Jump to content
Shipfriends

mary07

eMembers
  • Posts

    68
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Επιεικώς απαράδεκτο. Με το έτσι θέλω η ΝΕΛ αποφασίζει ξαφνικά να μην εκτελέσει τα δρομολόγια. Κατά άλλα μόλις πριν δύο εβδομάδες η εν λόγω εταιρία θίχτηκε και έβγαλε ανακοίνωση που απορούσε για την έγκριση των προσωρινών δρομολογίων της bluestar αντί των δικών της "συνδιαστικών", ενώ υπεράσπιζε τη συνέπειά της λέγοντας ότι η ίδια "εξασφαλίζει 3 δρομολόγια την εβδομάδα που δεν παρεκλείνουν και από τη σύμβαση". . . Ακόμα και αν δεν είναι πρόφαση και ισχύουν τα περί "μη έγκαιρης καταβολής των μισθωμάτων" η λύση δεν είναι να αντιμετωπιστεί μια αδικία με μια νέα αδικία. * Τότε που παρεμποδιζόταν το Ιεράπετρα από τα συλλαλητήρια ήταν εδώ κάποιοι και "έκραζαν" τους διαδηλωτές κατηγορώντας τους για παρακώλυση της συγκοινωνίας. Πού είναι αυτοί τώρα λοιπόν που η ΝΕΛ ουσιαστικά παρεμποδίζει η ίδια τη συγκοινωνία των νησιών, να διαμαρτυρηθούν με την ίδια θέρμη;
  2. Δεν είναι η ηλικία από μόνη της το πρόβλημα (βέβαια μέχρι ενός σημείου καθώς και το σίδερο έχει κάποιο όριο ζωής) αλλά η ηλικία σε συνδυασμό με το ιστορικό και την ταχύτητα ενός καραβιού. Για παράδειγμα σε 30 χρόνια που τα Νησσος θα είναι 40 χρονών σίγουρα θα έχουν περισσότερο μέλλον από τα σημερινά 40χρονα. Όλοι ξέρουνε το κακό ιστορικό των Θεόφιλος και Ιεράπετρα, δυο πλοία που τους έχουν γίνει μεγάλες παρεμβάσεις με μετασκευές(και στα 2 κατα την μετατροπή τους έχει χτιστεί σχεδόν πολυκατοικία επάνω τους), έχουν υποστεί μεγάλες φθορές και βγάζουν βλάβες ενώ η ταχύτητά τους δεν ξεπερνά τους 17 κόμβους. Ενδεικτικά αναφέρω το μπάλωμα στο Θεόφιλος μετά την σωτηρία του στο παρά πέντε πριν βυθιστεί στις Οινούσσες και τις ουκ ολίγες βλάβες που βγάζει κατά καιρούς, ή το επίσης μπάλωμα του Ιεράπετρα μετά την άσχημη προσάραξή του στη Ρόδο. Η διαφορά των Ιεράπετρα/Θεόφιλος με το Superferry ΙΙ είναι ότι το τελευταίο είναι πολύ πιο καλά διατηρημένο, δεν έχει υποστεί ούτε μεγάλες μετατροπές ούτε μεγάλες ζημιές, η ταχύτητά του αγγίζει τους 20 κόμβους(αν δεν κάνω λάθος) και όχι 16 και το κυριότερο, είναι ημερόπλοιο σε κοντινότερη διαδρομή κατά την οποία ο επιβάτης περνάει το πολύ μέχρι 5 ώρες μέσα σε αυτό και όχι 15. Όπως λέει και ο Lord, δεν θεωρώ ότι όλα τα παλιά πλοία δεν είναι αξιόπλοα, όμως δεν νομίζω σε γραμμή Χίου,Μυτιλήνης ή Δωδεκανήσσου να ανεχόντουσαν πλέον να ήταν τα βασικά. Έστω και έτσι όμως, θα μπορούσε και με τα Μυτιλήνη/European να ήταν καλύτερα τα πράγματα εάν προστιθόταν ένα ακόμα δρομολόγιο και αυξανόντουσαν από 3 σε 4, έτσι ώστε και να μην υπήρχε διήμερο κενό χωρίς πλοίο, αλλά και θα έδινε δυνατότητα για προσεγγίσεις εκ περιτροπής στα λιμάνια της Ικαρίας(2+2). Θα είχαμε ας πούμε 2 δρομολόγια για Σύρο-Εύδηλο-Καρλόβασι-Βαθύ(10 περίπου ώρες) και άλλα 2 για Άγιο Κύρηκο-Φούρνοι-Καρλόβασι-Βαθύ(περίπου 12 ώρες) αντί για τα τρία σημερινά 16ωρα δρομολόγια-σιδηρόδρομο.
  3. Σύνδεση αξιοπρεπής είναι τα 3 μόλις δρομολόγια την εβδομάδα με Ιεράπετρα ή Θεόφιλος που κάνουν 16 ώρες;;;Μην λέμε ότι θέλουμε και μην πάμε να κάνουμε το μαύρο άσπρο. Στη συνείδηση του απλού επιβάτη είτε το Ιεράπετρα είτε το Θεόφιλος είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα: 40χρονα πλοία χιλιομπαλωμένα με ταχύτητα ποδηλάτου που πρέπει να περάσει κανείς 15-16 βασανιστικές ώρες μέχρι να φτάσει στον προορισμό του, όποτε βέβαια θυμηθούν να έχουν δρομολόγια. Πάντα υπήρχαν τέτοια πλοία που εξυπηρετούσαν τη γραμμή, βλέπε Μιλένα/Νταλιάνα του Αγούδημου πριν από 10 χρόνια, όμως τότε ήταν και αυτά 10 χρόνια νεότερα, ήταν περισσότερο ως συμπληρωματικά αφού υπήρχε και ένα Ολυμπία/Πήγασος που τώρα δεν υπάρχει άλλο καράβι, και σε πολλές περιπτώσεις η τιμή του εισιτηρίου σε αυτά περιοριζόταν μόλις σε μονοψήφια νούμερα.
  4. Υπήρξαν και εδώ κάποιες φωνές παλιότερα, αλλά πάλι καλά που ήταν λίγοι, που μας έλεγαν "καλά να πάθετε να μείνετε χωρίς πλοίο επειδή διαμαρτύρεστε" ή "μην γκρινιάζετε, δεχτείτε το Ιεράπετρα για να μην μείνετε χωρίς πλοίο". Και προς θεού μην παρεξηγηθώ δεν εννοώ τον Molmed. Καλώς κακώς ο αποτελεσματικότερος τρόπος διαμαρτυρίας του κόσμου είναι το συλλαλητήριο. Το να σταλεί απλώς μια επιστολή διαμαρτυρίας από την τοπική διοίκηση στο υπουργείο ή την εταιρία δεν λέει τίποτα(γίνεται φυσικά και αυτό), συνήθως το χαρτί μένει πεταμένο και ξεχασμένο σε κανένα συρτάρι χωρίς να του δίνει κανείς σημασία. Επομένως μετά η μόνη λύση είναι τα συλλαλητήρια και οι φωνές. Είναι επόμενο ότι σε ένα μαζικό συλλαλητήριο πάνω στην ένταση και όχι μόνο, μπορεί να γίνει και κάποια λάθος κίνηση ή να ακουστούνε και διάφορες υπερβολές ή ανακρίβιες αλλά δε μπορεί ολόκληρη η εκδήλωση διαμαρτυρίας να στιγματιστεί από αυτό. - Τί ακριβώς εννοείς με αυτό pathfinder; Σίγουρα θα πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή. Από τη μια μεριά είναι οι εταιρίες που έχουν και το μαχαίρι και το καρπούζι και δεν δέχονται υποχωρήσεις. Από την άλλη οι τοπικοί άρχοντες που δεν κάνουν τίποτα για να αναβαθμίσουν τις τοπικές συγκοινωνίες και να λύσουν το θέμα των 5 λιμανιών ώστε να διευκολύνουν την εξεύρεση λύσης. Οι ανάγκες της Σάμου είναι λίγο πολύ γνωστές, δεν είναι η καταγραφή των αναγκών το πρόβλημα. Η Σάμος είναι νησί 50000 κατοίκων με πολύ στρατό και πανεπιστήμιο και έχει ανάγκη δρομολογίων σχεδόν κάθε μέρα. Δεν είναι Χίος ή Ρόδος αλλά δεν είναι όμως και Αγιος Ευστράτιος ή Φούρνοι, νησιά με τα οποία έχει πλέον εξισωθεί. Ανέκαθεν μέχρι τον Οκτώβριο του 2010 υπήρχαν 5-6 δρομολόγια την εβδομάδα μέσα στον χειμώνα αφού κάθε μέρα υπάρχει ανάγκη μετακίνησης εκατοντάδων επιβατών. Η ίδια ανάγκη υπάρχει και τώρα. Ο λόγος που λιγόστεψαν τα δρομολόγια από τότε δεν είναι η μείωση του επιβατικού κοινού(αν έχει γίνει λίγο και αυτό οφείλεται στην υποβάθμιση της συγκοινωνίας) αλλά το κόστος του δρομολογίου που αυξήθηκε λόγω κρίσης. Όμως οι ανάγκες παραμένουν οι ίδιες και ο κόσμος θα πρέπει κάπως να εξυπηρετείται. . .
  5. Ζητώ συγνώμη εάν είναι έτσι και παίρνω πίσω το σχόλιο για το Άπτερα. Δεν έγραψα επίτηδες ψέμματα αλλά μίλησα υποθετικά αφού ήμουν σχετικά μικρης ηλικίας τότε και δεν μπορώ να θυμάμαι τα δρομολόγιά του και πόσες ώρες έκανε. Και πάλι όμως υπάρχει διαφορά στην περίπτωση της Σάμου με αυτή του Ρεθύμνου, αφού τα Ιεράπετρα και Θεόφιλος που "κυνηγάνε" οι κάτοικοι δεν κάνουν 8.5-9 ώρες αλλά 15-16.
  6. Αυτο το "μην μιλάτε για το Ιεράπτερα για να μην μείνει η γραμμή χωρίς πλοίο" είναι μάλλον ένας ψεύτικος εκβιασμός που κυκλοφορεί κατά καιρούς, ώστε να κάνει τους κατοίκους των νησιών να δεχτούν το κάθε Ιεράπετρα και Θεόφιλος. Η περίπτωση του Ρεθύμνου έχει την διαφορά ότι υπάρχουν εναλλακτικές από Ηράκλειο ή Χανιά. Κατά βάθος ίσως και οι ίδιοι οι κάτοικοι του Ρεθύμνου πλέον να προτιμούν 1 ώρα ταξιδι για Ηράκλειο και 6-8 ώρες Palace παρά 15 ώρες ΑΠΤΕΡΑ. Στη Σάμο όμως άλλη εναλλακτική δεν υπάρχει. Είναι όμως ένα μεγάλο νησί 50000+ κατοίκων με πολύ στρατό και Πανεπιστήμιο, έχει πάντα ανάγκες για ακτοπλοϊκή σύνδεση και η κάθε κυβέρνηση έχει την υποχρέωση με κάποιον τρόπο να την παρέχει γιατί αλλιώς θα έρθει αντιμέτωπη με το πολιτικό κόστος και όχι μόνο. Έτσι λοιπόν είναι δεδομένο ότι στην χειρότερη περίπτωση πάντα θα υπάρχει κάποιο Ιεράπετρα ή Θεόφιλος, επομένως δεν έχουν να χάσουν τίποτα οι κάτοικοι,και καλά κάνουν, άμα προσπαθούν για κάτι καλύτερο.
  7. Και καλά έκανε η τοπική κοινωνία και το κυνήγησε. Τί εννοείς "ο κόσμος γνωρίζει και κρίνει"; Υπάρχει περίπτωση ένας απλός επιβάτης να κρίνει ότι είναι ευχαριστημενος με το Ιεράπετρα; Φυσικά και δικαιολογείται το μένος με ένα καράβι που έχει πατήσει τα 40, βγάζει βλάβες και πάει με ταχύτητα σχεδόν ποδηλάτου. Μη λέμε ότι μας κατέβει λοιπόν.
  8. Δεν νομίζω, θα έκανε μεν το πλοίο μια ώρα λιγότερο αλλά αυτό δεν θα έκανε μεγάλη διαφορά με βάση τα κριτήρια των εταιριών,τόση ώστε να αλλάξουν την στρατηγική τους για την γραμμή. Τον ίδιο αριθμό επιβατών θα εξυπηρετούσε και πάλι. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο το "καλύτερα και γρηγορότερα πλοία",αλλά είναι και η συχνότητα, καθώς τα 3 δρομολόγια/εβδομάδα είναι λίγα. Θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 4 ώστε να μην υπάρχει ολόκληρο διήμερο χωρίς καράβι. Επίσης ίσως είναι λίγο πιο σύντομο σε δρομολόγιο μέσω Φούρνων να γίνεται προσέγγιση στον Άγιο Κύρηκο στην Ικαρία αντί Ευδήλου.
  9. Συμφωνώ σχεδόν απόλυτα. Το κομμάτι Καρλόβασι-Βαθύ είναι χάσιμο χρόνου και σπατάλη καυσίμου για ένα πλοίο, ενώ εμποδίζει και τον συνδυασμό του δρομολογίου με άλλη γραμμή όπως Χίου-Μυτιλήνης. Στην Ικαρία θα μπορούσαν οι προσεγγίζεις να γίνονται εκ περιτροπής στα δυο λιμάνια όπως παλιότερα, αν και αυτό προϋποθέτει περισσότερα από 3 εβδομαδιαία δρομολόγια. Θα πρέπει κάποια στιγμή επιτέλους να αναβαθμιστούν οι τοπικές συγκοινωνίες όπως τα τοπικά δρομολόγια Σάμο-Φούρνοι-Ικαρία, αλλά ειδικά και τα ΚΤΕΛ που στο νησί της Σάμου υπολειτουργούν προς όφελος άλλων συμφερόντων. Όμως για να μην τα ρίχνουμε και όλα στους κατοίκους, δεν νομίζω ότι τα 5 λιμάνια του νομού είναι το πρώτο πρόβλημα των εταιριών που δεν βάζουν καλύτερα πλοία. Ας υποθέσουμε ότι αύριο το πρωί συμφωνούσε όλος ο νομός Σάμου για δρομολόγια που να προσεγγίζουν μόνο Εύδηλο-Καρλόβασι, θα έβαζαν ξαφνικά οι εταιρίες Νήσσος ή Blue Star στη γραμμή;;;
  10. Tο λάθος πρέπει να είναι του openseas, στο site της bluestar είναι κανονικά. Όσο για τη διανυκτέρευση απλά μου φάνηκε παράξενο αφού απ' όσο γνωρίζω ο λιμένας Καρλοβάσου δεν προσφέρει ιδανικές συνθήκες για διανυκτέρευση πλοίου και έτσι δεν προτιμάται απ'τις εταιρίες, και δεν θυμάμαι αν έχει γίνει και ποτέ εκτός από περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Επίσης μου έκανε εντύπωση που δεν συνεχίζει για Βαθύ για να διανυκτερεύσει εκεί αφού δεν "βιάζεται" να γυρίσει πίσω, όπως το Ν.Μύκονος στα τέλη του καλοκαιριού στο δρομολόγιο που διανυκτέρευε στη Σάμο. Αλλά και επειδή μένοντας δυο βράδια στη Σάμο το Ιθάκη χάνει δυο δρομολόγια σε Συρο-Τήνο-Μύκονο. Με το Θεόφιλος(που δεν υπάρχουν στο σύστημα τα δρομολόγιά του) τί γίνεται τελικά; Θα παραμείνει στα τροποποιημένα δρομολόγια ή θα επιστρέψει κανονικά στην άγονη;
  11. Κάτι έχει γίνει λάθος. Στο openseas φαίνεται το Ιθάκη την Τετάρτη 29/1 να αναχωρεί στις 07.00 από Πειραιά για Σύρο και στις 09.45 από Καρλόβασι για Πειραιά!!! Επίσης εάν φτάνει Τρίτη απόγευμα στη Σάμο και φεύγει για πίσω Τετάρτη πρωί είναι δυνατόν το Ιθάκη να διανυκτερεύει στο Καρλόβασι;;;
  12. Φαίνεται πάντως στο openseas να έχουν αφαιρεθεί τα δρομολόγια του Θεόφιλος των επόμενων ημερών, και αυτά από Πειραιά και αυτά της άγονης.
  13. Κακίες. . . . . . Από πότε είναι κακό δηλαδή κάποιοι να θέλουν το καλό των νησιών τους; Είδαμε και των εκ δεξιών πώς μας έχουν καταντήσει. Γιατί το δίλημμα που βάζουνε πολλοί εδώ μέσα είναι ή Palace ή Ιεράπετρα/Θεόφιλος; Κάτι ενδιάμεσο δεν υπάρχει; Δεν ζήτησε κανείς Palace, αλλά έλεος πια με το Ιεράπετρα, είναι ένα υπέργηρο και πάναργο καράβι 40+ ετών. Πριν από 10-15 χρόνια μπορεί να ήταν κατάλληλο, τώρα πλέον όμως όχι. Όσο για το πρόβλημα με τα 2 λιμάνια της Ικαρίας(τα 2 στη Σάμο υπήρχαν πάντα και δεν επιβαρύνουν ιδιαίτερα) βεβαίως και είναι λάθος αλλά και αυτό ξεκίνησε με τις περικοπές των δρομολογίων όταν πλέον αυτά δεν ήταν αρκετά ώστε να γίνονται οι προσεγγίσεις εκ περιτροπής.
  14. Για αυτό το σενάριο μιλάμε μάλλον για προσέγγιση στη Σάμο όχι στο Βαθύ αλλά στο Καρλόβασι που είναι αρκετά μικρότερη η παράκαμψη. Λογικά το τωρινό 8ωρο του μπλου σταρ για Χίο δεν θα είναι με φουλ ταχύτητα(το Ν.Χίος με φουλ για Χίο έκανε 6,5). Οπότε με μέγιστη ταχύτητα, μέσω Καρλοβάσου πάλι γύρω στο 8ωρο θα θέλει για Χίο, άρα δεν θα ενοχλήσει και πάρα πολύ τους Χιώτες. Εάν μείνει σε μόνιμη βάση θα μπορούσαν να αυξηθούν σε 5 τα δρομολόγια την εβδομάδα από 4 που είναι τώρα με τα 3 από αυτά να γίνονται μέσω Σάμου. Οπότε και πάλι θα είναι όλοι ευχαριστημένοι. Εκτός και άμα βγάλουν καμιά ανακοίνωση από Βαθύ μεριά που να στηρίζουν το Θεόφιλος επειδή έρχεται εκεί(όπως κάνανε το καλοκαίρι με την στήριξη στο Μυτιλήνη επειδή το Ν.Μύκονος δεν έφτανε Βαθύ). . . Όσο για το Πήγασος σίγουρα θα ήταν προτιμώτερο από την τωρινή κατάσταση, εφ'όσον όμως εκτελούσε τα τότε 9ωρα δρομολόγια. Όμως εαν δεν κάνω λάθος μετά την πρόσφατη ανακατασκευή του έχει μετατραπεί σε ημερόπλοιο χωρίς καμπίνες οπότε μάλλον το ξεχνάμε.
  15. Κάθε γραμμή θέλει το πλοίο που της ταιριάζει, και θεωρώ ότι εν έτει 2014 σε νησιά όπως Λέσβος,Χίος,Σάμος,Κως,Ρόδος ταιριάζουν πλοία τύπου Νήσσος ή Blue Star. Από εκεί και πέρα όπως λες pathfinder επειδή δεν γίνεται να έχουμε πάντα τη ferrari είναι ευπρόσδεκτα πλοία τύπου Διαγόρα για συμπλήρωμα σε υψηλές περιόδους ή αντικατάσταση σε νεκρές περιόδους,βλάβες,ακινησίες κλπ αλλά τύπου Διαγόρας όμως και όχι Ιεράπετρα/Θεόφιλος, αφού όπως και να το κάνουμε άλλο πράγμα είναι πλοίο 25ετιας 21 κόμβων και άλλο 40ετίας 17 κόμβων.
×
×
  • Create New...