Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ξεκινάμε αυτό το καινούριο δελτίο για να δούμε υλικό και από τα Κανάρια, στα θέματα συγκεκριμένων πλοίων ήδη μερικοί φίλοι έχουν μοιραστεί κάμποσα πράγματα βέβαια.

 

Πρώτο στη σειρά το εφοδιαστικό Anafi (IMO 9460849) το οποίο και βλέπουμε δεμένο στην Τενερίφη. Μην σας ξεγελά η ονομασία, δεν ανήκει πια στην Aegean Petroleum αλλά στην Mercuria η οποία το δουλεύει μέσω της θυγατρικής της Minerva, εταιρεία η οποία απέκτησε το μεγαλύτερο κομμάτι του δικτύου του Τζίμη του Τίγρη:D. Έτος ναυπήγησης 2011 στο Fujian Southeast Shipyard(3800-14) με μηχανή Wartsila. Καθελκύστηκε σαν Sifnos, πολύ σύντομα όμως πήρε το τωρινό του όνομα το οποίο και διατηρεί. Το dwt αγγίζει τους 4.5 χιλιάδες τόνους.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Το αγκυροβόλιο του Las Palmas αποτελεί πόλο έλξης αρκετά περίεργου και ποικιλόμορφου τοννάζ. Μια καλή απόδειξη γι αυτό είναι και το πλοίο που περιεργαζόμαστε απόψε, είναι το πλοίο ερευνών με το ελληνογενές όνομα Artemis Athene (ΙΜΟ 8805626). Πρόκειται για πλοίο σεισμικών ερευνών που ανήκει στη Νορβηγική εταιρεία Westcon Group. Κατασκευή 1991 στο BV Scheepswerf Waterhuizen J. Pattje(365), το οποίο είναι ένα Ολλανδέζικο ναυπηγείο κοντά στο Groningen. Η μοναδική του κύρια μηχανή είναι Normo και το μοναδικό του προηγούμενο όνομα ως το 2013 ήταν Seisquest. Όταν το συναντήσαμε το περασμένο καλοκαίρι μάλλον σαν παρατημένο φαινόταν. Το πλοίο όμως είναι ενεργό και αυτήν τη στιγμή κατευθύνεται πρός το Galveston του Texas. Σημαία Νορβηγίας, νηολόγιο Bergen και φυσικά κλάση DNV.

Link to comment
Share on other sites

Αλλάζουμε νησί και πάμε στην Τενερίφη, στη ράδα της οποίας βλέπουμε ένα LNG άνω των 82 χιλιάδων τόνων. Πρόκειται για το Asia Integrity (IMO 9680188) που είναι χτισμένο το 2017 στη Samsung Geoje(2069). Διαθέτει 4 κύριες μηχανές από τη Wartsila, σημαία Βαχαμαική και κλάση ABS. Για όσους δε γνωρίζουν το σινιάλο που βλέπουν στην τσιμινιέρα, το σήμα είναι της Chevron στην οποία ανήκει και το πλοίο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Είχα την αίσθηση πως τα πλοία ψυγεία ελέω της τρομερής επέκτασης των container ήταν είδος πρός εξαφάνιση, ή τέλος πάντων πως δεν χτίζονταν καινούρια. Έρχεται όμως να με διαψεύσει το Boyang Alaska (IMO 9851206), το άνω των 8 χιλιάδων τόνων dwt πλοίο που έχει κατασκευαστεί το 2019. Πλοιοκτήτης του η Boyang Ltd της Νοτίου Κορέας και ναυπηγός του το Kyokuyo Shipyard(543) στο Shimonoseki της Ιαπωνίας με μία μηχανή MAN B&W. Αξίζει να σημειωθεί πως το συγκεκριμένο ναυπηγείο εξειδικεύεται σε αυτόν τον τύπο πλοίων ενώ υπάρχει και πλοιοκτήτρια εταιρεία με ψυγεία της ιδίας ιδιοκτησίας. Το πλοίο το βλέπουμε στο αγκυροβόλιο του Las Palmas de Gran Canaria να περιμένει την επόμενη δουλειά του. Σημαία Παναμά, κλάση Korean Register. Το πλοίο πια έχει επιστρέψει στην Ασία και σήμερα βρίσκεται στο Busan της Νοτίου Κορέας.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Λιμάνι του ΛαςΕ ΠάλμαςΕ το καλοκαίρι του 2023, και στο φακό μας πιάνεται το τεράστιο κοντεινεράδικο της Hapag-Lloyd που λέγεται Corcovado (IMO 9687564). Τα TEU του "μόλις" 9,326 και ναυπηγός του η Samsung(2086) το 2015. Όνομα δεν έχει αλλάξει ποτέ. Η μηχανή του MAN B&W, σημαία Λιβερίας και κλάση LR. Όπως είναι σαφές στη φωτογραφία, κάποιο πρόβλημα αντιμετώπιζε που το ανάγκασε να έχει γερανό και να γίνονται κάποιου είδους εργασίες στην κόντρα γέφυρα. Έμεινε μάλιστα 4 ημέρες στο Las Palmas λόγω αυτού του προβλήματος. Μπορεί επίσης να δεί κανείς το scrubber και πως αυτό αλλοίωσε τη μορφή του πλοίου.  

Link to comment
Share on other sites

Κάμποσα τρυπάνια πετύχαμε πέρυσι το καλοκαίρι στη Gran Canaria, ας δούμε ένα από αυτά στον εξωτερικό κυματοθραύστη του Las Palmas. Είναι το ENSCO DS-11 (IMO 9626170) το οποίο παρεμπιπτόντως βρίσκεται ακόμη και σήμερα εις την αυτήν θέσιν. Χτισμένο το 2013 στην Daewoo(3614) σαν Atwood Advantage, που είναι και το μοναδικό προηγούμενό του όνομα. Πλοιοκτήτης του η Valaris, σημαία Νήσων Μάρσαλ και κλάση ABS.

Link to comment
Share on other sites

Αγκυροβόλιο του Las Palmas de Gran Canaria και το wood chip carrier με όνομα Forestal Gaia (ΙΜΟ 9773832) ανεφοδιάζεται με καύσιμα. Ναυπήγηση 2017 στο Tsuneishi(1560) με μηχανή MAN B&W για λογαριασμό της Kawasaki Kisen Kaisha, εταιρεία που είναι ακόμη και σήμερα η πλοιοκτήτριά του. Σημαία Ιαπωνίας, νηολόγιο Kobe και προφανώς κλάση NK.

Link to comment
Share on other sites

Ο Κάπτα-Δημητρός στο Las Palmas. Δεν είναι τίτλος βιντεοκασέτας του Χαρτοματζίδη, είναι το όνομα του πλοίου που βλέπουμε στο εσωτερικό αγκυροβόλιο της πρωτεύουσας της νήσου Gran Canaria. Του 2022 είναι το πλοίο από το COSCO Dalian(DE 104) με μηχανή MAN B&W και dwt λίγο πάνω από τους 60 χιλιάδες τόνους, είναι δηλαδή κλάσης ultramax. Σημαία Νήσων Μάρσαλ, κλάση ABS, ΙΜΟ 9928736 και ελληνική πλοιοκτησία από την Sealestial, αν δεν κάνω λάθος ο πλοιοκτήτης λέγεται Καραμολέγκος.

Link to comment
Share on other sites

Πάμε να δούμε και ψαράδικο από την ευρύτερη περιοχή, που εδώ πλησιάζει στο Las Palmas φαντάζομαι είτε για εκφόρτωση, είτε για εφοδιασμό, είτε και για τα δυό. Είναι το Lonnoy (IMO 5359652). Όπως μαρτυρά και το ΙΜΟ του αλλά και το σκαρί, είναι χτισμένο πίσω στο 1959 στο ναυπηγείο YVC Ysselwerf(114), στο Capelle Aan Den Ijssel της Ολλανδίας με όνομα Thomas W. Vinke. Γίνεται Thordr το 1964, Endre Dyroy το 1970 και Eigun το 2001 στην υπηρεσία του Νορβηγικού ΠΝ. Ξαναγίνεται ψαράδικο το 2011 με το σημερινό του όνομα, η μηχανή του είναι Wichmann.  

Link to comment
Share on other sites

Ένα ελληνόκτητο ψυγείο(Roswell Navigation) βλέπουμε απόψε στο εν λόγω δελτίο, πρόκειται για το όμορφα ονοματισμένο Nestos Reefer (IMO9045156) που το περασμένο καλοκαίρι βρισκόταν το αγκυροβόλιο του Las Palmas. Δημιουργήθηκε το 1992 στο ναυπηγείο Shin Kochi Jyuko(7021), στο Kochi της Ιαπωνίας σαν Amber Cherry. Η μηχανή του ήταν Mitsubishi, το dwt του πάνω από 8 χιλιάδες τόνους και το 1996 έγινε Sea Phoenix. Το σημερινό του όνομα πήρε το 2015. 

Link to comment
Share on other sites

Κι άλλο ψυγείο έχει απόψε ο σεφ, είναι το 4,935 dwt με όνομα Nevskiy (IMO 7812036), και πάλι στη ράδα του Las Palmas. Ισπανικής κατασκευής από τα Astilleros Espanoles(227) της Σεβίλλης με κύρια μηχανή Burmeister. Τα προηγούμενα ονόματά του κατά σειρά είναι: Frigo Africa(1980), Frost Italia(1986), Frost Pollux(1987), Mys Zhelaniya(1989), Frio Korea(1990), Transexpress(2004), Arzu Express(2010), Fox Bay(2016), Nevskiy(2019) ενώ εδώ και ένα τρίμηνο έχει αλλάξει και πάλι όνομα, το καινούριο είναι New Sky(2023). Σημαία Dominica, νηολόγιο Portsmouth και κλάση Novel Classification Society. 

Link to comment
Share on other sites

Ομοθυμαδόν ο λαός του Shipfriends ζητάει περισσότερα τρυπάνια στην gallerie, ποιός είμαι εγώ να χαλάσω χατήρι:D. Η ώρα του τρυπανιού της Pacific Drilling Services με όνομα Pacific Scirocco (IMO 9499905) που βλέπουμε παροπλισμένο στο Las Palmas de Gran Canaria. Και μιλάμε για σχετικά καινούριο πλοίο, ναυπήγηση 2011 στη Samsung(1867) με έξι(6) κύριες μηχανές ΜΑΝ. Όνομα δεν έχει αλλάξει ποτέ, σημαία Λιβερίας και κλάση ABS.

Link to comment
Share on other sites

Παραμένουμε στο Las Palmas και πιο συγκεκριμένα στο αγκυροβόλιο, όπου βλέπουμε ακόμη ένα ψυγείο που αναμένει την επόμενή του δουλειά. Είναι το Novaya Zemlya (IMO 8514796), ρωσικής πλοιοκτησίας. Ναυπηγήθηκε πίσω στο 1986 στην Ιαπωνία, και πιο συγκεκριμένα στο Hachinohe από το ναυπηγείο Kitanihon(210) με όνομα Sorachi Maru. Το 1988 γίνεται Aoshima Maru ενώ το 2006 ονομάζεται Nova Zembla, έχοντας μηχανή Mitsubishi και χωρητικότητα 5.5 χιλιάδες τόνους. Σημαία Dominica και νηολόγιο Portsmouth.

Link to comment
Share on other sites

Στα Κανάρια Νησιά πετυχαίνει κανείς αξιοπερίεργο τοννάζ, και λέω αξιοπερίεργο γιατί το OEL India (IMO 9351816) που βλέπουμε στις οθόνες μας, κάνει δρομολόγια από τα Κανάρια Νησιά και το Algeciras πρός τη Δυτική Αφρική. Οπότε στα μέρη μας δεν το πετυχαίνεις, εγώ το είδα στην Τενερίφη. Όνομα δεν έχει αλλάξει ποτέ, παρά το ότι χτίστηκε το 2008 στο ναυπηγείο Singapore Technologies Shipbuilding(614). Μηχανή Wartsila και χωρητικότητα 1,030 TEU, με σημαία Πάναμα.

Link to comment
Share on other sites

Και ένα εφοδιαστικό του Las Palmas με όνομα Patagonia 100 (IMO 9350252). Κατασκευή Yardimci Tersanesi(54) στην Κωνσταντινούπολη το 2006 με μηχανή Wartsila. Τα προηγούμενά του ονόματα ήταν FS Salome(2006), FS Camille(2012), Pluton(2012) και Camille(2013).

Link to comment
Share on other sites

Πολύ όμορφο το 33 χιλιάδων τόνων dwt bulk carrier που βλέπουμε στις οθόνες μας, στο αγκυροβόλιο του Las Palmas. Λέγεται Team Bravo (IMO 9539341) και το διαχειρίζεται ελληνική εταιρεία με έδρα το Χαλάνδρι που λέγεται Team Fuel, συμφερόντων Ελπίδας Χατζηιωάννου. Ναυπήγηση 2012 στην Ιαπωνία στο Shin Kochi Jyuoko(7245) της Ιαπωνίας με μηχανή Mitsubishi. Βγήκε στην κυκλοφορία σαν Sunlight Lily μέχρι το 2019 που πέρασε στη σημερινή του πλοιοκτησία. Σημαία Νήσοι Μάρσαλ, κλάση ΝΚΚ.

Link to comment
Share on other sites

Το ναυπήγημα που βλέπουμε στις οθόνες μας το πέτυχα στη ράδα του Las Palmas το καλοκαίρι που μας πέρασε. Ορίζεται σαν Semi Submergible Accomodation Platform και λέγεται Temis (IMO 9693135). Έχει κατασκευαστεί το 2015 στο Fujian Mawei Shipbuilding(MW 610-3) και έχει 6 κύριες μηχανές Bergens. Είναι εν πλώ για το Palermo όπως βλέπω, σημαία Νήσων Μάρσαλ.

Link to comment
Share on other sites

Έχει κατακλυστεί το mail μου με συντρόφους που ζητάνε περισσότερες φωτογραφίες από τρυπάνια:D, δε θα μπορούσα να χαλάσω χατήρι. Πάμε λοιπόν στο Valaris DS-8 (IMO 9659531) που βλέπουμε πλαγιοδετημένο στο Las Palmas. Χτίστηκε το 2015 στη Samsung(2059) και διαθέτει 6 κύριες μηχανές Wartsila. Είναι πρόσφατη μετονομασία, λίγο καιρό πρίν την φωτογραφία που βλέπετε, το μοναδικό του προηγούμενο όνομα ήταν Ensco DS-8. Σημαία Νήσοι Μάρσαλ, κλάση ABS. Το πλοίο έκτοτε έχει μετακινηθεί και το τελευταίο του στίγμα είναι στα ανοιχτά της Βραζιλίας, βορείως του Ρίο Ιανέιρο, που λέγανε παλιά τα βιβλία.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ τα μελετήσαμε τα Κανάρια και ήρθε η ώρα να υποστούν τις συνέπειες:D.

Ένα από τα ferries που συνδέουν το Lanzarote με τη Graciosa, έπεσε πάνω σε ένα από τα τεράστια ωκεάνια κύματα και οι επιβάτες θυμήθηκαν όλες τις προσευχές που είχαν μάθει στο κατηχητικό.

Το βασιλοβάπορο μόλις είχε αποπλεύσει από την Orzola.

Γονείς ανεβαίνουν στα τραπέζια, πιτσιρίκια σκούζουν και γενικώς ευχάριστο κλίμα διακοπών.

Το όνομα του βάπορα δεν βλέπω στα δημοσιεύματα

Link to comment
Share on other sites

Τενερίφη πάμε σήμερα όπου και βλέπουμε το ρυμουλκό V.B. Balear (IMO 9158018) δεμένο στον προλιμένα. Τα Astilleros Zamakona(393) είναι ο ναυπηγός του το 1998 με 2 κύριες μηχανές MaK. Όνομα δεν έχει αλλάξει, νηολόγιο Βαλένθια.  

Link to comment
Share on other sites

Μένουμε στην Τενερίφη για ένα ακόμη ρυμουλκό της Gruppo Boluda, αυτήν τη φορά έχουμε το VB Canarias (IMO 9289271). Αν και η κατασκευή του είναι πίσω στο 2003 δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα. Έχει ναυπηγηθεί στη Valencia από το Union Naval Valencia(336) και φέρει 2 κύριες μηχανές Deutz.

Link to comment
Share on other sites

Τενερίφη η τοποθεσία, VB Tenerife (ΙΜΟ 9181429) λέγεται και το ρυμουλκό που βλέπουμε στις οθόνες μας, πάντα πλοιοκτήτρια η Boluda. Και πάντα ναυπηγούν τα Astilleros Zamakona(434), πίσω στο 1999. Οι δυό του κύριες μηχανές είναι MaK και δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα.

Link to comment
Share on other sites

Η τοποθεσία που βλέπετε είναι το Los Cristianos, πάμε να παρατηρήσουμε δυο ζευγαράκια πλοίων. Το πρώτο ζευγάρι είναι το συμβατικό Volcan de Taburiente που έχει συζητηθεί αρκετά τώρα τελευταία μαζί με το trimaran Benchijigua Express. Τεράστια η αντίθεση. Ενώ το δεύτερο ζευγάρι είναι τα αδελφάκια Volcan de Teno και Bencomo Express.

Link to comment
Share on other sites

Ένα ακόμη ψυγείο που περιμένει το επόμενο ναύλο του στο αγκυροβόλιο του Las Palmas, είναι το Windray Reefer (IMO 9227596). Αξιοσημείωτο πως έχει χτιστεί στο Kyokuyo Shipyard(431) στο Shimonoseki της Ιαπωνίας, για λογαριασμό της Kyokuyo Shipping με όνομα Nagato Reefer το 2000. Το 2016 περνάει στα χέρια του Ρέστη σαν Frio Nagato και το σημερινό του όνομα παίρνει το 2020. Η μηχανή του είναι Mitsubishi και η σημαία του Παναμάς.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...