Jump to content
Shipfriends

korkiras

Members
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

Uncategorized

  • Location
    Πειραιάς
  • Interests
    Διάβασμα
  • Occupation
    Δεν έχω ούτε ιερό, ούτε όσιο
  1. Νομίζω ότι ο Orestis, τα είπε όλα. Απλά εγώ ξεκίναγα το σχόλιο από το τέλος, απο εκεί που επισημαίνει ότι o Όμιλος έχει την πολυτέλεια να «αγοράσει» χρόνο. Πιστεύω πως θα αρχίσει ένα παιχνίδι φθοράς το οποίο θα εξαναγκάσει κάποιον απο τους δύο Μινωικές - ΑΝΕΚ να κάτσουν στο τραπέζι με τον Βγενόπουλο και την θαλασσινή παρέα του. Έχω την αίσθηση πως έχουν υπολογίσει τα πάντα, μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Σε καμιά περίπτωση δεν θέλουν να πάνε στο ναπολιτάνο, αλλά θέλουν να έρθει αυτός σε εκείνους, διότι - γενικά - δεν είναι καλό πράγμα να πηγαίνεις εσύ στο ναπολιτάνο. Όσον αφορά την ΑΝΕΚ, είμαι σίγουρος πως την έχουν «ψάξει» μέχρι κεραίας εδώ και πολύ καιρό. Ίσως και ένα χρόνο πριν να ξεκίνησαν την ανάλυση της. Ξέρουν την κατάσταση της, όπως επίσης ξέρουν (ας μην ξεχνάμε πως είναι και ποντοπόροι) ότι ο Ρέστης δεν θα στηρίξει σε ενδεχόμενη κόντρα. Και φυσικά, όπως λέει και ο Orestis...το ναυλολόγιο. Οι εποχές είναι δύσκολες και στο πλαίσιο της ελεγχόμενης αιμορραγίας, δεν θα ξαφνιαστό αν δω τους ναύλους του κόκκινου να τινάζουν την μπανκα στον αέρα. Το μόνο που δε ξέρω είναι αν έχουν βρει καλό μάγειρα να φτιάχνει αξιοπρεπές γαμοπύλαφο, διότι προβλέπω πως η ΑΝΕΚ full σαιζόν, αυτό θα παίζει...Τα τσιγαριστά και τα γαμοπύλαφα.
  2. Νηρέα, απο ψυχολογικής άποψης, έχεις δίκιο. Μπορεί και να παίξει το σενάριο λαικής βάσης στο Ρέθυμνο. Όταν είσαι η μόνη εταιρία λαικής βάσης στο νησί, και δε καταφέρουν να σε σπάσουν - διότι ας μη ξεχνάμε και την παλαιά Ρεθυμνιακή - μπορεί και να τη βγάλεις καθαρή. Θεωρητικά, ούτε και εγώ είμαι επιφυλακτικός με το μοντέλο των εταιριών λαικής βάσης, πρακτικά όμως...το ξέρεις το ανέκδοτο με τον γιό που ρωτά τον μπαμπά ποιά είναι η διαφορά μεταξύ θεωρίας και πράξης ; Επίσης, ας μην περνά απαρατήρητο το γεγονός πως εκεί κάτω ξαφνικά φύτρωσαν δύο εταιρίες. Πέρα από τα όποια μοντέλα επιχειρηματικότητας και το κατά πόσο είναι ή δεν είναι βιώσιμη η ιστορία, αυτό που εμένα μου έμεινε είναι πως ακόμη ούτε εταιρία δεν έχουν καλά - καλά και άρχισαν τα γλέντια. Τώρα όσον αφορά Grimaldi, Attica και ΑΝΕΚ, δε νομίζω ότι το Ρέθυμνο είναι αυτό που τους καίει. Εξάλλου και με ποιό καράβι ; Το λιμάνι του Ρεθύμνου είναι ανοικτό και έχει περιορισμούς και στα μήκη και στα βυθίσματα. Έφτιαξαν βέβαια ένα λιμενοβραχίωνα, αλλά όπως ακούω δε δουλεύει έτσι όπως περίμεναν ότι θα δούλευε. Διευκρινίζω πως οι απόψεις αυτές είναι προσωπικές και πάντα τίθονται υπό δοκιμασία.
  3. Νηρέα, συγνώμη για τη καθυστέρηση να σου απαντήσω στο post περί ΑΦΜ, αλλά ήμουν εκτός Ελλάδος και έμπλεξα και δε πρόλαβα να σου απαντήσω. Αναφερόμενος στο θέμα των προσωρινών ή μη ΑΦΜ δεν υπονοούσα ότι κάποιοι θα βάλουν το παραδάκι στη τσέπη. Εξάλλου όπως και εσύ αναφέρεις και για να κάνω και λίγο χιούμορ, εκτός από επιχειρηματίες και σοβαροί άνθρωποι, είναι και ρεθυμνιώτες, δηλαδή κρητικοί και ως γνωστών οι κρητικοί έχουν τους δικούς τους τρόπους να διαχειρίζονται τέτοιου είδους φαινόμενα...αρπαχτών. Πράγματι, δε πιστεύω ότι κάποιος ή κάποιοι έχουν βάλει στο μάτι τις οικονομίες εκείνων που θα σπεύσουν να καταθέσουν τον όβολο τους. Αντιθέτος πιστεύω ότι τα κίνητρα τους είναι πέρα για πέρα αγαθά. Αυτό που μου προξένησε εντύπωση όμως ήταν η βιασύνη. Αν και ακόμη δεν έχουν εταιρία εντούτοις σπεύδουν να γνωστοποιήσουν λογαριασμούς κατάθεσεις χρημάτων. Απο νομικής άποψης δε μπορούν οι λογαριασμοί να ανήκουν προς το παρόν στην εταιρία εκτός και αν υπάρχει ήδη εταιρία. Στην περίπτωση κατά την οποία υπάρχει εταιρία, όλα είναι μια χαρά. Αν όμως δεν υπάρχει τότε δε μπορώ να καταλάβω πως αυτά τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν πως θα αποτυπωθούν λογιστικά στη νέα εταιρία . Ως μετοχικό κεφάλαιο ; Μα αυτό υποτίθεται ότι έχει ήδη καταβληθεί για να συσταθεί η εταιρία. Μόνο ως αύξηση μετοχικού κεφαλαίου μπορεί να εμφανιστεί και αυτό ξέρεις τι σημαίνει ; Ότι μέσα στο 2009 μπορούν να κάνουν μόνο άλλες δύο αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου. Μπορούν να κάνουν και τέταρτη, αλλά για το κλείσιμο της εταιρίας. Συνεπώς είναι μεγάλο το ρίσκο που αναλαμβάνουν. Εκτιμούν δηλαδή ότι με δύο αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου θα έχουν καλύψει το κόστος της εταιρίας, αλλά και το κόστος του πλοίου ακόμη και στη περίπτωση που δεν αγοράσουν, αλλά ναυλώσουν. Αν τώρα μετά τη σύσταση της εταιρίας και στην επόμενη, λογικά, αύξηση μετοχικού κεφαλαίου δούμε να συγκεντρώνονται τα αναγκαία κεφάλαια, τότε αγαπητέ Νηρέα νομίζω ότι θα πρέπει να αρχίσουμε να αναρωτιώμαστε για το κατά πόσο η εταιρία είναι λαϊκής βάσης. Εκτός και αν εσύ θεωρείς φυσιολογικό στην εποχή που ζούμε να μαζεύει ένας νομός καμιά 50αριά εκατ. ευρώ. Γιατί η αγορά πλοίου είναι μονόδρομος αφού όπως μας λένε όλη η φασαρία γίνεται για να αποκτήσει το Ρέθυμνο αξιόπιοστη ακτοπλοική σύνδεση. Με βάσει το σενάριο αυτό, νομίζω ότι αντιλαμβάνεσαι πως ναύλωση δε παίζει. Μακάρι οι άνθρωποι να τα καταφέρουν και να συγκεντρώσουν τα ποσά που χρειάζονται για να δώσουν λύση στο πρόβλημα τους μια για πάντα. Απλά, εγώ θεωρώ το μοντέλο των εταιριών λαϊκής βάσης ξεπερασμένο και για αυτό είμαι επιφυλακτικός. Μπορεί και να κάνω λάθος, αν και η σύγχρονη ιστορία της Ελληνικής ακτοπλοίας μας λέει ότι δε κάνω λάθος.
  4. Μπορώ να εκφράσω μια απορία ; Όπως καταλαβαίνω η Cretan είναι μια υπό σύσταση εταιρία. Μέχρις ότου συσταθεί φορολογικά θεωρείτε - και διορθώστε με αν κάνω λάθος - μια υπό ίδρυση εταιρία και συνεπώς έχει έναν ιδρυτή ο οποίος και έχει λάβει ένα προσωρινό ΑΦΜ το οποίο μπορεί να χρησιμοποιήσει προκειμένου να αποκτήσει η εταιρία ότι χρειάζεται έως ότου συγκροτηθεί σε πλήρη νομική μορφή. Κατόπιν και με βάσει τη κείμενη νομοθεσία η εταιρία αποκτά τελικό ΑΦΜ και με πράξη των μετόχων της κάνει αποδεκτές όλες τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί ο ιδρυτής της κατά την διάρκεια του σταδίου προ της ίδρυσης της. Η νομοθεσία δε προβλέπει το άνοιγμα λογαριασμών για την κατάθεση χρημάτων. Συνεπώς οι λογαριασμοί που έχουν ανοίξει, έχουν ανοίξει στο όνομα του ιδρυτή ή στο όνομα κάποιου άλλου. Αν συμβαίνει όντως κάτι τέτοιο, μάλλον ολίγο τι τσαπατσούλικος μου φαίνεται ο τρόπος με τον οποίο κινούνται στην Cretan. Αν δε συμβαίνει, υπάρχει κάποιος να μας διαφωτίσει για το τι συμβαίνει ακριβώς. Τι λογαριασμοί είναι αυτοί στους οποίους αναφέρετε ο κ. Τζανακάκης ;
  5. Υπάρχει μια τρομερή γελοιογραφία του Ανδρουλάκη στη Καθημερινή όπου είναι ένας πιτσιρικάς ο οποίος είναι γάβρος - χουλιγκαν ο οποίος γράφει σε ένα τοίχο Gate 7. Δίπλα του είναι ένας κινέζος ο οποίος γράφει και αυτός Gate 7 στα κινέζικα όμως....
  6. Καταρχήν, ευχαριστώ για τα καλωσορίσματα και ανταποδίδω. Θα ήθελα να ξεκινήσω από το τέλος του σημειώματος που διάβασα. Δεν είναι στις προθέσεις μου να σχολιάσω με τον τρόπο με τον οποίο υποθέτεις τα όσα διαβάζω. Απλά να ελαφρύνω λίγο τη συζήτηση ήθελα. Thats all. Επίσης, επέτρεψε μου και ένα σχόλιο για τον κ. Κασιμάτη. Αγαπητέ Κύριε, δεν είχα καμιά πρόθεση να χαρακτηρίσω ως ναιφ τις απόψεις σας και πραγματικά ξαφνιάστηκα όταν με καλέσατε να παραμείνω στο θέμα και να μην σχολιάζω τις τοποθετήσεις. Πρώτος εσείς τοποθετηθήκατε πολιτικά πάνω στο ζήτημα που συζητάμε και ως εκ τούτου θεώρησα και εν πολλοίς συνεχίζω να θεωρώ ότι δικαιολογημένα έκρινα τις θέσεις που διατυπώσατε. Σε εξέλιξη βρίσκεται μια άκρως ενδιαφέρουσα συζήτηση μέσα από την οποία όλοι όσοι μετέχουμε σε αυτήν προσπαθούμε να διαγνώσουμε αν αυτή η συμφωνία είναι εν τέλει καλή ή κακή. Καθώς οι περισσότεροι εξ υμών προερχόμαστε από το χώρο της ναυτιλίας είναι μοιραίο και αναπόφευκτο ότι φλιτράρουμε αλλιώς ορισμένα θέματα. Δε το κάνουμε ηθελημένα. Έτσι έχουμε μάθει να λειτουργούμε. Και κάτι άλλο ακόμη. Κάνετε λάθος αν πιστεύετε ότι οι άνθρωποι της ναυτιλίας δεν αγαπούν την πατρίδα τους. Κάνετε λάθος να πιστεύτε ότι εδώ μέσα που συχνάζουν άνθρωποι της ναυτιλίας κατά βάση, και συγνώμη δλδ που μιλώ για λογαριασμό όλων, δε νοιάζονται. Απλά δε μπερδεύουν το καλό του κόμματος με το καλό της χώρας. Να πάω τώρα και στο σχόλιο του Νηρέα, αν και είναι 4 τα ξημερώματα και δε θα ξέρω τι γράφω, διότι ως γνωστόν της νύκτας τα καμώματα τα βλέπει η μέρα και γελά ή το άλλο το καλύτερο...Όποιος τη νύκτα περπατεί...κ.ο.κ. Αγαπητέ Νηρέα, πουθενά από τα σημεία της Ευρώπης στα οποία ανέφερες δεν ελέγχουν οι κινέζοι 100% το παιχνίδι. Εκεί όντως κάνουν business και αναρωτιέμαι αφού εκεί τις κάνουν μια χαρά τις business τους, όπως αφήνεις να εννοηθεί, εμάς τι μας χρειάζονταν ; Γιατί να υποστούν και αυτοί και εμείς όλη αυτή την ταλαιπωρία ; Δίπλα στη Τουρκία τους έδιναν γη και ύδωρ (www.cosco.com). Εμείς τους βγάλαμε τη πίστη ανάποδα. Στην αρχή τους είπαμε για διακρατική συμφωνία, μετά ανακαλύψαμε ότι δεν μπορούμε να πάμε σε διακρατική γιατί μας την έπεσε η Ευρωπαική Ένωση και η Επιτροπή Ανταγωνισμού με δάκτυλο της Maersk και κάποιων άλλων αγαπητών operators εκ της Ευρώπης ορμώμενων. Στείλαμε, αν θυμάσαι, τον Αλογοσκούφη και τα πήρε όλα όσα τους είχε υποσχεθεί ο Καραμανλής όταν πήγε Πεκίνο, πίσω. Μετά τους είπαμε για διεθνή διαγωνισμό. ΟΚ είπαν. Διαγωνισμό, διαγωνισμό. Τι να κάνουμε ; Έγινε ο διαγωνισμός και πήραν τον φάκελο καμιά 15αριά αν δε κάνω λάθος και τελικά κατέβηκαν δύο. Η Cosco και η Hutchison. Δηλαδή κιάλλοι κινέζοι. Και η διαφορά μεταξύ των δύο προσφορών ήταν της τάξης κάτι δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Σε ρωτώ : Κατά τη γνώμη σου (και sorry για την έκφραση) είναι τόσοοοο μ... οι κύριοι της Cosco και δεν ξέρουν πόσο κάνει ο ΟΛΠ ; Δε ξέρουν πως η ΙΙ δεν μπορεί να εξυπηρετήσει post panamax. Εδώ έφεραν το Cosco Hellas για τα βαφτίσια και του έβγαλαν για να μπει 8.000 κουτιά και καμιά 20αριά τόνους έρμα. Και 350 μέτρα πλοίο πήγαινε πέρα - δώθε σα καρυδότσουφλο μέσα στο λιμάνι. Ρωτούσαν τα βυθίσματα και τους έλεγαν άλλα αντί άλλων στον ΟΛΠ και τελικά ανακάλυψαν εκ των υστέρων ότι 350 μέτρα καράβι ήταν μισό μέτρο πάνω από τα αβαθή !! Γιατί έγιναν όλα αυτά ; Μόνο για τις business ; Ούτε και εγώ πιστεύω ότι μπορούμε να κόψουμε ρόδα μυρωμένα από τη Δύση όπως την περιγράφεις, αλλά ο κόσμος όπως βλέπεις αλλάζει. Ποιά είναι σήμερα η Δύση ; Και τι μπορεί να σου προσφέρει ; Ασφάλεια ; Τρίχες. Οικονομική σταθερότητα ; Άσε να μην εκφραστώ. Επίσης θεωρώ παρακινδυνευμένο το να συγκρίνουμε την Ευρωπαϊκή Ένωση με τις ΗΠΑ. Οι ΗΠΑ έχουν τα δικά τους προβλήματα να λύσουν και η Ευρώπη δεν έχει καταφέρει ακόμη να συμφωνήσει σε ένα κ...σύνταγμα. Για ποιά κοινή εξωτερική πολιτική να μιλήσουμε ύστερα ; Υπάρχουν θέματα Νηρέα και πολλά από αυτά είναι βασανιστικά θέματα για μια περιφερειακή χώρα όπως η δική μας. Αν είμασταν στη καρδιά της Ευρώπης θα ήταν αλλιώς τα πράγματα για μας. Αλλά δεν είμαστε, καλώς ή κακώς. Δεν υποκύπτω στις σειρήνες, ούτε τρέφω αυταπάτες, αλλά διακρίνω από τον Καραμανλή, τουλάχιστον το διέκρινα στο παρελθόν, μια τάση να κινηθεί λίγο πιο ανεξάρτητα. Μια με τους ρώσους, μια με τους κινέζους, τις έχει κάνει τις ρωγμούλες του και τις έχει κάνει γιατί και οι ρώσοι επιστρέφουν μέρα με την μέρα στο γήπεδο και οι κινέζοι θέλουν και διεκδικούν ρόλο υπερδύναμης πλέον. Το αν οι αμερικανοί έχουν την μεγαλύτερη βάση τους στο Κόσοβο, ΟΚ δε το περνάω στο ντούκου, αλλά ποιού είναι πρόβλημα ; Δικό μας ; Μάλλον των Σέρβων είναι και περισσότερο των Αλβάνών που βλέπουν πως δε θα δουν μεγάλη Αλβανία ούτε τον αιώνα τον άπαντα. Ας κινηθούμε λίγο πιο ανεξάρτητα. Δε θα μας κάνει κακό. Θα βελτιώσει τα αντανακλαστικά μας και όπως υποθέτω ότι γνωρίζεις...άλλο να σε έχει η γκόμενα να τρέχεις σα σκυλάκι και άλλο να μην σε έχει δεδομένο. Έχει άλλη χάρη, δε συμφωνείς ; Διότι τι θέλετε κύριοι ; Τα Σκόπια Μακεδονία. No problem. Φάτε τώρα στη μάπα ρώσους και κινέζους μέσα στο μαγαζί σας να δείτε τι ωραία που είναι. Το περιγράφω κάπως ναιφ (για να πατσίσουμε με τον κ. Κασιμάτη), αλλά αυτό συμβαίνει, αλλά συμβαίνει με το σης και με το σας.
  7. Ζητώ συγνώμη για το ναιφ. Δεν είχα την πρόθεση να προσβάλω κανέναν. Αλλά νομίζω ότι θα συμφωνήσω με τον Ορέστη. Με 3,4 δισ. ευρώ εγγυημένα για μια προβλήτα που είναι για...κλάματα, διότι θέλει φτιάξιμο όλη από την αρχή γιατί τα post-panamax τα βλέπει ο Πειραιάς με το κιάλι και άλλη μια προβλήτα στα χαρτιά που μάλλον δεν θα γίνει ποτέ λόγω περιβαλλοντικών προβλημάτων ..........Εσύ πως τα ακούς σύντροφε από την ωραία Κρήτη ; Υποθέτω ότι για την προβλήτα που δε θα γίνει θα υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση. Τουλάχιστον αυτό θα έκανα εγώ. Αλλά και πόσο να πέσει το εγγυημένο τίμημα. Οι πραγματικές απώλεις του ΟΛΠ θα προέλθουν από την μείωση των κουτιών. Τώρα τους ζητά 2,1 εκατ. per year με 14% το πρώτο χρόνο και 21% τα επόμενα 34. Εκεί θα χάσει ο ΟΛΠ από αυτά που αναμένει αλλά είναι λογικό. Δε θα πάει ποτέ η Cosco στα 2,1 και θα μείνει εκεί γύρω τα 1,5 με 1,8 εκατ. κουτιά per year. Κάπως έτσι το φαντάζομαι να εξελίσσεται. Και βέβαια θα πάει με τα κουτιά αυτά, παρέα με τους δικούς της. Μη ξεχνάμε ότι κρατικό είναι το μαγαζί και το κόμμα ελέγχει και άλλα 4-5 μαγαζιά all over. Sinotrans, China Shipping, κ.ο.κ. Θα προτείνει και το κόμμα καμιά συγχώνευη Sinotrans με China Shipping και θα μας έρθει και πιο φτηνό το delivery. Φίλε κύριε Κασιμάτη, δε θέλω να σε φουντώσω, αλλά θα σας πρότεινα να μη τοποθετήστε πολιτικά απέναντι στο θέμα, ώστε να μην εισπράττεται κριτικές. Εσείς πρώτος μιλήσατε για china town, σεισμούς, λοιμούς και καταποντισμούς. Όχι εγώ. Δεν είστε υποχρεωμένος να δεχθείτε την άποψη μου, αλλά εγώ εδώ και πολλές δεκαετίες που ασχολούμε με το σπορ έτσι έχω μάθει να κάνω τη δουλειά μου...αναλύοντας και τις γεωστρατηγικές παραμέτρους των επιχειρηματικών μου δράσεων. Και σας διαβεβαιώ ότι δε τα πήγα και άσχημα...Δόξα το Θεό. αλλά προσωπικά πολύ χαλαρά ψηφίζω υπερ της προσάρτησης της χώρας στη Κίνα. Να γίνουμε μια ωραία επαρχία της να τελειώνουμε με τα διάφορα ανέκδοτα ΗΠΑ, Σκόπια, Τουρκίες κ.ο.κ. Διότι όπως μου έλεγαν κάτι φίλοι τις προάλλες, για να χαλαρώσουμε και λίγο τη συζήτηση, αν αρχίσουν να χοροπηδάνε όλοι οι κινέζοι μαζί για κανά πεντάλεπτο έχουν υπολογίσει οι επιστήμονες στη ΝΑΣΑ ότι θα μετακινηθεί η Γη περίπου δύο μοίρες στους πόλους της. Αυτοί δηλαδή είναι ικανοί να κάνουν τη Γη να σταματήσει να γυρνάει ή να την πάνε λίγο πιο κει στο σύμπαν....απλά χοροπηδώντας. Που να μας κατουρήσουν κιόλας... Το φαντάζεστε κύριε Κασιμάτη μου να μας κατουρήσουν οι κινέζοι ;
  8. Καταρχήν είμαι καινούργιος στην παρέα. Παρακολουθώ αρκετό καιρό το forum, αλλά είναι η πρώτη φορά που νιώθω την ανάγκη να παρέμβω. Οπότε, πρώτα απ' όλα καλώς σας βρίσκω. Αναφορικά με το θέμα της παραχώρησης του κοντέινερ τέρμιναλ του Πειραιά στη Cosco θα ήθελα να είμαι περισσότερο ακριβής. Στη Cosco δε παραχωρήθηκε όλο το τέρμιναλ, αλλά η προβλήτα ΙΙ του τέρμιναλ. Η σύμβαση βέβαια προβλέπει και μια προβλήτα ΙΙΙ, αλλά ζήσε Μάι μου... Δηλαδή η Cosco εγγυάται στον ΟΛΠ 3,4 δισ. δολάρια για τα επόμενα 35 χρόνια, πλην των ενοικίων, αλλά και μιας επένδυσης ύψους 350 εκατ. ευρώ, για να πάρει δύο προβλήτες, εκ των οποίων η μιά είναι στα χαρτιά. Εκκινώντας από την παραδοχή πως όλοι μας εδώ μέσα έχουμε μια αίσθηση του business και δει του business στη ναυτιλία, θεωρώ ότι ουδείς απο εμάς θα έδινε ποτέ του αυτό το νούμερο, για να πάρει αυτό που παίρνει η Cosco. Συνεπώς κάτι άλλο συμβαίνει και αυτό το άλλο σίγουρα δεν είναι business. Αυτό ήταν κάτι που μου προκάλεσε εντύπωση και αισθάνθηκα την ανάγκη να πάω πίσω στο παρελθόν για να δω μήπως κατάφερνα να εντοπίσω κάτι που να με βοηθούσε να αποκτήσω μια εικόνα περισσότερο ολοκληρωμένη. Αυτό το έκανα διότι έχοντας μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα καταλαβαίνω πόσο μπορεί να πιέσει κανείς την Cosco για κάποια πράγματα. Δηλαδή τα κίνητρα μου ήταν ταπεινά και ιδιοτελή...Το παραδέχομαι. Από αυτή την έρευνα κατέληξα στο εξής συμπέρασμα, κάτι που είναι καθαρά προσωπική εκτίμηση. Γεωστρατηγικοί είναι εν τέλει οι λόγοι που ώθησαν τους κινέζους, μέσο της κρατικής Cosco, να δώσουν γη και ύδωρ για να βάλουν πόδι στον ΟΛΠ. Τα κίνητρα τους δεν έχουν απολύτως καμιά σχέση με τις business. Βεβαίως θα προσπαθήσουν να μη χάσουν όλα τα λεφτά τους εδώ και να δουν αν μπορούν να βγάλουν κανά φράγκο από όλη αυτή την ιστορία, αλλά στη πραγματικότητα πλήρωσαν αδρά για να μπουν : Στην Ανατολική Ευρώπη, στα Βαλκάνια, στην Ευρωπαϊκή Ένωση και προσθέστε και εσείς ότι άλλο πιστεύεται ότι λείπει. Η περίπτωση μας υπήρξε ΙΔΑΝΙΚΗ. Η Ελλάδα είναι μια χώρα που διατηρεί στενούς δεσμούς με τη Κίνα στο ναυτιλιακό τομέα ήδη από την εποχή της δεκαετίας του 1960. Επίσης εγκαίρως οι κινέζοι αντελήφθησαν ότι ο Καραμανλής είχε κάνει μια επιλογή να κινηθεί περισσότερο ανεξάρτητα στην εξωτερική πολιτική ξεπερνώντας τις παραδοσιακές ΄«φιλίες» της Ελλάδας κ.ο.κ. Αυτό ψώνισαν οι κινέζοι και νομίζω ότι δεν πρέπει να αμφιβάλλετε διότι αν ο Κινέζος Πρόεδρος ξόδεψε τρεις μέρες σε μια χώρα όπως η Ελλάδα ο πληθυσμός της οποίας είναι ίσος με τους νεκρούς που είχαν στη Κίνα από τους σεισμούς στις ΗΠΑ πόσες μέρες θα ξοδέψει αναλογικά ; Ένα μήνα. Δε κάνουν business οι άνθρωποι. Άλλο πράγμα κάνουν και εν τέλει δεν είμαι απόλυτα βέβαιως αν αυτό που κάνουν είναι κακό για εμάς ως χώρα. Κρατάω μια επιφύλαξη πως ίσως να είναι και καλό. Όσον αφορά τους κορεάτες και τους κινέζους που σφάζονται στη ποδιά της...Κρήτης, επιτρέψτε μου αλλά αυτά είναι της πλάκας. Κάποιοι άνθρωποι της Cosco μαζί με τον Πρόεδρο της ταξίδεψαν μέχρι τον Κόκκινο Πύργο, ο οποίος βρίσκεται νότια του Τυμπακίου και είδαν την περιοχή. Την απέρριψαν και έφυγαν. Τώρα αναφορικά με τους κορεάτες θα πρότεινα στο καλό φίλο που γράφει για αυτούς αναρτώντας το δημοσίευμα της εφημερίδας Πατρίς να αναρωτηθεί αν οι κορεάτες μπορούν σήμερα και υπό τις παρούσες συνθήκες να συζητάνε τέτοια πράγματα. Με την οικονομία τους να καταρρέει δε νομίζω ότι η κάψα τους είναι το Τυμπάκι. Πέραν αυτού οι κορεάτες δε φτιάχνουν ούτε διαχειρίζονται τέρμιναλ. τεχνολογία πουλάνε και για αυτό έδειξαν ενδιαφέρον όταν άκουσαν ότι θα φτιαχτεί νέο τέρμιναλ εκει κάτω. Τα περί china town που γράφει ο κ. Κασιμάτης...εντάξει τη να πω ; Είναι πολύ ναιφ η προσέγγιση του. Αυτά προς το παρόν και βλέπουμε...
×
×
  • Create New...