Jump to content
Shipfriends

Οι προτάσεις (των ακτοπλόων) για το λιμάνι του Πειραιά


Recommended Posts

ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ χερσαίων υποδομών και επιβατικών σταθμών για την εξυπηρέτηση των επιβατών, μέτρα καθαρισμού και εκβάθυνσης του λιμανιού σε ορισμένες περιοχές αλλά και τη ματαίωση της εγκατάστασης του ΥΕΝ στο κτήριο της Ακτής Βασιλειάδη ζητεί μεταξύ άλλων η Ένωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, προκειμένου να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα του ακτοπλοϊκού έργου στο λιμάνι του Πειραιά.

Η ΕΕΑ εκτός των άλλων για το λιμάνι του Πειραιά ζητεί και τη δημιουργία χερσαίων υποδομών και επιβατικών σταθμών.

Ειδικότερα με βάση και παλαιότερα υπομνήματά της προς τη διοίκηση του ΟΛΠ , στο πλαίσιο ενός διαλόγου που έχει ανοίξει για τη βελτίωση της υποδομής και λειτουργίας του επιβατηγού σταθμού, με τη διοίκηση του Οργανισμού, η Ένωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας προτείνει μεταξύ άλλων:

- Να δημιουργηθούν οι αναγκαίες χερσαίες υποδομές και επιβατικοί σταθμοί για την εξυπηρέτηση των επιβατών και τη διενέργεια ελέγχου επιβίβασης (check in).

- Να αυξηθούν τα σημεία ζύγισης των φορτηγών οχημάτων και να ελέγχονται αυστηρά έτσι ώστε να περιορισθεί παράλληλα και η απώλεια εσόδων από τον ΟΛΠ.

- Να βελτιωθούν οι χερσαίες συγκοινωνίες εντός και εκτός λιμένα, μέτρο απολύτως αναγκαίο για την καλύτερη εκμετάλλευση και αξιοποίηση της λιμενικής υποδομής και την ευχερή πρόσβαση και στις πλέον απομακρυσμένες προβλήτες.

- Να ματαιωθεί η μετεγκατάσταση του ΥΕΝ και των υπηρεσιών του στον προγραμματισμένο ήδη χώρο, διότι άλλως θα δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα στη λειτουργικότητα του λιμένα στο σύνολό του από τη συμφόρηση που θα προκύψει από την παρουσία μεγάλου αριθμού συναλλασσόμενων και των οχημάτων τους.

- Να απελευθερωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες και ιδιαίτερα η συλλογή και αποκομιδή των πετρελαιοειδών και στερεών καταλοίπων, η οποία με το μονοπώλιο που ισχύει σήμερα επιβαρύνει σε μεγάλο βαθμό τους χρήστες.

- Να κατασκευασθεί αερογέφυρα για τη σύνδεση του σταθμού του ΗΣΑΠ με τα «Λεμονάδικα».

- Να ενισχυθούν οι ρευματολήπτες στο λιμάνι ώστε να μπορούν τα ελλιμενισμένα επιβατηγά πλοία να σβήνουν τις ηλεκτρομηχανές του και να χρησιμοποιούν για τις ανάγκες τους το παρεχόμενο από τον ΟΛΠ ρεύμα.

Επίσης η Ένωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας επισημαίνει ότι κατά τον προγραμματισμό των έργων ο ΟΛΠ θα πρέπει να λάβει υπόψη και τις παρακάτω προτάσεις και παρατηρήσεις:

- τροποποίηση λειτουργίας του Σηματοφορικού Σταθμού Πειραιά που εποπτεύει τον είσπλου-έκπλου των πλοίων. Δεν είναι δυνατόν σημειώνει επιβατηγό-οχηματαγωγό της άγονης γραμμής ύστερα από 27 ώρες ταξίδι να περιμένει ολόκληρη ώρα εκτός λιμένα.

πηγη:η ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

η συνεχεια

Την τελευταία διετία για τη συντήρηση των υφάλων των πλοίων χρησιμοποιούνται αποκλειστικά περιβαλλοντικά χρώματα με χαμηλότερη αντιρρυπαντική-αντιδιαβρωτική οξύτητα. Λόγω του αποχετευτικού αγωγού που εκβάλλει στην Ακτή Κονδύλη-Αγίου Δημητρίου, η ρύπανση της γάστρας των πλοίων είναι ραγδαία.

Δηλαδή κάθε 4-5 μήνες απαιτείται δεξαμενισμός, καθαρισμός της γάστρας και νέος υφαλοχρωματισμός το κόστος των οποίων είναι πολύ υψηλό.

Ειδάλλως η ταχύτητα μειώνεται κατά 1-2 κόμβους με παράλληλη σημαντική αύξηση της κατανάλωσης καυσίμων και επιμήκυνση του χρόνου ταξιδίου.

- Στο βυθό της λιμενολεκάνης «Λεμονάδικα» υπάρχει «πλάκα» με «γλίνα» λόγω του αποχετευτικού. Η αγκυροβόληση πλοίου όταν αυτό πρυμνοδετεί είναι ασταθής και με ισχυρούς ανέμους από τη μάσκα του πλοίου η πλώρη «σβαρνίζει» επικίνδυνα δεξιά-αριστερά.

- Στην ίδια λιμενολεκάνη και προς τον Άγιο Διονύση, λόγω των ταχύπλοων, έχουν δημιουργηθεί «σαμαράκια» άμμου στο βυθό με αποτέλεσμα να μην υπακούει το πλοίο στις κινήσεις προπέλας σε βάθος μεγαλύτερο των έξι μέτρων.

Link to comment
Share on other sites

Μέτρα από το ΥΕΝ για βελτίωση της εξυπηρέτησης στον ΟΛΠ

ΜΕΤΡΑ άμεσου και βραχυπρόθεσμου χαρακτήρα αναμένεται να λάβει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προκειμένου να γίνει πιο λειτουργικό για τους επιβάτες της ακτοπλοΐας το λιμάνι του Πειραιά, ενώ σε συγκεκριμένες προτάσεις στην ίδια κατεύθυνση έχουν προχωρήσει και οι Ενώσεις των Εφοπλιστών της Ακτοπλοΐας αλλά και των Κρουαζιερόπλοιων.

Η εκβάθυνση του λιμανιού, σε ορισμένα σημεία είναι για τις δύο Ενώσεις που εκπροσωπούν τους χρήστες του επιβατηγού σταθμού μία από τις πρώτες προτεραιότητες προκειμένου τα πλοία να μην σύρονται στη λάσπη, ενώ από τα άλλα θέματα που έχουν θίξει με τα κατά καιρούς υπομνήματά τους είναι να μην μεταφερθεί στη ακτή Βασιλειάδη το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Επίσης ζητούν βελτίωση των χερσαίων συγκοινωνιών, εντός και εκτός του λιμανιού και μία σειρά άλλων παρεμβάσεων προκειμένου να διευκολυνθεί το έργο της ακτοπλοΐας και επιβατηγού ναυτιλίας.

Το ΥΕΝ

Σε τρία «μέτωπα» επιδιώκει να «κτυπήσει» ο ΥΕΝ Μανώλης Κεφαλογιάννης για να μην επαναληφθεί το «χάος» που παρατηρήθηκε τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο στο επιβατηγό λιμάνι του Πειραιά.

Στόχος του ΥΕΝ μέχρι την καλοκαιρινή περίοδο του 2006 είναι να έχουν δημιουργηθεί οι απαραίτητες υποδομές, να έχει γίνει «το πρώτο βήμα» για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση του επιβατηγού κοινού.

Σε πρώτη φάση, θα δημιουργηθεί μια ομάδα «άμεσης αντίδρασης», η οποία θα αποτελείται από στελέχη του λιμενικού, εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιρειών, αλλά του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, η οποία θα έχει σαν αποστολή τη λήψη άμεσων αποφάσεων για οποιοδήποτε πρόβλημα δημιουργηθεί.

Επίσης θα πρέπει να δημιουργηθούν προσωρινοί επιβατηγοί σταθμοί. Στην πραγματικότητα θα πρόκειται για στέγαστρα - κιόσκια στα οποία οι επιβάτες των πλοίων πριν την αναχώρησή τους θα μπορούν να κάθονται, αλλά και να έχουν τη δυνατότητα άμεσης ενημέρωσης, μέσω ανακοινώσεων αλλά και τις πρόσβασεις τους στις πληροφορίες από το internet, μέσω και της ανάπτυξης του προγράμματος «Ναυτίλος», που προετοιμάζει η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΕΝ.

Παράλληλα θα γίνει προσπάθεια η ενημέρωση του επιβατηγού κοινού να γίνεται και στο σταθμό του ΗΣΑΠ αλλά και στα ακτοπλοϊκά πλοία.

Παράλληλα, στη συνέχεια θα εξεταστεί το κατά πόσο είναι δυνατό να απομακρυνθούν τα κιόσκια των ακτοπλοϊκών εταιρειών μέσα από το επιβατηγό λιμάνι, οι πλανόδιοι πωλητές αλλά και τα αυτοκίνητα και οι νταλίκες που σταθμεύουν για μεγάλο χρονικό διάστημα στο χερσαίο τμήμα του επιβατηγού λιμανιού.

Ένα άλλο σημαντικό θέμα που τίθεται είναι η ομαλή προσέλευση αλλά και αναχώρηση των επιβατών στο λιμάνι. Για το σκοπό αυτό ο ΥΕΝ θέλει να εξοικονομήσει όσο το δυνατόν περισσότερο ελεύθερο χώρο στο λιμάνι.

Συγκοινωνία

Για τους καλοκαιρινούς μήνες σε συνεννόηση με το υπουργείο Μεταφορών θα εξεταστεί η δυνατότητα παράτασης των δρομολογίων του ΗΣΑΠ τις νυχτερινές ώρες, μέχρι και την τελευταία άφιξη πλοίου στο λιμάνι.

Επιπλέον και πάλι σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών να δημιουργηθεί γραμμή με λεωφορεία άμεσης ανταπόκρισης από το κέντρο της Αθήνας προς το λιμάνι του Πειραιά.

Η γέφυρα

Σε δεύτερη φάση, είναι και η υλοποίηση του σχεδίου για την εγκατάσταση γέφυρας για πεζούς από τον ΗΣΑΠ και τον ΟΣΕ στην Ακτή Τζελέπη. Η μελέτη για το έργο έχει εκπονηθεί, αλλά το θέμα έχει καθυστερήσει λόγο του κόστους κατασκευής που υπολογίζεται στα δύο εκατ. ευρώ.

Μακροπρόθεσμα

Τέλος, στο μακροπρόθεσμο σχεδιασμό εντάσσονται τόσο η κατασκευή ολοκληρωμένων επιβατηγών σταθμών, όσο η κατασκευή υπόγειου συρμού που θα ενώνει τον ΗΣΑΠ με το λιμάνι.

Το «μέλλον» των δύο έργων εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τη δυνατότητα χρηματοδότησής τους από τα τρία δισ. ευρώ που έχει εξασφαλίσει για έργα στα λιμάνια το ΥΕΝ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων

Link to comment
Share on other sites

Εγω να σταθω στην προταση των ακτοπλοων για να μη μετακομισει το ΥΕΝ στα ντοκ 3. Πραγματικα ευστοχο αιτημα απο τη στιγμη που αν βαλει κανεις τους εργαζομενους στο τεραστιο αυτο κτιριο(δεν θα' ναι καμια χιλιαρα ατομα στην πιο ξευτυλα?) και τους επισκεπτες για διαφορες δουλειες κλπ στο κτιριο, μιλαμε για μερικες χιλιαδες κινησεις αυτοκινητων καθημερινα παραπανω στο συγκεκριμενο χωρο. Προφανως βεβαια, δεν προκειται κανεις να κανει τον κοπο να κανει τον κυκλο και να μπαινει απο την πυλη του ντοκ 3, αλλα ολοι θα μπαινουν απο Τζελεπη και θα διασχιζουν το λιμανι μπροστα απο ολα τα πλοια που θα φορτωνουν/ξεφορτωνουν. Εγω λεω να τα διωξουμε τα πλοια εντελως απο το λιμανι, πως θα πηγαινει στη δουλεια του ο εκαστοτε ΥΕΝ με τετοια κινηση??

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...