Jump to content
Shipfriends

ΕΛΙΝ ΟΙΛ και τα εφοδιαστικά της


Recommended Posts

Με αφορμή το topic του φίλου polmyt για τον Μαΐστρο, βρήκα την ευκαιρία για ένα νέο φωτογραφικό αφιέρωμα, αυτή τη φορά για τα δεξαμενόπλοια της ΕΛΙΝ ΟΙΛ!

Έχουμε και λέμε λοιπόν:

ZEFYROS (IMO:9324382)

Έχει μήκος 77,2 μέτρα, πλάτος 14 μέτρα και βύθισμα 4,5 μέτρα. Κατασκευάστηκε το 2006 στην Κροατία ("Brodosplit, Split"). Όπως και ο Apiliotis, είναι συνδυασμός δεξαμενόπλοιου και Ro-Ro, γι' αυτό και διαθέτει γκαράζ στο οποίο μεταφέρει τα βυτιοφόρα της εταιρίας.

Φωτο, εδώ!

APILIOTIS (IMO:9324370)

Αδερφό πλοίο του Ζέφυρου.

gallery_3072_22_439182.jpg

Περισσότερες πληροφορίες και φωτος για τα 2 αυτά πλοία, εδώ!

MAISTROS (IMO:7411947)

Το συγκεκριμένο έχει μήκος 62,2 μέτρα, πλάτος 10,3 μέτρα και βύθισμα περίπου 4,5 μέτρα. Κατασκευάστηκε το 1976 στην Ισπανία ("Astilleros del Cantabrico y de Riera, Gijon"). Διαθέτει πλαϊνό καταπέλτη, δεν ξέρω όμως αν μεταφέρει βυτιοφόρα ή απλά αυτά μπαίνουν μόνο για να γεμίσουν.

φωτο:

gallery_3072_22_73477.jpg

Επιπλέον πληροφορίες και φωτος, εδώ.

ELIN APOLLO (IMO:9301641)

Έχει μήκος 80 μέτρα και πλάτος 14 μέτρα, ενώ κατασκευάστηκε το 2004. Πριν πάρει το τωρινό του όνομα (πιθανότατα πριν το πάρει η ΕΛΙΝ), λεγόταν "Alios Apollo".

gallery_3072_22_234900.jpg

ELIN POSEIDON (IMO:9301677)

Έχει μήκος 91,7 μέτρα και πλάτος 15,8 μέτρα. Κατασκευάστηκε το 2005 στην Ιαπωνία ("Miura, Saiki"). Μέχρι και το 2009 ονομαζόταν "Alios Poseidon". Προφανώς ανήκε στην ίδια εταιρία που είχε όλα τα "Alios" (Poseidon, Apollo, Ira, Ermis, Artemis, Athina, Triton).

gallery_3072_22_240210.jpg

Τα 2 τελευταία είναι "απλά" δεξαμενόπλοια, δηλαδή δεν διαθέτουν καταπέλτη και γκαράζ. Δεν είμαι σίγουρος βέβαια για το είδος του φορτίου που μεταφέρουν.

Αν κάποιος έχει πληροφορίες, φωτος κλπ και για τα παλαιότερα δεξαμενόπλοια της ΕΛΙΝ ας τις παραθέσει!

Οι πληροφορίες για τα πλοία ήταν από το shipspotting και το marinetraffic. Οποιεσδήποτε προσθήκες, διορθώσεις κλπ, ευπρόσδεκτες!

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Παλαιότερα είχε και τα ακόλουθα πλοία:

GREGOS του 1966. ΙΜΟ no 6618093. Πρώην όνομα lovik, έχει διαλυθεί από το 2007.

ΓΑΡΜΠΗΣ του 1968. ΙΜΟ no 6807723. Πρώην όνοματα Star B, Conmar tanker. Έχει διαλυθεί από το 2007.

ΣΟΡΟΚΟΣ του 1976. ΙΜΟ no 7411935. Πρώην όνομα Nerva. Έχει διαλυθεί από το 2006.

Από το όνομα πρέπει να είχε και το ΠΟΥΝΕΝΤΕΣ του 1956. ΙΜΟ no 5422411. Πρώην όνοματα Star A, Ronja και Soltank, μετέπειτα MISTRAL. Φέρεται να έχει διαλυθεί το 2005.

Link to comment
Share on other sites

Εξαιρετικές οι πληροφορίες σας παιδιά, ευχαριστούμε! ;)

Τα δυο τελευταία αποκτήματα της ΕΛΙΝ ( Poseidon + Apollo ) μεταφέρουν τα λεγόμενα "καθαρά" φορτία (βενζίνες, τζετ, πετρέλαια κλπ). To Απόλλο πριν το αποκτήσει η ΕΛΙΝ όντως λεγόταν Άlios Apollo και μαζί με τα υπόλοιπα (όπως πολύ σωστά είπες, τα πιο μικρά "Η" -Hermes -Hera- ta "μεσαία" - Apollo, Artemis και ίσως και το Athina- και τα πιο μεγάλα Poseidon και ίσως Triton(;) αποτελούσαν τον λεγόμενο Alios fleet που για καιρό δούλευε για την BP μεσω της KYLA Shipping. Αποδείχτηκε βέβαια (το πως και το γιατί δεν το γνωρίζω) ασύμφορη η χρήση τους (κατά την ταπεινή - και απολύτως προσωπική μου - άποψη ίσως λόγω των όρων τους οποίους έθετε η ΒΡ στην εκμετάλλευσή τους, κάτι που το είχα ακούσει πλείστες φορές από πηγές από τα ίδια τα πλοία) και έτσι μοιραία τα πράγματα άλλαξαν. Τα πρωτα που πήραν δρόμο ηταν το Αθηνά και το Τρίτων που αν δεν κάνω λάθος πουλήθηκαν στο εξωτερικό,(εδώ έχω κάποια κενά καθώς δεν γνωριζω πολλά) ενώ στη συνέχεια ακολούθησαν και τα υπόλοιπα. Και τα μεν Απόλλο και Ποσειδών τα πήρε η ΕΛΙΝ, μικρά "Η" (Ήρα και Ερμής) δουλεύουν ασταμάτητα εδώ, για λογαριασμό των Ελληνικών Καυσίμων, με διαχειρίστρια (;) εταιρεία την ΑΜΑΖΟΝ SHIPPING. Για το Άρτεμις δεν γνωρίζω τίποτε άλλο πέραν του ότι πουλήθηκε. :(

Ξαναμπαίνω στο θέμα, ο Ποσειδώνας και το Απόλλο είναι λοιπόν σύγχρονα (εννοείται 2ble hull-bottom) και όμορφα βαπόρια και τα δυο, με αρκετές ευκολίες και καλό δρόμο. Eπίσης παρεχουν καλές συνθηκες διαβίωσης για το πλήρωμα. Γενικά στην δικιά μας πιάτσα θεωρώ συγκαταλέγονται ακόμα στα πιο σύγχρονα βαπόρια.

Λαμβάνοντας υπόψη και τις πληροφορίες του φίλου enas chiotis βλέπουμε ότι τουλάχιστον ηλικιακά η εταιρεία έχει κάνει άλματα προόδου!

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Δεν γνωρίζω αν η ΕΛΙΝ έχει συνάψει κάποια συμφωνία με το ναυπηγείο Μπεκρή στα Αμπελάκια Σαλαμίνας (απέναντι από του Παναγιωτάκη). Τον τελευταίο όμως καιρό βλέπω εκεί αρκετές παρουσίες πλοίων της. Πριν ένα μήνα περίπου είχαμε αναφερθεί στην παρουσία επί αρκετές ημέρες του ΕΛΙΝ ΑΠΟΛΛΟ, κατόπιν "αντικαταστάθηκε" από το ΕΛΙΝ ΠΟΣΕΙΔΩΝ, και σήμερα κατέπλευσε στο ναυπηγείο το ΜΑΙΣΤΡΟΣ.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...