ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 12 Posted January 12 Ένα ακόμα πρώην σοβιετικό - ουκρανικής κατασκευής, τύπου Alexander Green που είχε περάσει από την χώρα μας, άγνωστο σχεδόν μέχρι πρόσφατα. Πρόκειται για το πρώην ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ Ο ΜΕΓΑΣ κατασκευής 1979 με αριθμό ΙΜΟ 8349878. Μπορούμε να το δούμε σε δύο φωτογραφίες του @marittimo στο Κερατσίνι τον Μάιο του 1995 και στο λιμάνι της Πάτρας τον Σεπτέμβριο του 1998. Στην Πάτρα δούλευε σε δρομολογία προς και από την Ναύπακτο, πιθανολογώ ως εκδρομικό - τουριστικό (???) μιας και μου φαίνεται αρκετά απίθανο να υπήρχε κάποια τακτική γραμμή - δρομολόγηση. Γύρω στο 2005 πουλήθηκε στην Κροατία όπου συνεχίζει να δραστηριοποιείται μέχρι και σήμερα με το όνομα ZLATNI ZAL. Σημ. Καλό θα ήταν να προστεθεί και στην λίστα (στο σχετικό topic) με τα πρώην σοβιετικά που δούλεψαν στην χώρα μας.
Nick the Greek Posted January 14 Posted January 14 Σείριε, εγώ βλέπω και το όνομα Καπετάν Νικόλας(Capetan Nicolas) που φέρεται να το είχε πρίν γίνει Αλέξανδρος ο Μέγας. Δυστυχώς όχι το αρχικό του όνομα στην ΕΣΣΔ. Δεν ξέρω βέβαια αν αυτό το Καπετάν Νικόλας είναι ακριβές. Το τελευταίο του στίγμα πίσω στο 2017 δεν ήταν για καλό, από τους Lloyds: Quote STRANDED ON A ROCKY SHORE IN THE KORKULA CHANNEL AT SCEDRO, CROATIA IN LAT.43 05' 48"N, LONG. 016 42' 54"E AT 1400 HOURS LT (UTC+2) ON 01/04/17 IN GOOD WEATHER. NO INJURIES OR POLLUTION REPORTED. SUSTAINED DAMAGE TO FORWARD HULL AND TOOK WATER IN A BOW COMPARTMENT. SPLIT PORT AUTHORITY VESSEL AND LOCAL POLICE ATTENDED THE SCENE. REFLOATED WITH ASSISTANCE FROM FV 'MATER ANKA' AT 0600 HOURS LT THE FOLLOWING MORNING AND PROCEEDED BY OWN MEANS TO HVAR, CROATIA FOR INSPECTION. PERMISSION GRANTED FOR A SINGLE VOYAGE TO AN UNKNOWN SHIPYARD FOR DRY DOCKING AND REPAIRS. Με άλλα λόγια το πλοίο είχε ένα στούκο στα βράχια την πρωταπριλιά του 2017. Την επομένη αποκολλήθηκε και του χορηγήθηκε άδεια απόπλου για κάποιο ναυπηγείο ούτως ώστε να κάνει επισκευές. Δεν ξέρω αν το έχει δεί κανείς ενεργό, αλλά αν ήμουν τζογαδόρος θα πόνταρα στο ότι βρίσκεται κάπου παρατημένο μετά το ατύχημα, ή ακόμα και κομμένο.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 14 Author Posted January 14 @Nick the Greek Οι Ουκρανοί συναισθενείς στις λίστες τους, αναφέρουν ως πρώην ΚΑΠΕΤΑΝ ΝΙΚΟΛΑΣ το PLAVI VAL (IMO 8658061), ίδιου τύπου με το ZLATNI ZAL και της ίδιας εταιρείας, και ήθελα να το αναφέρω το PLAVI στο γενικό topic των σοβιετικων, μήπως μάθουμε κατι περισσότερο για το αν είχε κάποιο παρελθόν στην χώρα μας. Πράγματι, στο shipspotting φώτο του ZLATNI ZAL υπάρχουν μέχρι το 2016 (η τελευταία) ωστόσο στο equasis αναφέρεται ακόμα ως ενεργό.
Nick the Greek Posted January 14 Posted January 14 Οι πιθανότητες είναι πως έχεις δίκιο γι αυτό και δεν προσέθεσα το όνομα. Μάλλον πρέπει να υπάρχει κάποιο μπέρδεμα γιατί το Plavi Val το βλέπω και αυτό ως Καπετάν Νικόλας μόνο που η λατινική του εκδοχή είναι Kapetan Nikolas(με Κ δηλαδή αντί για C).
GeoffHamer Posted January 14 Posted January 14 The PLAVI VAL is owned by Bura Line: https://www.buraline.com/about-us Here are pictures of the ZLATNI ŽAL's accident: https://net.hr/danas/vijesti/zlatni-zal-zavrsio-na-zalu-nesmotreni-kapetan-nasukao-putnicki-brod Both are on the Croatian Register. http://report.crs.hr/HRBWebReports/Default.aspx?ReturnUrl=%2fhrbwebreports%2f
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now