Jump to content
Shipfriends

ΤΣΟΥΝΑΜI CARNIVAL ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ;


Recommended Posts

Η έλευση μεγάλων ναυτιλιακών κολοσσών στο Αιγαίο, αναμένεται να δημιουργήσει, εκ των πραγμάτων «τσουνάμι» εξελίξεων και ιδιαίτερα στο χώρο της ελληνικής ακτοπλοΐας, ενώ θεωρείται δεδομένο η ενασχόληση περισσοτέρων εφοπλιστών από την ποντοπόρο ναυτιλία στο χώρο της ακτοπλοΐας.

Ωστόσο, η είδηση που θα προκαλέσει αλυσιδωτές εξελίξεις στις εσωτερικές ακτοπλοϊκές γραμμές είναι, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, ο ερχομός της Carnival, στην Ελλάδα, η οποία κυριαρχεί στην παγκόσμια κρουαζιέρα. Εντονη είναι η φημολογία ότι ο πρόεδρος του αμερικανικού ναυτιλιακού οίκου κ. Μίκι Αρισον πιέζει ασφυκτικά την ελληνική πολιτεία, προκειμένου να επιτρέψει την πραγματοποίηση κυκλικών κρουαζιέρων στο Αιγαίο, δικαίωμα που το έχουν σήμερα οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που διαθέτουν υπό ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια. Συμπαραστάτης στο αίτημα του πανίσχυρου Αμερικανο-εβραίου κ. Μίκι Αρισον, που η εταιρεία είχε καθαρά κέρδη το προηγούμενο έτος το αστρονομικό ποσό των 353 εκατομμυρίων δολαρίων, είναι ο Ελληνας εφοπλιστής και πρόεδρος της Attica Holdings κ. Περικλής Παναγόπουλος, ο οποίος λέγεται ότι αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για να απελευθερωθεί η κρουαζιέρα στο Αιγαίο και βεβαίως να απελευθερωθεί και η ελληνική ακτοπλοΐα.

Με το σημερινό καθεστώς, που ισχύει με εγκύκλιο του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, από το έτος 1996, ένα κρουαζιερόπλοιο με ξένη σημαία δεν μπορεί να επιβιβάσει και να αποβιβάσει από ελληνικό νησί ή λιμάνι επιβάτες. Μπορεί μόνο είτε να αποβιβάσει, είτε να επιβιβάσει. Είναι γνωστό ότι σήμερα γίνεται έντονος δημόσιος διάλογος μεταξύ των ακτοπλόων εφοπλιστών και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας σχετικά με την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών εσωτερικών συγκοινωνιών. Το ΥΕΝ επιμένει να κάνει διορθωτικές κινήσεις και σταδιακή εφαρμογή της απελευθέρωσης, ενώ οι εφοπλιστές ζητούν άμεση εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με την Κοινοτική. Αλλωστε, χθες σε γενική τους συνέλευση οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας εξέτασαν όλες τις δυνατότητες που έχουν για να πείσουν την πολιτεία να εφαρμόσει τον Κανονισμό 3577/92 που ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Τον ίδιο κανονισμό επικαλούνται και οι ξένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις κρουαζιέρες για την πλήρη απελευθέρωση και στον τομέα της κρουαζιέρας στα ελληνικά νερά.

πηγη: To Kερδος

Link to comment
Share on other sites

Η σύμπτωση απόψεων που υπάρχει μεταξύ Ελλήνων και ξένων εφοπλιστών οδηγεί στην προσέγγιση και συνεργασία. Είναι λογικό να υπάρχει και επικοινωνία για την προώθηση των κοινών στόχων. Λέγεται ότι ο κ. Π. Παναγόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, συνομιλεί με τον κ. Στέλιο Σαρρή, πρόεδρο της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, ώστε να υπάρχουν κοινές θέσεις για τα δύο αυτά θέματα. Είναι ολοφάνερο, εκτιμούν ναυτιλιακοί παρατηρητές, ότι σε περίπτωση που θα απελευθερωθεί ο χώρος της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, θα συμπαρασύρει και την απελευθέρωση της ελληνικής ακτοπλοΐας. Ταυτόχρονα ίσως φέρει πιο κοντά τις ελληνικές εταιρείες της ακτοπλοΐας με τις ξένες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων. Πάντα υπήρχε το ενδιαφέρον του κ. Μίκι Αρισον για την Ελλάδα. Υπενθυμίζουμε ότι η Carnival είχε συνεργασθεί παλαιότερα, ανεπιτυχώς, με τα αδέλφια Ανδρέα και Γιώργο Ποταμιάνο. Οι σημερινές συνθήκες, όλα δείχνουν, ότι ευνοούν παρόμοιες συνεργασίες και συνέργιες με ελληνικές εταιρείες και Ελληνες εφοπλιστές.

Αξίζει να επισημανθεί ότι ο κ. Π. Παναγόπουλος, μετά την πώληση των μετοχών του στην Hellenic Seaways, στον κ. Πάνο Λασκαρίδη, δεν επιθυμεί να πωλήσει τίποτα άλλο. Σε ερώτηση που θέσαμε στον κ. Αλέξανδρο Παναγόπουλο, αν ο όμιλος επιδιώκει να πωλήσει και τη συμμετοχή στις Μινωικές Γραμμές, έσπευσε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο να το διαψεύσει. Πάντως παρατηρείται κινητικότητα στον όμιλο, δεδομένου ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχει πωλήσει εννέα από τα δέκα φορτηγά πλοία που διέθετε, με τη διαχειρίστρια εταιρεία Magna Marine, αποκομίζοντας κέρδη άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων. Η ρευστότητα που διαθέτει ο κ. Π. Παναγόπουλος είναι δεδομένη και πρέπει να αναμένονται εντυπωσιακές κινήσεις στο άμεσο μέλλον.

Link to comment
Share on other sites

για να καταλαβω ο περικλης θα μπει στην carnival ή η Attica θα γινει και αυτη αλλος ενας κρικος στην αλυσιδα τις Carnival (με τις μινωικες που δεν πουλαει τη συμμετοχη του)?

φανταζεστε τον Arisson να πηγαινει μυκονο με το superferry II και να ανεβει να δει αν ο Τζωρτζης εφαρμοζει τον ISPS?

ελπιζω τα ξενοδοχειακα πληρωματα να μην αμοιβονται οπως στην Carnival (tips only).

για να σοβαρευτω λιγο, απο οτι φαινεται (τιποτα δεν ειναι τυχαιο) στο παρασκηνιο υπαρχει εντονη κινητικοτητα και η Attica δεν ενεργει εχοντας κατα νου μονο τους εγχωριους παικτες

Link to comment
Share on other sites

Καλά, έχουμε τα καλλίτερα πληρώματα, είμαστε πρώτοι στην ναυτιλία γενικώτερα, έχουμαι παραδοσιακές ναυτιλιακές εταιρείες, έχουμε ΥΕΝ, και γίνεται... να μην έχουμε Ελληνικά κρουαζιερόπλοια πλέον, οι λίγοι εναπομείναντες Ελληνες ναυτικοί να αποξηλώνονται.. και αυτοί, πιθανόν να φταίνε και οι ίδιοι στην περίπτωση της Celebrity, στην ακτοπλοία τα ίδια γνωστά προβλήματα...

Διότι πάντα είμαστε οι καλλίτεροι, και οι άλλοι μας ακολουθούν.

Στην πραγματικότητα σαν ναυτικό κράτος δεν έχουμε πάρει καμμία πρωτοβουλία, πάντα περιμένουμε τους άλλους, και βέβαια εάν έλθουν οι Αμερικάνοι στην κρουαζιέρα την άλλοτε προστατευόμενη απο το κράτος, θα φταίνε αυτοί οι ίδιοι, και όχι εμείς.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...