Jump to content
Shipfriends

Mare, mare, mare...


Recommended Posts

Πλοιο: Moby Wonder

Ημερομηνια: 11 Ιουλίου 2009

Ταξιδι: Genova - Bastia(Corsica) - Genova

Καιρος: ΝΔ 2-3 bf, 0.5m swell

Τι να λέμε τωρα, ποποπό - δεν μπορώ! Οι Shipfriends σε ιταλικο εδαφος(και οχι μονο) αισθανονται πια σαν στο σπιτι τους και με καθε καινουρια επισκεψη διευρυνουν τους οριζοντες τους και γουσταρουν να μοιραζονται μαζι σας τις εμπειριες, τις εντυπωσεις και τις φωτογραφιες τους. Το τελευταιο χτυπημα ελαβε χωρα το περασμενο Σαββατο οποτε και ο φαιδρος-εγκαθετος εκανε ενα αυθημερον περασμα απο τη Γενοβα στην Κορσικη και πισω abordo la Moby Wonder. Ας παρουμε ομως τα πραγματα απο την αρχη:

Για την περιοδο απο τα μεσα Μαιου μεχρι τα μεσα Σεπτεμβριου, η Moby Lines εχει καθημερινα ημερησια δρομολογια απο Γενοβα αλλα και Λιβορνο για Μπαστιά(βορεια Κορσικη), με αμεση επιστροφη. Το δρομολογιο του Λιβορνο το επωμιζεται το αδελφο του δικου μας Sardinia Vera, Moby Vincent, ενω απο Γενοβα οι αναχωρησεις καλυπτονται απο τα μεγαλα cruise ferries της εταιρειας, τα Moby Wonder, Moby Freedom και Moby Aki. Στη συγκεκριμενη περιπτωση επελεχθη η Γενοβα λογω τοποθεσιας αλλα και για να παρουμε μια γευση απο τα cruise ferries της Moby, με την οποια δεν ειχα ξαναταξιδεψει. Η αναχωρηση γινεται καθ' εκαστην την 9η πρωινη απο Γενοβα και η διαρκεια του ταξιδιου ειναι 4 ωρες και 45 λεπτα(στα χαρτια) με την αποσταση να ειναι λιγο παραπανω απο τα 100 ναυτικα μιλια, κατι σαν Συρο - Τηνο - Μυκονο περιπου. Επιστροφη με αναχωρηση 1445 απο Μπαστια και αφιξη 1930 πισω στη Γενοβα. Τιμη εισιτηριου μετ' επιστροφης χωρις αριθμημενο καθισμα EUR 85 περιπου ενω για αριθμημενη πολυθρονα στο σαλονακι που θα δουμε παρακατω, φτανει τα EUR 108. Με λιγα λογια τα χρηματα δεν ειναι και λιγα, τουλαχιστον ομως το πλοιο ειναι πραγματικα ταχυπλοο στην πραξη και οχι στα χαρτια.

Στη Γενοβα η επιβιβαση γινεται αφου πρωτα οι επιβατες προμηθευθουν την καρτα επιβιβασης απο τα σχετικα γραφεια των εταιρειων στον επιβατικο σταθμο(αναχωρησεις και γραφεια εχουν η Moby, Grimaldi, Comanav, Cotunav, Ustica Lines και η Tirrenia) ο οποιος επιβατικος σταθμος ειναι ταυτοχρονα και εμπορικο κεντρο με καταστηματα, super market, ταχυφαγεια κλπ. Να σημειωσω οτι η ιδια διαδικασια απαιτειται και για οσους εχουν βγαλει εισιτηριο απο το ιντερνετ, αντιθετα με οτι συμβαινει στα αεροδρομια δεν γλιτωνουν το check in. Απο το κτιριο του επιβατικου σταθμου λοιπον ξεκινουν τρεις πεζογεφυρες οι οποιες βγαζουν σε διαφορετικα σημεια του λιμανιου οπου γινεται η επιβιβαση στα πλοια. Οι πεζογεφυρες φυλασσονται απο security αλλα μη φανταστειτε πως γινεται και κανενας αυστηροτατος ελεγχος. Το ιδιο το κτηριο του επιβατικου σταθμου βρισκεται ακριβως μπροστα στα πλοια και μπορει κανεις να χαζεψει τη φορτωση αλλα και να παρει φωτογραφιες αφοβα, ο υπογραφων το εκανε σε κοινη θεα. Οποτε δεν φαινεται να ειναι υποχονδριοι σαν κατι μερικους-μερικους.

Απο κει και περα το εμπαρκέσιο(embarkation) γινεται με τον κλασσικο τροπο, μονο που -τουλαχιστον στη Moby- αντι για το κλασσικο αποκομμα του εισιτηριου, οι ελεγχοντες απλα τσεκαρουν το εισιτηριο με ενα φορητο μηχανημα που ανιχνευει τα barcodes. Οπως βλεπει κανεις το πλοιο απο τα πλαγια, τα πρωτα 2 ντεκ(μεχρι εκει που ειναι το ονομα στην πρυμνης) ειναι αφιερωμενα αποκλειστικα σε γκαραζ. Και στα δυο κομματια του ταξιδιου, τοσο το Moby Wonder αλλα οσο και τα αλλα πλοια που συναντησαμε στην Μπαστιά(θα τα δουμε στη συνεχεια), ηταν ασφυκτικα γεματα απο ΙΧ μονο, ουτε ενα φορτηγο δεν υπηρχε. Και μαλιστα οι πεζοι επιβατες σαν κι εμενα ηταν λιγοτεροι απο 200, η συντριπτικη πλειοψηφια των επιβατων επιβιβαζονταν με τα ΙΧ τους αυτοκινητα τοσο απο Ιταλια, οσο και απο Γαλλια, Γερμανια κι Ελβετια. Αξιοσημειωτος ο αριθμος των Γαλλων τουριστων που αντι να αναχωρησουν απο καποιο Γαλλικο λιμανι, προτιμησαν τη Γενοβα(συνορα Γαλλιας/Ιταλιας με Γενοβα ειναι περιπου 170 χιλιομετρα αποσταση). Και για του λογου το αληθες, ας δουμε ποσα ΙΧ περιμεναν για φορτωση σε αυτην αλλα και σε αυτην την φωτογραφια, σημειωνοντας οτι αλλα τοσα υπηρχαν τη στιγμη που εφτασα στο πλοιο στο χωρο μπροστα στον καταπελτη που φαινεται εδω. Εννοειται πως υπαρχει αριστη οργανωση τοσο στη στοιβασια των ΙΧ πριν τη φορτωση, οσο και στην ιδια τη φορτωση απο υπαλληλους του λιμανιου και οχι απο λιμενικους. Οπως θα επρεπε να ειναι κι εδω στην Ελλαδα, οι λιμενικοι δεν ειναι για να κανουν τους παρκαδορους, αυτη θα επρεπε να ειναι δουλεια του ΟΛΠ και των στρατιων υπαλληλων που εχει για να παιζουν ταβλι και πρεφα. Δεν υπαρχει δε πουθενα το κλασσικο τζιπακι του ΛΣ με τους επιβατες του των ειδικων δυναμεων να το παιζουν γκομενοι και τζαμπα μαγκες. Αυτο απλα οταν εισαι οργανωμενος σαν λιμανι, δεν χρειαζεται.

Με το που ανεβαινει κανεις τις κυλιομενες σκαλες, προιδεάζεται οτι το θεμα που κυριαρχει μεσα στο πλοιο ειναι αυτο που κυριαρχει και απεξω, δηλαδη τα καρτούν. Μετα το καλωσορισμα του buggs bunny λοιπον, βρισκομαστε στο ντεκ 6 οπου και μια μικρη reception αντιστοιχει τους επιβατες στις καμπινες τους. Αξιοσημειωτο το οτι παρα τη σχετικα λιγη ωρα της διαδρομης, οι καμπινες ειχαν εξαιρετικα μεγαλη κινηση κατι το οποιο δικαιλογειται απο το γεγονος πως το πλοιο ηταν γεματο απο οικογενειες με μικρα παιδια, οποτε παιρνει κανεις μια καμπινα, μαντρωνει τα τσογλανακ...εεεε.. παιδάκια μεσα και ησυχαζει το κεφαλι του. Το ντεκ 6 αλλα και το ντεκ 7 ειναι σχεδον αποκλειστικα αφιερωμενα στις καμπινες απο πρυμα μεχρι πλωρα με εξαιρεση ενα μικρο σαλονακι στο ντεκ 6. Προκειται για το σαλονακι των αριθμημενων πολυθρονων στην ουσια. Οπως μπορειτε να δειτε και εδω, ειναι για ενα απο τα πιο κλειστοφοβικα σαλονια που εχω δει ποτε μου, ελαχιστος φωτισμος που μπαινει μεσα απο τα στρογγυλα παραθυρα που βλεπουν προς τα πρυμα(προκειται για τα στρογγυλα παραθυρα 2 ντεκ κατω απο τα μεγαλα τετραγωνα παραθυρα της πρυμης). Προτεινω στην Moby Lines καπου εκει να εγκαταστησουν και ενα δακρυο-δοχείο για να κλαινε οι επιβατες τα 108 ευρω που εδωσαν!

Μεσω πανομοιότυπων κλιμακοστασιων προωθειται κανεις στο ντεκ 8 που ειναι και το βασικο κονοχρηστο ντεκ. Ολον το χωρο της πρυμης καταλαμβανει το Sports Bar το οποιο και μπορουμε να δουμε εδω αλλα και εδω. Γυρω-γυρω υπαρχουν οθονες οπου σε συνδεση με το ιταλικο Sky, μπορει κανεις να παρακολουθησει αθλητικα και οταν ειναι Κυριακή τον Francesco Totti να περιποιειται την πολυτιμη του χωριστρα. Απο πρυμα προς τα πλωρα στην αριστερη πλευρα του πλοιου, εφαπτομενο στο Sports bar υπαρχει το self-service του πλοιου, ενας χωρος φωτεινος λογω των μεγαλων παραθυρων που μου αρεσε ιδιαιτερα. Το self service μοιραζεται την κουζινα του με το a la carte restaurant το οποιο ειναι σχετικα μικρων διαστασεων για το μεγεθος του πλοιου. Να και μια γευση απο το μενου του a la carte restaurant(τα σχολια για τις τιμες δικα σας), για να ειμαι ειλικρινης δεν καταφερα να δοκιμασω κανενα εκ των δυο εστιατοριων διοτι πολυ απλα οι ωρες που ηταν ανοιχτα συνεπιπταν με το πλοιο να πλησιαζει και να αναχωρει απο την Κορσικη, οποτε προτιμησα να χαζευω το νησι και τα παραπλεοντα πλοια(τα οποια και θα δουμε συντομα στο γκαλλερι).

Παντα απο πρυμα προς τα πλωρα αλλα στη δεξια πλευρα του πλοιου αυτην το φορα, εχουμε τον τεραστιο παιδοτοπο που κυριαρχειται απο μορφες καρτουν οπως ο τρισκαταρατος tweety(Συλβέστρο γερά, στο τελος θα δικαιωθείς και θα το φας το βρωμόπουλο:D). Πραγματικα δεν εχω ξαναδει στη ζωη μου τοσα πολλα παιδια ηλικιας κατω των 8 ετων πανω σε πλοιο, ο παιδοτοπος ηταν συνεχως γεματος. Μαλιστα διστασα να βγαλω φωτογραφια του παιδοτοπου διοτι φοβηθηκα οτι θα με παιρνανε για παιδεραστη:D, αντε να εξηγησεις εσυ μετα τι σημαινει Shipfriends! Διπλα στον παιδοτοπο και προς τα πλωρα υπαρχει ενα συμπαθητικο καφε οπως φαινεται εδω αλλα και εδω, οπου μπορουν να παρουν τον καφε τους η να φανε ενα κομματι πεντανόστιμη ιταλικη pizza που προσφερει η εφαπτομενη μικρη pizzeria. Μαλιστα μπορει να φαει κανεις παρεα με τον αγαπημενο ολων μας coyote η τον buggs(ζητω συγνωμη για την ποιοτητα αυτων των φωτο), ενω και σε αλλα σημεια του πλοιου υπαρχουν αγαλματα οπως αυτο του duffy duck ή του porky pig. Καπου αναμεσα στον παιδοτοπο και το καφε, υπαρχει το καταστημα του πλοιου, το οποιο και για μενα απετελεσε αρνητικη εκπληξη. Πολυ μικρο σε μεγεθος, φτωχο σε ποικιλια, γενικα περιμενα κατι πολυ ανωτερο απο αυτο που ειδα ενω δεν υπηρχαν ουτε για δειγμα προιοντα της Moby, ουτε μια κλειδοθηκη ή αναπτήρας..

Ολα αυτα οδηγουν στο κατα τη γνωμη μου πιο δυνατο κομματι του πλοιου, το πλωριο σαλονι σε στυλ αμφιθεατρου το οποιο εκτινεται σε 3 ντεκ και σε ολο το πλατος του πλοιου. Οσον αφορα την εσωτερικη του επενδυση και διακοσμηση, δεν προκειται για κατι αξιοσημειωτο ομως οπως και να το κανει κανεις αυτη η θεα προς τα πλωρα ειναι κατι το εντυπωσιακο οταν το πλοιο σκιζει τα νερα με πανω απο 27 μιλια. Η μεγαλη πλειοψηφια των καθισματων ειναι καναπεδες με τραπεζια ενω στο κεντρο υπαρχει μια σκηνη η οποια κατα τη γνωμη μου αφαιρει κομματι της ομορφιας του σαλονιου αυτου μια και περιοριζει τη θεα προς τα εξω(παραλληλα υπαρχουν και χειριστηρια ηχου και φωτισμου για να γινονται εκδηλωσεις πανω στη σκηνη). Χαρακηριστικη και η μορφη της γιαγιας να πιλοταρει το αεροπλανακι σε αυτο το ομοιωμα που κρεμεται απο το ταβανι.

Τελειωνοντας κανεις την περιήγησή του στο ντεκ 8, ανεβαινει απο τις πρυμνιες σκαλες στο ντεκ 9. Στο ντεκ 9, η πρυμη ειναι σχεδον αποκλεισμενη -με την εξαιρεση δυο μικρων ανοιγματων- απο ενα σαλονι που βρισκεται ακριβως επανω απο το Sports bar. Αυτο θα μπορουσε να μετονομαστει σε σαλονι-θερμοκηπιο μια και μαζευει ολες τις ακτινες του ηλιου με αποτελεσμα η ατμοσφαιρα να ειναι απαισια κατα τη διαρκεια του ταξιδιου. Αν φυτεψει κανεις σπορους καρπουζιου σε κανενα κεσεδακι απο γιαουρτι(οπως καναμε στο Δημοτικο σχολειο), μεσα σε 1-2 ταξιδια μπορει να πουλαει καρπουζια στους τουριστες:P. Επισης εδω εχουμε παλι ενα ομοιωμα του Σιλβεστρου αλλα και ενα μοτοσακό που δεν καταλαβα που κολλαει, μαλλον προκειται για απλη εικαστικη παρεμβαση! Βγαινοντας απο αυτο το σαλονακι και προς τα πλωρα, επιτελους μυριζει θαλασσα και βλεπεις ηλιο. Εκατερωθεν της τσιμινιερας υπαρχουν μεγαλοι αλουέδες που μπορει κανεις να περιδιαβει και να χαζευει το πελαγος. Στο κεντρο του ντεκ 9, υπαρχει η πισινα και το εξωτερικο μπαρ με τις κλασσικες ξαπλωστρες στα χρωματα της Moby. Προφανως και ειναι το πλεον δημοφιλες σημειο του πλοιου οπως μπορουμε να δουμε και στις φωτογραφιες. Την ωρα που τραβηχτηκε η φωτο, η πισινα ηταν ακομα στεγνη ομως κατα τη διαρκεια του ταξιδιου λειτουργει κανονικοτατα και ειδικα τα παιδακια κανουν μπανιο συνεχεια.

Το πλοιο εφτασε στην Μπαστιά 30 λεπτα πριν απο την προκαθορισμενη ωρα αφιξης αν και επρεπε να πλεει τουλαχιστον 1-1.5 μιλια απο την ακτη για λογους ασφαλειας ενω εχω την εντυπωση πως και η ταχυτητα του μειωθηκε απο την στιγμη που παραλλαξαμε τη Κορσικη. Για την Μπαστιά και το λιμανι της θα τα πουμε αναλυτικα αργοτερα αξιζει ομως κανεις να σημειωσει τον εξοπλισμο που υπαρχει οσον αφορα τους προσκρουστηρες, δεστε πως προστατευεται εδω το πλοιο, ενω μπορειτε να δειτε καλυτερα τον εξοπλισμο σε αυτην τη φωτογραφια. Το ιδιο συνεβη και στην επιστροφη στη Γενοβα, με ωρα αφιξης 1930 το πλοιο ηταν δεμενο στις 1910, ειδικα κατα τη διαρκεια της επιστροφης πλεαμε σταθερα πανω απο 27 κομβους.

Σε γενικες γραμμες ηταν ενα πολυ ευχαριστο θαλασσινο ταξιδι και το πλοιο ηταν επισης σε πολυ καλη κατασταση. Γενικα οργανωμενα πραγματα και στη Γενοβα αλλα και στην Κορσικη που επετρεψαν σε πλοιο 2,000 επιβατων να αδειασει και να ξαναγεμισει σε κατι παραπανω απο 1 ωρα, το οποιο ειναι για μενα χρονος ρεκορ και αξιζουν συγχαρητηρια τοσο στους ναυτικους του Moby Wonder αλλα και στο προσωπικο των εν λογω λιμανιων. Το πλοιο ειναι μεν εντυπωσιακο εξωτερικα και ειδικα βλεποντας το απο πλωρα, αλλα εσωτερικα θα το χαρακτηριζα μαλλον ουδετερο και αδιαφορο(με την εξαιρεση του πλωριου σαλονιου). Ουτε κανενας χωρος ιδιαιτερης ομορφιας υπαρχει, ουτε η διακοσμηση ειναι κατι το καλογουστο. Γενικα η εντυπωση μου ειναι πως τα ελληνικα cruise ferries ειναι τουλαχιστον εφαμιλλα, αν οχι ανωτερα, και θα μπορουσαν ανετα να σταθουν στην Τυρρηνικη θαλασσα σαν μοναδες μεταφορας. Δυστυχως ομως για να γινει κατι τετοιο χρειαζεται οραμα, μακρόπνοος σχεδιασμος και οργανωση, κατι το οποιο μονο σαν ανεκδοτο μπορει να κυκλοφορησει μεσα στην εσωστρέφεια η οποια χαρακτηριζει τον κλαδο, χωρια που σαν Ελληνες δεν εχουμε την οργανωση σα δυνατο σημειο. Και ειναι κριμα, μια εταιρεια σαν τη Σουπερφαστ θα μπορουσε να εξελιχθει σε νουμερο 1 της Μεσογειου, αντι να κοτράρεται με τον Βαρδινογιάννη και τον Αποστολο Βεντούρη.

Τελος, ευχαριστω ολους οσους ειχατε την υπομονη, το κουραγιο και πανω απ' ολα το μερακι και το ανοιχτο μυαλο(διοτι θαλασσα και νησια δεν υπαρχουν μονο στην Ελλαδα) να διαβασετε μεχρι εδω κατω. Μου πηρε ειλικρινα πανω απο 3 ωρες να ετοιμασω το κειμενο, να επεξεργαστω τις φωτογραφιες, να τις ανεβασω και να τις κανω link στο κειμενο. Οσο ομως εστω και μια φουχτα(ή μηπως χουφτα?) απο εσας διαβαζουν με ευχαριστηση ολα τα παραπανω, θα συνεχισω να το κανω εις το διηνεκες(που ελεγε κι ο Σαρτζετάκης). Μεινετε συντονισμενοι, εχουμε και συνεχεια μεσα στις επομενες 1-2 μερες.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Καταρχην Νικ,εμεις σ ευχαριστουμε που εκανες το ταξιδι αλλα και ολοκληρο αυτο το post που διαβαζοντας το ειναι σαν να ταξιδεψαμε και εμεις:)Θα τα παρω ενα-ενα γιατι ειναι και πολλα:

  • Θεωρω υπερβολικο το κοστος τους εισητηριου.Μιλαμε για μια αποσταση 108 μιλιων(Γενοβα-Μπαστια),που εστω και αν γινεται με 26-27 μιλια δεν μπορει να κοστιζει 50+ ευρω.Εδω θα πρεπει να σημειωσω οτι στο online booking της εταιριας,οι τιμες ειναι χαμηλοτερες απο Δευτερα εως Πεμπτη ενω το ΠΣΚ το βαρανε κανονικα(2πλασια τιμη,δηλαδη κανονικα εχει 25ευρω περιπου,και λιγοτερα αφου εχει προσφορες).Επισης οι Ιταλοι,αν δει κανεις την αναλυτικη τιμολογηση,εχουν απειρους φορους...Βεβαια,οι υψηλες τιμες στους επιβατες,αντισταθμιζονται με αυτες των ΙΧ που ανερχονται απο 10(!) εως 60 ευρω.

  • Και απο τις τιμες των ΙΧ εξηγειται και ο απειρος αριθμος τους:eek:Πραγματικα βλεποντας τις φωτο απορω πως αυτο το πλοιο χωραει τοσα ΙΧ...Μιλαμε για πρωτοκολο σε αριθμο οχηματων,δηλαδη 665!Κι οταν κατεβαινουν 665 αυτοκινητα σε ενα λιμανι διαστασεων Bastia,δεν ειναι λιγο,θελει καλη οργανωση απο τους υπευθυνους,που υπηρχε οπως μας ειπες αφου το βαπορι φορτοεκφορτωσε μεσα σε μια ωρα!

  • Το κλειστοφοβικο σαλονακι με τα αεροπορικα(και τους σπορους απο καρπουζι:D)ειναι πιστευω στην γενικοτερη φιλοσοφια του πλοιου,δηλαδη εκμεταλευση 100% ολων των χωρων.Η ολη εντυπωση που σχηματισα απο τις φωτο για το εσωτερικο,μου δειχνει οτι καλυτερα να εισαι εξω παρα μεσα:oΜου φαινονται ολα πολυ στριμωμενα και αν δεν απατομαι,σε αυτο συμβαλει και το χαμηλο ταβανι.Απο πολυτελεια βεβαια,ολα κομπλε,αλφα-αλφα μου φαινεται,ισως υπερβολικο βεβαια το στολισμα με τα κουκλακια looney tunes παντου.

  • Εξαιρεση στα παραπανω,το πλωριο σαλονι,με τον πανεμορφο καθρεφτη απο γυαλι!Ανοιγει το ματι,πως να το κανουμε και ειναι πραγματικα ομορφο να αραξεις σε ενα καναπε με την παρεα σου και να βλεπεις την πλωρη και το απεραντο γαλαζιο.Νομιζω ειναι μια καλη ιδεα που πρεπει να εφαρμοστει κι απο καποια δικα μας ferries που θα ναυπηγηθουν στο μελλον.

  • Τελος,εξωτερικα δεν λεει κ πολλα(ισως τιποτα),γιατι απλα ειναι ενα κουτι με τσιμινιερα συν το βαψιμο που το κανει τελειως τσιρκο...Ενα εξωτερικο καταστρωμα στην ουσια(αυτο που βλεπει την τσιμινιερα)και αυτο παρεμβαλεται με ανεμοθωρακες....Πλωρατα ειναι ομορφο αλλα απο τις λοιπες γωνιες,καλυτερα ας το αφησουμε...

ΥΓ1.Συμφωνω απολυτα πως μια εταιρια σαν την Superfast θα στεκονταν ανετα σε αυτο το δρομολογιο και μαλιστα πιστευω πως θα εβαζε σε ολους τα γυαλια!

ΥΓ2.Συλβεστρο ζουμε,με το βρωμοπουλο στο στομα να σε δουμε:D

Link to comment
Share on other sites

κ μετα λεμε πως τα μπλου σταρ ειναι στεναχωρα!παντως το σαλονακι με τα 105 ευρω με το κλαμα που θα ειχα ριξει αμα θα τα εδινα τα λεφτα θα λυνοταν οι λιψειδρια στην αττικη για 5χρονια

Link to comment
Share on other sites

Και ύστερα μου λέτε οτι τα παλάτια είναι κουτιά! Χα!

ΥΓ: βάζω στοίχημα με Nick the Greek και NHSOS XIOS ότι τελικά ο Συλβέστερ δε θα καταφέρει να φάει το βρωμόπουλο:D

Link to comment
Share on other sites

Αν ηταν στο χερι μου, θα εβγαινε σειρα σαδιστικων καρτουν με τον Σιλβεστρο να ψηνει το βρωμοπουλο, και τον Coyote να βασανιζει τα Μπιπ-Μπιπ:D.

Κατι αλλο που ξεχασα να αναφερω και μου προξενησε τεραστια εντυπωση ειναι η συμπεριφορα του επιβατικου κοινου οσον αφορα τα τσιγαρα. Σας μιλαω ειλικρινα δεν μου εχει ξανατυχει ποτε σε θαλασσινο ταξιδι να μην δω εναν -μα εναν- επιβατη να πεταει τη γοπα στη θαλασσα. Πραγματικα απιστευτο απο ενα σημειο και μετα παρατηρουσα για να δω. Τιποτα, ολοι στα τασακια και στα καλαθια με τα σκουπιδια. Δεν λεω τιποτα παραπανω, τα ευκολως εννοούμενα παραλειπονται.

Link to comment
Share on other sites

Χαιρετίζω τόν Φαιδρόν Εγκάθετο!Πολύ ωραίο trip report καί περιγραφή τού πλοίου.Στό οποίο πλοίο,άν ποτέ τύχαινε να ταξιδέψω μ'αυτό,θά καθόμουν είτε περί την πισίνα,ή στο αμφιθεατρικό πλωριό σαλόνι.Πουθενά αλλού καί ειδικά όχι στό κλειστοφοβικό πρυμνιό σαλόνι (θυμίζει κάτι από BS1/2 αλλά σέ πιό στενάχωρη έκδοση..).

Εντυπωσιακός επίσης ο αριθμός τών ταξιδευόντων ΙΧ.Αλλο ένα νά έμπαινε,θά έπρεπε να πάρετε και εξορκιστή μαζί σας :D

Τό οτι δέν είδες κανέναν επιβάτη να πετά τήν γόπα του στη θάλασσα δέν πρέπει να σέ ξενίζη.Υποθέτω δέ οτι στό εσωτερικό τού πλοίου δέν θα είδες και κανέναν επιβάτη να καπνίζη.Εξω,στάς Ευρώπας,τους κανονισμούς τους σέβονται και τούς εφαρμόζουν.Εδώ πρέπει ακόμα να μάθουν οι επιβάτες να μήν πετάν τίς ροχάλες τους στή θάλασσα (γιά τίς γόπες,στό επόμενο μάθημα...).

Τέλος,τό εισιτήριο είναι όντως τσουχτερό.Εν Ελλάδι,με τά μισά λεφτά πάς κι'έρχεσαι από τον Πειραιά στήν Κώ μέσα στόν Αύγουστο.Αλλά μήν ξεχνάς οτι και οι μισθοί στό εξωτερικό είναι πιό τσουχτεροί από τους δικούς μας...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...