Jump to content
Shipfriends

Βόμβα ΕΛΠΕ στην πολιτική αυτοσυγκράτησης του Βουλγαράκη


Recommended Posts

elpe.jpg

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες ενημερώθηκαν αιφνιδίως την Παρασκευή το απόγευμα ότι τα ΕΛΠΕ αναπροσαρμόζουν κατά 10 δολ τον τόνο και 5 δολ τον τόνο την προσαύξηση για τα ναυτιλιακά καύσιμα της ακτοπλοΐας.

Ειδικότερα σε έγγραφο τους προς μεγάλη εταιρεία που προμηθεύει με ναυτιλιακά καύσιμα ακτοπλοϊκές εταιρείες αναφέρουν ότι «λόγω συνθηκών της αγορά από 26/6/2008 οι προσαυξήσεις των τιμών πώλησης των μαζούτ... αυξάνονται κατά 10 δολ/ΜΤ και των μαζούτ... Κατά 5 δολ/ΜΤ»

Η αύξηση αυτή αναμένεται να επηρεάσει αρνητικά την προσπάθεια των ακτοπλοϊκών εταιρειών και του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για συγκράτηση των τιμών των εισιτηρίων.

Ακτοπλοϊκοί παράγοντες αδυνατούσαν να κατανοήσουν γιατί ο όμιλος των ΕΛΠΕ προχωρούν σε αυτή την πολιτική σημείωναν ωστόσο με νόημα τις ολιγοπωλιακές συνθήκες που επικρατούν στο συγκεκριμένο κλάδο.

Πηγή: www.TheSeaNation.gr

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω οτι προκειται για μια αναμενομενη εξελιξη. Τα πραγματα οσον αφορα τις τιμες σε ολα τα αγαθα, ειδη και υπηρεσιες εχουν παρει το στραβο δρομο -οσον αφορα την τσεπη μας- και το προφανες μηνυμα ειναι πως δεν αρκει ενας Υπουργος ή μια χωρα οπως η Ελλαδα παρα τις καλες της προθεσεις για να ανακουφιστει το προβλημα. Το θεμα ειναι παγκοσμιο και δεν λυνεται με εφοδους στις λαικες αγορες για να συγκρινουμε τιμες στα βερίκοκα Μπεμπέκου και τις μελιτζάνες τις τσακώνικες:D (Αληθεια, ποιο ειναι το competitive advantage μιας τσακωνικης μελιτζάνας σε σχέση με μια Μυκονιάικη ας πουμε?)

Link to comment
Share on other sites

Καλά βρε παιδιά, είμαστε σοβαροί? Από πότε οι αγωνιώδεις εκκλήσεις των υπουργών...θεωρούνται σαν "πολιτική αυτοσυγκράτησης"? Να αυτοσυγκρατηθούν ποιοί...οι εισηγμένες στο ΧΑΑ ή μήπως οι πολυεθνικές? Δηλαδή δεν θα αυξήσουν τα κέρδη τους επειδή τους το είπε ένας υπουργός? Αυτές οι "πολιτικές" (και παλαιότερα οι συμφωνίες κυρίων:P) μου θυμίζουν την ελληνική ταινία που ο Βουτσάς (αν δεν κάνω λάθος) έλεγε: "κρατάτε με για να μην τον δείρω...":D

ΥΓ Στα ΕΛΠΕ ποιός είναι ο μεγαλομέτοχος? B)

Link to comment
Share on other sites

Σχετικό δημοσίευμα και στη Ναυτεμπορική, παραθέτω ένα απόσπασμα:

Οπως τόνισε μιλώντας πρόσφατα σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη ο γενικός διευθυντής της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, Νίκος Καβαλιέρος, τα ναυτιλιακά καύσιμα έδωσαν την τελική μαχαιριά στο ημιθανές σώμα της ακτοπλοΐας και στον τομέα της ελεύθερης δρομολόγησης και πολύ περισσότερο στη δημόσια υπηρεσία. Τα πάσης φύσεως καύσιμα δυστυχώς κρατάνε την ανοδική πορεία τους.

«Για να επικαιροποιήσω στη σκέψη σας το πρόβλημα, σας υπενθυμίζω ότι, μέσα σε τρία χρόνια, υπήρξε αύξηση των ναυτιλιακών καυσίμων κατά 82%. Αν στο ποσοστό αυτό προστεθεί και η αύξηση κατά 10% στις τιμές των αποθεωμένων καυσίμων, έχουμε συνολική αύξηση 92% σε καύσιμα και λιπαντικά, λόγω και της ύπαρξης μονοπωλίου στα ναυτιλιακά καύσιμα», είπε ο κ. Καβαλιέρος.

Με τη σύγχρονη μέθοδο υπολογισμού της διαμόρφωσης από τον ΣΟΛ (Σώμα Ορκωτών Λογιστών) του ναύλου, το καύσιμο συμμετέχει για μεν τα ταχύπλοα monohull κατά 60% και για τα καταμαράν κατά 50%, ενώ για τα συμβατικά 40% - 45%.

Το κράτος όμως, από την πλευρά του, «αρνείται να αποδεχθεί τα ανωτέρω», τόνισε ο κ. Καβαλιέρος και, για άλλη μία φορά, έδωσε αυξήσεις εκεί όπου διαμορφώνει ακόμη τις τιμές εισιτηρίων κατά το ήμισυ, επικαλούμενο υπολογισμούς, φτηνό τιμολόγιο καυσίμων, που όμως τέτοια καύσιμα δεν καταναλώνουν τα ελληνικά ακτοπλοϊκά πλοία.

Νέα δεδομένα στα ναυτιλιακά καύσιμα έδωσε ωστόσο και η κοινοτική οδηγία για καύσιμα μειωμένου θείου (SOX-NOX). «Εμείς στην ακτοπλοΐα, από 30/12/07, συμμορφωθήκαμε όλοι και τα πλοία μας έκτοτε καταναλώνουν τα ακριβά αποθεωμένα καύσιμα (περιεκτικότητα σε θείο 1,5%).

Λες και η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει ως γενεσιουργό της αιτία μόνο το ακτοπλοϊκό πλοίο. Τη συμμόρφωσή μας αυτή όμως δεν την επέβαλε το κράτος ισόνομα στα εργοστάσια της ξηράς, στη ΔΕΗ, τα μεγάλα νοσοκομεία του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα» υπογράμμισε ο κ. Καβαλιέρος.

Πώς να μην καταδικασθεί η Ελλάδα και πώς να μην τεθεί εκτός «συνθήκης ΚΙΟΤΟ», όταν οι φωνές των ακτοπλόων για ίση μεταχείριση για άλλη μία φορά δεν ακούσθηκαν από τους κρατούντες, συνέχισε ο κ. Καβαλιέρος και πρόσθεσε: «Προτείναμε εξαγορά ατμοσφαιρικών ρύπων, με άλλα κράτη ως και άμεση συμμόρφωση των ρυπογόνων εργοστασίων ξηράς της Ελλάδος με τα εφαρμοσθέντα έγκαιρα από την ακτοπλοΐα. Τίποτα, ούτε μία έγγραφη απάντηση σε μεγάλη σειρά προτάσεών μας.

Κάναμε έρευνες, σεμινάρια για τα scrubber που συγκρατούν τα ρυπογόνα οξείδια ΝΟΧ και SOX. Προτείναμε στις αρμόδιες διευθύνσεις του ΥΕΝ ΑΝΠ λύσεις, ουδεμία απάντηση. Ετσι καταλήξαμε, μονομερώς μόνο η ακτοπλοούσα ναυτιλία, να είμαστε οι μοναδικοί από ολόκληρη τη ρυπογόνο αλυσίδα της Ελλάδος που συμμορφωθήκαμε με τις οδηγίες της Ε.Ε. και του ΙΜΟ για το θέμα. Το κάναμε, χωρίς να υπολογίσουμε το κόστος και χωρίς να το μετακυλίσουμε στο εισιτήριο του επιβάτη».

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...