Jump to content
Shipfriends

Πρόστιμα από ΥΕΝ στις εταιρίες


Recommended Posts

Mαϊμού τα πρόστιμα-μαμούθ

Ο Kεφαλογιάννης τα ανακοίνωσε αλλά δεν τα επέβαλε στους εφοπλιστές

ΤΑ ΝΕΑ , 23/09/2005

ΠΡΟΚΟΠΗΣ ΓΙΟΓΙΑΚΑΣ

Πρόστιμα-μαμούθ σε ακτοπλοϊκές εταιρείες, που ξεπερνούσαν το μισό εκατομμύριο ευρώ, ανακοίνωσε πανηγυρικά ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, στις 7 Αυγούστου, μπροστά στην κατακραυγή από την ταλαιπωρία των πολιτών εξαιτίας των απανωτών βλαβών και των καθυστερήσεων στα πλοία της ακτοπλοΐας.

Ωστόσο, πριν από οκτώ ημέρες ο κ. Κεφαλογιάννης, απαντώντας σε ερώτηση βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, παραδεχόταν ότι τα πρόστιμα που είχαν επιβληθεί έως τις 14 Σεπτεμβρίου ανέρχονται μόλις σε 3.110 ευρώ. Παράλληλα, διευκρίνιζε ότι οι αποφάσεις για την επιβολή των ήδη ανακοινωμένων προστίμων... εκκρεμούσαν.

Με επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας στις 7 Αυγούστου, έγινε γνωστό ότι επιβλήθηκαν από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά πρόστιμα ύψους 528.247 ευρώ στις εταιρείες G.Α. Ferries του Γεράσιμου Αγούδημου και C-Link Ferries του Απόστολου Βεντούρη, αλλά και στα πρακτορεία που διαχειρίζονται τα πλοία «Ροδάνθη», «Ρομίλντα» και «Ανθή Μαρίνα», που έφεραν τα πάνω-κάτω στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις το καλοκαίρι με τις συνεχείς βλάβες τους.

Στην πράξη όμως τα πράγματα αποδεικνύονται τελείως διαφορετικά. Ο κ. Κεφαλογιάννης με γραπτή του απάντηση (στις 14 Σεπτεμβρίου 2005) στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, Ιωάννη Διαμαντίδη, Ροδούλα Ζήση, Χρήστο Πρωτόπαπα, Παναγιώτη Ρήγα και Γιώργο Ανωμερίτη, που τον ρωτούν μεταξύ άλλων πόσες πράξεις επιβολής προστίμων εκτελέστηκαν και πόσα εισέπραξε το Δημόσιο δίνει άλλη εικόνα, από αυτήν που ο ίδιος είχε ανακοινώσει.

Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, από την 1η Ιουνίου έως τις 29 Αυγούστου 2005 έχουν βεβαιωθεί 594 παραβάσεις. Για 14 (!) από αυτές έχουν εκδοθεί αποφάσεις επιβολής προστίμου με τις οποίες επιβλήθηκαν πρόστιμα συνολικού ύψους 3.110 ευρώ (!). Για τις υπόλοιπες 580 παραβάσεις αναμένεται η έκδοση σχετικών αποφάσεων επιβολής προστίμων.

Κορυφαία πηγή του υπουργείου Ναυτιλίας, με την οποία επικοινώνησαν «TA NEA», υποστήριζε χθες ότι «η αναγραφή αυτού του μικρού ποσού στην απάντηση προς τους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης οφείλεται σε γραφειοκρατικές διαδικασίες των υπηρεσιών και ότι τα πρόστιμα έχουν καταλογιστεί και έχουν αποσταλεί για είσπραξη στο Δημόσιο Ταμείο».

Διστάζει να έλθει σε σύγκρουση με ακτοπλόους

«Ο K. ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ παρά τις φραστικές μεγαλοστομίες του δεν τολμά και δεν μπορεί να τιμωρήσει ουσιαστικά τους παραβάτες του νόμου, τους υπεύθυνους της ταλαιπωρίας χιλιάδων πολιτών. Αναιρώντας ως συνήθως τον εαυτό του στην πράξη καλύπτει τους κερδοσκόπους, καθυστερώντας την εφαρμογή των προβλεπόμενων κυρώσεων και επιβάλλοντας κυριολεκτικά αστεία πρόστιμα», τονίζει ο αναπληρωτής συντονιστής του Τομέα Παραγωγής και Εμπορίου του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Πρωτόπαπας. Από την πλευρά του, ο υπεύθυνος ναυτιλίας του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Διαμαντίδης υποστηρίζει ότι ο κ. Κεφαλογιάννης διστάζει να έρθει σε σύγκρουση με ορισμένους ακτοπλόους. «Άλλα στοιχεία δίνει στη δημοσιότητα και άλλα στους βουλευτές», συμπληρώνει.

«ΔΕΝ ΙΔΡΩΝΕΙ ΚΑΝΕΝΟΣ ΤΟ AYTI»

Οι εφοπλιστές πληρώνουν τα πρόστιμα σε... 20 χρόνια!

ΣΤΑ XAPTIA μένουν ακόμη και τα πρόστιμα που επιβάλλονται στους εφοπλιστές, αφού με τις προσφυγές και τον φόρτο στα διοικητικά δικαστήρια μια υπόθεση μπορεί να πάρει έως και είκοσι χρόνια για να τελεσιδικήσει και να πληρωθεί το πρόστιμο.

«Κάθε φορά που ακούμε για επιβολή αυστηρών προστίμων στους πλοιοκτήτες ξέρουμε ό,τι όλα γίνονται για το θεαθήναι...», λένε από τη ΔΟΥ Πλοίων Πειραιά.

Από 14 έως 17 χρόνια

Σύμφωνα με εφοριακούς «με τον φόρτο εργασίας που υπάρχει σήμερα στα διοικητικά δικαστήρια, μια υπόθεση μπορεί να κλείσει λίγο πριν συμπληρωθεί... 20ετία, διότι τότε παραγράφονται τα πρόστιμα και δεν υπάρχει άλλο περιθώριο αναβολής. Κατά μέσο όρο τα πρόστιμα εισπράττονται έπειτα από 14 έως 17 χρόνια».

Βέβαια, τότε υπάρχει και το ενδεχόμενο να μην υφίσταται καν η εταιρεία. Στο μεταξύ, οι ακτοπλόοι μπορούν να κινούν κανονικά τα πλοία τους χωρίς κανέναν περιοριστικό όρο. «Εάν ακινητοποιούσαμε κάθε πλοίο στο οποίο επιβάλλαμε πρόστιμο θα είχε ακινητοποιηθεί όλος ο ακτοπλοϊκός στόλος», λέει χαρακτηριστικά αξιωματικός του Λιμενικού. «Έτσι εξηγείται γιατί δεν ιδρώνει το αυτί κανενός», συμπληρώνει.

Όπως λένε εφοριακοί «απαιτούνται 4-5 χρόνια για να εκδικαστεί η υπόθεση του προστίμου στο Πρωτοδικείο. Στη συνέχεια, για να φθάσει στο Εφετείο χρειάζονται άλλα 6-7 χρόνια και από εκεί έως το Συμβούλιο της Επικρατείας επιπλέον 4-5 χρόνια». Σύμφωνα με τους ίδιους, «το ΣτΕ αναπέμπει την υπόθεση προς εκδίκαση σε νέο Εφετείο, οπότε πλησιάζουμε την... 20ετία χωρίς αποτέλεσμα».

Το υψηλότερο πρόστιμο (οροφή) που μπορεί να επιβάλει ανά πλοίο ο κεντρικός λιμενάρχης είναι 29.347 ευρώ. Όπως εξηγούν, η διαδικασία, μετά τη βεβαίωση της παράβασης, έχει ως εξής: H εταιρεία πρέπει μέσα σε 24 ώρες να αναφέρει γραπτώς τους λόγους για τους οποίους έγινε η παράβαση. Ο λιμενάρχης κρίνοντας την απολογία μπορεί να επιβάλει πρόστιμο έως την οροφή.

Το παιχνίδι των δικηγόρων

Ο ακτοπλόος, στη συνέχεια, έχει το δικαίωμα μέσα σε διάστημα 60 ημερών να προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια ή στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας όπου το πρόστιμο μπορεί να καταργηθεί, να μειωθεί ή παραμείνει ως έχει. Αν μέσα σε έναν έως δύο μήνες δεν πληρωθεί το πρόστιμο, το Λιμεναρχείο ειδοποιεί την αρμόδια Εφορία, προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία είσπραξης του χρέους. Στα μέτρα που προβλέπονται από τον Κώδικα Δημοσίων Εσόδων περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, η προσωποκράτηση και η κατάσχεση της παρουσίας του παραβάτη.

Από εδώ και πέρα, όπως λένε εφοριακοί, το... παιχνίδι αναλαμβάνουν οι δικηγόροι. Εάν γίνει προσφυγή, τότε, σύμφωνα με τον νόμο, πρέπει να εισπραχθεί το 20% του προστίμου μέχρι να συζητηθεί η προσφυγή στα δικαστήρια. Για το ποσό αυτό μπορεί να γίνει διευθέτηση και να πληρωθεί σε δόσεις. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Δικονομίας, ο πλοιοκτήτης έχει την ευχέρεια να ζητήσει να μην πληρώσει το 20% επικαλούμενος αδυναμία πληρωμής.

Βάζω αυτό το άρθρο επειδή αφορά τα οικονομικά των εταιρειών που είχαν επιβληθεί τα πρόστιμα!!!

Link to comment
Share on other sites

Στο ακέραιο έχουν επιβληθεί τα πρόστιμα των 528.247 ευρώ που ανακοινώθηκαν στις 7/8 για τις καθυστερήσεις στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια, τονίζει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ΥΕΝ με αφορμή δημοσίευμα ημερήσιας απογευματινής εφημερίδας που τα χαρακτηρίζει εικονικά. Σύμφωνα με το ΥΕΝ, ολοκληρώνεται η επίδοση των αποφάσεων στους παραβάτες.

Όπως αναφέρει το ΥΕΝ, το νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει από το παρελθόν, για την επιβολή των διοικητικών κυρώσεων αναλυτικά έχει ως ακολούθως:

- Βεβαίωση της παράβασης.

- Νομότυπη κλήση σε απολογία του παραβάτη.

- Απολογία εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας.

- Έκδοση απόφασης

- Νομότυπη επίδοση της απόφασης στον παραβάτη ο οποίος έχει δικαίωμα προσφυγής εντός της προθεσμίας 30 ημερών από την επίδοση της απόφασης κατά της απόφασης.

Όπως επισημαίνεται, αν ο παραβάτης δεν προσφύγει κατά της απόφασης ή όταν τελεσιδικήσει η προσφυγή κατά της απόφασης και εφόσον δεν εξοφληθεί το πρόστιμο η Λιμενική Αρχή συντάσσει χρηματικούς κατάλογους οι οποίοι αποστέλλονται στη Δ.Ο.Υ. του παραβάτη για είσπραξη.

Σύμφωνα με την παραπάνω προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία -την οποία κανείς δεν δύναται να παρακάμψει, σημειώνει το υπουργείο, απαιτείται χρόνος για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιβολής διοικητικών κυρώσεων.

Επίσης, προσθέτει στην ίδια ανακοίνωση το ΥΕΝ, για καθυστερήσεις εκτέλεσης δρομολογίων και μη έγκαιρη ενημέρωση του επιβατηγού κοινού, εκτός από τις διοικητικές κυρώσεις, σχηματίστηκαν και 51 δικογραφίες, στους υπαίτιους των οποίων θα επιβληθούν οι προβλεπόμενες από το νόμο κυρώσεις.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι με απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη, τριπλασιάζεται το ύψος προστίμου που επιβάλλεται για έλλειψη έγκαιρης ενημέρωσης του επιβατηγού κοινού από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και για καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις και αφίξεις των πλοίων.

Απο τη Ναυτεμπορικη

Επι της ουσιας, το παραπανω ρεπορταζ δεν διαψευδεται. Τα γνωστα προστιμα του καλοκαιριου συμφωνα με τις παραπανω διαδικασιες, πρεπει να ειναι στη φαση ειτε της επιδοσης, ειτε στη φαση της προθεσμιας προς ασκηση εφεσης. Και βεβαιως περαιτερω δεν διαψευδονται τα λεγομενα του δημοσιευματος πως τα προστιμα στην ουσια δεν πληρωνονται ποτε μετα τις αλεπαλληλες προσφυγες, εφεσεις κλπ. Μηδεν εις το πηλικο λοιπον και μας μενουν μονο οι λεονταρισμοι του ΥΕΝ που τους βλεπει ο καπτα-Μακης στην τηλεοραση και ξυνει... το κεφαλι του.

Αντιθετως, αν ενας οποισδηποτε απο μας παρκαρει παρανομα και φαει κληση την οποια δεν πληρωσει για τον οποιοδηποτε λογο, καποιο περιουσιακο του στοιχειο θα βγει σε πλειστηριασμο ωσπου να πεις "Ανθη Μαρινα". Αυτο στα Ελληνικα λεγεται κρατος δικαιου και ισονομια. Να πεσει ηχητικο η μουσικη του καραγκιοζη παρακαλω.... Παμε μαεστρο!

Link to comment
Share on other sites

Μην τα ρίχνουμε όλα στον Κεφαλογιάννη. Αυτός επέβαλε τα πρόστιμα που ανακοίνωσε. Το αν δεν εισπραχθούν ποτέ δεν φταίει αυτός, αλλά το κράτος "δικαίου" που υπάρχει. Και δεν το έφτιαξε αυτό ο Κεφαλογιάννης.

Δεν φταίει αυτός εάν κάνει 10-20-200 χρόνια να βγεί απόφαση από το ΣΤΕ.

Δεκαοκτώ μήνες πριν δεν επιβάλλονταν πρόστιμα από τους τότε ΥπΕΝ? Αυτά εισπράττονταν αμέσως? δεν μας λένε πόσα πρόστιμα από αυτά που επέβαλε ο Πασχαλίδης, ο Ανωμερίτης, ο Παπουτσής, ο Σουμάκης ακόμα και ο αείμνηστος Βαγγέλης Γιαννόπουλος, έχουν εισπραχθεί από τις ΔΟΥ?

Γιατί δεν παρουσιάζουν αυτά τα στοιχεία και να πουν "ορίστε, εμείς τα εισπράταμε!" εσείς γιατί δεν τα εισπράτετε?

Επίσης, η απάντηση του Κεφαλογιάννη στη Βουλή δόθηκε στις 14/9.

Στις 20/9 τα αρμόδια στελέχη του ΠΑΣΟΚ για την ναυτιλία (Διαμαντοπούλου, Τσουρή, Διαμαντίδης) έδωσαν συνέντευξη τύπου για τα 10 νέα μέτρα του ΥπΕΝ. Γιατί δεν έθιξαν εκεί το ζήτημα της μη πληρωμής των προστίμων?

Τέτοιο τέράστιο θέμα και δεν το έκαναν σημαία στην συνέντευξη τους?

Link to comment
Share on other sites

Το εξελαβες λαθος ως μομφη προς τον Κεφαλογιαννη προσωπικα, ενω δεν ειχα καμια τετοια προθεση. Απλως συνεκρινα το αποτελεσμα σε σχεση με τις εξαγγελιες και τις κορωνες. Τι να κανω που το φορουμ βγηκε στον αερα επι Κεφαλογιαννη? Επρεπε να εγραφα επι Κατσιφαρα, εκει να' βλεπες :D

Το συμπερασμα που ηθελα να τονισω ειναι η τελευταια παραγραφος του ανωθεν μου μυνηματος για την οποια φταινε ολοι και πρωτοι απ' ολους εμεις οι ιδιοι.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Το πρόστιμο επιβλήθηκε στην εταιρεια Sea Jets, για τη βλάβη του Super Jet στις 13-06-09, όπου το πλοίο επέστρεψε στο Πειραιά μετά τη βλάβη και αναχώρησε λίγες ώρες αργότερα για να συνεχίσει το δρομολόγιο του

Με απόφαση του Κεντρικού Λιμενάρχη Πειραιά, επιβλήθηκαν διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000€), σε ναυτιλιακή εταιρεία, διότι δεν μερίμνησε, ως όφειλε, τόσο για την ενημέρωση των επιβατών εντός του πλοίου, αναφορικά με καθυστερημένη εκτέλεση εγκεκριμένου δρομολογίου συνεπεία παρουσιασθείσας μηχανικής βλάβης, όσο και για την έκδοση σχετικής δημόσιας ανακοίνωσης.

Πηγή: ΥΕΝ

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...