Jump to content
Shipfriends

Huckleberry Finn (IMO 8618358)


Recommended Posts

Μετά τις άκρως λεπτομερείς και γεμάτες όμορφες εικόνες αφηγήσεις του συνανασθενούς και συμπατριώτη Proud Ionian, σκέφτηκα να γράψω για ένα πρόσφατο ταξίδι μου. Όχι, ότι ήταν συνταρακτικό αλλά απεναντίας, για να δει κανείς πως μπορεί και ένα απολύτως συνηθισμένο ταξίδι με Ro-Pax να γίνεται σε συνθήκες αλληλοσεβασμού και αξιοπρέπειας.

Ταξίδι Σάββατο βράδυ από το Trelleborg της όμορφης Σουηδίας προς το Rostock, του τρελοκομείου που ονομάζεται Γερμανία ...

Η TT Line, στην ιστοσελίδα της, σε ενημερώνει για τυχόν καθυστερήσεις. Είδαμε ότι το πλοίο θα έφτανε με 2 ώρες καθυστέρηση στο Trelleborg, κάτι όμως που δεν είχε συνέπειες μιας και είχε μεσημεριανή άφιξη και βραδυνή αναχώρηση. Με αυτό τον τρόπο καλύπτοταν η καθυστέρηση, καθαριζόταν το πλοίο και είχε το πλήρωμα επίσης καιρό να ξεκουραστεί. Όμορφα πράγματα και ανθρώπινα.

Το πλοίο ήταν το Huckleberry Finn. Για όποιον δεν το γνωρίζει, να αναφέρω πως πρόκειται για ένα Ro-Pax του 1988 με μήκος 177 m, χωρητικότητα 328 επιβάτες όλους σε κλίνες και 2.200 γραμμικά μέτρα. Το πλοίο έχει υποστεί δύο μεγάλες μετασκευές κατά τη διάρκεια της έως τώρα ζωής του. Ναυπηγήθηκε ως Ro-Pax με το όνομα Nils Dacke, μετασκευάστηκε λόγω αυξημένων αναγκών το 1993 σε Ferry με το όνομα Peter Pan και ξανά πίσω το 2002 σε Ro-Pax ως Huckleberry Finn. Πρόκειται για ένα πλοίο εργάτης, χωρίς κάτι το αξιοσημείωτο, χωρίς αυτό να είναι κάτι το αρνητικό!

Το πλοίο είχε αναχώρηση στις 22:00. Φτάσαμε στο Trelleborg στις 21:00 και 21:01 είμασταν στο αυτόματο check-in. Με το που εγκαταλείπει κανείς τον αυτοκινητόδρομο, συναντάει μετά από ούτε 50 m την είσοδο του λιμανιού. Μπαίνοντας, έχει κανείς μπροστά του γιγαντοθόνες που δείχνουν τις επόμενες αναχωρήσεις και τις γραμμές φόρτωσης. Στο άψε σβήσε βρίσκει κανείς τη λωρίδα του, όπου εκτελείται το αυτόματο check-in. Κανείς καταχωρεί τον κωδικό της κράτησής του, του εμφανίζονται τα στοιχεία της κράτησης, συγκαταθέτει ή κάνει διορθώσεις και του τυπώνονται οι κάρτες για την καμπίνα του. Μετά συνεχίζεις, ανεβαίνεις στο πλοίο και ... αυτό ήταν! Στις 21:03 τραβούσαμε χειρόφρενο στο γκαράζ του πλοίου! Εννοείται πως τα Ι.Χ. επιβιβάζονται απευθείας στο άνω γκαράζ μέσω εξωτερικής ράμπας, το κύριο και τα κάτω γκαράζ είναι για τα φορτηγά. Στο γκαράζ, ο χώρος που σου αφήνουν είναι εξωφρενικός για τα δικά μας άρρωστα δεδομένα. Μπροστά-πίσω είχε ο ένας χώρο να αδειάσει το πορτ-μπαγκάζ του και ο άλλος να κάνει επισκευές στη μηχανή και προς τα πλάγια, άνοιγαν διάπλατα οι πόρτες και των δύο αυτοκινήτων. 

Από Ι.Χ. το πλοίο ήταν γεμάτο κατά τα 3/4, από φορτηγά δυστυχώς δεν είδα. Μαζί μας φορτώνανε για τη Γερμανία το Skåne της Stena Line και το Akka επίσης της TT Line, πρόσφατα μετονομασμένο από Nils Holgersson (6). 

Το πλοίο στο εσωτερικό, υποθέτω λόγω των μετασκευών, είναι στην αρχή λίγο μπερδεμένο, αλλά το συνηθίζει κανείς γρήγορα. Στα καταστρώματα 3, 4, 5 και 7 έχει καμπίνες επιβατών. Στο 7 βρίσκονται επίσης οι καμπίνες του πληρώματος. Στο κατάστρωμα 5 η ρεσεψιόν, το κατάστημα και ένας χώρος με καθίσματα και τραπέζια. Στο κατάστρωμα 6 βρίσκεται το εστιατόριο του πλοίου. Η TT Line προσφέρει για 16,99 € ένα μενού με τρία πιάτα (προδόρπιο, κυρίως πιάτο και επιδόρπιο) που συμφέρει, γιατί ξεχωριστά τα πιάτα είναι πιο ακριβά. Το εσωτερικό κυριαρχείται από ξύλο και μοκέτες με τη διακόσμηση να αποτελείται από αφίσες με εικονογραφήσεις από το ομώνυμο μυθιστόρημα. Η καμπίνα ήταν μια δίκλινη με πάνω-κάτω κρεβάτια στη μια μεριά, έναν καναπέ στην άλλη, ένα μέρος να αφήσεις τις αποσκευές σου, ένα μικρό γραφείο με σεσουάρ :D και μια όμορφη, παλιομοδίτικη μοκέτα. Έβλεπες τα χρονάκια της, π.χ. το κουμπί του ραδιοφώνου ήταν χαλασμένο, αλλά ήταν πεντακάθαρη, χωρίς να βρίσκεις όλη την κόμη του προκατόχου στο σεντόνι "σου". Το μπάνιο επίσης, ήταν σε πολύ καλή κατάσταση και πεντακάθαρο.

Κατά τις 21:58 αναχωρήσαμε. Λίγο μετά μας καλοσώρισε ο αρχιθαλαμηπόλος, μας συστήθηκε με το όνομά του, ανέφερε πως στις 05:00 θα μας ξυπνούσαν μέσω μιας ανακοίνωσης και μας ευχήθηκε καλό ταξίδι. Το κατάστημα άνοιξε στις 22:30 για μία ώρα. Είχε μπολικό αλκοόλ και σοκολάτα, αλλά δυστυχώς από σουβενίρ μόνο μπρελόκ με το όνομα του πλοίου 😭 Σημειωτέον, πως δεν ξαναυπήρξαν άλλες ηχορυπάνσεις όπως έχουμε δυστυχώς συνηθίσει στα δικά μας! Όποιος ήθελε να μάθει π.χ. τα ωράρια του εστιατορίου ή του καταστήματος, έβγαινε μια μικρή βολτούλα και ενημερωνόταν από τις καρφιτσωμένες ανακοινώσεις. Αξίζει να αναφέρω, πως όλες οι ανακοινώσεις ακουγόταν μόνο στους διαδρόμους, σε περίπτωση που είχες κλείσει την εγκατάσταση στην καμπίνα σου και σε κανονική ένταση ήχου. Δε σε "βίαζαν" κάθε 5 λεπτά με σαχλαμάρες θέλοντας ή μη.

Η νύχτα κύλησε πολύ ήρεμα, μα πάρα πολύ ήρεμα εάν αναλογιστεί κανείς την ηλικία του πλοίου. Ούτε ίχνος κραδασμών ή άλλων θορύβων! Στις 05:00 μας ξύπνησαν από τα ηχεία του πλοίου. Μας ανέφεραν πως θα φτάναμε στην ώρα μας (06:00) στο Rostock και πως όποιος ήθελε μπορούσε να πάει για πρωινό και όποιος ήθελε, μπορούσε να μείνει στο κρεβάτι μέχρι τις 06:00. Και όλα αυτά με επόμενη ώρα αναχώρησης τις 08:15! Ο απόλυτος σεβασμός απέναντι στους επιβάτες!!! Στις 05:58 δέσαμε στη θέση μας, στις 06:02 το αυτοκίνητο πατούσε γερμανικό έδαφος. Κανένα άγχος, ούτε φωνές και βρισίματα, όλα με ησυχία και τάξη.

Αυτά τα ολίγα από ένα απολύτως συνηθισμένο ταξίδι εν έτει 2022 με σεβασμό απέναντι σε αυτόν που πληρώνει.

  

Edited by Nick the Greek
1988
Link to comment
Share on other sites

Κανένα άγχος, ούτε φωνές και βρισίματα, όλα με ησυχία και τάξη.....ΤΣΑΜΠΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΣΟΥ ΔΗΛΑΔΗ😄!!!Μας ταξίδεψες σε ''ήρεμα νερά'' και σε ευχαριστώ για την ανάλυση ενός διαφορετικού για τα δεδομένα μας ταξιδιού.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ σε ευχαριστώ που πήρες την ώρα να το διαβάσεις :)

Όντως, παραήταν πολιτισμένα όλα τους, ακόμη και περισσότερο από ότι φανταζόμουν πως θα είναι. Και το πλοίο ήταν αρκετά γεμάτο. Στο εστιατόριο/καφετέρια δεν έβρισκες εύκολα θέση.

Και όλα αυτά από την TT Line, που φωνάζουν πολλοί πως έχει μειώσει το επίπεδο των υπηρεσιών της. Σκεφτείτε δηλαδή, πως είναι π.χ. η Color Line ...

Link to comment
Share on other sites

Άλλη μια μεστή περιγραφή φίλε Ariadne, ωραιότατη. Εγώ εκεί που θα σταθώ είναι στο αυτοματοποιημένο check in, τελευταία φορά που ταξιδεψα από το Trelleborg δεν είχε κάτι τέτοιο, μας είχε δώσει υπάλληλος κανονικά τα δέοντα από το γκισέ, βέβαια αυτό ήταν με Stena. Οπότε και εκεί γλιτώνουν χρήματα. Επειδή όμως το μυαλό του Έλληνα πρώτ' απ' όλα πάει στην απατεωνία:D, αφού δεν υπάρχει υπάλληλος στο γκισέ μπορώ εγώ να έχω κλείσει θέση για 1 επιβάτη χωρίς καμπίνα και να μπούν παραπάνω επιβάτες?

Link to comment
Share on other sites

Φίλτατε Νίκο, ακριβώς την ίδια σκέψη είχε και ο αδερφός μου :)

Όσες φορές έχω ταξιδέψει από Σουηδία, δεν έχω συναντήσει άτομο να κάνει δεύτερο έλεγχο.

Με την TT αυτόματο και μέσα και με τη Finnlines, ναι μεν πρέπει να πας τα εισιτήρια στο γραφείο, αλλά κανείς δεν κοιτάει πόσοι κάθονται στο αυτοκίνητο, ούτε και έπειτα στο πλοίο. Με τη Stena δε θυμάμαι να σου πω.

Γενικώς, εξοικονομούν χρήματα όπου μπορούν. Αλλά στη Σουηδία τα βρίσκουν λίγο δύσκολα λόγω του συνδικάτου.

Στη Γερμανία είναι πιο εύκολα, για αυτό και αλλάζουν τη σημαία στα γερμανικά πλοία σε κυπριακή. Στα πλοία με σουηδική σημαία, δεν το τολμούν.

Και βεβαίως οι πιο παλίοι θα σου πουν πως έχει πέσει κατακόρυφα και το σέρβις :D 

Αλλά σε σχέση με τα δικά μας είναι σκέτος παράδεισος.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Φτιαγμένο για να αντέχει τα χειρότερα της Βαλτικής, δεν το λές όμορφο σε καμιά περίπτωση. Το παρομοιάζω με κάτι Αμερικάνικα pick up trucks που ανεβαίνουν το βουνό φορτωμένα κορμούς και σέρνουν και τράκτορα. Είναι όμως χαρακτηριστικό σκαρί, δε γίνεται να λαθέψεις όταν δείς από μακριά τη σιλουέτα ή το φουγάρο αυτού ή του αδελφού του. Η συνάντηση μαζί του πρίν λίγα χρόνια έξω από τα φανάρια του Trelleborg.

 

Link to comment
Share on other sites

Και μια φόρτωση νταλίκας στο εξωτερικό ντέκ, πολύ ωραίο βίντεο. Αρκετά στενόχωρο το εσωτερικό για να μανουβράρουν οι νταλίκες, επίσης μου κάνει εντύπωση πως φορτώνουν από πάνω πρός τα κάτω και όχι συνδυαστικά στα τρία γκαράζ.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ωραίο βίντεο :)

Δεν είναι τόσο στενό όπως φαίνεται. Λίγο προσοχή θέλει και δε χρειάζεται δεύτερη μανούβρα.

Φορτώνουν το πάνω γκαράζ με φορτηγά, εάν έχουν πολλά και με μερικά ΙΧ. Μετά γεμίζουν το ενδιάμεσο γκαράζ με ΙΧ ή φορτηγά αντίστοιχα και συγχρόνως φορτώνουν το κύριο γκαράζ με φορτηγά.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Βλέπω το Huckleberry Finn και πλέει πρός το Karlshamn, αυτό φαίνεται πως θα αντικαταστήσει τα Marco Polo/Urd ίσως μετά το αυριανό του δρομολόγιο και μετά το ατύχημα του πρώτου.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...