Jump to content
Shipfriends

Απεργία και λαχτάρα.


Recommended Posts

Σε αδιέξοδο οι διαπραγματεύσεις

Κόντρα στη ΝΕΖ για τη νέα σύμβαση εργασίας

ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΟ για την προσέλκυση πλοίων στη Ναυπηγοεπισκαυστική Ζώνη Περάματος, αποτελεί η «κόντρα» που έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε επιχειρηματίες και εργαζόμενους με αφορμή τη νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Οι δύο πλευρές έχουν ξεκινήσει διαπραγματεύσεις εδώ και ένα μήνα, χωρίς να βρίσκουν κοινό τόπο.

Την ίδια στιγμή ο ανταγωνισμός στον κλάδο από τα γειτονικά κράτη όπως είναι η Τουρκία και η Ρουμανία αυξάνεται διαρκώς. Οι δύο χώρες παρουσιάζουν συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με το κόστος της εργασίας, ενώ αποκτούν με την πάροδο των ετών σημαντική εργατοτεχνική εξειδίκευση εισάγοντας know-how και από την Ελλάδα έχουν προχωρήσει σε ικανοποιητική ρύθμιση της χωροθέτησης των ναυπηγοεπισκευαστικών τους βιομηχανικών περιοχών, έχουν λύσει προβλήματα περιβαλλοντικής ευαισθησίας σε βιομηχανικές περιοχές και δεν αντιμετωπίζουν τα σοβαρά προβλήματα με τις περιοχές αρχαιολογικού ενδιαφέροντος που υπάρχουν στην Ελλάδα.

Επίσης, οι γειτονικές αγορές παρουσιάζουν χαμηλό βαθμό γραφειοκρατικής αγκύλωσης και ο ενδοκλαδικός ανταγωνισμός λειτουργεί καλύτερα απ' ότι στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Ελλάδας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν χώρες όπως η Βουλγαρία και η Κροατία που μέχρι πρότινος δεν συμπεριλαμβάνονταν στις ετήσιες στατιστικές σαν χώρες ναυπήγησης και επισκευής, ενώ σήμερα κατασκευάζουν και επισκευάζουν πλοία, με ετήσια σημαντική αύξηση, ιδιαίτερα στον τομέα των νέων κατασκευών.

πηγή: Η Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Ήδη το Συνδικάτο Μετάλλου βρίσκεται σε συνεχόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις. Καταγγέλλει την πλευρά της εργοδοσίας για «αδιαλλαξία» στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων. Για την εξομάλυνση των ετήσιων ειδικών συλλογικών συμβάσεων μεταξύ της ένωσης Ναυπηγοεπισκευαστών και του Συνδικάτου, σύμφωνα με τη μελέτη που έγινε για λογαριασμό της γενικής γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΕΝ οι εργαζόμενοι απαιτούν την επίδειξη ανάλογης πολιτικής βούλησης από την εργοδοτική πλευρά.

Από την πλευρά της η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά στις διαπραγματεύσεις θέτει ως προϋπόθεση την υπογραφή ΣΣΕ τριετούς διάρκειας ώστε να εξασφαλιστεί εργασιακή ειρήνη, προτείνει αύξηση 5% τον πρώτο χρόνο 5,5% το δεύτερο και 6% τον τρίτο χρόνο.

Link to comment
Share on other sites

Έρευνα της Ένωσης Βιοτεχνών Μηχανουργών

Τεράστιο το κόστος παραγωγής στη ΝΕΖ

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Τρίτη, 24 Ιανουαρίου 2006 07:00

ΤΟ ΥΨΗΛΟ κόστος παραγωγής αποτελεί το βασικό ανασταλτικό παράγοντα για την προσέλκυση πλοίων στη Ν/Ζώνη Περάματος. Kόστος που στη NEZ διαμορφώνεται κυρίως από το ύψος των απολαβών των εργαζομένων.

Ενδεχόμενη περαιτέρω μεγάλη αύξηση των αποδοχών είναι ικανή όχι μόνο να λειτουργήσει ως αντικίνητρο για την αύξηση του όγκου εργασιών στον κλάδο, αλλά και να απομακρυνθούν και όσα πλοία έρχονται στη Ζώνη για επισκευή.

Στις διαπιστώσεις αυτές καταλήγει έρευνα της Ένωσης Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά, με αφορμή τις συνεχιζόμενες απεργίες των εργαζομένων στη Ν/Ζώνη για την υπογραφή των νέων συλλογικών συμβάσεων εργασίας.

Σύμφωνα με την έρευνα οι επιχειρήσεις της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης «πέραν του ανταγωνισμού από τα Ναυπηγεία που έχουν ημερομίσθιο τεχνίτη εφαρμοστή 44,43 ευρώ αντί του 69,48 ευρώ της Ζώνης, αντιμετωπίζουν αθέμιτο ανταγωνισμό και από επιχειρήσεις με έδρα την ίδια περιοχή, που προσφέρουν τις ίδιες υπηρεσίες αλλά λειτουργούν με ακόμη ευνοϊκότερους όρους από τα Ναυπηγεία όσον αφορά το κόστος και το ωράριο του ημερομισθίου», σύμφωνα με την Πανελλήνια Σύμβαση Μετάλλου.

Τα συμπεράσματα

Στην έρευνα, οι επιχειρηματίες διαχωρίζουν τις επισκευαστικές εργασίες σε τρεις κατηγορίες, για τις οποίες καταλήγουν:

- Όσον αφορά τις εργασίες επί του πλοίου το οποιαδήποτε κόστος παραγωγής είναι κριτήριο σύγκρισης με αντίστοιχες μονάδες άλλων χωρών, καθώς και άλλων μονάδων της περιοχής (Ναυπηγεία) που λειτουργούν με δική τους ξεχωριστή σύμβαση εργασίας. Αυτό ισχύει για όλες τις ειδικότητες που δραστηριοποιούνται στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.

- Για εργασίες συντήρησης, εξαρτημάτων μηχανών στο μηχανουργείο (εκτός πλοίου), στη Βιομηχανία και στις δημόσιες επιχειρήσεις (ΔΕΗ [DEHr.AT] - κ.λπ.) υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός από άλλες ελληνικές επιχειρήσεις που λειτουργούν στην ίδια περιοχή, σύμφωνα με την Πανελλήνια Σύμβαση Μετάλλου και από επιχειρήσεις του εξωτερικού.

- Για την εργασία που αφορά κατασκευή ανταλλακτικών, εξαρτημάτων μηχανών και γενικά ετοίμων προϊόντων προς πώληση τότε το κόστος είναι υπερδιπλάσιο συγκριτικά με αυτό διαφόρων μηχανουργικών επιχειρήσεων, βιοτεχνιών - βιομηχανιών που έχουν έδρα ακόμη και το Πέραμα, αλλά λειτουργούν με την Πανελλήνια Σύμβαση Μετάλλου.

Οι διαπραγματεύσεις

Όπως επισημαίνεται από την Ένωση τα μέλη της Διοίκησης του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά άρχισαν στις 09/01/2006 και συνεχίζουν απεργιακές κινητοποιήσεις με αιτήματα οικονομικά / θεσμικά κ.λπ. όπως:

Α. Αύξηση ημερομισθίων 10 ευρώ ανεξαρτήτως βαθμίδας. Για κάθε ένα ευρώ του ημερομισθίου το κόστος ανά ημέρα παρουσίας αυξάνεται κατά 2,24 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα:

- Τεχνίτες Εφαρμοστές :από 69,48 σε 79,48 ευρώ, αύξηση 14,4%

- Βοηθοί τεχνίτες εφαρμοστές:από 55,67 σε 65,67 ευρώ αύξηση 18%.

- Μαθητευόμενοι 2-3 χρόνια:από 50,10 σε 60,10 ευρώ αύξηση 20%.

- Μαθητευόμενοι 1-2 χρόνια:από 33,40 σε 43,40 ευρώ αύξηση 30%.

- Μαθητευόμενοι 0-1 χρόνο:από 27,83 σε 37,83 ευρώ αύξηση 36%.

B.Μείωση των ωρών εργασίας στα εργοστάσια όπως και στα πλοία.

Γ. Σύμβαση διάρκειας ενός έτους με έναρξη των «γνωστών» διαπραγματεύσεων για το 2007 το Σεπτέμβριο του 2006.

Η αντιπρόταση

Στην αντιπρότασή τους οι Εργοδοτικές Ενώσεις (ειδικότερα η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών) και στην προσπάθεια τους να αποτρέψουν τις διαφαινόμενες κινητοποιήσεις, καθώς και να αποφύγουν το χαρακτηρισμό του Πειραιά σαν λιμάνι που τα πλοία είναι όμηροι του Συνδικάτου, υπερβαίνοντας δυνατότητες και κάθε καλή θέληση πρότειναν:

1. Αυξήσεις 5 - 5,5 - 6% για τα χρόνια 2006, 2007 και 2008 αντίστοιχα επί του εκάστοτε διαμορφωμένου ημερομισθίου.

2. Διατήρηση του ωραρίου στα εργοστάσια όπως αυτό προϋπήρχε.

3. Σύμβαση διαρκείας τριών χρόνων έτσι ώστε η Ν/Ζ να αποκτήσει την εμπιστοσύνη των υποψηφίων πελατών.

Η κόντρα

«Ορισμένες επιχειρήσεις (με ελάχιστο προσωπικό 3, 5, 10 μόνιμων εργαζομένων) υπό την πίεση των υποχρεώσεών τους να παραδώσουν τις εργασίες που ήταν σε εξέλιξη και να απελευθερώσουν τα πλοία (ομήρους), εξαναγκάζονται από το Συνδικάτο να υπογράψουν διμερείς επονομαζόμενες Συμβάσεις», αναφέρει η Ένωση και προσθέτει:

«Μέχρι τώρα πολλές από τις εταιρείες που υπέγραψαν αυτές τις διμερείς συμβάσεις, με επιστολή τους ανακάλεσαν και δεν τις αναγνωρίζουν γιατί οι Συμβάσεις αυτές είναι προϊόν πίεσης εκ μέρους του Συνδικάτου για να εξυπηρετηθούν πλοία με άμεσο πρόβλημα και επομένως δεν λαμβάνονται υπόψιν σε καμία περίπτωση, ούτως ή άλλως ανακλήθηκαν», ενώ τονίζει:

«Η διοίκηση του Συνδικάτου και ένα μικρό μέρος εργαζομένων που πρόσκειται στη διοίκηση, επιβάλλουν την απεργία στη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων, είτε απαγορεύοντας την είσοδό τους στη Ν/Ζ, είτε με επιδρομές στους χώρους δουλειάς καθυβρίζοντας και απειλώντας τον κάθε εργαζόμενο που είναι μεν μέλος του Συνδικάτου αλλά δεν συμφωνεί με τις πράξεις του» και υπογραμμίζει:

«Η αδιάλλακτη στάση του Συνδικάτου διώχνει τα πλοία, υπονομεύει το μέλλον της Ν/Ζ στιγματίζοντας την αξιοπιστία του Πειραιά σαν τόπο επισκευών, για μακρύ χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα το κλείσιμο των επιχειρήσεων και την ανεργία», και καταλήγει:

«Με βάση αυτά ζητάμε από την Πολιτεία και κάθε αρμόδιο φορέα να σκύψει στο πρόβλημα, να πάρει άμεσα θέση και να προστατέψει το Εθνικό Προϊόν που χάνεται, κατευθύνοντας τα πλοία στις άλλες χώρες, να σταματήσει την ανεργία και εν πάση περιπτώσει να περιφρουρήσει τα δικαιώματα αυτών που θέλουν να εργασθούν, καθώς επίσης να προστατέψει τις περιουσίες που επενδύθηκαν και συνεχίζουν να επενδύονται στο Βιομηχανικό Πάρκο Σχιστού από επιχειρήσεις αναλαμβάνοντας υποχρεώσεις προς τρίτους (Τράπεζες κ.λπ.) ιδιαίτερα τώρα που οι δουλειές με όλα αυτά που γίνονται έχουν σχεδόν χαθεί για ένα διάστημα πέντε - έξι μηνών».

Η έρευνα

Σύμφωνα με την έρευνα το ημερήσιο κόστος οποιασδήποτε ειδικότητας για εργασία στο πλοίο ή στο μηχανουργείο διαμορφώνεται ως εξής:

1. Πληρωτέα μεικτά ημερομίσθια σε ετήσια βάση:

Μήνες 12 Χ ημερομίσθια + Δ.Χριστουγέννων + Δ.Πάσχα + επίδομα αδείας + πρόσθετη άδεια=365

2. Ημέρες εργασίας (Δευτέρα έως και Παρασκευή):

Μήνες 11 Χ ημερομίσθια μείον (εφτά αργίες + ημιαργίες +πέντε κατ' έθιμο)=214

3. Συνυπολογίζοντας τις εργοδοτικές εισφορές 31,21%: Το ημερήσιο κόστος όλων των ειδικοτήτων και για εργασία στο πλοίο ή το μηχανουργείο είναι 2,24 φορές του ημερομισθίου. Για κάθε ένα ευρώ ημερομίσθιου το ημερήσιο κόστος είναι 2,24 ευρώ.

4. Δαπάνες που προστίθενται στο κόστος

- Αμοιβές Διοικητικού προσωπικού

- Αμοιβές Λογιστηρίου

- Αποζημιώσεις

- Δαπάνες μηχανολογικού εξοπλισμού

- Δαπάνες κτιριακής εγκατάστασης

- Δαπάνες γενικών εξόδων / μεταφορικών μέσων κ.λπ.

- Ασθένειες προσωπικού.

5. Στο νέο σύνολο πρέπει να προστεθούν τα κέρδη χρήσης στα οποία συμπεριλαμβάνονται Εφορία - παραστάσεις και το μόνιμο πρόβλημα της επισφαλούς είσπραξης λόγω της ιδιαιτερότητας του πλοίου (φεύγει).

Ο ανταγωνισμός

Το δεύτερο μέρος της έρευνας αφορά τον ανταγωνισμό που υφίστανται τα μηχανουργεία της ΝΕΖ έχοντας υπολογίσει τις συνθήκες εργασίας και το κόστος σε σχέση με άλλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

- Κτιριακές Εγκαταστάσεις και μόνιμος μηχανολογικός εξοπλισμός: Βασική προϋπόθεση για τη λειτουργία.

- Μονίμως απασχολούμενο τεχνικό προσωπικό, έστω και χωρίς αντικείμενο εργασίας: Απαραίτητο.

- Χώρος εκτέλεσης εργασιών: Το μεγαλύτερο μέρος στο μηχανουργείο.

- Συνθήκες εργασίας:Άριστες στο μηχανουργείο. - σε ανοιχτούς χώρους στο πλοίο (μηχανοστάσιο).

- Πού απευθύνεται η παραγωγή: - Σε πλοία - στη βιομηχανία - σε δημόσιες επιχειρήσεις - Κατασκευή / εξαγωγή ανταλλακτικών εκτός Ελλάδας.

- Ανταγωνισμός στις επισκευές επί του πλοίου: Από ομοειδείς επιχειρήσεις και ναυπηγεία της περιοχής.

- Ανταγωνισμός στις επισκευές εξαρτημάτων στο μηχανουργείο ανεξαρτήτως προέλευσης πλοία / βιομηχανικές εγκαταστάσεις, επιχειρήσεις του ευρύτερου Δημόσιου τομέα (ΔΕΗ κ.λπ.) καθώς και για εξαρτήματα εισαγόμενα από το εξωτερικό: Από άλλες μηχανουργικές επιχειρήσεις της περιοχής με όρους αμοιβής σύμφωνα με την Πανελλήνια Σύμβαση Μετάλλου, καθώς και από επιχειρήσεις του εξωτερικού (Άγγλους, Πολωνούς, Κροάτες).

- Κατασκευή ανταλλακτικών και τμημάτων μηχανών: Μηχανουργικές επιχειρήσεις ομοειδείς και άλλες με σύμβαση και όρους αμοιβής της Πανελλήνιας Σύμβασης Μετάλλου, βιοτεχνία, καθώς και από τη βιομηχανία / βιοτεχνία άλλων χωρών.

Να σημειώσω απλώς ότι μέχρι στιγμής το συνδικάτο του μέταλλου μείωσε τις απαιτήσεις τους από τα 10€ στα 8€!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 year later...

Αναβρασμός στην επισκευαστική ζώνη

Πηγη: ΕΞΠΡΕΣ

Σε ρυθμούς κινητοποιήσεων εισέρχονται και οι εργαζόμενοι της επισκευαστικής ζώνης του Πειραιά, που την προηγούμενη εβδομάδα είχαν προβεί σε προειδοποιητικού χαρακτήρα 24ωρη απεργία με στόχο την εξομοίωση των ωρών εργασίας των μηχανουργών και τη μεταφορά τους από την Α2 κατηγορία στην Α1, στην οποία συμπεριλαμβάνονται οι ειδικότητες των ηλεκτροσυγκολλητών, λεβητοποιών, ελασματουργών και σωληνουργών.

Χθες πραγματοποιήθηκε αποχή από υπερωριακή απασχόληση ενώ σήμερα οι μηχανουργοί θα πραγματοποιήσουν γενική συνέλευση στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, μέχρι της ικανοποιήσεως του προβαλλομένου αιτήματος θα πραγματοποιούνται από αύριο στη ζώνη επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...