.voyager Posted July 29, 2015 Posted July 29, 2015 (edited) Tο λιμάνι του Ελσίνκι είναι αυτό με τη μεγαλύτερη κίνηση επιβατών στη Φινλανδία, με το Turku να ακολουθεί, και παρέχει σύνδεση με τη Στοκχόλμη, την Αγία Πετρούπολη, το Travemünde, το Rostock και φυσικά το Ταλιν για το οποίο τη high season υπάρχουν έως και 17 αναχωρήσεις καθημερινά. Τα πλοία για Σουηδία αναχωρούν από τον ανατολικό λιμένα και τα Olympia και Katajanokka terminals, ενώ oi αναχωρήσεις για Εστονία γίνοται τόσο από τον δυτικό λιμένα και το Makasiini Terminal όσο και από το Terminal Katajanokka. Τα πλοία για Αγία Πετρούπολη αναχωρούν από το δυτικό λιμάνι, ενώ τα δρομολόγια για Γερμανία και την Πολωνία πραγματοποιούνται από το Hansa Terminal στο Vuosaari. Πάμε να δούμε μερικές εικόνες από εκεί, με το κρουαζιερόπλοιο της P&O Aurora και το νέο του livery, το Princess Maria της St. Peter Line που εκτελεί το Αγία Πετρούπολη-Ελσίνκι, το αγαπημένο Star της Tallink έχοντας μόλις αναχωρήσει, το Finlandia πρυμνοδετημένο στον δυτικό λιμένα, το Gabriella επιστρέφοντας στις 17:00 από Tallinn ώστε να αναχωρήσει μία ώρα μετά για Στοκχόλμη και το θηριάκι Silja Serenade έτοιμο να αναχωρήσει επίσης για Στοκχόλμη στις 17:00 (μια ώρα νωρίτερα από την ανταγωνίστρια Viking δηλαδή). Edited March 12, 2024 by Nick the Greek tag
Nick the Greek Posted March 12, 2024 Posted March 12, 2024 Μεταφερόμαστε στο δοκιμαζόμενο από τον καύσωνα Naantali της Φινλανδίας για να συναντήσουμε το Johann τον Essberger (IMO 9480980) ενώ κάνει οπερέσιο, περιτριγυρισμένο από τον πάγο. Χημικό τάνκερ του 2011 από το Eregli Cemi Insa(24) της Τουρκίας με μία κύρια μηχανή ΜΑΝ. Όνομα δεν έχει αλλάξει ποτέ, σημαία Πορτογαλίας. Fun fact: Από τους πλοιοκτήτες του Johann Essberger, δηλαδή την John T Essberger GmbH, έχουμε δεί επίσης στο παρελθόν τον Theodor, την Elsa και την sweet Caroline.
Nick the Greek Posted March 21, 2024 Posted March 21, 2024 Κουφόβραση, σκάνε και οι πέτρες στο Naantali. Σε ένα τέτοιο σκηνικό λοιπόν κάνει οπερέσιο και το τανκεράκι Saana (IMO 9739836). Χτίστηκε το 2018 σαν Fure Valo και πήρε το σημερινό του όνομα μόλις πρίν λίγους μήνες. Έχει ναυπηγηθεί στο AVIC Dingheng(AD 0029), στο Guangzhou της Κίνας με κύρια μηχανή Wartsila. Ο ναυλωτής του είναι η Neste, στις εγκαταστάσεις της οποίας βρίσκεται το πλοίο, ενώ οι πλοιοκτήτες είναι Φινλανδοί και λέγονται Navidom.
Nick the Greek Posted March 23, 2024 Posted March 23, 2024 Πανέμορφο ιστιοφόρο, εξαιρετικές καιρικές συνθήκες για φωτογραφία, ας μη λέω πολλά. Στο Turku της Φινλανδίας βλέπουμε το Suomen Joutsen.
Nick the Greek Posted March 25, 2024 Posted March 25, 2024 Ηλιοθεραπεία κάνουν οι αθρώποι, με daiquiri φραγκόσυκο σε παγουρίνο πάνε στη δουλειά οι λιμενεργάτες . Αυτά συμβαίνουν στους -2 βαθμούς και το ηλιόλουστο Naantali όπου το coaster RMS Neudorf (ΙΜΟ 8920256) φορτώνει σταράκι. Ετών 34 το πλοίο, ναυπήγηση του 1990 στο BV Scheepswerf Damen Bergum με μία κύρια μηχανή MaK και dwt στους 2,620 τόνους. Πρώτο του όνομα το Rosemarie, ελάχιστους μήνες αργότερα γίνεται Sagitta, ως το 2007 οπότε και πήρε το σημερινό του όνομα. Αξιοσημείωτο και σπάνιο για το μέγεθός του, το ότι φέρει σημαία Liberia.
Nick the Greek Posted April 10, 2024 Posted April 10, 2024 Κάτι που δεν γνώριζα και έμαθα προσφάτως, είναι το ότι εκτός από μηχανές πλοίων η πασίγνωστη Wärtsilä κάποτε έφτιαχνε και τα ίδια τα πλοία. Είχε ναυπηγείο στο Turku της Φινλανδίας. Στο σημείο λοιπόν που κάποτε υπήρχε αυτό το ναυπηγείο, οι Φινλανδοί κράτησαν σαν ενθύμιο ένα κρένι από το ναυπηγείο που κάποτε υπήρχε εκεί. Και επειδή όλα αυτά κάπως πρέπει να βγάζουν τα λεφτά τους και να μην τα φορτώνονται οι πολίτες, να και το εστιατόριο που υπάρχει στη βάση του κρενιού 22.
pathfinder Posted April 11, 2024 Posted April 11, 2024 Εγώ την Wartsila την είχα ακούσει (το πάλαι ποτέ) περισσότερο σαν ναυπηγεία. Θυμάμαι οι μηχανές "Wartsila" των 70/80's να είναι κυρίως Wartsila-Pielsick. Επίσης αν δεν κάνω λάθος οι πρώτες εμπορικές μηχανές Wartsila μπήκαν σε σκαριά Wartsila. Αρκετά πλοία της Finnlines κατασκευάστηκαν Helsinki ή Turku (Perno). Το γνωστότερο σκαρί της Wartsila μάλλον ήταν το iconic Finnjet, το ταχύτερο cruise ferry του κόσμου (για να συνδέει Helsinki/Travemünde σε 22 ώρες -κάτι μου θυμίζει αυτό). Αργότερα και αυτό αν δεν κάνω λάθος εκτός από τις τουρμπίνες PW απέκτησε και diesel Wartsila "γνήσιες" (Vasa). 4 (ή 3 μήπως?) καλά πλοία (general που μετασκευάστηκαν σε containervessels) είχε κτίσει (τέλη δεκαετίας 70?) στην Wartsila η Hellenic Lines. Νομίζω η Wartsila έγινε κορυφαία κατασκευάστρια μηχανών μετά την εξαγορά της Sulzer (εθεωρείτο μια κατηγορία μόνη της τότε).
Nick the Greek Posted June 19, 2024 Posted June 19, 2024 Και ενώ η χώρα μας καίγεται στη ζέστη, έρχομαι να σας δροσίσω με το μικρό φέρρυ Mergus το οποίο αποπλέει από το Långnäs πλέοντας μέσα στους πάγους.
Nick the Greek Posted November 29, 2024 Posted November 29, 2024 Άλλο ένα αμφίπλωρο του Φινλανδικού Αρχιπελάγους που κάνει καθημερινά σλάλομ ανάμεσα στα νησιά, και πιο συγκεκριμένα ανάμεσα στο Galtby και το Norrskata. Είναι το Falco (IMO 8658741) που έχει κατασκευαστεί το 1993 στο Uudekaupungin Telakka(344) με μήκος 64 μέτρα και χωρητικότητα 53 ΙΧ. Ο Micke Asklander αναφέρει πως βάζει και 250 επιβάτες αλλά όπως έχουμε αναρωτηθεί και για άλλα παρόμοια πλοία στη Φινλανδία, απορώ και ξύνομαι που ανάθεμα τους βάζει. Όνομα δεν έχει αλλάξει ποτέ, ανήκει σε κρατική εταιρεία.
Nick the Greek Posted December 1, 2024 Posted December 1, 2024 Φρειδερίκος ο μεγάλος στις οθόνες μας, είναι προφανώς το κοντεινεράδικο Frederik (IMO 9328637) που εδώ και 20 χρόνια που χτίστηκε έχει οργώσει πραγματικά τη Βαλτική. Μια ματιά στο πλήθος των φωτογραφιών του που κυκλοφορούν, θα σας πείσει. Ναυπηγός του το Hegemann Werft(225) στη Berne της Γερμανίας το 2005 σαν Leni. Αμέσως μετά και μέχρι το 2008 έγινε Maersk Rome και από τότε Frederik για διάφορες ναυλώσεις στην περιοχή, νομίζω σήμερα το έχει η COSCO. Μηχανή Burmeister & Wein, χωρητικότητα 1,223 TEU. Το βλέπουμε να φτάνει στο Vuosaari της Φινλανδίας, περίπου μισή ώρα οδήγηση ανατολικά από το Helsinki, το καλοκαίρι του 2024.
Nick the Greek Posted December 3, 2024 Posted December 3, 2024 Απόψε πάμε μέχρι το Naantali ή Nådendal όπως το λένε οι Σουηδοί, όπου συναντάμε άλλο ένα παράδειγμα της ανανέωσης του εμπορικού στόλου μικρών αποστάσεων στη βόρειο Ευρώπη. Πρόκειται για το Hagland Progress (IMO 9936343) το οποίο φορτώνει κάποιου είδους στάρι, αν δεί κανείς τη φωτογραφία από κοντά. Τα χαρακτηριστικά του μπορείτε να τα δείτε εδώ, είναι υβριδικό με μπαταρίες και dwt ελάχιστα κάτω από τους 5 χιλιάδες τόνους. Ναυπηγός του το Bodewes Shipyard στο Hoogezand της Ολλανδίας το 2023. Σημαία Νορβηγίας, νηολόγιο Haugesund.
Nick the Greek Posted December 4, 2024 Posted December 4, 2024 Να συμπληρώσω για το Hagland Progress γιατί δεν το έχω εκφράσει καλά παραπάνω, ότι έχει μία κανονική μηχανή Caterpillar. Όμως έχει μεγάλη βοήθεια από μπαταρίες όπως και δύναται να συνδεθεί με τη στεριά για ηλεκτροδότηση, όπου υπάρχει αυτή η υποδομή.
Nick the Greek Posted December 7, 2024 Posted December 7, 2024 Στο φινλανδέζικο αρχιπέλαγος βρισκόμαστε και πιο συγκεκριμένα στο λιμάνι του Långnäs. Πιο μικρός λιμενικός χώρος από την Τήνο, πιο οργανωμένο λιμάνι από τον Πειραιά. Εκεί βλέπουμε το μικρό επιβατηγό-οχηματαγωγό με όνομα Gudingen (ΙΜΟ 7902609) το οποίο ήδη από το 1980 κάνει τη γραμμή Långnäs - Gatby με πολλές ενδιάμεσες προσεγγίσεις. Το ναυπηγείο του λέγεται Oy Laivateollisuus Ab(334) στο Åbo της Φινλανδίας και είναι κοντύτερο από 50 μέτρα μήκος. Ο Σουηδός αναφέρει πως παίρνει 32 ΙΧ και 250 επιβάτες.
Nick the Greek Posted December 9, 2024 Posted December 9, 2024 Ρυμουλκάρα ατελείωτη σας έχω σήμερα, καρφί από τα ανοιχτά του Turku λοιπόν έρχεται το Kraft (IMO 7618399). Herfjord Slipp & Verksted είναι ο ναυπηγός του πίσω στο 1976, με τα τρία πρώτα χρόνια της ζωής του να ονομάζεται Kone και έκτοτε με το σημερινό του όνομα. Έχει μία μηχανή Nohab, σημαία Φινλανδίας, νηολόγιο Abo.
Nick the Greek Posted January 20 Posted January 20 Κάπου στο φινλανδέζικο αρχιπέλαγος, συναντάμε ένα μικρό φορτηγό με dwt κάτω από τους 5 χιλιάδες τόνους. Πρόκειται για το Prima King (IMO 9195822) που κάνει ηλιόλουστη παρέλαση μπροστά στο φακό μας. Έχει ναυπηγηθεί το 2000 στο Damen Hoogezand(737) σαν Lone Bres, το 2012 μετονομάζεται σε Vingaren και το 2021 παίρνει το σημερινό του όνομα. Μηχανή MaK, σημαία Φινλανδίας με νηολόγιο Porvoo.
Nick the Greek Posted January 23 Posted January 23 Ακόμη ένα κατακίτρινο επιβατηγό-οχηματαγωγό του Φινλανδέζικου Αρχιπελάγους, είναι το Stella (IMO 9624691). Κατασκευή 2012 στα STX Rauma(1380) με μήκος 65 μέτρα και χωρητικότητα 65 ΙΧ, μηχανές Rolls Royce. Σύμφωνα με τον Σουηδό κάνει δρομολόγια Korpo - Houtskär.
Nick the Greek Posted February 4 Posted February 4 Και ενώ πλέουμε μέσα στο Φινλανδέζικο Αρχιπέλαγος, συναντάμε ένα μικρό επιβατηγό που παίζει μπάλα ανάμεσα σε διάφορα νησάκια, αν σας κάνει κάποια διαφορά ο Σουηδός λέει πως το δρομολόγιο είναι Galtby - Kökar - Kyrkogårdsö - Husö - Sottunga - Överö - Långnäs. Το πλοίο είναι το Skiftet (IMO 8412807) που έχει χτιστεί το 1985 στο Oy Valmet Laivateollisuus(360) με μηχανές Wartsila και χωρητικότητα 250 επιβατών όπως και 47 οχημάτων.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now