.20 μέτρα πλάτος & 7,21 μέτρα βάθος. Οι τέσσερις μηχανές Wartsila που διαθέτει το πλοίο, βγάζουν συνολικό αποτέλεσμα 15,600 ίππους και η ελκτική του δύναμη είναι 204 τόνοι», εξηγεί ο ship broker στην εταιρία Seawind shipping services, Σπύρος Ροδόπουλο. Ο τύπος του Amazon Chieftain Z είναι AHTS (Anchor/Handling/Tug/Supply) που σημαίνει πως μπορεί να παρέχει πολλαπλές υπηρεσίες (multi tasking).

«Το συγκεκριμένο σκάφος, απέπλευσε από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με προορισμό την Τυνησία όπου θα εργαστεί προσωρινά σε ρυμούλκηση και αλλαγή θέσης/τοποθέτηση ενός FSO DWT 140,000 tns σε oil Filed. Αμέσως μετά το πέρας των εργασιών θα αναχωρήσει για την Βραζιλία όπου θα παραμείνει μακροχρόνια μισθωμένο/ναυλωμένο από γνωστή πετρελαϊκή εταιρεία (Petrobras) για να διενεργεί τις εργασίες  σε πετρελαιοπηγές», τονίζει ο κ. Ροδόπουλος. Να σημειώσουμε ότι η αγορά του πλοίου Amazon Chieftain Z (Εx Maersk Promoter) από την εταιρεία MCT – Όμιλος Ζούρος επετεύχθη μέσω του γραφείου Seawind shipping services, το οποίο κατάφερε και να εξασφαλίσει την πρώτη του σύντομη ναύλωση (spot) του στην Τυνησία.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...