Jump to content
Shipfriends

Οι «στεριανοί» καπεταναίοι και η υποχρέωση του ΥΕΝ


Angelos

Recommended Posts

Απίστευτο κι όμως αληθινό. Την περασμένη εβδομάδα, το πλοίο «Εξπρές Πήγασος», της Hellenic Seaways, προσέκρουσε στον προβλήτα του Αγ. Κήρυκου στην Ικαρία, την ώρα που έκανε ρεμέντζο πρόσδεσης. Το πλοίο δεν έπαθε τίποτα σοβαρό και συνέχισε κανονικά το ταξίδι του.

Το θέμα όμως, είναι ότι θα μπορούσε να πάθει κάτι και να θέσει σε κίνδυνο τις ζωές των επιβατών του. Αυτό όμως, είναι κάτι που δεν το εξετάζουμε εδώ.

Εκείνο που προκαλεί εντύπωση είναι πώς βρέθηκε το πλοίο στον Άγ. Κήρυκο, τη στιγμή που το δρομολόγιό του είναι Πειραιάς - Εύδηλο - Καρλόβασι - Βαθύ. Δηλαδή για κάποιον λόγο, άλλαξε λιμάνι προορισμού στην Ικαρία και αντί για Εύδηλο προσέγγισε στον Άγιο Κήρυκο με το γνωστό αποτέλεσμα. Γιατί όμως, έγινε η αλλαγή αυτή; Ποιος την επέβαλε;

Εδώ ακριβώς βρίσκεται το περίεργο. Γιατί όταν το πλοίο έφτασε στον Εύδηλο, λόγω των ισχυρών ανέμων (πάνω από οκτώ μποφόρ) δεν μπορούσε να δέσει. Έτσι, ο πλοίαρχος ειδοποίησε τον κόσμο ότι θα πάει στη Σάμο. Όσοι όμως είχαν προορισμό την Ικαρία, άρχισαν να φωνάζουν και να... απειλούν ότι θα πάρουν τα... κανάλια από το κινητό, για να καταγγείλουν ότι αντί για Εύδηλο θα... βρεθούν στη Σάμο!

Απαίτησαν δε, να πάει το πλοίο στον Άγ. Κήρυκο και να προσπαθήσει να δέσει εκεί. Ο πλοίαρχος μπροστά σε αυτές τις πιέσεις και τις απειλές και φοβούμενος ότι οι επιβάτες θα κάνουν θέμα στο ΥΕΝ και θα... φάει καμιά 200αριά χιλιάδες ευρώ πρόστιμο, γιατί τελευταία το υπουργείο κρίνει και αποφασίζει με βάση τι λέει ο κόσμος από τα κινητά τηλέφωνα, αναγκάσθηκε να υποχωρήσει και να πάει στον Άγ. Κήρυκο. Επειδή όμως -όπως λένε οι ντόπιοι- ο ντόκος είναι ψηλός και οι καιρικές συνθήκες ήταν δυσμενέστατες, το πλοίο παραλίγο να πάθει ζημιά.

Όπως όμως μάθαμε, πριν από μία εβδομάδα το πλοίο είχε πάλι παρόμοιο πρόβλημα με τον καιρό στον Εύδηλο και πήγε τελικά στη Σάμο. Την τελευταία φορά πλοίαρχος υπέκυψε στις πιέσεις του κόσμου και παραλίγο να... την πληρώσει άσχημα. Όμως, για το παραλίγο ατύχημα δεν φταίει ο πλοίαρχος. Γιατί και ο πλοίαρχος άνθρωπος είναι. Και θέλει από τη μια μεριά να εξυπηρετήσει και από την άλλη να μην εκτεθεί.

Αν το ΥΕΝ είχε... κόψει τη φόρα των επιβατών και έβαζε πρόστιμο σε όσους παίρνουν από τα κινητά στον Θάλαμο Επιχειρήσεων και λένε... βλακείες, γιατί ο επιβάτης ποτέ δεν γνωρίζει όσα γνωρίζει ο πλοίαρχος, δεν θα συνέβαιναν αυτά. Αν είχε κάλυψη ο καπετάνιος, δεν θα έθετε ποτέ σε κίνδυνο το πλοίο του. Δεν έχει όμως. Εκ προοιμίου, για όλα φταίνε οι εταιρείες και οι πλοίαρχοι και ποτέ οι επιβάτες, για το ΥΕΝ.

Πώς, λοιπόν, να μην ακούσει τους επιβάτες ο καπετάνιος; Πώς να τους πάει κόντρα; Αν όμως γίνονταν κανένα ατύχημα σοβαρότερο στον Άγ. Κήρυκο, θα είχε το θάρρος κάποιος να καταγγείλει τον κόσμο; Και να πει ξεκάθαρα ότι εκείνος έφταιγε; Και κάτι ακόμα. Από τη στιγμή που ο πλοίαρχος δηλώνει αδυναμία να μπει σε ένα λιμάνι λόγω του καιρού, γιατί το υπουργείο Ε.Ν. κάθεται και ακούει τις δια- μαρτυρίες των επιβατών και των καναλιών (δυστυχώς) και δεν βγαίνει να πει με παρρησία ότι εφόσον ο πλοίαρχος έκρινε πως το πλοίο δεν μπορεί να προσεγγίσει κάπου, πάει και τελείωσε. Δεν υπάρχει καμία δύναμη να τον υποχρεώσει να το κάνει. Δεν έχει πει ποτέ όμως κάτι τέτοιο το ΥΕΝ. Κι αφήνει τους πλοιάρχους ακάλυπτους, με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να κάνουν... τους καουμπόηδες στα λιμάνια για να καταφέρουν τα ακατόρθωτα και να μην πέσουν στη... δυσμένεια του ΥΕΝ εξαιτίας των παραπόνων κάποιου επιβάτη!

Εδώ το ΥΕΝ έριξε πρόστιμο σε πλοίο, επειδή έκανε απόνερα σε κάποια περιοχή, όχι επειδή το βεβαίωσε το εκεί Λιμεναρχείο, αλλά επειδή το κατάγγειλε κάποιος... λουόμενος από την ακτή! Ας σταματήσει -επιτέλους- αυτό το γαϊτανάκι με τα τηλέφωνα, κι ας καταλάβουν κάποιοι στο ΥΕΝ, ότι με την ασφάλεια των πλοίων δεν μπορεί και δεν πρέπει να γίνεται ψηφοθηρία. Και σε τελευταία ανάλυση, περισσότερο πολιτικό κόστος έχει ένα ναυτικό ατύχημα, παρά η δυσαρέσκεια κάποιων επιβατών που δεν έφτασαν στην ώρα τους στον προορισμό τους, λόγω κακών καιρικών συνθηκών...

Πηγή: Ναυλαγορά

Link to comment
Share on other sites

Επειδή είμαι γνώστης της κατάστασης αυτό το συμβάν έχει επαναληφθεί πολλέσ γορές ακόμα.Οταν το πλοίο δεν δέσει σε κάποιο από τα λιμάνια δηλαδή στο Καρλόβασι ή στον Εύδηλοπάντα αυτό γίνεται.

Απειλέσ , βρισιες,καταλήψεις στους καταπέλτες, ενημέρωση καναλιών...

Κάποτε ο καπτα Φωτης ο Γκέκας με το ΜΙΛΕΝΑ έκρινε ότι ηταν δυνατη η προσεγγιση στο Καρλοβασι επειδή επικρατούσαν δυσμενέστατες καιρικές συνθήκες και πήγε στο Βαθύ που στο κάτω κάτω ανήκει κι αυτο το λιμάνι στο ίδιο νησί.

Το αποτέλεσμα ήταν ότι κηνδύνεψε η σωματική του ακεραιότητα αυτού κι όλων των παρεβρισκόμενων αξιωματικών στην γέφυρα,άρχισαν να τηλεφωνούν στα κανάλια στους δημάρχους-νομάρχες που ψωφάνε για κάτι τέτοια ψηφοθηρικά περιστατικά και έκαναν κατάληψη στον καταπέλτη του πλοίου μη αφήνοντας να ξεφορτώσει το πλοίο ,ζητώντας παράλληλα να γυρίσει το πλοίο πίσω στο Καρλόβασι και να αποβιβαστούν εκεί σωνει και καλά.

Επίσης όταν δεν πιάνει ένα πλοίο κανείς δεν παραδεχεται οτι ο καιρος ηταν ο υπευθυνος παρά λένε ότι η εταιρία θέλει να καταργήσει το Καρλόβασι και να πηγαίνει μόνο στο Βαθύ και αντίστοιχα στον Εύδηλο με τον Αγιο Κήρυκο.

Λες και είναι τόσο δύσκολο να το κάνει αυτό η εταιρία αμα θέλει που χρειάζεται να εφευρισκει και τέτοια τεχνάσματα.

Ομοίως είχε ξαναγίνει ένα παρόμοι περιστατικό με το ΟΛΥΜΠΙΑ όταν μετά από επισκευή στροφάλου και ενώ το πλοίο έπλεε μεταξύ Μυκόνου και Ικαρίας ένα κουζινέτο της δεξιας μηχανής σήκωσε θερμοκρασία και φοβούμενοι οι μηχανικοί μήπως είναι παρελκόμενο της επισκευής του στροφάλου ή μην ξαναρπάξει ο στρόφαλος έσβησαν την μηχανή.

Τότε ο πλοίαρχος έκρινε ότι με μία μηχανή και με αερα ήταν ανασφαλές η πρόσδεση στον Εύδηλο οπότε συνέχισε για Σάμο.Τότε μαζεύτηκαν πλήθος κόσμου έξω από την γέφυρα το λιντσάρισμα αποφευχθηκε την τελευταία στιγμή ο καπετάνιος άκουσε όλο του περιεχόμενο του υβρεολογίου τους έφτυναν και έκαναν σαν λυσασμενοι.Βούταγαν τα τσιγάρα από το μπαρ έπερναν τα πραγματα τζάμπα και έβριζαν τους καμαρότους (λες κι ο καμαρότος έφταιγε)ενώ δεν παρέλειψαν να κάνουν και ζημιές στο βαπόρι από κλωτσιες που εριχναν από εδώ κι από εκεί.

Αντι λοιπόν να πάνε μέσα τους ταραξιες τους άφησαν κι έκαναν ανενόχλητοι δηλωσεις στα κάνάλια.

Κι αυτά είναι μόνο 2 περιστατικα από τα πολλά που έχουν συμβει κατά καιρούς.

Στο συγκεκριμένο περιστατικό που αναφέρει η ΝΑΥΛΟΓΟΡΑ το ίδιο περιστατικό έγινε.

Οταν όμως καμια ημέρα γίνει κάποιο ατυχημα σε ανάλογη περίπτωση στο οποιο εξωθούν με αυτές τις ενεργείες η πολιτεία και οι επιβάτες τότε ο καπετάνιος θα είναι ο ατζαμής ο εγκληματίας και θα του πάρουν το σκαλπ.

Και η πλάκα είναι η εξής:

Μια φορά που δεν έπιασε ο ΠΗΓΑΣΟΣ με πολύ άσχημο καιρό πέρυσι τον χειμώνα οι καπετάνιοι της προβλήτας δίκαζαν και έλεγαν ότι αυτός ο καπετάνιος του ΠΗΓΑΣΟΣ είναι χέστης ,είναι ανίκανος κι άμα ήταν ο καπτα Βασίλης του ΟΛΥΜΠΙΑ θα έπιανε άνετα.Δεν ήξεραν όμως ότι ο καπτα Βασίλης που έλεγαν είναι καπετανιος τώρα στον ΠΗΓΑΣΟ.

Δεν θέλουν να καταλάβουν ότι ο ΠΗΓΑΣΟΣ και το ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ σε λιμάνια όπως ο Εύδηλος και το Καρλόβασι μπαίνει κατόπιν υπερπροσπαθειας των πλοιάρχων τους και των πληροματων τους κι αυτό με καλές καιρικές συνθήκες.

Ας πάνε να ρωτήσουν τον καπτα Βασίλη τον Γεροντάκη,τον καπτα Λευτέρη τον Καρυστινό και τον καπτα Φώτη τον Γκέκα πόσες φορές έχουν καταπιεί το στομάχι τους στα 2 αυτά ΄λιμάνια.

Γι αυτό ας αφήσει ο κόσμος τις παλαβομάρες και τους παραλογισμούς κι ας δείξει πια εμπιστοσύνη στις κρίσεις των Ελλήνων πλοιάρχων.

Σίγουρα κάτι παραπάνω ξέρει από τον καθένα που αλλάλαζει.

Link to comment
Share on other sites

Ηλία, σου θυμίζω τι είπες τι προάλλες για την Βλάβη του Πηνελόπη.

Μήπως δεν υπήρχαν επιβάτες να αποεπιβιβαστουν ή ήταν κανα-δυο αυτοί που θα έμπαιναν και γι αυτό να έγινε η βλάβη? ;)

Ακραίο μεν αλλά στην ακτοπλοία ψιλιάζεσαι τα πάντα. :eek:

Όταν, λοιπόν, όπως τα έχουν καταφέρει όλοι τους "στην ακτοπλοία ψιλιάζεσαι τα πάντα", γιατί να μην ψυλλιαστεί ο άλλος ότι οποιαδήποτε παρέκκλιση από το δρομολόγιο, είναι πρόφαση?

Γιατί να έχει εμπιστοσύνη στην εταιρεία, στο Υπουργείο και στον Καπετάνιο?

Εάν όλοι τους λειτουργούσαν πάντοτε κατά πως πρέπει, τότε θα είχες (είχαμε/είχαν) δίκαιο να λες για τους γελοίους που παίρνουν τηλέφωνο τα κανάλια και κάνουν τους καπεταναίους.

Τώρα, όμως, όχι.

Και όπως έχω γράψει σε ένα άλλο μου μήνυμα:

Το πρόβλημα δεν είναι ότι τα ΜΜΕ δημιουργούν πανικό, αλλά η κακή λειτουργία των θεσμικών οργάνων.

Όταν ο πολίτης χάνει την εμπιστοσύνη του στο κράτος και στους θεσμούς του, τότε ο κάθε επιβάτης γίνεται καπετάνιος, ναυπηγός, νηογνώμονας κ.ο.κ.

Οι δε αρμόδιοι των θεσμικών οργάνων σύρονται σε αυτή την κατάσταση, αδύναμοι να λειτουργήσουν σωστά, γιατί κατά βάθος γνωρίζουν πολύ καλά ότι έχουν και οι ίδιοι το δικό τους μερίδιο ευθύνης στην όλη κατάσταση.

Το πρόβλημα αγαπητοί μου είναι όχι ότι οι επιβάτες συμπεριφέρονται έτσι, αλλά το γιατί.

Πρώτα εξετάζουμε το αίτιον ενός φαινομένου και κατόπιν το αποτέλεσμα αυτού!

Link to comment
Share on other sites

Παιδια μπραβο θιξατε ενα πολυ καλο θεμα.Για οτι γινεται στο πλοιο με την πρωτη να κατηγορισουμε τον πλοιαρχο,τους αποκατω αξιωματικους και γενικοτερα το πληρωμα του πλοιου.Με ολοι αυτην την κατασταση πανικου και δυσφοριας που δημιουργουμε κανουμε τα πραγματα χειροτερα και οχι καλυτερα.

Link to comment
Share on other sites

Όπως θυμάσαι αγαπήτε ΝΗΡΕΑ είχαμε συμφωνήσει ότι υπάρχει πρόβλημα λειτουργίας θεσμικών οργάνων.

Από την άλλη όμως είναι και η κακιά νοοτροπία που έχουμε σαν λαός ότι τα ξέρουμε όλα και έχουμε γνωμη για τα πάντα.

Εγώ λοιπόν που από αεροπλάνα δεν γνωρίζω τι πάει να πει άτρακτος αν κάνει ανακοίνωση ο πιλότος ότι δεν μπορούμε να προσγειωθούμε λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών θα κάτσω στα αυγά μου και θα πω εντάξει τι να κάνουμε ήμασταν άτυχοι.

Στα βαπόρια ορισμένα πράγματα έχουν κάνει τον κόσμο κακόπιστο δικαίως και αδίκως.

Αλλά και τι να γίνει όταν σου λέει ο πλοίαρχος αδυνατη η προσέγγιση με το να ωρύεσαι και να πέρνεις τα κανάλια θέτεις αυτόματα ο ίδιος την ίδια σου την ζωή σε κίνδυνο.

Ακόμα και παραμύθια να σου έλεγε ο καπετάνιος (που δεν λένε) με ποιά ψυχική ηρεμία και αυτοσυγκέντρωση θα κάτσει να βάλει το βαπόρι στο λιμάνι με ανέμους 8 και 9 μποφώρ όταν εσύ ο ίδιος με απειλές του την έχεις διαταράξει?

Και γιατί να μην πιάσει τ βαπόρι άμα μπορεί εφόσον έχει φτάσει έξω από το λιμάνι?

Απλά η κατηγορία η εφεύρεση διακιολογιών του τύπου θέλουν να παρατήσουν το λιμάνι μας και η απειλή είναι η εύκολη λύση κι ο άμμεσος εκβιασμός.

Στα βαπόρια έχει χαθεί η καλοπιστία και όλοι έχουν ευθύνη εκτός από τα πληρώματα.

Εαν σταθεί κανείς στην φόρτωση ενός πλοίου θα δει ότι το 90% των επιβατών είναι στημένοι για καυγά και με την πρώτη ευκαιρία στολίζουν το πλήρωμα με βλαστήμιες.

Μια φορά ένας με ένα τζιπ 25 εκατ του είπαν να κόψει διαφορά γιατί εντάσεται σε άλλη κατηγορία κι όχι σε αυτή του απλού ΙΧ και βγαίνει μενόμενος έξω και αρχίζει τις χριστοπαναγίες στο πλήρωμα.

Μετά τι να του πεις.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...