Nick the Greek Posted April 14, 2023 Posted April 14, 2023 Ο όμιλος εταιρειών Αγγελικούση και η Chevron βγήκαν in public για το ότι μαζί ξεκίνησαν να εξερευνούν όλες τις πτυχές μιας πιθανής μεταφοράς φορτίων αμμωνίας, στα πλαίσια του supply chain του υδρογόνου σαν καύσιμο. Όπως έχω πεί και αλλού, γίνεται κοσμογονία όσον αφορά τις νέες τεχνολογίες και ιδέες, είναι πολύ ευχάριστο να βλέπει κανείς ότι η κορυφαία ελληνική εταιρεία είναι μέσα σε αυτήν τη διαδικασία.
Strofalos Posted April 14, 2023 Posted April 14, 2023 Από την άλλη ανάγνωση Νίκο, όποιος πάει και ναυπηγήσει πλοία και το παίξει "καινοτόμος", πιθανόν να μπει μέσα σε βάθος χρόνου αν δεν έχει κάνει καλή πονταρισιά..! Αέριο? Αμμωνία?? Υδρογόνο??? Ελα ντε... Εν μέρει, εξηγείται ο "σκεπτικισμός" στις ναυπηγήσεις.
Nick the Greek Posted April 14, 2023 Posted April 14, 2023 Σωστό. Βέβαια η διατύπωσή μου επάνω δεν είναι σωστή. Αυτό που προσπαθώ να πω είναι ότι το πρωτότυπο άρθρο που είναι στην Tradewinds αναφέρει ότι κοιτάνε την αμμωνία σαν φορτίο, όχι σαν καύσιμο πρόωσης. Η μεταφορά της αμμωνίας είναι στα πλαίσια της πιθανής κατανάλωσης υδρογόνου σαν καύσιμο. Ή έτσι λέει το άρθρο τέλος πάντων. Αλλά λογικό να μπερδευτεί κανείς, δεν το έχω διατυπώσει σωστά.
Nick the Greek Posted November 30, 2023 Posted November 30, 2023 Πολύ ενδιαφέρον θέμα σήμερα στην Tradewinds με κομμάτια από το World LNG Summit που έλαβε χώρα στην Αθήνα και μάλιστα με πάνελ μόνο δύο ατόμων. Της Μαρίας Αγγελικούση και του Βαγγέλη Μαρινάκη. Αν σταθώ σε αυτά που αφορούν την Maran, επιβεβαιώνεται πως η εταιρεία είναι πολύ κοντά σε συμφωνία με τη Chevron για τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς αμμωνίας χωρητικότητας 150,000 κυβικών μέτρων, σημειώνοντας πως τα μέχρι τώρα παραγγελθέντα πλοία έχουν χωρητικότητα περί των 93,000 κυβικών. Πάνε για πολύ μεγάλα πράγματα δηλαδή. Οι αναλυτές υπολογίζουν την παγκόσμια παραγωγή αμμωνίας να διπλασιαστεί ως το 2030 από τους 300 εκατομμύρια τόνους στους 690 εκατομμύρια τόνους, με το 85% αυτής της άυξησης να αφορά την πράσινη αμμωνία.
Nick the Greek Posted January 19, 2024 Posted January 19, 2024 3 x shuttle tankers είναι η επόμενη παραγγελία της Maran, με προίκα πολυετή(10+5) χρόνια ναυλοσύμφωνα από την Petrobras. Συνολική αξία της παραγγελίας τα 390 εκατομμύρια ding-dongs και παράδοση το 2027. Σημειωτέον πως είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία παραγγέλνει τέτοιου τύπου πλοίο. Την ίδια στιγμή, βάλτε και 2 VLCCs με παράδοση το 2027 από τα ναυπηγεία Dalian Industry Shipbuilding Co.
Nick the Greek Posted June 14, 2024 Posted June 14, 2024 Στην Bahrain Steel πανηγυρίζουν με χαρακτηριστική corporate ξενέρα για το πως σώζουν τον πλανήτη(από ποιόν άραγε?), υποδεχόμενοι το πρώτο φορτίο με χαμηλές εκπομπές και άλλα πολλά εμπριμέ. Αυτό που δυστυχώς δεν λέει στο άρθρο είναι πως το πλοίο είναι ελληνόκτητο και φέρει την γαλανόλευκη στην πρύμη. Και ανήκει στην Maran Dry.
Nick the Greek Posted August 19, 2024 Posted August 19, 2024 Νέο μέλος του στόλου το Maran Dynasty (IMO 9705134) με τίμημα περίπου 50 μύρια, πρόκειται για cape 180άρι.
Nick the Greek Posted November 6, 2024 Posted November 6, 2024 Βγήκε για ψώνια η Μαρία Αγγελικούση, με τίμημα 2 δισεκατομμύρια δολλάρια αγόρασε την εταιρεία Altera Shuttle Tankers, εταιρεία που δαιχειρίζεται στόλο από shuttle tankers που φτάνουν τα 18 σε αριθμό. Οι αναλυτές θεωρούν το τίμημα καλό και την επένδυση σίγουρη αν και το περιθώριο κέρδους σε αυτήν την αγορά φαίνεται πως δεν είναι και πάρα πολύ μεγάλο.
Nick the Greek Posted November 7, 2024 Posted November 7, 2024 Πολύ μεγάλη αίσθηση έχει προκαλέσει στο παγκόσμιο ταράφι η αγορά που αναφέραμε παραπάνω, αντιμετωπίζεται σαν ένα ξαφνικό φλεξάρισμα του Angelicoussis Group. Και σαν μια προειδοποίηση πως και οι ελληνικές εταιρείες μπορούν να παίξουν το παιχνίδι των εξαγορών, αν θεωρήσουν πως υπάρχει μια καλή ευκαιρία. Έλαβε χώρα και ένα online meeting/παρουσίαση σε αναλυτές και επενδυτές κάτα τη διάρκεια του οποίου η Tradewinds αλίευσε πολλά και ενδιαφέροντα οικονομικά στοιχεία. Ο στόλος αποτελείται από 144 πλοία, αριθμός που συντίθεται από 42 ξηρού φορτίου, 54 τάνκερ και 48 πλοία LNG. Άλλα 23 πλοία έχουν ήδη παραγγελθεί(11 tanker και 12 LNG) με την εταιρεία να ξοδεύει περίπου 1 δισεκατομμύριο δολλάρια το χρόνο κατά μέσο όρο σε νεότευκτα. Η αξία του στόλου σε λογιστικό επίπεδο είναι 14.2 δις δολλάρια ενώ το συνολικό χρέος του ομίλου είναι μόλις στα 5.6 δισεκατομμύρια. Με τις υφιστάμενες συμφωνίες/διακανονισμούς, υπολογίζεται πως μέχρι το 2028 ο όμιλος δε θα χρωστάει δεκάρα σε τράπεζες, ενώ έχει περίπου 1.5 δισεκατομμύρια δολλάρια άμεσα διαθέσιμα σε επίπεδο χρηματοδότησης, αν και εφ’ όσον τα θελήσει. Με λίγα λόγια, μακράν η μεγαλύτερη και πιο δυνατή ελληνική εταιρεία, σε παγκόσμιο επίπεδο υπολείπεται μόνο από τις 3-4 μεγάλες εταιρείες με κοντέινερ και κάτι ομίλους τύπου Mitsui, Hyundai κλπ, που δεν είναι συγκρίσιμα μεγέθη έτσι κι αλλιώς, λόγω της μίξης της ναυτιλιακής με εκατοντάδες άλλες δραστηριότητες των δευτέρων.
Nick the Greek Posted December 2, 2024 Posted December 2, 2024 Πώληση ενός VLCC κατασκευής 2006 από την Maran, πρόκειται για το Maran Aries (IMO 9295000) των 320,871 τόνων dwt. Η τιμή εικάζεται στα 45 εκατομμύρια δολλάρια, τη στιγμή που η αγορά για παρόμοια πλοία φαίνεται να είναι αισθητά πιο κάτω από αυτό το νούμερο, με την αγοραπωλησία να έχει σηκώσει σκόνη στο χώρο του s&p. Τάδε έφη Tradewinds.
Nick the Greek Posted February 19 Posted February 19 Προβλεπόμενα, η καινούρια αγορά της Maran, η Alterra Shuttle Tankers δηλαδή, μετονομάστηκε σε Maran Shuttle Tankers.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now