Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted (edited)
On 3/22/2019 at 7:52 AM, Panagia Ekatontapiliani said:

Η Fred Olsen Express ανακοινώσε τα ονόματα των δυο trimaran που ναυπηγεί στην Austal. Το πρώτο πλοίο θα είναι Bajamar Express, που αναμένεται να Μαρτίου του 2020 και να ξεκινήσει δρομολόγια πριν το Πάσχα του 2020. Το δεύτερο πλοίο θα είναι Bañaderos Express να είναι έτοιμο πριν τα Χριστούγεννα του 2020. Η πιθανότερη γραμμή που θα κάνουν είναι Tenerife-Gran Canaria.

Το δεύτερο trimaran της Fred Olsen Express που ναυπηγεί στην Austal είναι το Bañaderos Express, που θα έχει μήκος 117 μέτρων, θα μπορεί να μεταφέρει 1100 άτομα, 276 ΙΧ, με ταχύτητα 38 κόμβων. Σήμερα έγινε η τελετή κοπής του πρώτου ελάσματος στο ναυπηγείο της Austal στις Φιλιππίνες. Το Bañaderos Express αναμένεται να είναι έτοιμο πριν τα Χριστούγεννα του 2020.

Edited by Nick the Greek
  • 1 year later...
  • 2 months later...
  • 5 months later...
  • 3 years later...
Posted

Περσινά -ή μάλλον προπέρσινα- ξινά σταφύλια ομολογουμένως αλλά τι να κάνω ο καραβολάτρης που πρέπει να δουλεύω για να ζώ? Σήμερα λοιπόν μου έδωσε ο μεγάλος κρουπιέρης του Σύμπαντος την επιφοίτηση και το χρόνο για να πούμε 5 πράγματα για ένα ταξίδι που έκανα με το Banaderos Express ανάμεσα στο Santa Cruz de Tenerife(βορειοανατολικά στο νησί της Τενερίφης) και το Agaete(βορειοδυτικά στο νησί Gran Canaria). Με άλλα λόγια είναι η πιο σύντομη σύνδεση ανάμεσα στα δύο μεγάλα νησιά που την προσφέρει η Fred Olsen, ενώ η ανταγωνιστρια Naviera Armas συνδέει το Santa Cruz de Tenerife με το Las Palmas που όμως βρίσκεται βορειοανατολικά στo νησί Gran Canaria και έτσι έχει αρκετά περισσότερο πλεύσιμο χρόνο. Εδώ να σας παραπέμψω και στην ταξιδιωτική αναφορά του πρώτου διδάξαντα @giorgos_249 για το Benchijigua Express σε άλλη γραμμή των Καναρίων Νήσων.

  

Νομίζω και εγώ αλλά και άλλοι φίλοι έχουν κάνει πια αρκετές αναφορές ταξιδίων στο εξωτερικό έτσι ώστε να θεωρείται δεδομένο πως υπάρχει συγκεκριμένο terminal που δένουν τα πλοία, έτσι συμβαίνει και στην περίπτωση της Τενερίφης. Μάλιστα επειδή αυτά τα ταχύπλοα δεν έχουν καταπέλτες, οι λιμενικές υποδομές είναι κατασκευασμένες στα μέτρα τους, δε νομίζω πως μπορεί να πάει ένα οποιοδήποτε άλλο ταχύπλοο αντικατάστασης και να δέσει στη θέση τους. Όπως έχουμε πεί και αλλού, όλα τα ταχύπλοα της περιοχής μεταφέρουν φούλ φορτηγά ανεξαρτήτως μήκους, με ό,τι μπορεί αυτό να συνεπάγεται. Με τον απόπλου του πλοίου, το πρυμνιό άνοιγμα καλύπτει μια βαριά κουρτίνα ή αλλιώς καραγκιόζ-μπερντές. Ούτε ναυπηγός είμαι, ούτε ναυτικός, αλλά εγώ να σημειώσω πως σαν επιβάτης, ασχέτως αν τα συγκεριμένα πλοία έχουν μεγάλο freeboard και σίγουρα περισσότερο από τα συμβατικά, δεν αισθάνομαι καθόλου άνετα γνωρίζοντας ότι η πρύμη είναι ανοιχτή στη θάλασσα. Χαρακτηριστικές επίσης οι κάμερες που είναι στρατηγικά τοποθετημένες στο κύτος του πλοίου.

 

Σε επίπεδο επιβατών βέβαια, δεν είναι τόσο καλά τα πράγματα. Δεν υπάρχει φυσούνα στα συγκεκριμένα πλοία με αποτέλεσμα να επιβιβάζεται κανείς από σκάλα η οποία οδηγεί σε ένα αρκετά στενό κι απότομο κλιμακοστάσιο που φτάνει μέχρι το κομοδέσιο. Αν κουβαλάς πράγματα στα χέρια σου, δεν είναι καθόλου εύκολο και ιδιαιτέρως κουραστικό για ανθρώπους κάποιας ηλικίας. Ειδική επιβίβαση για ΑΜΕΑ δεν είδα, θεωρώ δεδομένο όμως πως αυτή η δυνατότητα θα υπάρχει μέσω του κυρίως γκαράζ. Κάπου εδώ σταματάνε τα δυσάρεστα σχόλια για το πλοίο όμως, γιατί κατά τα άλλα είναι ωραιότατο. Αυτό που με εντυπωσίασε ήταν τόσο το πλάτος του, που δημιουργεί μια αίσθηση άπλας και ευεξίας, όσο και το ότι είναι πάρα πολύ φωτεινό με φυσικό φώς, ελέω των παραθύρων που το περιτρυγυρίζουν. 

 

Ο χώρος της οικονομικής θέσης είναι γεμάτος από καθίσματα αεροπορικού τύπου τα οποία φτάνουν μέχρι την πλώρη, από την οποία έχει κανείς θέα όχι μόνο στον ορίζοντα αλλά και στο μπροστινό τμήμα του γκαράζ, το οποίο είναι και αυτό ανοιχτό. Αυτό είναι το σαλόνι της πλώρης μαζί με το μπάρ του. Στο μέσον της οικονομικής θέσης υπάρχει και το κυρίως μπάρ του πλοίου που δείχνει κάπως έτσι, όπως επίσης και κατάστημα. Υπάρχει και πρυμνιό σαλόνι οικονομικής με καθίσματα αριστερά και δεξιά από τον κεντρικό μπουλμέ.

 

Αντιθέτως με οποιοδήποτε άλλο ταχύπλοο έχω ταξιδέψει, η διακεκριμένη θέση των trimaran αυτών δεν είναι ούτε ένα deck παραπάνω, ούτε κατάπλωρα. Είναι στην πρύμνη. Δεν μπορώ να βάλω το χέρι μου στη φωτιά γιατί συμβαίνει αυτό και πως κατέληξαν εκεί. Όπως και να έχει, είπαμε πως αφού βρεθήκαμε εκει κάτω να δώσουμε τα έξτρα χρήματα και να πάρουμε μια γεύση στο 80λεπτο ταξίδι μας. Δείχνει λοιπόν κάπως έτσι και έχει δικό της μπάρ. Οι θέσεις είναι βολικές και έχει δικό της χώρο στην πρύμνη όπου και μπορεί κανείς να βγεί καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Εδώ η Fred Olsen σκοράρει καλά διότι το έξοδο της διακεκριμένης θέσης δεν σε ανταμοίβει μόνο με έναν πιο πριβέ χώρο. Στο εισιτήριο περιλαμβάνεται και φαγητό όπως και αναψυκτικά ή μπύρες/κρασί που σερβίρονται στο τραπέζι σου. Το πλήρωμα σου δίνει ένα μικρό μενού με ορισμένες επιλογές από τις οποίες μπορείς να διαλέξεις τι τραβάει η όρεξή σου. Η προσέγγιση δηλαδή είναι διαφορετική από την Ελλάδα, όπου η διακεκριμένη θέση δεν περιλαμβάνει ούτε δωρεάν φραπόγαλο.

 

Ο καιρός στο ταξίδι ήταν ένα 5αράκι με σουέλ του ωκεανού προφανώς. Το πλοίο συμπεριφέρθηκε μια χαρά και σε ελάχιστα σημεία ένοιωσε κανείς κούνημα. Οπότε δεν μπορώ να βάλω το χέρι μου στη φωτιά όσον αφορά το πως συμπεριφέρεται σε χοντρές θάλασσες. Ομολογώ επίσης πως ήταν και ένα ιδιαίτερο συναίσθημα για μένα να αισθάνεσαι πως πλέεις στον Ατλαντικό. Τα πλοία πάνε με όλο τους το δρόμο και ολοκληρώνουν 4 κυκλικά δρομολόγια το καθένα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Γενικά η εμπειρία του ταξιδίου ήταν πολύ όμορφη. Όχι πως έχετε μεγάλη επιλογή στην περιοχή, αλλά αν βρεθείτε σε αυτά τα μέρη, συνίσταται το να δοκιμάσει κανείς τα trimaran. Δεν έχουν καμία σχέση με αυτά που βλέπουμε εδώ στην Ελλάδα. Για το τέλος ας δούμε το εντυπωσιακό ταχύπλοο από ψηλά σε αναχώρησή του από το Agaete.

Posted

Αυτό με την σκάλα δεν μπορώ να το καταλάβω. Έχουν φτιάξει ολόκληρο terminal με ράμπες για τα οχήματα και οι επιβάτες ανεβαίνουν από απλή σκάλα λες και ανεβαίνουν στο Καζαντζάκης και το Κύδων. Άμα δεν έχουν budget για φυσούνες κλπ όπως η βόρεια Ευρώπη, καλύτεροι είναι οι καταπέλτες επιβατών θεωρώ 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...