Jump to content
Shipfriends

Πλοία με καύσιμο την αμμωνία (NH3)


Recommended Posts

Η Tradewinds αναφέρει σήμερα ότι η ιαπωνική K Line φιλοδοξεί μέχρι το 2026 να έχει ήδη στο νερό ένα newcastlemax bulk carrier με την αμμωνία σαν κινητήριο δύναμη, σε συνεργασία με μια σειρά ιαπωνικών εταιρειών όπως ο ΝΚΚ, η Itochu, το Nihon Shipyard και η Mitsui E&S Machinery. Ένα από τα βασικά θέματα φυσικά, που δείχνει και το πόσο αργά κινείται το κανονιστικό κομμάτι της ναυτιλιακής βιομηχανίας, είναι το ότι ακόμη δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο για κάτι τέτοιο, παρά μόνον risk assessments. Πάντως ο ΝΚΚ έχει δώσει αρχική έγκριση(AiP) οπότε προχωράει το πράγμα, τουλάχιστον στην Ιαπωνία. Και μακέτο έχω:

9d2be7a900f48dbe3c113d28ee0c51fc?image_v

 

Σημειωτέον πως τόσο η Mitsui OSK Lines, όσο και η NYK έχουν δικά τους παρόμοια projects που τρέχουν. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ψάχτηκα λίγο και στο κομμάτι της αμμωνίας, έχει ενδιαφέρον. Όπως είπαμε και παραπάνω, ένα από τα προβλήματα της αμμωνίας είναι η έλλειψη τεχνογνωσίας όχι μόνο όσον αφορά τη συμπεριφορά της σαν καύσιμο, αλλά και με το πως πρέπει να γίνεται οπερέσιο ένα πλοίο που την χρησιμοποιεί σαν καύσιμο ύλη. Κι αυτό γιατί είναι εύφλεκτη, τοξική και ευαίσθητη(όχι, δε μιλάω για τη Τζένιφερ Λόπεζ:D). Υπάρχει μάλιστα ακόμη και αυτήν τη στιγμή ολόκληρη κουβέντα σε διεθνές επίπεδο σχετικά με το ποιός είναι και ο ενδεδειγμένος τρόπος του να αποθηκεύεται η αμμωνία επί του πλοίου. Επί του πρακτέου υπάρχουν τρείς διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορεί να αποθηκευθεί και μετέπειτα να καταναλωθεί, οι οποίοι προφανώς επηρρεάζουν καθοριστικά τόσο τη σχεδίαση του πλοίου, όσο και τον τρόπο εκμετάλλευσής του. Δεν μπαίνω σε περαιτέρω λεπτομέρειες για να μην σας ζαλίσω, αλλά τέλος πάντων αναμένεται πως πρώτη η Αυστραλία και στη συνέχεια η Σιγκαπούρη θα είναι οι πρώτες χώρες που θα παράξουν συγκεκριμένους κανονισμούς όσον αφορά τα πλοία με αμμωνία και θα χαράξουν το δρόμο στους υπόλοιπους.

 

Και εδώ η διαθεσιμότητα του εν λόγω καυσίμου αποτελεί μεγάλο γρίφο, η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα αναμένει ότι η διαθεσιμότητα θα είναι πολύ συγκεκριμένη γεωγραφικά. Όλα τα παραπάνω δικαιολογούν και ίσως μάλιστα να καθιστούν και αισιόδοξη την πρόβλεψη των φίλων μας των Ιαπώνων για ένα πλοίο που θα είναι στο νερό το 2026, από τη στιγμή που ακόμη και στον μηχανολογικό τομέα μηχανή με βάση την αμμωνία δεν υπάρχει τη δεδομένη χρονική στιγμή, διαθέσιμη. Το κουτσομπολιό μάλιστα λέει πως μεγάλος κατασκευαστής μηχανών αρνείται να δοκιμάσει μηχανή με αμμωνία μέσα στις εγκαταστάσεις του, φοβούμενος για την ασφάλεια του προσωπικού. Η γενική εντύπωση είναι πως η αμμωνία θα φορεθεί σε πλοία μεγαλύτερου μεγέθους που θα έχουν συγκεκριμένη και σε βάθος χρόνου εμπορική εκμετάλλευση. Εδώ θα διακινδυνεύσω μια πρόβλεψη πως η αμμωνία δε θα φορεθεί στα μέρη μας και λόγω κόστους αλλά και λόγω safety standards. 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
On 12/1/2023 at 3:31 PM, Nick the Greek said:

Να είναι μήπως η δημιουργία μιας dual fuel μηχανής που η δεύτερη επιλογή καύσιμης ύλης να είναι το υδρογόνο ή η αμμωνία?

Άποψή μου το λογικό κάνει. Περιμένει που θα κάτσει η μπίλια.

Η αμμωνία είναι ένας εναλλακτικός τρόπος αποθήκευσης του υδρογόνου λόγω της δυσκολίας αποθήκευσης του και ίσως και (με καταλύτες) η ευκολότερη διάσπασή. ΟΙ τεχνολογίες υπάρχουν το θέμα είναι ότι δεν είναι ενεργειακά αποδοτικές (μέχρι στιγμής).

Η ιστορια είναι λίγο....

https://www.youtube.com/watch?v=vGB6fS3jYgI

Edited by pathfinder
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...