Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Με αφορμή τα όσα είπαμε χτές για τη Λαουράνα την ατελείωτη, ας μείνουμε στη "Μεγάλη Ελλάδα" και πιο συγκεκριμένα στην πρωτοαποικηθείσα από Ευβοείς, Μεσσήνη(ιταλιστί Messina) ώστε να γνωρίσουμε(μόνο εξωτερικά αυτήν τη φορά) ένα άλλο ξεχωριστο design τριών συνολικά πλοίων που κάνουν δρομολόγια στη γραμμή Messina - Villa San Giovanni για λογαριασμό των Ιταλικών σιδηροδρόμων. Εν προκειμένω θα σταθούμε πιο πολύ στο Scilla, όνομα που προφανώς είναι το ελληνικό Σκύλλα και είναι το όνομα ενός χωριού στο Reggio Calabria, απέναντι από τη Messina.

 

Θα περίμενε κανείς κάτι πιο καλλίγραμμο όσον αφορά τη σχεδίαση για πλοίο που είναι χτισμένο στην Ιταλία, και συγκεκριμένα το 1985 στα (τώρα πια κλειστά)ναυπηγεία της Castellamare di Stabia(με αριθμό γιάρδας 4402) που τα έχουμε γνωρίσει παλιότερα από το έπος της Castellamare:D. Χτίστηκε από και εξακολουθεί να ανήκει στους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους κάτω από την εμπορική επωνυμία Blueferries που συνδέουν την ηπειρωτική Ιταλία με τη Σικελία, μεταφέροντας προφανώς και σιδηροδρομικά βαγόνια από και πρός το νησί.

 

Οι διαστάσεις του πλοίου (145 μέτρα μήκος, 18.4 πλάτος και 5.85 βύθισμα) έχουν υπολογιστεί έτσι ώστε να χωρά στις -απαρχαιωμένες- λιμενικές εγκαταστάσεις που διαθέτουν τα δυο λιμάνια της γραμμής. Και στα δυο λιμάνια το πλοίο υποχρεούται να πέσει με την πλώρη μια και οι υποδομές είναι κατασκευασμένες έτσι ώστε μόνο το ρύγχος ενός πλοίου να δύναται να πλευρίσει σωστά. Αυτός ο τρόπος πρόσδεσης χρησιμοποιείται από τη δεκαετία του 1930, αν δείτε διάφορες cartes postales που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Το Ιταλικό Δημόσιο foreva βέβαια, μόλις τα τελευταία χρόνια έχει εμπλουτίσει το στόλο του με αμφίπλωρα(που σημειωτέον δεν παίρνουν βαγόνια τρένου), με συνέπεια το Scilla και τα αδέλφια του σε κάθε λιμάνι να κάνουν κάμποση ώρα ανάποδα έτσι ώστε να γυρίσουν εκτός λιμένος και να βάλουν πλώρη για απέναντι. Περισσότερη ώρα μπορώ να πω πως διαρκεί η μανούβρα, παρά το θαλάσσιο πέρασμα :D.

 

Αξίζει επίσης να αναφέρουμε τα 445 lane metres, τα 45 βαγόνια τρένου, τα 170ΙΧ και τους 1,500 επιβάτες που είναι οι χωρητικότητες του πλοίου. Μηχανικά εξ' όσων βλέπω στα κιτάπια μου, οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι επέλεξαν τις άγνωστες -τουλάχιστον σε μένα- μηχανές GMT(Grandi Motori Trieste) που είναι πια μια εταιρεία μέλος του ομίλου Wartsila. Και μάλιστα επέλεξαν 4 εξ' αυτών για το Scilla με συνολική ιπποδύναμη 16,800 ίππων και υπηρεσιακή ταχύτητα 19 κόμβων, την οποία λόγω του συντόμου του περάσματος δε νομίζω πως καταφέρνουν αυτά τα πλοία να αναπτύξουν. Όπως καταλαβαίνει κανείς, όλο αυτό που περιέγραψα στις 2 τελευταίες παραγράφους, είναι ωδή στο decision making του Ιταλικού Δημοσίου.

 

Το πλοίο δεν έχει αλλάξει ποτέ όνομα, και εκτός από τη συνήθη γραμμή του ενίοτε κάνει προσεγγίσεις από τη Messina στο Golfo Aranci της Σαρδηνίας, προφανώς με βαγόνια τρένου. Σύμφωνα με το Σουηδό έχει κάνει και ένα καλοκαίρι Brindisi - Δυρράχιο. Τα δύο αδελφά πλοία του Scilla είναι το Logudoro που εδώ το βλέπουμε κατά τη διάρκεια ετήσιάς του συντηρήσεως στη Napoli, και το Villa που το βλέπουμε κατά τη διάρκεια δεξαμενισμού του στη Messina. Το μέλλον του Scilla και των αδελφών αυτού δεν το ξέρω, αυτό που με προβληματίζει είναι πως ούτε αυτά, αλλά ούτε και το νεότευκτο Messina, αναφέρονται στη λίστα του στόλου της εταιρείας.

 

Φωτογραφίες, εντυπώσεις και σχόλια είναι από ταξίδι του 2013, θα μου κάνει εντύπωση αν κάτι έχει αλλάξει ριζικά, έκτοτε. Συγνώμη για τα πολλά links που μπορεί να κάνουν το κείμενο δυσανάγνωστο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Το Scilla είχε χθες ένα ατύχημα στο λιμάνι του Villa San Giovanni με αποτέλεσμα τα τρένα που ήταν στο πλοίο να μην μπορούν να βγουν από το πλοίο.

Υ.Γ: Παλι ετυχε ο Nick the Greek να το εχει φωτογραφισει!!:ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...