Jump to content
Shipfriends

Τι πλοίο (dry) να πάρω και πως θα το πληρώσω?


Recommended Posts

Κατ`αρχας καλησπερα κ καλως σας βρηκα!

Πολυ χαρηκα οταν ανακαλυψα οτι-επιτελους-υπαρχει ενα forum για αυτο που παραδοσιακα ηταν το φορτε του Ελληνα(αυτου με το τσαγανο κ την κραταια επιχειρηματικοτητα,τη μαγκια ρε παιδι μου)τη θαλασσα κ τη ναυσιπλοια:confused:

Στο θεμα λοιπον.Θα ηθελα να ρωτησω εσας(οντας νεοπας ακομα σ`αυτα)που σιγουρα ειστε ποιο κατατοπισμενοι και πιο εμπειροι,πως μπορει καποιος που διαθετει καποιο κεφαλαιο να παρει δανειο κ να προχωρησει στη ναυπηγηση ή στην αγορα ενος π.χ.capesize προκειμενου να προχωρησει σε χρονοναυλωση?ποιο ειναι το κοστος,τι επιτοκια υπαρχουν κ τι περιθωριο κερδους υπαρχει μεχρι την αποπληρωμη?Ποια ειναι τα περιθωρια κερδους περιπου,κ ποιο το κοστος??

Να ζητησω συγγνωμη αν γινομαι κουραστικος ή αν μπαινω πολυ γρηγορα στο θεμα,αλλα ηρθα για να μεινω(ελπιζω!!):D:)!

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν καλώς ήρθες ,

Παρασκευή βραδυ και μόλις τελειωσα για απόψε να βασανίζομαι με παρόμοια θέματα οποτε θα βοηθήσω λίγο στην συζήτηση παρα να διαφωτίσω εφόσον δεν είμαι ειδικός παρα μονο χρηστης.

Αν ήταν απλή δουλειά όλοι θα την κάναμε για την πάρτη μας οποτε είναι πολλοί οι παράγοντες που επηρεάζουν μια χρηματοδότηση.

θα προσπαθήσω να μείνω όσο μπορώ εκτος της αγοράς και της δύναμης της αυτόν τον καιρό και πράγματι είναι θέμα που θα ήθελα να ανοίξω σε άλλο topic.

Για την ώρα όμως θα δεις ότι όλοι μιλάνε για την αγορά του bulk και φυσικά τις τρελες ουρές σε παραγγελιες.

Υπάρχει ο ας πούμε παραδοσιακός τρόπος χρηματοδότησης όπου το ποσο αυτό που έχεις, με την βοήθεια ενός δανείου, η τράπεζα σε χρηματοδοτεί ώστε να κτήσεις ένα καράβι.

Η τράπεζα θα θέλει να δει κατά ποσο μπορείς να το χρησιμοποιήσεις αυτό το πλοίο και τι εισόδημα θα έχεις από αυτό ώστε να το ξεπληρώσεις. Σύμφωνα με αυτές τις δυνατότητες θα αποφασίσει σε τι ποσοστό του κεφαλαίου σου θα σε χρηματοδοτήσει.

Οποτε αν παρουσιαστείς σε μια τράπεζα αυτές τις μέρες με μια θέση σε ναυπηγείο για ναυπηγηση ενός capesize και το οποιο έχεις υπογράψει ότι σε περιπτωση κτισίματος μπορείς να το χρονοναυλώσεις για τα επόμενα 5 η 10 χρονια για το τάδε rate, τότε η τράπεζα θα υπολογίσει τι λεφτά θα βγάλεις από αυτά τα χρονια και αυτόν τον ναύλο και εφόσον καλύπτουν τις ανάγκες κέρδους της τράπεζας (με την αποπληρωμή και τους τόκους) αλλα έχει και περιθώρια κέρδους για σένα τότε θα σε χρηματοδοτήσει αναλόγως. Από 60% έως και περιπτώσεις του 90%.

Υπάρχει ένα θέμα που έχει σημασία. Το απλό financing δεν είναι εύκολο στις μέρες μας. Όλο το equity που υπάρχει στην αγορά έχει διανεμηθεί σε πολλά παρόμοια projects, οποτε το κοστος δανεισμού κεφαλαίου έχει μεγαλώσει ή δεν υπάρχει καθόλου. Οποτε η απλή χρηματοδότηση δεν είναι τόσο εύκολη όσο η παραπάνω θεωρία.

Πρέπει να έχεις καλή χρονοναύλωση, καλους ορους και στις μέρες μας αρκετά δεμένους (βλέπε bareboat έναντι απλής χρονοναύλωσης) ώστε όταν η αγορά γυρίσει να μην πέσεις θύμα της βουτιάς.

Επιτόκια, κοστος κλπ δεν είναι σταθερά και εξαρτάται ακόμα και από το πως παρουσιάζεσαι στην τράπεζα.

Δεν μπορώ να σου μιλήσω συγκεκριμένα αλλα ακόμα και στις μέρες μας οι πιο παραδοσιακοί κοιτούν για μια επιστροφή της τάξεως 10-15%

Όπως πάντα θα επισημάνω ότι γενικά οι επενδύσεις στον χώρο της εμπορικής ναυτιλίας δεν είναι οι πιο προσοδοφόρες και φυσικά εξαρτώνται πολύ από το timing. Κάπου είχα διαβάσει για στατιστικά που την έφερναν κάτω από το real estate σε αρκετές περιπτώσεις.

Βεβαια υπάρχουν και οι περιπτώσεις που μιλάμε για επενδύσεις με τα πλοία να είναι assets όπου επίσης το timing παίζει ρολο και η είσοδος και έξοδος από τον χώρο μπορεί να φέρει πολλά κέρδη.

Κάποιος πρέπει να κοστολογήσει το ρίσκο στην αγορά και το θέμα έχει να κάνει με άπειρη ανάλυση που ποτε δεν θα δώσει απαντήσεις αλλα και που όπως είπαμε δεν ταιριάζει στο θέμα.Αλλα παίζει σημαντικό ρολο μια που δεν το ανέφερες στην λίστα ερωτήσεων.

Δεν σου γράφω όπως φαίνεται για να σε χαροποιήσω αλλα για να σου δείξω την πολυπλοκότητα της χρηματοδότησης όπου φτάνει στα σημεία κατασκευής και διατήρησης του πλοίου σου. Επειδή ρώτησες για επιτόκια, πρέπει να ξέρεις ότι παίζει ρολο ο τρόπος με τον οποιο πληρώνεις της κατασκευή του πλοίου (πχ 20% προκαταβολή, 30% στην πρώτη κοπή σιδηρου, 10% στις επόμενες περιόδους και το υπόλοιπο στην παράδοση) Ακόμα και οι λεπτομέρειες της χρέωσης και της τοκίσεις αυτού στην διάρκεια των 2 πρώτων χρονων περίπου που δεν θα έχεις εισόδημα παίζει ρολο.

Η χρήση ενός έμπειρου third party manager εδώ μπορεί να βοηθήσει στο να σου δείξει τα κόστη στην διατήρηση και στο operation του πλοίου. Εκεί λαμβάνεις υπόψιν σου ασφάλιστρα, μισθούς πληρωμάτων, ανταλλακτικά, inspections, bunkers, παρακολούθηση της χρονοναύλωσης (post-fixture) και αλλα.

Αν μιλάς για αγορά δεύτερο χέρι, τα παραπάνω ισχύουν εκτος από το ναυπηγείο και τα σχετικά του.

Τέλος, γιατί μονο σε έμπλεξα αντί να σου δώσω απαντήσεις να τονίσω ότι όλα αυτά τα γράφω γιατί είναι ευκαιρία να τα συζητήσουμε. Αν χρησιμοποίησα λάθος ορολογία κάπου, προκαταβολικά συγγνώμη αλλα στο κάτω κάτω μηχανικός είμαι.

Καλώς ήρθες και πάλι.

υγ και κατι τελευταιο. ενα cape αυτες τις μερες σαν συμβολαιο ναυπηγησης μονο κοστιζει γυρω στα 80-90m USD

Link to comment
Share on other sites

Aγαπητε φιλε σε ευχαριστω,εστω κ αν λες οτι με μπερδεψες:)Μπερδεμα ή οχι ειναι και αυτο μια αρχη!εξ`αλλου το μπερδεμα ειναι ενας τροπος ασκησης-αν θες-;) (το πολυ-πολυ να το ριξουμε στην θαλασσα να ξεμπερδεψει,οπως με της καθετές στο ψαρεμα:D)

Αναφορικα με αυτο που λες για τη δυναμη της-Ελληνικης?-αγορας στην εμπ.Ναυτιλια αλλα κ στην ελευθερη κεφαλαιαγορα οι προβλεψεις ειναι τρομερα ευοιωνες,σε σημειο που αρχιζω κ φοβαμαι μη τυχων και δουμε τιποτα πυροτεχνηματα....

Παρ`ολα αυτα η κινηση που εγινε προσφατα για ναυπηγηση 700 πλοιων για Ελληνικα συμφεροντα δε συνδραμει σ`αυτο το συμπερασμα.Ας μην ξεχναμε οτι αυτα τα δυο(ναυτιλια-κεφαλαιαγορα)ειναι αρρηκτα συνδεδεμενα.(Οπως θα ειδες ειμαι κ λιγο off-topik...xexx..αναμονη λοιπον για αλλο topik:) )

Στο θεμα μας λοιπον.

Σιγουρα τα capesize εχουν πολυ υψηλο κοστος,οποτε σε πρωτη φαση,μαλλον ειναι ανεφικτο.τι θα προτεινες για κατι ποιο μικρο κ ποιο συντηρητικο?Απο αυτα που μου λες,ισως τελικα να ειναι καλυτερα να γινει μια συμφωνια για αγορα ενος p.x panamax ή bulkcarrier??

προφανως το κοστος αναμονης μειωνεται κ το προς επενδυση κεφαλαιο αποδιδει γρηγοροτερα.

Aπ`οτι καταλαβα εχω ακομα τρεξιμο οποτε...βουρ στον πατσα:D

σε υπερ-ευχαριστω και θα επανελθω με νεα στοιχεια κ ισως νεες αποριες(με βλεπω με warn στο τελος:P)

Link to comment
Share on other sites

Η άποψη σου για τρομερά ευοίωνες προβλέψεις είναι το σημείο που προσωπικά διαφωνώ. Αλλα αυτό είναι θέμα αγοράς και ανάλυσης της.

Ένα hint μονο θα σου δώσω. Μήπως τα 700 πλοία Ελληνικών συμφερόντων η τα περίπου 9000 γενικών συμφερόντων υπό ναυπήγηση είναι πολλά? Μήπως ίσως αντιπροσωπεύουν ένα σύνηθες κομμάτι της εμπορικής ναυτιλίας αλλα θα δοθούν όλα μαζί?

Ας μην το συνεχίσουμε εδώ και θα φροντίσω αν δεν με προλάβει άλλος να ανοίξω topic με την ανάλυση της αγοράς.

Τίποτα δεν είναι ανέφικτο εκτος αν κανεις την καλή αγορά και πώληση. Και φυσικά καλο διάβασμα της αγοράς. Η πολύ ανάλυση σκοτώνει το deal είπε πρόσφατα ένας γνωστός μου.

Δεν είναι ένας σκληρός δικός ένα πλοίο για να σου προτείνω απλά. Και ποιος είμαι εγώ ?

Αν έκανα μια κίνηση τώρα, σε μικρότερο θα έκανα αλλα και αυτό θέλει την ανάλυση του.

Από οικονομικής άποψης που σε ενδιαφέρει, θέλει και αυτή η κίνηση το business modelling του. Και εδώ πάλι έρχεται η αγορά που λέει ότι το μεγάλο τρώει το μικρό και ότι πολλά μεγάλα φτιάχνονται!

Ένα καράβι όπως και ένα asset το παίρνεις για κάποιο λόγο.

Αν είναι να πάρεις φορτηγό αυτό κινητό θα το κανεις σύμφωνα με τις μεταφορικές ανάγκες που έχεις.

Οποτε πριν οποιαδήποτε αγορά πρέπει να ερευνήσεις ποίες αγορές είναι αυτές που θα σου αποδώσουν αυτό που θες.

Ούτε NASA είναι αλλα ούτε απόφαση του καφέ οποτε ναι θέλει τρέξιμο.

Περιμένουμε και άλλους στην συζήτηση και αν υπάρχει και κάνας αναλυτής να μας πει και αυτός την γνώμη του ακόμα καλύτερο το μπέρδεμα!

Link to comment
Share on other sites

Σιγουρα Αγγελε εχει δικιο το φιλαρακι σου σε αυτο που σου ειπε.

Και φυσικα ο νομος της προσφορας κ της ζητησης παντα αποδιδει.Εξ`αλλου ειναι απο τους αρχαιοτερους νομους του εμποριου.

Ως αναφορα το ποιος εισαι εσυ ή το ποιος ειμαι εγω,δεν θα το εθετα ετσι.

Ας μην ξεχναμε οτι και καποιοι αλλοι καποτε δεν ηταν τιποτα κ οχι μονο...κατω απο αντιξοες συνθηκες καταφεραν να κανουν το ονομα της Ελλαδας-αλλα και το δικο τους-απο τα μεγαλυτερα στον κοσμο.ποσο μαλλον εμεις που ειμαστε αν μη τι αλλο σε καλυτερη μοιρα.Και μην ακουσω κανενα(γιατι ο Αγγελος απ`οτι καταλαβαινω δεν θα διαφωνησει)να λεει οτι δεν υπαρχουν ευκαιριες πια...αυτα ειναι για αυτους που κοιμουνται:D.

...παντως εδω μεσα κρεββατια δεν ειδα:mad::D

Στην παρουσα φαση μαλλον επιβαλλεται η αγορα ενος μικρου cargo π.χ. διοτι:

α)οι μεγαλες ναυτ. εταιριες δεν δραστηριοποιουνται στον τομεα της ναυτ.μικρων αποστασεων-κατ`επεκταση κ μικρων πλοιων-καθως αυτο απαιτει λογω χρησης πολλων λιμανιων,μεγαλο τμημα διαχειρησης πλοιων(operation dept.)και ευελικτο τμημα εφοδιαστικης(logistics sys.)που εχουν υψηλο κοστος.

Ισως-ομως-ακριβως γι`αυτο το λογο να υπαρχει ενα'μικρο'περιθωριο κερδους για νεο εισερχομενους...

Η γνωμη ενος εμπειροτερου θα φανταζε ηχηρη εδω,για ενα χωρο που επικρατει σιγη ιχθυος γενικοτερα λογω συμφεροντων..

....αν εμεις οι Ελληνες ημασταν πιο συλλογικοι το λικνο μας θα φωτιζε ακομα...

Link to comment
Share on other sites

Με το καπέλο του moderator θα πρέπει να αυτομαστιγωθώ γιατί μπλέκουμε τα θέματα.

Και πραγματικά δεν ξέρω που να το εντάξω. Το θέμα ήταν για καθαρό financing και τώρα πάει σε επιλογή καραβιού η opoioa όμως δεν μπορεί να γίνει χωρίς την σχετική ανάλυση της αγοράς.

Η λέξη επιβάλλεται είναι λίγο σκληρή.

Όσον αφορά το operations και αλλα υπάρχουν οι 3rd party managers και για τους οποιους παρόλο που είμαι γέννημα θρέμμα Έλληνας, εγώ πιστεύω στο μοντέλο τους με κάποιες προϋποθέσεις. Έτσι όμως μειώνεται το κόστος.

Το μικρό cargo δεν ξέρω αν επιβάλλεται γιατί ΑΝ η αγορά πέσει μήπως τότε καταλήξουμε κάποιου συγκεκριμένου μεγέθους πλοία που μπορούν και μπαίνουν τον Ατλαντικό να έρθουν να κολυμπήσουν στα μεσογειακά νερά μικρών αποστάσεων?

Μήπως έρθουμε στο μεγάλο τρώει το μικρό? Δεν λέω ότι έτσι είναι αλλα μήπως!

Δεν θέλω να συνεχίσω μονο με ερωτήματα απλά προσπαθώ να καλύψω την πολυπλοκότητα. Σιγά σιγά ίσως καταφέρω και να απαντήσω.

Σε προκαλώ και παρακαλώ να μην ανοίγεις τόσα ζητήματα μαζί σε ένα topic! Το αν είχαμε consolidation στον Ελληνικό εφοπλισμό, είναι θέμα που ακούγεται ιδιατέρως ειδικά τελευταία. Δεν θα το δούμε αυτό και δεν σημαίνει ότι θα ήταν και καλύτερα τα πράγματα. Και υπάρχουν διαφορες γνώμες περί αυτού. Δηλαδή στα conferences του liner, είμαστε σίγουροι ότι υπάρχει σταθερό και μόνιμο κέρδος? Εγώ πιστεύω πως όχι. Μήπως τελικά θα δούμε consolidation αλλα από πλευράς assets και όχι ονομάτων?

Συμφέροντα υπάρχουν, το ότι υπάρχουν δεν σημαίνει ότι εμποδίζουν κανένα να μιλάει γενικότερα σε ένα forum. Και εγώ έχω συμφέροντα αλλα γράφω. Αλλα ούτε το γεγονός ότι έχω συμφέροντα θα με κάνει να γράψω διαφορετικά, αλλα ούτε και θα σε φωτίσω τι αγορά να κανεις. Υπάρχει κόσμος που πληρώνεται αδρά για αυτό!

Link to comment
Share on other sites

Το να ψαχνει κανεις να αποφασισει τι πλοιο θα αγορασει, ειναι οπως και να το δει κανεις ενας ευχαριστος προβληματισμος. Νομιζω ομως πως ο πραγματικος προβληματισμος ξεκινα οταν πια το αγορασει κανεις και πρεπει να το εκμεταλλευτει. Διοτι για καθε επιτυχημενο πλοιοκτητη που περπατα στην Ακτη Μιαουλη(αλλα και στην Κηφισια ή τη Βουλα τωρα πια), υπαρχουν αλλοι δύο που δοκιμασαν και δεν καταφεραν να κρατησουν τα πλοια που αγορασαν(μεχρι και ενας ιδιοκτητης πτηνοτροφειου απο τα Μεγαρα). Ο δρομος ειναι δυσκολος λοιπον και χρειαζεται και μπολικη τυχη.

Απο την αναφορα σου στον τυπο capesize, υποθετω οτι τα διαθεσιμα funds δεν ειναι ασχημα. Χωρις να ειμαι ουτε πλοιοκτητης, ουτε τραπεζιτης, ουτε ναυλομεσιτης, ειμαι της γενικοτερης αποψης οτι τα βηματα πρεπει να γινονται με ρεγουλα. Υπαρχει ελληνικη εταιρεια με 40 χρονια παρουσια στα handys που μολις πριν 4 χρονια αποφασισε να επεκταθει στα panamax και αυτο δεν ηταν λογω ελλειψης χρηματων ή τεχνογνωσιας ή ατολμίας.

Γενικοτερα πιστευω οτι δυο πλοια ειναι καλυτερα απο ενα διοτι αν το ενα παθει κατι η για καποιο λογο εχει δυσκολιες, το αλλο μπορει να σωσει μια εταιρεια απο την καταρρευση και να παρεχει cashflow οταν το αλλο πλοιο ειναι για διαφορους λογους εκτος εμπορικης εκμεταλλευσης. Αν εχεις επαφες με ναυλομεσιτες, θα σου ελεγα να ριξεις μια ματια στην αγορα γενικου φορτιου της Μεσογειου και της Μαυρης Θαλασσας για πλοια μεχρι 5-6 χιλιαδες τοννους. Στο σχολιο σου περι ναυτιλιας μικρων αποστασεων και των δυσκολιων της, βαλε ομως στην εξισωση και τη διαφορα σε καυσιμα/καταναλωση. Δεν συμφωνω απαραιτητα και με το οτι χρειαζεσαι μεγαλο operation dept.

Link to comment
Share on other sites

Aγαπητε φιλε nick the greek(ελπιζω να μην εχεις το ιδιο τελος με το γνωστο κ μη εξαιρετεο:confused:..lol! )

Σε ευχαριστω για της συμβουλες,αλλα και για το χρονο σου.Σιγουρα οι οποιες αποφασεις-επι του πρακτεου-θα πρεπει να γινουν με ρεγουλα κ κράττη,ουτως ωστε να μην καταληξουμε με κοτετσια να κυνηγαμε τα αυγα:D!

το spread(διασπορα) του διαθεσιμου κεφαλαιου στα προς επενδυση αγαθα(εν προκειμενο βαπορια) κρινεται τουλαχιστον απαραιτητο κ οχι μονο..υπαρχουν κ αλλες ασφ.δικλειδες οι οποιες λειτουργουν σωτηρια σε περιπτωση 'στραβης',ουτως ωστε να διατηρειται το cash flow ή η εισρροη κεφαλαιων(ναι ρε παιδια γουσταρω που ειμαι -Ε-λληνας!!).Τροποι υπαρχουν,αρκει να μην καθεσαι σε μια καρεκλα περιμενοντας-οπως πολυ σωστα ειπε κ ο Αγγελος σε προηγουμενο reply-.

Θα ριξω μια κ δυο ματιες στην αγορα που αναφερεις,να δουμε τι γινεται κ εκει!.

Κατι αλλο που ισως να βοηθουσε γενικοτερα ειναι το οτι στατιστικα η αγορα(στο εν λογω θεμα παντα) σε οριζοντα 7-10ετιας τεινει προς τα 20000dwt+...οποτε μαλλον προς τα εκει πρεπει να κινηθουμε-μακροπροθεσμα..οποτε κ τα panamax ισως αργοτερα να αποτελεσουν αλλο ενα θεμα προβληματισμου ή συζητησης αν θες.

Και παλι ευχαριστω!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Καλημερα παιδια.Χαρηκα για το Τopic σου Ethan και μιας και τα ζω αυτα τα πραγματα καθε μερα - ναυτηλιακη - ηθελα να πω και εγω καποια πραγματα.Κατ'αρχην αμα ειναι ν'αγορασεις Cape.

Η αγορα ενος Cape συνεπαγεται με ενα πολυ στιβαρο τραπεζικο λογαριασμο ή με μια τρανταχτη εγγυιτικη επιστολη,για παραδειγμα απο καποιο πλοιοκτητη,μεγαλοναυλωτη.Μπορεις ομως να κανεις και καποιο αλλο κολπο το οποιο θα συμφερει και εσενα αλλα και το γνωστο σου,σε περιπτωση που υπαρχει.Εαν εχεις καποιο μεγαλο στελεχος σε τραπεζα, επικαλουμε κατα καποιο τροπο τα λογια του φιλου μας του Αγγελου,μπορεις να στηριχθεις πανω του για ενα προνομιακο επιτοκιο ή ακομα και την αγορα του πλοιου σου με ποσοστο αναμεσα σε σενα και στην τραπεζα,αναλογα με το κεφαλαιο που μπορεις να διαθεσεις.Ετσι η τραπεζα αποπληρωνει για το ποσοστο που εχει το πλοιο το δανειο της,εχοντας ομως η ιδια ενα πολυ σεβαστο revenue.Εσυ απο την αλλη κανεις το ιδιο,κρατοντας σε καποια αλλη τραπεζα ενα λογαριασμο οπου θα αποταμιευεις το δικο σου κερδος.Οταν αποπλιρωθει το πλοιο,τοτε τα ποσοστα θα εξακολουθουν να υπαρχουν.Αυτο που σου προτεινω σε αυτο το σημειο ειναι να εξαγορασεις -εχοντας την καλη διαθεση του στενου σου προσωπου μεσα στην τραπεζα-το ποσοστο της τραπεζας πανω στο πλοιο.Πως θα γινει αυτο ομως???Θυμησου πως εχεισ ηδη ενα λογαριασμο με τα κερδη απο το βαπορι σου στην αλλη τραπεζα.Ζητας λοιπον ενα τελευταιο δανειο απο την αλλη τραπεζα και βαζοντας το μεγαλυτερο μερος του κερδους σου για την αποπληρωμη του σκαριου.Ολο αυτο υπολογισε το σε 5 με 6 χρονια σαν μεγιστο χρονο αποσβεσης συμφωνα με τα ναυλα του τελους 2007.Επιγραμματικα σου αναφερω τα παρακατω απο το report των Clarksons:

Reprtd |Chrtr| Vsl Name |Period | Daily rate | Laycan | Dely.

-------------------------------------------------------------------------

7 Jan |Buge|Shangag S.|3-5mos|$147,000 |5-10Jan|Xingang

--------------------------------------------------------------------------

>> |TMT |Heng Shan |>> |$142,500 |9-10Jan|Kwangyang

Τωρα οσο για το μεγεθος του πλοιου που διαλεξες, μπορω να πω πως ειναι επιβλητικο με δυνατη αγορα, διαπιστευτηριο ειναι η κινηση της αγορας απο το Νοεμβη μεχρι και τωρα.Αναλογα με τα σκαμπανευασματα του Cape κιμενοταν και η αγορα.Το μοιονεκτημα του ειναι η μικρη αγορα που θα ανταποκριθεις.Πιστεψε με πως δε υπαρχει ναυλωτης που να θελει Cape για 10 χρονια.Αρα απο μονος σου διαλεγεις ενα κλειστο κυκλο αγορας με καλα rates τουλαχιστον.

Αποψη μου θα ηταν να αγοραζες ειτε 2 Supramax του 2000 με 4x30tns Cranes και 4x12cbm grabes.Αυτα ειναι εργαλεια χωρις καμια ανφισβητηση.Εγω δουλευω εδω και 7μερες 2 τετοια εργαλεια και τα indications πανε φωτια.Αλλη λυση θα ηταν 2 Panamax του 1994-1998.Modern δλδ.Σκεψη μου θα ηταν ενα geared και ενα gless.Σε πολλα orders που βλεπω καθημερινα αναφερονται geared Pmax.Ειναι και αυτα εργαλεια.

Οπως βλεπεις σου λεω παντα 2 βαπορια και οχι ενα.Ο λογος ειναι απλος.Σε περιπτωση που το ενα παθει κατι να μπορει το αλλο να πληρωνει την αβαρια του.Ετσι δε θα μπεις μεσα.Για μενα κορυφαιοι ειναι και οι 2 τυποι βαποριων.

Ελπιζω να σε βοθησα καπως.Θα ηθελα μια απαντηση σου για να δω τι αποτελεσμα επεφερα.

Link to comment
Share on other sites

Θα ψήφιζα 2 Panamax υπό την έννοια ότι το μέγεθός τους είναι τέτοιο που μπορούν να είναι εκμεταλλεύσιμα σε πολλά trades και δεν σε περιορίζει το μέγεθος για συγκεκριμένα λιμάνια, συγκεκριμένα φορτία και μετρημένους στα δάχτυλα φορτωτές

Link to comment
Share on other sites

Lady of Mykonos διαφωνώ ως προς τους μετρημένους στα δάχτυλα φορτωτές, εκτός και αν αναφέρεσαι μόνο σε FCC ναυλωτές. Για παράδειγμα η Cargill βγάζει orders και για Supramax κυρίως από Αφρική και WCIND.Εγώ έδωσα τις 2 παραπάνω γνώμες ανάλογα και με το χρηματικό υπόβαθρο που έχεις ώστε να μπορέσεις να στηριχθείς.

Τώρα με τη νίλα που έχει φάει η αγορά είναι δύσκολα τα πράγματα, αν και πολλοί λένε πως όλη αυτή η κατρακύλα θα σταματήσει και στα μέσα της χρονιάς θα έχουμε άνοδο...Με λίγα λόγια όσοι είναι σε Ναυτιλιακές ας ξεχάσουν τις ολιγοήμερες διακοπές.Πάντως τα rates για tct είναι ακόμη και τώρα συμπαθέστατα!

Link to comment
Share on other sites

Σωστά κατάλαβες ότι αναφερόμουνα σε FFC για capes γιατί αυτός που επενδύει στη ναυτιλία θέλει διάρκεια σε αυτήν και οχι ευκαιριακό κέρδος, άρα τον ενδιαφέρει να δουλεύει με τους καλύτερους.

Όταν δε φτάνουμε σε σημαντικά επίπεδα συγκέντρωσης ( BHP Billiton - Rio Tinto) δεν θα άρεσε σε κανένα πλοιοκτήτη cape να είναι εκτός των επιλογών τους....

Link to comment
Share on other sites

Τοτε συμφωνούμε απόλυτα.Να έρθω και να προσθέσω στην παρένθεσή σου Dreyfuss, STX Panocean, WBC,αλλά και άλλους πολλους traders στον Περσικό Κόλπο με aggregates.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...